Gratis Tools voor merken:
Creating Heroes – Apeldoorn
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Merken die een held zijn inspireren jou om ook voorop te lopen om positieve impact te genereren! Daarom hebben wij 5 merken uitgekozen die jou inspireren!
Als er één merk inspirerende verhalen verzamelt en deelt dan is het Zappos. Zappos is een webshop in schoenen en kleding uit Amerika. Nog meer dan van wat zij verkopen, is hun service bekend overzees. Zappos heeft de keuze gemaakt om de beste te zijn op het gebied van service! Dat betekent bijvoorbeeld dat jij niet iemand aan de lijn krijgt die binnen een paar minuten weer moet ophangen, zij zijn oprecht geïnteresseerd in je. Elke callcenter-medewerker heeft zelfs kaartjes en andere attributen op haar/zijn bureau liggen die zij kunnen toesturen wanneer zij een verhaal zo mooi vinden dat het een kleine attentie verdient.
Bij Zappos is hun retour-termijn ook veel ruimer dan bij andere retailers. 14 dagen en 30 dagen komen vaker voor, Zappos heeft het verruimd tot 365 dagen! Ja, je leest het goed, je mag het binnen een jaar weer terugsturen! Hoe gaaf is dat?
Door de medewerkers mee te nemen in de missie van het merk, zetten ze ook een stapje extra voor hun klanten. Hebben ze een product niet op voorraad dat jij wilt kopen? Dan gaan ze naar de concurrent om je product te kopen en op te sturen naar de klant. Dit alles komt neer op hun 10 kernwaarden waarmee zij bekend zijn:
Een van de mooiste anekdotes zullen we jullie niet onthouden: Het record van de langste telefoongesprek staat op meer dan 10 uur! En nee, het ging niet alleen maar over hun producten, juist niet! De toehoorder had behoefte om met iemand te praten. Zappos hierover: “De beste man had behoefte aan iemand om mee te praten, wij zijn er om te helpen”. Na dit telefoontje is dit één van hun beste klanten!
Ray Anderson is oprichter van Interface en zijn wereld veranderde in 1994 met één briefje die een medewerker aan hem gaf: ‘Sommige klanten willen weten wat Interface voor het milieu doet, wat moeten we zeggen?’ Vanaf dat moment besloot Ray Anderson dat het anders moest en is hij vooroploper op het gebied van circulair ondernemen met mission zero. Meer over het verhaal van Ray Anderson en Interface lees je in het artikel: Interface: Van mission ZERO naar uitwerking.
Lees ook: Van bezit naar gebruik, 5 voorbeelden van nieuwe verdienmodellen
Over Morgen is een adviesbureau, bestaande uit 60 professionals/adviseurs die werken aan een betere toekomst met zichtbare oplossingen en blijvende maatschappelijke impact. Dit doen zij op het gebied van ruimtelijke ordening (de inrichting van Nederland) en de (duurzame) energietransitie. Alles wat de adviseurs doen gaan “Over Morgen”.
Over Morgen is van mening dat het opstoken van fossiele brandstoffen niet goed is voor nu en voor de toekomst. Het maakt namelijk de mens ziek en het maakt de aarde ziek. Daarmee streeft Over Morgen naar een tijdperk waarin het opstoken van fossiele brandstof tot de verleden tijd zal behoren.
De (duurzame) energietransitie kent echter heel veel emotie. Iedereen heeft er een mening en een opvatting over. Over Morgen zet als oplossing computermodellen in om deze energietransitie vorm te geven. Want met behulp van deze computermodellen kunnen de feiten geobjectiveerd worden. Een innovatieve manier om zo de energietransitie verder te helpen.
De eigen organisatie van Over Morgen is ook echt anders georganiseerd. Er is bijna geen hiërarchie, de bedrijfscultuur kan je meer omschrijven als een familiegevoel en Over Morgen gelooft dat wanneer je mensen in hun eigen kracht zet, ze beter zullen werken. Ze zijn altijd op zoek wat de professionals/adviseurs zelf zouden willen bijdrage. Want als je werkt vanuit je drive, kom je tot veel betere resultaten dan wanneer je “alleen je baan doet”.
Zie ook de aflevering van HERO in the SPOTLIGHT met Gerwin Hop van Over Morgen:
De dames van Kromkommer pakken een groot maatschappelijk probleem aan, namelijk het verspillen van voedsel. Het is enorm vreemd dat er groenten en fruit worden weggegooid, alleen omdat ze niet aan visuele eisen voldoen. Met makkelijkere woorden: Een tomaat met een extra oog wordt weggegooid, alleen vanwege dat extra oog! Dat moet anders en daarom zijn de heldinnen van Kromkommer bezig deze gekke groenten te redden van de ondergang, door onder andere producten te maken met daarin deze gekke groenten zoals overheerlijke soepen! Hoe tof is dat? Vanaf 2018 gaat Kromkommer voor een nieuwe definitie van kwaliteit.
Als we het hebben over positieve alternatieven dan is aGreenStory een inspirerend voorbeeld. Waar veel consumenten nog graag notitieboekjes gebruiken én dat voor een hoge papierberg zorgt, ontwikkelden zij herbruikbare notitieboekjes. Deze notities kun je later weer uitwissen en het blad weer opnieuw gebruiken. Een heel simpel voorbeeld van een creatieve en top-oplossing!
Naast de waarde van het herbruikbare helpen de producten ook bij het beter organiseren, betere aantekeningen te maken en het plannen. Wat ons betreft een blauwdruk van een heldenmerk!
Geïnspireerd geraakt van deze voorbeelden om zelf aan de slag te gaan met het ontwikkelen van je merk? Doorloop de merkreis en ontwikkel je betekenisvolle merk!
Merken die een held zijn inspireren jou om ook voorop te lopen om positieve impact te genereren! Daarom hebben wij 5 merken uitgekozen die jou inspireren!
Als er één merk inspirerende verhalen verzamelt en deelt dan is het Zappos. Zappos is een webshop in schoenen en kleding uit Amerika. Nog meer dan van wat zij verkopen, is hun service bekend overzees. Zappos heeft de keuze gemaakt om de beste te zijn op het gebied van service! Dat betekent bijvoorbeeld dat jij niet iemand aan de lijn krijgt die binnen een paar minuten weer moet ophangen, zij zijn oprecht geïnteresseerd in je. Elke callcenter-medewerker heeft zelfs kaartjes en andere attributen op haar/zijn bureau liggen die zij kunnen toesturen wanneer zij een verhaal zo mooi vinden dat het een kleine attentie verdient.
Bij Zappos is hun retour-termijn ook veel ruimer dan bij andere retailers. 14 dagen en 30 dagen komen vaker voor, Zappos heeft het verruimd tot 365 dagen! Ja, je leest het goed, je mag het binnen een jaar weer terugsturen! Hoe gaaf is dat?
Door de medewerkers mee te nemen in de missie van het merk, zetten ze ook een stapje extra voor hun klanten. Hebben ze een product niet op voorraad dat jij wilt kopen? Dan gaan ze naar de concurrent om je product te kopen en op te sturen naar de klant. Dit alles komt neer op hun 10 kernwaarden waarmee zij bekend zijn:
Een van de mooiste anekdotes zullen we jullie niet onthouden: Het record van de langste telefoongesprek staat op meer dan 10 uur! En nee, het ging niet alleen maar over hun producten, juist niet! De toehoorder had behoefte om met iemand te praten. Zappos hierover: “De beste man had behoefte aan iemand om mee te praten, wij zijn er om te helpen”. Na dit telefoontje is dit één van hun beste klanten!
Ray Anderson is oprichter van Interface en zijn wereld veranderde in 1994 met één briefje die een medewerker aan hem gaf: ‘Sommige klanten willen weten wat Interface voor het milieu doet, wat moeten we zeggen?’ Vanaf dat moment besloot Ray Anderson dat het anders moest en is hij vooroploper op het gebied van circulair ondernemen met mission zero. Meer over het verhaal van Ray Anderson en Interface lees je in het artikel: Interface: Van mission ZERO naar uitwerking.
Lees ook: Van bezit naar gebruik, 5 voorbeelden van nieuwe verdienmodellen
Over Morgen is een adviesbureau, bestaande uit 60 professionals/adviseurs die werken aan een betere toekomst met zichtbare oplossingen en blijvende maatschappelijke impact. Dit doen zij op het gebied van ruimtelijke ordening (de inrichting van Nederland) en de (duurzame) energietransitie. Alles wat de adviseurs doen gaan “Over Morgen”.
Over Morgen is van mening dat het opstoken van fossiele brandstoffen niet goed is voor nu en voor de toekomst. Het maakt namelijk de mens ziek en het maakt de aarde ziek. Daarmee streeft Over Morgen naar een tijdperk waarin het opstoken van fossiele brandstof tot de verleden tijd zal behoren.
De (duurzame) energietransitie kent echter heel veel emotie. Iedereen heeft er een mening en een opvatting over. Over Morgen zet als oplossing computermodellen in om deze energietransitie vorm te geven. Want met behulp van deze computermodellen kunnen de feiten geobjectiveerd worden. Een innovatieve manier om zo de energietransitie verder te helpen.
De eigen organisatie van Over Morgen is ook echt anders georganiseerd. Er is bijna geen hiërarchie, de bedrijfscultuur kan je meer omschrijven als een familiegevoel en Over Morgen gelooft dat wanneer je mensen in hun eigen kracht zet, ze beter zullen werken.
Ze zijn altijd op zoek wat de professionals/adviseurs zelf zouden willen bijdrage. Want als je werkt vanuit je drive, kom je tot veel betere resultaten dan wanneer je “alleen je baan doet”.
Zie ook de aflevering van HERO in the SPOTLIGHT met Gerwin Hop van Over Morgen:
De dames van Kromkommer pakken een groot maatschappelijk probleem aan, namelijk het verspillen van voedsel. Het is enorm vreemd dat er groenten en fruit worden weggegooid, alleen omdat ze niet aan visuele eisen voldoen. Met makkelijkere woorden: Een tomaat met een extra oog wordt weggegooid, alleen vanwege dat extra oog! Dat moet anders en daarom zijn de heldinnen van Kromkommer bezig deze gekke groenten te redden van de ondergang, door onder andere producten te maken met daarin deze gekke groenten zoals overheerlijke soepen! Hoe tof is dat? Vanaf 2018 gaat Kromkommer voor een nieuwe definitie van kwaliteit.
Als we het hebben over positieve alternatieven dan is aGreenStory een inspirerend voorbeeld. Waar veel consumenten nog graag notitieboekjes gebruiken én dat voor een hoge papierberg zorgt, ontwikkelden zij herbruikbare notitieboekjes. Deze notities kun je later weer uitwissen en het blad weer opnieuw gebruiken. Een heel simpel voorbeeld van een creatieve en top-oplossing!
Naast de waarde van het herbruikbare helpen de producten ook bij het beter organiseren, betere aantekeningen te maken en het plannen. Wat ons betreft een blauwdruk van een heldenmerk!
Geïnspireerd geraakt van deze voorbeelden om zelf aan de slag te gaan met het ontwikkelen van je merk? Doorloop de merkreis en ontwikkel je betekenisvolle merk!
In het heldenmerk-pakket ontvang je het E-book én oefeningenboek om je eigen betekenisvolle merk te bouwen.