Gratis Tools voor merken:
Creating Heroes – Apeldoorn
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
De visie van je merk is één van de basisonderdelen die bijdraagt aan het succes van je merk. Een visie formuleren is vaak al een lastig karwei, maar het naar de realiteit brengen is vaak nog lastiger voor organisaties. Daarom gaan we in dit artikel in op de visie en hoe je een gemeenschappelijk doel creëert voor je merk.
Laten we starten met het definiëren wat een visie precies is. Er zijn namelijk verschillende definities in omloop. Daarvoor gaan wij graag terug naar de oorsprong van het woord. Het woord stamt af van een visioen, wat in de merkenwereld vertaald kan worden naar een droombeeld. Je visie is daarmee het droombeeld van de wereld en/of de markt volgens jouw merk. Daarmee is het de kijk van je merk op de wereld, maar ook op de arbeidsmarkt, de sector, etc. Met de visie geef je het grotere beeld van welke wereld voor jullie leidend is. De visie kan niet zonder de betekenis van je merk.
Wanneer je een visie hebt geformuleerd wil je deze meer concretiseren. Want een visie is een heel groot beeld, dat moeilijk concreet te maken is. Dat concreet maken doe je door de missie. Het woord missie betekent een officiële opdracht en komt weg uit de kerkelijke wereld. Missionarissen werden op geloofsmissie gestuurd om het geloof te redden.
De missie is de grote, speciale en officiële opdracht van je merk. Daarmee concretiseer je de visie en zorg je voor handelingsperspectief. Het is het resultaat van al je inspanningen en levert veel impact op. Uiteindelijk moet je als merk mission accomplished kunnen zeggen.
Om van je visie naar de realiteit te gaan, wil je de missie naar vandaag de dag brengen. Daarvoor ga je een routekaart maken naar je missie. In de routekaart maak je een stappenplan om je missie te behalen. Dat doe je in maximaal 5 stappen. Elke stap is een deelmissie voor je grote missie. Hierdoor zorg je ervoor dat je de missie kleiner maakt en dat het makkelijker is om naar te handelen. Voor de visie, missie en de routekaart gebruiken wij het missie-canvas. Deze is inbegrepen bij het heldenmerk-pakket, welke je gratis in je mailbox krijgt.
Wanneer je een gedegen routekaart hebt ontworpen, weet je ook wat je eerste deelmissie is. Deze deelmissie kun je volledig concretiseren in strategie en tactiek. Daarmee maak je een plan om deze deelmissie te volbrengen. Welke keuzes heb je te maken? Op welke manier moet je het merk laden? Welke activiteiten moet je gaan doen én wie gaan ze dan doen? Door de strategie volledig uit te werken heb je een concreet plan om met je visie en missie aan de slag te gaan.
De visie en missie zijn van het bedrijf en dat kan voor sommige medewerkers nog best hoog over zijn. Door de verschillende teams, afdelingen en medewerkers in gesprek te gaan ga je op zoek naar wat deze missie betekent in hun dagelijkse leven. Zo ontstaat er een team-missie, een afdelingsmissie en een persoonlijke missie die aansluiten bij de deelmissie, de grote missie en de visie van de organisatie. Door de gesprekken met medewerkers hierover te laten gaan, verbindt je hen aan de ziel van de organisatie en zorg je ervoor dat er een gemeenschappelijke ambitie ontstaat.
Zelf aan de slag met het ontdekken van je merkidentiteit? Download dan het Heldenmerk-pakket. Hierin ontvang je:
Het e-book ‘Bouw een Heldenmerk’ met alle theorie om een heldenmerk te bouwen;
Het oefeningenboek waarin alle opdrachten staan om een heldenmerk te bouwen;
Canvassen en andere middelen die jou en je merkteam helpen bij de opdrachten uit het oefeningenboek.
Om een sterk merk te bouwen is het essentieel om ieder onderdeel van een merk te behandelen. Wij zien regelmatig dat organisaties wel kernwaardensessies hebben gedaan, maar deze niet hebben vertaald in de rest van de organisatie. Op die manier ontstaat er een vorm van cherry-picking, maar beklijft het niet in de organisatie. Daarom adviseren wij ieder merk om de volledige merkreis te doorlopen. Een chronologische reis waarin je ieder aspect van een merk doorloopt om deze krachtig neer te zetten. Met deze basis zorg je ervoor dat de visie ook daadwerkelijk realiteit wordt. Met het heldenmerk-pakket kun je zelf aan de slag met de merkreis en het creëren van een sterk merk.
De visie van je merk is één van de basisonderdelen die bijdraagt aan het succes van je merk. Een visie formuleren is vaak al een lastig karwei, maar het naar de realiteit brengen is vaak nog lastiger voor organisaties. Daarom gaan we in dit artikel in op de visie en hoe je een gemeenschappelijk doel creëert voor je merk.
Laten we starten met het definiëren wat een visie precies is. Er zijn namelijk verschillende definities in omloop. Daarvoor gaan wij graag terug naar de oorsprong van het woord. Het woord stamt af van een visioen, wat in de merkenwereld vertaald kan worden naar een droombeeld. Je visie is daarmee het droombeeld van de wereld en/of de markt volgens jouw merk. Daarmee is het de kijk van je merk op de wereld, maar ook op de arbeidsmarkt, de sector, etc. Met de visie geef je het grotere beeld van welke wereld voor jullie leidend is. De visie kan niet zonder de betekenis van je merk.
Wanneer je een visie hebt geformuleerd wil je deze meer concretiseren. Want een visie is een heel groot beeld, dat moeilijk concreet te maken is. Dat concreet maken doe je door de missie. Het woord missie betekent een officiële opdracht en komt weg uit de kerkelijke wereld. Missionarissen werden op geloofsmissie gestuurd om het geloof te redden.
De missie is de grote, speciale en officiële opdracht van je merk. Daarmee concretiseer je de visie en zorg je voor handelingsperspectief. Het is het resultaat van al je inspanningen en levert veel impact op. Uiteindelijk moet je als merk mission accomplished kunnen zeggen.
Om van je visie naar de realiteit te gaan, wil je de missie naar vandaag de dag brengen. Daarvoor ga je een routekaart maken naar je missie. In de routekaart maak je een stappenplan om je missie te behalen. Dat doe je in maximaal 5 stappen. Elke stap is een deelmissie voor je grote missie. Hierdoor zorg je ervoor dat je de missie kleiner maakt en dat het makkelijker is om naar te handelen. Voor de visie, missie en de routekaart gebruiken wij het missie-canvas. Deze is inbegrepen bij het heldenmerk-pakket, welke je gratis in je mailbox krijgt.
Wanneer je een gedegen routekaart hebt ontworpen, weet je ook wat je eerste deelmissie is. Deze deelmissie kun je volledig concretiseren in strategie en tactiek. Daarmee maak je een plan om deze deelmissie te volbrengen. Welke keuzes heb je te maken? Op welke manier moet je het merk laden? Welke activiteiten moet je gaan doen én wie gaan ze dan doen? Door de strategie volledig uit te werken heb je een concreet plan om met je visie en missie aan de slag te gaan.
De visie en missie zijn van het bedrijf en dat kan voor sommige medewerkers nog best hoog over zijn. Door de verschillende teams, afdelingen en medewerkers in gesprek te gaan ga je op zoek naar wat deze missie betekent in hun dagelijkse leven. Zo ontstaat er een team-missie, een afdelingsmissie en een persoonlijke missie die aansluiten bij de deelmissie, de grote missie en de visie van de organisatie. Door de gesprekken met medewerkers hierover te laten gaan, verbindt je hen aan de ziel van de organisatie en zorg je ervoor dat er een gemeenschappelijke ambitie ontstaat.
Het e-book ‘Bouw een Heldenmerk’ met alle theorie om een heldenmerk te bouwen;
Het oefeningenboek waarin alle opdrachten staan om een heldenmerk te bouwen;
Canvassen en andere middelen die jou en je merkteam helpen bij de opdrachten uit het oefeningenboek.
Om een sterk merk te bouwen is het essentieel om ieder onderdeel van een merk te behandelen. Wij zien regelmatig dat organisaties wel kernwaardensessies hebben gedaan, maar deze niet hebben vertaald in de rest van de organisatie. Op die manier ontstaat er een vorm van cherry-picking, maar beklijft het niet in de organisatie. Daarom adviseren wij ieder merk om de volledige merkreis te doorlopen. Een chronologische reis waarin je ieder aspect van een merk doorloopt om deze krachtig neer te zetten. Met deze basis zorg je ervoor dat de visie ook daadwerkelijk realiteit wordt. Met het heldenmerk-pakket kun je zelf aan de slag met de merkreis en het creëren van een sterk merk.
In het heldenmerk-pakket ontvang je het E-book én oefeningenboek om je eigen betekenisvolle merk te bouwen.
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Graag inspireren wij helden zoals jij om een superheld te worden. Om onze content en website hiervoor te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Door op OK te klikken ga je akkoord met het gebruik van cookies op onze website. In ons Privacy Statement kun je meer hierover lezen.
We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.
Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.
Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.
Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.
We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.
We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.
Deze cookies verzamelen informatie die in geaggregeerde vorm wordt gebruikt om ons te helpen begrijpen hoe onze website wordt gebruikt of hoe effectief onze marketingcampagnes zijn, of om ons te helpen onze website en applicatie voor u aan te passen om uw ervaring te verbeteren.
Als u niet wilt dat wij uw bezoek aan onze site volgen, kunt u dit in uw browser hier uitschakelen:
We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt
Google Webfont Instellingen:
Google Maps Instellingen:
Google reCaptcha instellingen:
Vimeo en Youtube video's insluiten:
De volgende cookies zijn ook nodig - U kunt kiezen of u ze wilt toestaan: