Gratis Tools voor merken:
Creating Heroes – Apeldoorn
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Circulair ondernemen is zeer belangrijk om grote uitdagingen in onze samenleving aan te gaan. Het is daarbij ook een zeer interessant businessmodel op de lange termijn. In dit artikel nemen we je mee waarom jij aan de slag moet met circulair ondernemen aan de hand van het voorbeeld van Auping.
We schreven eerder al eens een artikel over Auping. Daarin legden we uit dat het ‘waarom’ van de organisatie al jarenlang staat. Op richter Johannes Albertus Auping was al vroeg bezig met circulariteit en duurzaamheid. Zo is één van de uitspraken van hem uit die tijd: “Produceren is een eerlijke balans van duurzame kwaliteit en billijke prijzen”. De basis hiervan is innovatie en duurzaamheid. Deze betekenis is verder uitgewerkt naar een hedendaags beeld: Een uitgeruste wereld is een mooiere wereld.
Wij geloven erin dat de betekenis van je organisatie het belangrijkste is. Het is de kern die altijd blijft bestaan. Je visie en missie kunnen in de jaren wijzigen, maar de betekenis blijft altijd hetzelfde.
Vanuit de betekenis van Auping zet het bedrijf zich in om matrassen her te gebruiken. In gesprek met Rabobank vertelde directeur Sustainability & Innovation Mark Groot Wassink hierover:
‘De toepasbaarheid van oude matrassen in nieuwe materialen is alleen niet hoog. Je kunt er laagwaardigere restproducten van maken, zoals paaltjes voor langs de weg of judomatten.’
Vanuit dit principe zijn ze teruggegaan naar de basis. Ze ontwikkelden een matras dat volledig herbruikbaar is. Al bij de ontwikkeling keken ze naar de manier waarop ze alle materialen hoogwaardig kunnen hergebruiken. Het is Auping Evolve genoemd, als laatste stap in de evolutie van slapen.
Groot Wassink zegt in hetzelfde interview over deze stap: ‘Wij hebben die stap gezet, want als maakbedrijf voelen we ons verantwoordelijk voor de wereld om ons heen. En ja, dat levert op de korte termijn best gedoe op. Bij Auping produceren we al decennialang op dezelfde manier, en opeens moet het helemaal anders. Maar wij geloven er in dat het de rol is van een bedrijf om aansluiting te vinden bij wat er in de maatschappij leeft. Anders ben je op termijn niet meer relevant. En wij kunnen het als koninklijk toonaangevend bedrijf niet permitteren om producten te maken die uiteindelijk in de verbrandingsovens eindigen.’
Lees het hele interview met Groot Wassink op de website van Rabobank.
“Ooit worden grondstoffen nog schaarser, dan levert het alleen maar meer voordelen op.”
Wat veel circulaire merken nog te vaak doen, is focussen op deze argumenten. Zij vinden het zelf erg belangrijk om circulair te zijn, dat ze vergeten dat niet iedere consument dit belangrijk is. Onze boodschap: Overtuig juist niet op circulaire argumenten.
Het is namelijk belangrijk om te kijken naar de klantgroepen die je bedient. Kijk naar de argumenten (zoals comfort, geld, risico’s, etc.) die voor hen belangrijk zijn. Alleen dan kun je meer mensen bereiken én daarmee impact maken.
Terugkomend op één van de belangrijkste vragen voor dit artikel: Wat is nu het voordeel van circulair ondernemen? Het proces circulair inrichten kost namelijk veel tijd, geld en risico, waarom zou je het doen? Auping en andere organisaties zagen de volgende voordelen:
Een merk is veel meer dan de buitenkant van je bedrijf. Het is alles waar je merkt voor staat, naar buiten brengt en intern beleeft. Het is daarom verstandig om een echt heldenmerk te bouwen. Hiermee leg je de focus op de identiteit van je organisatie en ben je écht van betekenis. Download het heldenmerk-pakket om zelf aan de slag te gaan met het bouwen van een betekenisvol en circulair merk.
Circulair ondernemen is zeer belangrijk om grote uitdagingen in onze samenleving aan te gaan. Het is daarbij ook een zeer interessant businessmodel op de lange termijn. In dit artikel nemen we je mee waarom jij aan de slag moet met circulair ondernemen aan de hand van het voorbeeld van Auping.
We schreven eerder al eens een artikel over Auping. Daarin legden we uit dat het ‘waarom’ van de organisatie al jarenlang staat. Op richter Johannes Albertus Auping was al vroeg bezig met circulariteit en duurzaamheid. Zo is één van de uitspraken van hem uit die tijd: “Produceren is een eerlijke balans van duurzame kwaliteit en billijke prijzen”. De basis hiervan is innovatie en duurzaamheid. Deze betekenis is verder uitgewerkt naar een hedendaags beeld: Een uitgeruste wereld is een mooiere wereld.
Wij geloven erin dat de betekenis van je organisatie het belangrijkste is. Het is de kern die altijd blijft bestaan. Je visie en missie kunnen in de jaren wijzigen, maar de betekenis blijft altijd hetzelfde.
Vanuit de betekenis van Auping zet het bedrijf zich in om matrassen her te gebruiken. In gesprek met Rabobank vertelde directeur Sustainability & Innovation Mark Groot Wassink hierover:
‘De toepasbaarheid van oude matrassen in nieuwe materialen is alleen niet hoog. Je kunt er laagwaardigere restproducten van maken, zoals paaltjes voor langs de weg of judomatten.’
Vanuit dit principe zijn ze teruggegaan naar de basis. Ze ontwikkelden een matras dat volledig herbruikbaar is. Al bij de ontwikkeling keken ze naar de manier waarop ze alle materialen hoogwaardig kunnen hergebruiken. Het is Auping Evolve genoemd, als laatste stap in de evolutie van slapen.
Groot Wassink zegt in hetzelfde interview over deze stap: ‘Wij hebben die stap gezet, want als maakbedrijf voelen we ons verantwoordelijk voor de wereld om ons heen. En ja, dat levert op de korte termijn best gedoe op. Bij Auping produceren we al decennialang op dezelfde manier, en opeens moet het helemaal anders. Maar wij geloven er in dat het de rol is van een bedrijf om aansluiting te vinden bij wat er in de maatschappij leeft. Anders ben je op termijn niet meer relevant. En wij kunnen het als koninklijk toonaangevend bedrijf niet permitteren om producten te maken die uiteindelijk in de verbrandingsovens eindigen.’
Lees het hele interview met Groot Wassink op de website van Rabobank.
“Ooit worden grondstoffen nog schaarser, dan levert het alleen maar meer voordelen op.”
Wat veel circulaire merken nog te vaak doen, is focussen op deze argumenten. Zij vinden het zelf erg belangrijk om circulair te zijn, dat ze vergeten dat niet iedere consument dit belangrijk is. Onze boodschap: Overtuig juist niet op circulaire argumenten.
Het is namelijk belangrijk om te kijken naar de klantgroepen die je bedient. Kijk naar de argumenten (zoals comfort, geld, risico’s, etc.) die voor hen belangrijk zijn. Alleen dan kun je meer mensen bereiken én daarmee impact maken.
Terugkomend op één van de belangrijkste vragen voor dit artikel: Wat is nu het voordeel van circulair ondernemen? Het proces circulair inrichten kost namelijk veel tijd, geld en risico, waarom zou je het doen? Auping en andere organisaties zagen de volgende voordelen:
Een merk is veel meer dan de buitenkant van je bedrijf. Het is alles waar je merkt voor staat, naar buiten brengt en intern beleeft. Het is daarom verstandig om een echt heldenmerk te bouwen. Hiermee leg je de focus op de identiteit van je organisatie en ben je écht van betekenis. Download het heldenmerk-pakket om zelf aan de slag te gaan met het bouwen van een betekenisvol en circulair merk.
In het heldenmerk-pakket ontvang je het E-book én oefeningenboek om je eigen betekenisvolle merk te bouwen.
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Graag inspireren wij helden zoals jij om een superheld te worden. Om onze content en website hiervoor te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Door op OK te klikken ga je akkoord met het gebruik van cookies op onze website. In ons Privacy Statement kun je meer hierover lezen.
We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.
Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.
Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.
Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.
We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.
We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.
Deze cookies verzamelen informatie die in geaggregeerde vorm wordt gebruikt om ons te helpen begrijpen hoe onze website wordt gebruikt of hoe effectief onze marketingcampagnes zijn, of om ons te helpen onze website en applicatie voor u aan te passen om uw ervaring te verbeteren.
Als u niet wilt dat wij uw bezoek aan onze site volgen, kunt u dit in uw browser hier uitschakelen:
We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt
Google Webfont Instellingen:
Google Maps Instellingen:
Google reCaptcha instellingen:
Vimeo en Youtube video's insluiten:
De volgende cookies zijn ook nodig - U kunt kiezen of u ze wilt toestaan: