Gratis Tools voor merken:
Creating Heroes – Apeldoorn
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Wekelijks spreken we vele ondernemers. Vaak merken we dat ze de visie en missie van hun bedrijf onzin noemen. Hoe waar is dat? Is een visie en missie eigenlijk wel nodig? In dit artikel leggen we het uit.
Dit is de vraag die we altijd aan de ondernemer stellen: waarom vind je het onzin? Het antwoord is daarbij steevast dat ze het toch niet gebruiken. Daarbij geven ze aan dat niemand het toch ooit leest. Dus waarom zou je dan ermee aan de slag gaan?
Dan rijst ongetwijfeld bij je de vraag: Is het volgens jullie ook onzin? Ja en nee. Volgens ons is je visie en missie erg belangrijk. Het is namelijk de identiteit van je merk. Zie een merk dan ook als mens. Ieder mens heeft een identiteit, zo ook ieder merk. Als mensen zijn we vaak jaren op zoek om onze eigen identiteit te ontdekken of naar buiten te laten gaan. Dat is ook vaak zo bij merken. Het omschrijven van de identiteit gebeurt vaak in de visie en missie. Daarbij is de visie de kijk van je merk op de wereld, de omgeving en de markt. De missie is de grote opdracht van je merk om de visie te realiseren.
Waarom is het dan toch onzin? We vinden het onzin als je als merk een visie en missie gaat formuleren om er vervolgens niets mee te doen. Als je de missie niet omzet in concrete acties die de mensen in je organisatie kunnen zetten, dan heeft het geen zin. Dan is de visie en missie complete onzin.
Lees ook: Werken met een jaarplan: Van missie naar concrete acties
Dit lijdt ons naar het volgende: Het gaat niet om de naam. We horen veel ondernemers andere termen gebruiken voor de visie en missie. Van ons statement, onze stoute dromen, onze ambitie tot aan ons streven. Wat ons betreft maakt het niet veel uit hoe je het noemt, maar dat je merk het wel vastlegt. Dit is namelijk het kompas van je organisatie, waarop je veel beslissingen en acties kunt bepalen. Lees wat bijvoorbeeld de visie en missie voor Lush betekent.
Alles start met betekenis. Wat betekent jouw merk voor de wereld, de omgeving of de markt? Dat is de start van je gehele identiteit. Wanneer je start met betekenis, kun je dat omzetten in de visie en missie van je merk. Wij gebruiken deze termen nog steeds, omdat het onze klanten duidelijkheid geeft over wat we inhoudelijk nodig hebben. In de uitwerking en omschrijving kun je het altijd anders noemen.
Wil je aan de slag met betekenis en de visie en missie? Lees dan de reeks artikelen over Merkidentiteit ontdekken, het stappenplan
Wekelijks spreken we vele ondernemers. Vaak merken we dat ze de visie en missie van hun bedrijf onzin noemen. Hoe waar is dat? Is een visie en missie eigenlijk wel nodig? In dit artikel leggen we het uit.
Dit is de vraag die we altijd aan de ondernemer stellen: waarom vind je het onzin? Het antwoord is daarbij steevast dat ze het toch niet gebruiken. Daarbij geven ze aan dat niemand het toch ooit leest. Dus waarom zou je dan ermee aan de slag gaan?
Dan rijst ongetwijfeld bij je de vraag: Is het volgens jullie ook onzin? Ja en nee. Volgens ons is je visie en missie erg belangrijk. Het is namelijk de identiteit van je merk. Zie een merk dan ook als mens. Ieder mens heeft een identiteit, zo ook ieder merk. Als mensen zijn we vaak jaren op zoek om onze eigen identiteit te ontdekken of naar buiten te laten gaan. Dat is ook vaak zo bij merken. Het omschrijven van de identiteit gebeurt vaak in de visie en missie. Daarbij is de visie de kijk van je merk op de wereld, de omgeving en de markt. De missie is de grote opdracht van je merk om de visie te realiseren.
Waarom is het dan toch onzin? We vinden het onzin als je als merk een visie en missie gaat formuleren om er vervolgens niets mee te doen. Als je de missie niet omzet in concrete acties die de mensen in je organisatie kunnen zetten, dan heeft het geen zin. Dan is de visie en missie complete onzin.
Lees ook: Werken met een jaarplan: Van missie naar concrete acties
Dit lijdt ons naar het volgende: Het gaat niet om de naam. We horen veel ondernemers andere termen gebruiken voor de visie en missie. Van ons statement, onze stoute dromen, onze ambitie tot aan ons streven. Wat ons betreft maakt het niet veel uit hoe je het noemt, maar dat je merk het wel vastlegt. Dit is namelijk het kompas van je organisatie, waarop je veel beslissingen en acties kunt bepalen. Lees wat bijvoorbeeld de visie en missie voor Lush betekent.
Alles start met betekenis. Wat betekent jouw merk voor de wereld, de omgeving of de markt? Dat is de start van je gehele identiteit. Wanneer je start met betekenis, kun je dat omzetten in de visie en missie van je merk. Wij gebruiken deze termen nog steeds, omdat het onze klanten duidelijkheid geeft over wat we inhoudelijk nodig hebben. In de uitwerking en omschrijving kun je het altijd anders noemen.
Wil je aan de slag met betekenis en de visie en missie? Lees dan de reeks artikelen over Merkidentiteit ontdekken, het stappenplan
In het heldenmerk-pakket ontvang je het E-book én oefeningenboek om je eigen betekenisvolle merk te bouwen.
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Graag inspireren wij helden zoals jij om een superheld te worden. Om onze content en website hiervoor te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Door op OK te klikken ga je akkoord met het gebruik van cookies op onze website. In ons Privacy Statement kun je meer hierover lezen.
We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.
Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.
Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.
Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.
We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.
We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.
Deze cookies verzamelen informatie die in geaggregeerde vorm wordt gebruikt om ons te helpen begrijpen hoe onze website wordt gebruikt of hoe effectief onze marketingcampagnes zijn, of om ons te helpen onze website en applicatie voor u aan te passen om uw ervaring te verbeteren.
Als u niet wilt dat wij uw bezoek aan onze site volgen, kunt u dit in uw browser hier uitschakelen:
We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt
Google Webfont Instellingen:
Google Maps Instellingen:
Google reCaptcha instellingen:
Vimeo en Youtube video's insluiten:
De volgende cookies zijn ook nodig - U kunt kiezen of u ze wilt toestaan: