Gratis Tools voor merken:
Creating Heroes – Apeldoorn
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Het bestaansrecht van je organisatie en merk is essentieel. Zonder bestaansrecht kun je letterlijk niet meer bestaan. Toch zien we dat veel merken leven zonder dat ze hun bestaansrecht kennen of dat ze het hebben. Zo zijn bedrijven als Schoenenreus en de V&D al op de fles gegaan. Nu zijn dit grote voorbeelden, maar ook in het MKB zijn er bedrijven die door hun verminderde bestaansrecht niet meer bestaan. Daarom de vraag: Heeft jouw merk nog wel bestaansrecht?
We gaven net al twee voorbeelden van bedrijven die niet meer bestaan, omdat ze geen bestaansrecht in hun markt meer hadden. Laat staan de wereld. Een ander voorbeeld is Nokia, dat te lang teerde op hun telefoons en daarmee de intrede van de smartphone miste. Of Kodak, dat zelf de techniek voor digitale fotografie ontwikkelde, maar het niet op de markt bracht omdat ze er niet in geloofden. Nu bestaat het merk niet meer.
Tel daarbij op dat 77 % van de consumenten wereldwijd het niet erg zouden vinden als merken zouden verdwijnen (Bron: Onderzoek Havas Media). Met andere woorden hebben 77 % van de merken geen bestaansrecht.
Het gaat er dus om, om vooruit te kijken. Wat is je rol in de markt en/ of in de wereld? En hoe ziet dat er over 5 en over 10 jaar uit? Heb je een groothandel, dan kun je over 10 jaar zo maar niet meer bestaan doordat de keten versmald wordt. Fabrikanten verkopen dan rechtstreeks bij de klant. Zo zijn organisaties die hebben ingezet op de kolenhandel of op het verhuren van video’s al niet meer onder ons. Vrij logisch als je er nu over na denkt, maar in die tijd kon niemand het bedenken.
Partijen als Netflix, AirBNB en Über zetten hele markten op de kop. Ze gaan met nieuwe businessmodellen aan de haal om de klant nog beter te helpen. Even los van of deze bedrijven daadwerkelijk maatschappelijke waarde leven.
Nog een aantal voorbeelden van markten die zo maar kunnen veranderen:
Zo maar een aantal voorbeelden van branches waarin het één en ander kan veranderen. Wanneer je niet weet wat je rol is en je geen betekenis hebt in de markt of de wereld zijn deze partijen simpel vervangbaar.
“Hoe scherp hebben jullie in de organisatie de betekenis, de visie en de missie van de organisatie? Met de missie zet je een scherpe en grote opdracht voor je merk neer.”
Eén van de vragen die langskomt in de merkreizen die wij met onze klanten doorlopen is: Kunnen jouw klanten zonder jou? Vaak is het antwoord tot hun eigen frustratie daarop: Ja. Veel organisaties zijn regelrecht vervangbaar door andere merken.
Daarom is dit een belangrijke vraag wanneer je wilt weten of je merk ook bestaansrecht heeft. Het gaat er om dat jij op lange termijn waarde levert aan je klant én je omgeving. Wanneer jouw merk niet meer bestaat, dan moet het een gemis zijn, al is het maar in een kleine omgeving. Zo zijn er maatschappelijke problemen die op grote en kleine schaal negatieve impact hebben. Als je merk onderdeel van de oplossing is, ben je per definitie belangrijk voor je omgeving én heb je bestaansrecht.
Bestaansrecht begint bij de betekenis van je merk. De betekenis van je merk verandert namelijk nooit. Het is de waarde waar je merk op drijft. Hoe helder is de betekenis voor jullie merk? De betekenis verandert in het leven van een merk niet, maar de visie en missie kunnen in de loop van de jaren wel veranderen. Door andere inzichten, nieuwe trends en ontwikkelingen scherp je de visie en missie van de organisatie aan.
Hoe scherp hebben jullie in de organisatie de betekenis, de visie en de missie van de organisatie? Met de missie zet je een scherpe en grote opdracht voor je merk neer. Dit fungeert als kompas om beslissingen in je organisatie te maken én echte waarde én impact te maken.
Hoe staat het met jullie bestaansrecht? En wil je weer opnieuw dromen met jullie merk? Tijdens de Merksessie gaan we op zoek naar de échte waarde van je merk. We doorlopen de klantreis, met de betekenis is belangrijke basis. Vraag de Merksessie nu aan. Het is kosteloos, maar niet vrijblijvend!
Het bestaansrecht van je organisatie en merk is essentieel. Zonder bestaansrecht kun je letterlijk niet meer bestaan. Toch zien we dat veel merken leven zonder dat ze hun bestaansrecht kennen of dat ze het hebben. Zo zijn bedrijven als Schoenenreus en de V&D al op de fles gegaan. Nu zijn dit grote voorbeelden, maar ook in het MKB zijn er bedrijven die door hun verminderde bestaansrecht niet meer bestaan. Daarom de vraag: Heeft jouw merk nog wel bestaansrecht?
We gaven net al twee voorbeelden van bedrijven die niet meer bestaan, omdat ze geen bestaansrecht in hun markt meer hadden. Laat staan de wereld. Een ander voorbeeld is Nokia, dat te lang teerde op hun telefoons en daarmee de intrede van de smartphone miste. Of Kodak, dat zelf de techniek voor digitale fotografie ontwikkelde, maar het niet op de markt bracht omdat ze er niet in geloofden. Nu bestaat het merk niet meer.
Tel daarbij op dat 77 % van de consumenten wereldwijd het niet erg zouden vinden als merken zouden verdwijnen (Bron: Onderzoek Havas Media). Met andere woorden hebben 77 % van de merken geen bestaansrecht.
Het gaat er dus om, om vooruit te kijken. Wat is je rol in de markt en/ of in de wereld? En hoe ziet dat er over 5 en over 10 jaar uit? Heb je een groothandel, dan kun je over 10 jaar zo maar niet meer bestaan doordat de keten versmald wordt. Fabrikanten verkopen dan rechtstreeks bij de klant. Zo zijn organisaties die hebben ingezet op de kolenhandel of op het verhuren van video’s al niet meer onder ons. Vrij logisch als je er nu over na denkt, maar in die tijd kon niemand het bedenken.
Partijen als Netflix, AirBNB en Über zetten hele markten op de kop. Ze gaan met nieuwe businessmodellen aan de haal om de klant nog beter te helpen. Even los van of deze bedrijven daadwerkelijk maatschappelijke waarde leven.
Nog een aantal voorbeelden van markten die zo maar kunnen veranderen:
Zo maar een aantal voorbeelden van branches waarin het één en ander kan veranderen. Wanneer je niet weet wat je rol is en je geen betekenis hebt in de markt of de wereld zijn deze partijen simpel vervangbaar.
“Hoe scherp hebben jullie in de organisatie de betekenis, de visie en de missie van de organisatie? Met de missie zet je een scherpe en grote opdracht voor je merk neer.”
Eén van de vragen die langskomt in de merkreizen die wij met onze klanten doorlopen is: Kunnen jouw klanten zonder jou? Vaak is het antwoord tot hun eigen frustratie daarop: Ja. Veel organisaties zijn regelrecht vervangbaar door andere merken.
Daarom is dit een belangrijke vraag wanneer je wilt weten of je merk ook bestaansrecht heeft. Het gaat er om dat jij op lange termijn waarde levert aan je klant én je omgeving. Wanneer jouw merk niet meer bestaat, dan moet het een gemis zijn, al is het maar in een kleine omgeving. Zo zijn er maatschappelijke problemen die op grote en kleine schaal negatieve impact hebben. Als je merk onderdeel van de oplossing is, ben je per definitie belangrijk voor je omgeving én heb je bestaansrecht.
Bestaansrecht begint bij de betekenis van je merk. De betekenis van je merk verandert namelijk nooit. Het is de waarde waar je merk op drijft. Hoe helder is de betekenis voor jullie merk? De betekenis verandert in het leven van een merk niet, maar de visie en missie kunnen in de loop van de jaren wel veranderen. Door andere inzichten, nieuwe trends en ontwikkelingen scherp je de visie en missie van de organisatie aan.
Hoe scherp hebben jullie in de organisatie de betekenis, de visie en de missie van de organisatie? Met de missie zet je een scherpe en grote opdracht voor je merk neer. Dit fungeert als kompas om beslissingen in je organisatie te maken én echte waarde én impact te maken.
Hoe staat het met jullie bestaansrecht? En wil je weer opnieuw dromen met jullie merk? Tijdens de Merksessie gaan we op zoek naar de échte waarde van je merk. We doorlopen de klantreis, met de betekenis is belangrijke basis. Vraag de Merksessie nu aan. Het is kosteloos, maar niet vrijblijvend!
In het heldenmerk-pakket ontvang je het E-book én oefeningenboek om je eigen betekenisvolle merk te bouwen.
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Graag inspireren wij helden zoals jij om een superheld te worden. Om onze content en website hiervoor te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Door op OK te klikken ga je akkoord met het gebruik van cookies op onze website. In ons Privacy Statement kun je meer hierover lezen.
We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.
Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.
Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.
Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.
We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.
We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.
Deze cookies verzamelen informatie die in geaggregeerde vorm wordt gebruikt om ons te helpen begrijpen hoe onze website wordt gebruikt of hoe effectief onze marketingcampagnes zijn, of om ons te helpen onze website en applicatie voor u aan te passen om uw ervaring te verbeteren.
Als u niet wilt dat wij uw bezoek aan onze site volgen, kunt u dit in uw browser hier uitschakelen:
We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt
Google Webfont Instellingen:
Google Maps Instellingen:
Google reCaptcha instellingen:
Vimeo en Youtube video's insluiten:
De volgende cookies zijn ook nodig - U kunt kiezen of u ze wilt toestaan: