Gratis Tools voor merken:
Creating Heroes – Apeldoorn
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
In tijden van economische onzekerheid en crises wordt het belang van branding vaak ter discussie gesteld. Ondernemingen staan voor de uitdaging om de juiste beslissingen te nemen met betrekking tot hun merkstrategie. Moeten ze investeren in branding voorafgaand aan een crisis om zich te positioneren, tijdens een crisis om veerkracht te tonen, of juist na een crisis om het vertrouwen te herstellen?
Er zijn veel signalen die er op duiden dat er meerdere crises aankomen. Daarom gaan we in dit artikel in op het meest geschikte tijdstip waarop investeringen in branding het meest effectief kunnen zijn, rekening houdend met de specifieke omstandigheden van een crisis.
Branding gaat over het opbouwen van een imago en reputatie voor je merk bij het publiek. Het draait om de emoties en percepties die je merk oproept bij klanten, medewerkers en andere belanghebbenden. Terwijl branding in de moderne marketing vaak wordt beperkt tot het uiterlijke aspect van een merk, geloven wij dat het een proces is dat zowel de innerlijke als uiterlijke aspecten omvat. Het gaat om de kernwaarden en motivaties van je merk en hoe je deze op de juiste doelgroep overbrengt. Rebranding, aan de andere kant, is het proces van het verbeteren, vernieuwen of zelfs volledig transformeren van zowel het uiterlijk als het innerlijk van je merk. Dit kan onder andere betrekking hebben op aanpassingen aan de naam, het logo, de vormgeving en zelfs de identiteit van je organisatie.
Wij spreken overigens liever over merkontwikkeling. Alleen als we dat hier schrijven, vind jij geen artikel op onze website over branding 😉.
Branding is niets anders dan het door blijven ontwikkelen van je merk. In tijden dat er geen crisis is, of dat er geen crisis voor de deur gaat is het verstandig om te investeren in de branding van je merk. Merken met een holistische betekenis groeien sneller dan bedrijven die dat niet hebben. Een sterk merk biedt daarnaast verschillende voordelen voor mindere tijden:
Tijdens moeilijkere tijden zijn er veel bedrijven die dezelfde keuze maken: Ze verlagen het marketingbudget om in hun merk te investeren. Op korte termijn brengt dit resultaat en minder kosten. Maar op lange termijn zorgt het verminderen of volledig snoeien van deze budgetten ervoor dat er geen leads, merkbekendheid en verkoop meer overblijft.
Een aantal belangrijke redenen om tijdens een crisis juist te investeren in branding zijn:
Tijdens een crisis is investeren in je merk daarom cruciaal. Sterke merken blijven groeien, terwijl zwakkere merken hun tekortkomingen blootleggen. Sterke merken hebben een heldere merkidentiteit, gedreven door een sterke missie en ondersteund door een passende bedrijfscultuur. Ze anticiperen beter op moeilijke tijden en blijven constant communiceren met klanten. Deze merken creëren een gevoel van verbondenheid en emotionele waarde, wat vooral tijdens een crisis essentieel is. Onderzoek heeft aangetoond dat merken die blijven investeren in hun merkverhaal op lange termijn profiteren van een sterke emotionele band met hun klanten. Lees meer in het artikel Waarom je juist tijdens de crisis moet investeren in je merk én marketing.
Net na een crisis ontbreekt er een soort vacuüm aan. Het vertrouwen is nog broos, maar we hebben wel weer een vooruitzicht op betere tijden. Na deze moeilijke tijden is het belangrijk om het merk sterk te houden én het merkverhaal nog sterker neer te zetten. Een aantal belangrijke redenen zijn:
Zelf aan de slag met het ontdekken van je merkidentiteit? Download dan het Heldenmerk-pakket. Hierin ontvang je:
Het e-book ‘Bouw een Heldenmerk’ met alle theorie om een heldenmerk te bouwen;
Het oefeningenboek waarin alle opdrachten staan om een heldenmerk te bouwen;
Canvassen en andere middelen die jou en je merkteam helpen bij de opdrachten uit het oefeningenboek.
We weten het. Het klinkt als het preken voor eigen parochie. Toch is de boodschap belangrijk om te brengen. Sterke betekenisvolle merken hebben een hogere loyaliteit, behalen betere resultaten én maken toekomstbestendige impact. Wachten op een geschikter moment is er niet. Er zijn vandaag dingen te doen, morgen ook.
Of we nu voor, tijdens of na een crisis zitten, het bouwen van je merk om het vervolgens te laden én innoveren is belangrijk. Hiermee behaal je concurrentievoordeel, blijf je uniek én ben je aantrekkelijk. Wel heeft iedere fase zijn eigen focus in branding.
Wil je zelf een betekenisvol merk bouwen? Download dan het heldenmerk-pakket. Hierin ontvang je alle informatie én oefeningen om een heldenmerk te bouwen.
In tijden van economische onzekerheid en crises wordt het belang van branding vaak ter discussie gesteld. Ondernemingen staan voor de uitdaging om de juiste beslissingen te nemen met betrekking tot hun merkstrategie. Moeten ze investeren in branding voorafgaand aan een crisis om zich te positioneren, tijdens een crisis om veerkracht te tonen, of juist na een crisis om het vertrouwen te herstellen?
Er zijn veel signalen die er op duiden dat er meerdere crises aankomen. Daarom gaan we in dit artikel in op het meest geschikte tijdstip waarop investeringen in branding het meest effectief kunnen zijn, rekening houdend met de specifieke omstandigheden van een crisis.
Branding gaat over het opbouwen van een imago en reputatie voor je merk bij het publiek. Het draait om de emoties en percepties die je merk oproept bij klanten, medewerkers en andere belanghebbenden. Terwijl branding in de moderne marketing vaak wordt beperkt tot het uiterlijke aspect van een merk, geloven wij dat het een proces is dat zowel de innerlijke als uiterlijke aspecten omvat. Het gaat om de kernwaarden en motivaties van je merk en hoe je deze op de juiste doelgroep overbrengt. Rebranding, aan de andere kant, is het proces van het verbeteren, vernieuwen of zelfs volledig transformeren van zowel het uiterlijk als het innerlijk van je merk. Dit kan onder andere betrekking hebben op aanpassingen aan de naam, het logo, de vormgeving en zelfs de identiteit van je organisatie.
Wij spreken overigens liever over merkontwikkeling. Alleen als we dat hier schrijven, vind jij geen artikel op onze website over branding 😉.
Branding is niets anders dan het door blijven ontwikkelen van je merk. In tijden dat er geen crisis is, of dat er geen crisis voor de deur gaat is het verstandig om te investeren in de branding van je merk. Merken met een holistische betekenis groeien sneller dan bedrijven die dat niet hebben. Een sterk merk biedt daarnaast verschillende voordelen voor mindere tijden:
Tijdens moeilijkere tijden zijn er veel bedrijven die dezelfde keuze maken: Ze verlagen het marketingbudget om in hun merk te investeren. Op korte termijn brengt dit resultaat en minder kosten. Maar op lange termijn zorgt het verminderen of volledig snoeien van deze budgetten ervoor dat er geen leads, merkbekendheid en verkoop meer overblijft.
Een aantal belangrijke redenen om tijdens een crisis juist te investeren in branding zijn:
Tijdens een crisis is investeren in je merk daarom cruciaal. Sterke merken blijven groeien, terwijl zwakkere merken hun tekortkomingen blootleggen. Sterke merken hebben een heldere merkidentiteit, gedreven door een sterke missie en ondersteund door een passende bedrijfscultuur. Ze anticiperen beter op moeilijke tijden en blijven constant communiceren met klanten. Deze merken creëren een gevoel van verbondenheid en emotionele waarde, wat vooral tijdens een crisis essentieel is. Onderzoek heeft aangetoond dat merken die blijven investeren in hun merkverhaal op lange termijn profiteren van een sterke emotionele band met hun klanten. Lees meer in het artikel Waarom je juist tijdens de crisis moet investeren in je merk én marketing.
Net na een crisis ontbreekt er een soort vacuüm aan. Het vertrouwen is nog broos, maar we hebben wel weer een vooruitzicht op betere tijden. Na deze moeilijke tijden is het belangrijk om het merk sterk te houden én het merkverhaal nog sterker neer te zetten. Een aantal belangrijke redenen zijn:
Het e-book ‘Bouw een Heldenmerk’ met alle theorie om een heldenmerk te bouwen;
Het oefeningenboek waarin alle opdrachten staan om een heldenmerk te bouwen;
Canvassen en andere middelen die jou en je merkteam helpen bij de opdrachten uit het oefeningenboek.
We weten het. Het klinkt als het preken voor eigen parochie. Toch is de boodschap belangrijk om te brengen. Sterke betekenisvolle merken hebben een hogere loyaliteit, behalen betere resultaten én maken toekomstbestendige impact. Wachten op een geschikter moment is er niet. Er zijn vandaag dingen te doen, morgen ook.
Of we nu voor, tijdens of na een crisis zitten, het bouwen van je merk om het vervolgens te laden én innoveren is belangrijk. Hiermee behaal je concurrentievoordeel, blijf je uniek én ben je aantrekkelijk. Wel heeft iedere fase zijn eigen focus in branding.
Wil je zelf een betekenisvol merk bouwen? Download dan het heldenmerk-pakket. Hierin ontvang je alle informatie én oefeningen om een heldenmerk te bouwen.
In het heldenmerk-pakket ontvang je het E-book én oefeningenboek om je eigen betekenisvolle merk te bouwen.
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Graag inspireren wij helden zoals jij om een superheld te worden. Om onze content en website hiervoor te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Door op OK te klikken ga je akkoord met het gebruik van cookies op onze website. In ons Privacy Statement kun je meer hierover lezen.
We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.
Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.
Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.
Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.
We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.
We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.
Deze cookies verzamelen informatie die in geaggregeerde vorm wordt gebruikt om ons te helpen begrijpen hoe onze website wordt gebruikt of hoe effectief onze marketingcampagnes zijn, of om ons te helpen onze website en applicatie voor u aan te passen om uw ervaring te verbeteren.
Als u niet wilt dat wij uw bezoek aan onze site volgen, kunt u dit in uw browser hier uitschakelen:
We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt
Google Webfont Instellingen:
Google Maps Instellingen:
Google reCaptcha instellingen:
Vimeo en Youtube video's insluiten:
De volgende cookies zijn ook nodig - U kunt kiezen of u ze wilt toestaan: