Gratis Tools voor merken:
Creating Heroes – Apeldoorn
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
De merkidentiteit is voor iedere organisatie de krachtige basis om een toekomstbestendig merk te zijn. In de afgelopen artikelen hebben we je meegenomen in de manier waarop je de merkidentiteit van je merk kan ontdekken. In dit artikel gaan we verder in hoe je de merkidentiteit kan verankeren in je organisatie.
Het ontwikkelen van de merkidentiteit is een mooi en soms lastig proces. Dit proces kent 5 stappen:
In het eerste artikel in deze serie hebben we je meegenomen in het ontdekken van de betekenis van je merk. In het tweede artikel zijn we verder ingegaan om het ontwikkelen van de heldenvisie om in het derde artikel de heldenmissie te bespreken. In het vorige artikel gingen we in op het vastleggen van de merkpersoonlijkheid van je merk.
In dit artikel nemen we je mee in het verankeren van je merk binnen je organisatie.
Zelf aan de slag met het ontdekken van je merkidentiteit? Download dan het Heldenmerk-pakket. Hierin ontvang je:
Het e-book ‘Bouw een Heldenmerk’ met alle theorie om een heldenmerk te bouwen;
Het oefeningenboek waarin alle opdrachten staan om een heldenmerk te bouwen;
Canvassen en andere middelen die jou en je merkteam helpen bij de opdrachten uit het oefeningenboek.
Een van de belangrijkste onderdelen om je merk te verankeren is om je merkidentiteit vast te leggen. Wij doen dit door een markpaspoort te ontwikkelen van je merk. In combinatie met de richtlijnen omtrent je huisstijl is dit merkhandboek het heilige boek van je merk. Iedere medewerker kan hierin lezen waar het merk voor staat en wat het merk belangrijk vindt. Iedere nieuwe medewerker kan met het paspoort worden ingewerkt. Het merkpaspoort bestaat uit in ieder geval de volgende onderdelen:
Het borgen en verankeren van je merk, doe je door in fases de identiteit in de organisatie te introduceren. De fases om dit op te pakken zijn:
Voor een uitgebreide uitleg van deze stappen, lees je het artikel Borgen van je merk, het stappenplan
Om je merkidentiteit te verankeren binnen je marketingactiviteiten is het belangrijk je marketeers om te scholen naar merketeers. Marketing is steeds meer een vak aan het worden dat door ICT-partijen wordt overgenomen. Dat betekent dat marketeers steeds overbodiger worden, omdat software hun rol aan het overnemen is. Terwijl marketing veel meer is dan de input en output van cijfers en het bedenken van nieuwe campagnes.
Daarom opteren wij voor het transformeren van marketeers naar merketeers. Dat betekent dat marketing een nieuwe rol krijgt binnen je organisatie. Waar marketing momenteel een afdeling is, speelt het in de nieuwe vorm een integrale rol. Marketing heeft de merk en de missie centraal staan en geeft daarmee richting in je organisatie en voor je marketing.
Merketeers moeten het merk bewaken en op de juiste manier naar buiten brengen om de merkassociaties op te roepen. Daarmee zijn zij de paraplu waar de gehele organisatie baat bij heeft. Want marketing speelt zowel intern als extern. Een verhaal dat naar buiten wordt gebracht moet ook waar gemaakt worden.
Bij de merketeers bespraken we al even de rol als merkbewakers. Het is verstandig om in ieder geval één persoon in je organisatie aan te stellen als merkbewaker. De rol hiervan is dat die persoon uiterst kritisch is op alles en iedereen vanuit het oogpunt van de merkidentiteit. Hierdoor zorg je ervoor dat je merk altijd de centrale rol blijft spelen die nodig is om op lange termijn impact te creëren.
Is jouw organisatie toe om te groeien naar een toekomstbestendig merk? Wil je meer bereiken met je bedrijf en echte betekenis toevoegen aan de samenleving? Dan is het tijd om aan de slag te gaan met de merkidentiteit van je organisatie. Graag helpen we je met inspiratie om de identiteit van je merk te ontwikkelen. Tijdens de Merksessie scannen we samen de staat van je merk en ontdekken we hoe jullie ideale merk eruit ziet. We sluiten af met het maken van een stappenplan om dit te bereiken. Vraag de Merksessie nu vrijblijvend aan!
De merkidentiteit is voor iedere organisatie de krachtige basis om een toekomstbestendig merk te zijn. In de afgelopen artikelen hebben we je meegenomen in de manier waarop je de merkidentiteit van je merk kan ontdekken. In dit artikel gaan we verder in hoe je de merkidentiteit kan verankeren in je organisatie.
Het ontwikkelen van de merkidentiteit is een mooi en soms lastig proces. Dit proces kent 5 stappen:
In het eerste artikel in deze serie hebben we je meegenomen in het ontdekken van de betekenis van je merk. In het tweede artikel zijn we verder ingegaan om het ontwikkelen van de heldenvisie om in het derde artikel de heldenmissie te bespreken. In het vorige artikel gingen we in op het vastleggen van de merkpersoonlijkheid van je merk.
In dit artikel nemen we je mee in het verankeren van je merk binnen je organisatie.
Het e-book ‘Bouw een Heldenmerk’ met alle theorie om een heldenmerk te bouwen;
Het oefeningenboek waarin alle opdrachten staan om een heldenmerk te bouwen;
Canvassen en andere middelen die jou en je merkteam helpen bij de opdrachten uit het oefeningenboek.
Een van de belangrijkste onderdelen om je merk te verankeren is om je merkidentiteit vast te leggen. Wij doen dit door een markpaspoort te ontwikkelen van je merk. In combinatie met de richtlijnen omtrent je huisstijl is dit merkhandboek het heilige boek van je merk. Iedere medewerker kan hierin lezen waar het merk voor staat en wat het merk belangrijk vindt. Iedere nieuwe medewerker kan met het paspoort worden ingewerkt. Het merkpaspoort bestaat uit in ieder geval de volgende onderdelen:
Het borgen en verankeren van je merk, doe je door in fases de identiteit in de organisatie te introduceren. De fases om dit op te pakken zijn:
Voor een uitgebreide uitleg van deze stappen, lees je het artikel Borgen van je merk, het stappenplan
Om je merkidentiteit te verankeren binnen je marketingactiviteiten is het belangrijk je marketeers om te scholen naar merketeers. Marketing is steeds meer een vak aan het worden dat door ICT-partijen wordt overgenomen. Dat betekent dat marketeers steeds overbodiger worden, omdat software hun rol aan het overnemen is. Terwijl marketing veel meer is dan de input en output van cijfers en het bedenken van nieuwe campagnes.
Daarom opteren wij voor het transformeren van marketeers naar merketeers. Dat betekent dat marketing een nieuwe rol krijgt binnen je organisatie. Waar marketing momenteel een afdeling is, speelt het in de nieuwe vorm een integrale rol. Marketing heeft de merk en de missie centraal staan en geeft daarmee richting in je organisatie en voor je marketing.
Merketeers moeten het merk bewaken en op de juiste manier naar buiten brengen om de merkassociaties op te roepen. Daarmee zijn zij de paraplu waar de gehele organisatie baat bij heeft. Want marketing speelt zowel intern als extern. Een verhaal dat naar buiten wordt gebracht moet ook waar gemaakt worden.
Bij de merketeers bespraken we al even de rol als merkbewakers. Het is verstandig om in ieder geval één persoon in je organisatie aan te stellen als merkbewaker. De rol hiervan is dat die persoon uiterst kritisch is op alles en iedereen vanuit het oogpunt van de merkidentiteit. Hierdoor zorg je ervoor dat je merk altijd de centrale rol blijft spelen die nodig is om op lange termijn impact te creëren.
Is jouw organisatie toe om te groeien naar een toekomstbestendig merk? Wil je meer bereiken met je bedrijf en echte betekenis toevoegen aan de samenleving? Dan is het tijd om aan de slag te gaan met de merkidentiteit van je organisatie. Graag helpen we je met inspiratie om de identiteit van je merk te ontwikkelen. Tijdens de Merksessie scannen we samen de staat van je merk en ontdekken we hoe jullie ideale merk eruit ziet. We sluiten af met het maken van een stappenplan om dit te bereiken. Vraag de Merksessie nu vrijblijvend aan!
In het heldenmerk-pakket ontvang je het E-book én oefeningenboek om je eigen betekenisvolle merk te bouwen.