Gratis Tools voor merken:
Creating Heroes – Apeldoorn
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Als heldenmerk wil je succes vieren. Je bent ondernemer geworden om je doelen te bereiken! Maar succes is voor ieder merk weer anders, helemaal als heldenmerk. Naast dat je succes wilt behalen voor jezelf, wil je dat vooral doen om een positieve impact te creëren in de samenleving. Maar dat jij succesvol wil ondernemen staat vast. Maar hoe word je dan een succesvol ondernemer? In dit artikel lees je 5 tips om succesvol te ondernemen als heldenmerk!
“Als je succesvol wilt zijn, moet je weten wat succes is”, het is de uitspraak die je continue in je achterhoofd dient te houden. Hoe vreemd het wellicht ook klinkt, veel ondernemers weten niet wanneer zij succes hebben. En dat is een randvoorwaarde om succesvol te zijn. Maar hoe doe je dit?
Ga voor jezelf eens nadenken wanneer jouw merk geslaagd is. Dat kun je heel goed doen om antwoord te geven op de volgende vraag: Waar wil jij over 10 jaar staan met je merk? Wat wil je dan bereikt hebben met je merk (bijvoorbeeld voor de samenleving)? Wanneer je dat weet kun je meerdere doelen voor jezelf gaan stellen. Deel je einddoelstelling op in meerdere mijlpalen, zodat je gefocust aan de slag kunt gaan om deze te bereiken. Hang aan je doelstellingen voor jezelf ook omzetdoelstellingen. Want hoeveel euro moet jij per maand omzetten? En hoeveel producten/ diensten moet jij dan per maand verkopen?
Lees ook: Storytelling marketingplan, zo doe je dat! Deel 1: Zo stel je de ultieme doelen voor je marketing
“De meest succesvolle merken opereren niet uit de wat of hoe vraag, maar vanuit de waarom vraag.”
Waarschijnlijk heb je al wel eens gehoord over Simon Sinek en zijn Golden Circle. Ken je het nog niet? Kijk dan naar onderstaande video waarin hij de Golden Circle uitlegt. Zijn verhaal: De meest succesvolle merken opereren niet uit de wat of hoe vraag, maar vanuit de waarom vraag. En dat is precies waar het om draait in de business: Waarom ben jij op aarde?
Ga op zoek naar de merkidentiteit van je bedrijf weet waarom jij bestaat en kom erachter wat de identiteit van je bedrijf is. Wanneer jij een duidelijke visie hebt, krijg je vanzelf mensen die het met je eens zijn. Zij worden de ambassadeurs van je bedrijf, zij geloven in wat je zegt. En hoe meer ambassadeurs, hoe succesvoller je wordt.
Lees ook de artikelenserie Merkidentiteit ontdekken, het stappenplan
Zelf aan de slag met het ontdekken van je merkidentiteit? Download dan het Heldenmerk-pakket. Hierin ontvang je:
Het e-book ‘Bouw een Heldenmerk’ met alle theorie om een heldenmerk te bouwen;
Het oefeningenboek waarin alle opdrachten staan om een heldenmerk te bouwen;
Canvassen en andere middelen die jou en je merkteam helpen bij de opdrachten uit het oefeningenboek.
Om succesvol te zijn heb je een heldere focus nodig waar jij naar toe wilt gaan. Wanneer jij weet waar jij naartoe wilt gaan, is het tijd om een duidelijk plan voor jezelf te ontwikkelen. Je hebt een strategie nodig om je doelen te bereiken. Zonder strategie wordt je namelijk nooit succesvol.
Ontwerp je eigen strategie door keuzes te maken op de volgende punten:
De meest succesvolle ondernemers die houden van feedback, van veel feedback. Want een merk is nooit af. Je wilt de meningen van anderen horen. Je wilt weten wat goed gaat, maar helemaal waar jij je kunt verbeteren. Zorg ervoor dat jij om je heen een aantal sparringpartners hebt. Een van de belangrijkste sparringpartners zijn natuurlijk je klanten. Blijf continue in gesprek met je klanten en hoor waar zij tegen aanlopen (zorg dat jij weet wat de problemen en behoeften zijn) en misschien nog wel meer wat zij van je dienstverlening vinden.
Naast je klanten is het goed om sparringpartners naast je te hebben die je van een andere blik voorzien. Je vrienden en familie zijn belangrijke partners hierin, maar denk ook eens aan een professionele adviseur die je continue blijft ondersteunen. Hierdoor zorg je ervoor dat je systematisch van feedback wordt voorzien en dat jij blijft doorgroeien!
En misschien wel het allerbelangrijkste punt is: Werk niet alleen in je bedrijf, maar ook aan je bedrijf/ merk. Veel ondernemers zijn vooral bezig met opdrachten uitvoeren, opdrachten werven, administratie, etc. Uiteraard zijn dit erg belangrijke taken, maar je verzandt al snel in het feit dat je medewerker wordt binnen je eigen organisatie.
Het is goed om minimaal één keer per maand uit je bedrijf te stappen en aan je merk te werken. Je gaat kijken naar je strategische keuzes, je spiegelt hoe je doelstellingen ervoor staan. Je gaat bezig om de groei van je merk te bewerkstelligen, etc. Zorg ervoor dat je geen medewerker wordt binnen je bedrijf en belangrijke strategische beslissingen aan je voorbij laat gaan. Word geen Blokker, word geen V&D. Werk structureel aan je merk!
Als heldenmerk wil je succes vieren. Je bent ondernemer geworden om je doelen te bereiken! Maar succes is voor ieder merk weer anders, helemaal als heldenmerk. Naast dat je succes wilt behalen voor jezelf, wil je dat vooral doen om een positieve impact te creëren in de samenleving. Maar dat jij succesvol wil ondernemen staat vast. Maar hoe word je dan een succesvol ondernemer? In dit artikel lees je 5 tips om succesvol te ondernemen als heldenmerk!
“Als je succesvol wilt zijn, moet je weten wat succes is”, het is de uitspraak die je continue in je achterhoofd dient te houden. Hoe vreemd het wellicht ook klinkt, veel ondernemers weten niet wanneer zij succes hebben. En dat is een randvoorwaarde om succesvol te zijn. Maar hoe doe je dit?
Ga voor jezelf eens nadenken wanneer jouw merk geslaagd is. Dat kun je heel goed doen om antwoord te geven op de volgende vraag: Waar wil jij over 10 jaar staan met je merk? Wat wil je dan bereikt hebben met je merk (bijvoorbeeld voor de samenleving)? Wanneer je dat weet kun je meerdere doelen voor jezelf gaan stellen. Deel je einddoelstelling op in meerdere mijlpalen, zodat je gefocust aan de slag kunt gaan om deze te bereiken. Hang aan je doelstellingen voor jezelf ook omzetdoelstellingen. Want hoeveel euro moet jij per maand omzetten? En hoeveel producten/ diensten moet jij dan per maand verkopen?
Lees ook: Storytelling marketingplan, zo doe je dat! Deel 1: Zo stel je de ultieme doelen voor je marketing
“De meest succesvolle merken opereren niet uit de wat of hoe vraag, maar vanuit de waarom vraag.”
Waarschijnlijk heb je al wel eens gehoord over Simon Sinek en zijn Golden Circle. Ken je het nog niet? Kijk dan naar onderstaande video waarin hij de Golden Circle uitlegt. Zijn verhaal: De meest succesvolle merken opereren niet uit de wat of hoe vraag, maar vanuit de waarom vraag. En dat is precies waar het om draait in de business: Waarom ben jij op aarde?
Ga op zoek naar de merkidentiteit van je bedrijf weet waarom jij bestaat en kom erachter wat de identiteit van je bedrijf is. Wanneer jij een duidelijke visie hebt, krijg je vanzelf mensen die het met je eens zijn. Zij worden de ambassadeurs van je bedrijf, zij geloven in wat je zegt. En hoe meer ambassadeurs, hoe succesvoller je wordt.
Lees ook de artikelenserie Merkidentiteit ontdekken, het stappenplan
Om succesvol te zijn heb je een heldere focus nodig waar jij naar toe wilt gaan. Wanneer jij weet waar jij naartoe wilt gaan, is het tijd om een duidelijk plan voor jezelf te ontwikkelen. Je hebt een strategie nodig om je doelen te bereiken. Zonder strategie wordt je namelijk nooit succesvol.
Ontwerp je eigen strategie door keuzes te maken op de volgende punten:
De meest succesvolle ondernemers die houden van feedback, van veel feedback. Want een merk is nooit af. Je wilt de meningen van anderen horen. Je wilt weten wat goed gaat, maar helemaal waar jij je kunt verbeteren. Zorg ervoor dat jij om je heen een aantal sparringpartners hebt. Een van de belangrijkste sparringpartners zijn natuurlijk je klanten. Blijf continue in gesprek met je klanten en hoor waar zij tegen aanlopen (zorg dat jij weet wat de problemen en behoeften zijn) en misschien nog wel meer wat zij van je dienstverlening vinden.
Naast je klanten is het goed om sparringpartners naast je te hebben die je van een andere blik voorzien. Je vrienden en familie zijn belangrijke partners hierin, maar denk ook eens aan een professionele adviseur die je continue blijft ondersteunen. Hierdoor zorg je ervoor dat je systematisch van feedback wordt voorzien en dat jij blijft doorgroeien!
En misschien wel het allerbelangrijkste punt is: Werk niet alleen in je bedrijf, maar ook aan je bedrijf/ merk. Veel ondernemers zijn vooral bezig met opdrachten uitvoeren, opdrachten werven, administratie, etc. Uiteraard zijn dit erg belangrijke taken, maar je verzandt al snel in het feit dat je medewerker wordt binnen je eigen organisatie.
Het is goed om minimaal één keer per maand uit je bedrijf te stappen en aan je merk te werken. Je gaat kijken naar je strategische keuzes, je spiegelt hoe je doelstellingen ervoor staan. Je gaat bezig om de groei van je merk te bewerkstelligen, etc. Zorg ervoor dat je geen medewerker wordt binnen je bedrijf en belangrijke strategische beslissingen aan je voorbij laat gaan. Word geen Blokker, word geen V&D. Werk structureel aan je merk!
In het heldenmerk-pakket ontvang je het E-book én oefeningenboek om je eigen betekenisvolle merk te bouwen.
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Graag inspireren wij helden zoals jij om een superheld te worden. Om onze content en website hiervoor te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Door op OK te klikken ga je akkoord met het gebruik van cookies op onze website. In ons Privacy Statement kun je meer hierover lezen.
We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.
Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.
Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.
Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.
We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.
We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.
Deze cookies verzamelen informatie die in geaggregeerde vorm wordt gebruikt om ons te helpen begrijpen hoe onze website wordt gebruikt of hoe effectief onze marketingcampagnes zijn, of om ons te helpen onze website en applicatie voor u aan te passen om uw ervaring te verbeteren.
Als u niet wilt dat wij uw bezoek aan onze site volgen, kunt u dit in uw browser hier uitschakelen:
We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt
Google Webfont Instellingen:
Google Maps Instellingen:
Google reCaptcha instellingen:
Vimeo en Youtube video's insluiten:
De volgende cookies zijn ook nodig - U kunt kiezen of u ze wilt toestaan: