Gratis Tools voor merken:
Creating Heroes – Apeldoorn
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Succesvol zijn met je merk is een continue reis. De gemene deler bij alle succesvolle merken is gestoeld op één onderdeel: Het DNA. En vooral het trouw blijven aan dat DNA. Hoe dat zit lees je in dit artikel.
De basis van ieder merk is het unieke DNA van de organisatie. Dit bestaat uit de betekenis van je organisatie, de visie, de missie en de merkpersoonlijkheid. Met andere woorden het is de identiteit van je merk. Deze identiteit is uniek. Het is de unieke combinatie van motivatie en betekenis. Het zijn de wortels van je organisatie, die geen ander bedrijf heeft.
Wat nog te vaak wordt gedacht is dat het bouwen van een merk een project is. Het is een trucje van het opschrijven van de visie, missie en strategie, het ontwerpen van een mooie huisstijl en het live zetten van een website. Wanneer dit is gedaan gaan organisaties door met de orde van de dag. Terwijl juist het laden van je merk de orde van de dag zou moeten zijn. Merkontwikkeling is geen eenmalig trucje, maar een structurele reis.
Innocent, een welbekend merk in supermarkten, heeft zijn succes te danken aan de vastberadenheid van de drie oprichters – Rich, Jon & Adam – die trouw bleven aan hun visie en identiteit. Deze reis begon in Londen, waar ze een gezonder alternatief wilden bieden voor fastfood en drank. Ze begonnen met een eenvoudig idee: fruit in flesjes stoppen.
Wat hun onderscheidde, was hun moed om fouten te omarmen en te leren van tegenslagen. Ze bleven vasthouden aan hun overtuiging om echte groenten en fruit te gebruiken in plaats van concentraten, zelfs toen dat uitdagend was. In die markt waren er bijna geen producenten die met echt fruit wilden werken, maar alleen met concentraat. Hun trouw aan hun identiteit leidde tot het vinden van een producent die hun visie deelde. Innocent’s succesverhaal is een inspirerend voorbeeld van hoe vasthouden aan je identiteit en visie de weg naar succes kan effenen. Lees het hele verhaal in het artikel De goede groei van Innocent.
Er zijn verschillende onderzoeken die uitwijzen dat merksucces gekoppeld is aan een sterke en consistente identiteit. Jim Collins en Jerry Porras schreven in hun bestseller Built to Last dat bedrijven die verder kijken dan alleen geld verdienen tot 10x beter presteren. En verder kijken dan alleen geld heeft alles te maken met een betekenisvolle identiteit.
Jim Stengel van Proctor & Gamble volgde 10 jaar lang 50.000 merken voor zijn onderzoek, welke hij in het boek Grow publiceerde. Daarin ontdekte hij dat merken met een bestaansrecht die gebaseerd is op authenticiteit en een visie hebben op basis van oprechte idealen veel sneller groeiden dan de marktgemiddelde. Zij tonen een duidelijke correlatie aan tussen merkidentiteit en het succesvol groeien als merk.
Zo zijn er nog meer onderzoeken die bewijzen dat merksucces duidelijk gekoppeld is aan een krachtige identiteit gebaseerd op betekenis en de consistentie daarvan. Lees meer hierover in het artikel De kracht van een betekenisvol merk (en waarom je vanuit betekenis moet werken)
Zelf aan de slag met het ontdekken van je merkidentiteit? Download dan het Heldenmerk-pakket. Hierin ontvang je:
Het e-book ‘Bouw een Heldenmerk’ met alle theorie om een heldenmerk te bouwen;
Het oefeningenboek waarin alle opdrachten staan om een heldenmerk te bouwen;
Canvassen en andere middelen die jou en je merkteam helpen bij de opdrachten uit het oefeningenboek.
Wil je aan de slag met het succes van jouw merk? Ga dan aan de slag met het DNA van je organisatie. De identiteit is de bepalende factor tot succes. In het heldenmerk-pakket ontvang je een e-book waarin we uitleggen hoe je een sterk en betekenisvol merk bouwt. Daarbij zit ook een oefeningenboek en verschillende tools om er daadwerkelijk mee aan de slag te gaan. Je ontvangt het heldenmerk-pakket in je mailbox.
Succesvol zijn met je merk is een continue reis. De gemene deler bij alle succesvolle merken is gestoeld op één onderdeel: Het DNA. En vooral het trouw blijven aan dat DNA. Hoe dat zit lees je in dit artikel.
De basis van ieder merk is het unieke DNA van de organisatie. Dit bestaat uit de betekenis van je organisatie, de visie, de missie en de merkpersoonlijkheid. Met andere woorden het is de identiteit van je merk. Deze identiteit is uniek. Het is de unieke combinatie van motivatie en betekenis. Het zijn de wortels van je organisatie, die geen ander bedrijf heeft.
Wat nog te vaak wordt gedacht is dat het bouwen van een merk een project is. Het is een trucje van het opschrijven van de visie, missie en strategie, het ontwerpen van een mooie huisstijl en het live zetten van een website. Wanneer dit is gedaan gaan organisaties door met de orde van de dag. Terwijl juist het laden van je merk de orde van de dag zou moeten zijn. Merkontwikkeling is geen eenmalig trucje, maar een structurele reis.
Innocent, een welbekend merk in supermarkten, heeft zijn succes te danken aan de vastberadenheid van de drie oprichters – Rich, Jon & Adam – die trouw bleven aan hun visie en identiteit. Deze reis begon in Londen, waar ze een gezonder alternatief wilden bieden voor fastfood en drank. Ze begonnen met een eenvoudig idee: fruit in flesjes stoppen.
Wat hun onderscheidde, was hun moed om fouten te omarmen en te leren van tegenslagen. Ze bleven vasthouden aan hun overtuiging om echte groenten en fruit te gebruiken in plaats van concentraten, zelfs toen dat uitdagend was. In die markt waren er bijna geen producenten die met echt fruit wilden werken, maar alleen met concentraat. Hun trouw aan hun identiteit leidde tot het vinden van een producent die hun visie deelde. Innocent’s succesverhaal is een inspirerend voorbeeld van hoe vasthouden aan je identiteit en visie de weg naar succes kan effenen. Lees het hele verhaal in het artikel De goede groei van Innocent.
Er zijn verschillende onderzoeken die uitwijzen dat merksucces gekoppeld is aan een sterke en consistente identiteit. Jim Collins en Jerry Porras schreven in hun bestseller Built to Last dat bedrijven die verder kijken dan alleen geld verdienen tot 10x beter presteren. En verder kijken dan alleen geld heeft alles te maken met een betekenisvolle identiteit.
Jim Stengel van Proctor & Gamble volgde 10 jaar lang 50.000 merken voor zijn onderzoek, welke hij in het boek Grow publiceerde. Daarin ontdekte hij dat merken met een bestaansrecht die gebaseerd is op authenticiteit en een visie hebben op basis van oprechte idealen veel sneller groeiden dan de marktgemiddelde. Zij tonen een duidelijke correlatie aan tussen merkidentiteit en het succesvol groeien als merk.
Zo zijn er nog meer onderzoeken die bewijzen dat merksucces duidelijk gekoppeld is aan een krachtige identiteit gebaseerd op betekenis en de consistentie daarvan. Lees meer hierover in het artikel De kracht van een betekenisvol merk (en waarom je vanuit betekenis moet werken)
Het e-book ‘Bouw een Heldenmerk’ met alle theorie om een heldenmerk te bouwen;
Het oefeningenboek waarin alle opdrachten staan om een heldenmerk te bouwen;
Canvassen en andere middelen die jou en je merkteam helpen bij de opdrachten uit het oefeningenboek.
Wil je aan de slag met het succes van jouw merk? Ga dan aan de slag met het DNA van je organisatie. De identiteit is de bepalende factor tot succes. In het heldenmerk-pakket ontvang je een e-book waarin we uitleggen hoe je een sterk en betekenisvol merk bouwt. Daarbij zit ook een oefeningenboek en verschillende tools om er daadwerkelijk mee aan de slag te gaan. Je ontvangt het heldenmerk-pakket in je mailbox.
In het heldenmerk-pakket ontvang je het E-book én oefeningenboek om je eigen betekenisvolle merk te bouwen.
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Graag inspireren wij helden zoals jij om een superheld te worden. Om onze content en website hiervoor te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Door op OK te klikken ga je akkoord met het gebruik van cookies op onze website. In ons Privacy Statement kun je meer hierover lezen.
We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.
Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.
Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.
Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.
We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.
We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.
Deze cookies verzamelen informatie die in geaggregeerde vorm wordt gebruikt om ons te helpen begrijpen hoe onze website wordt gebruikt of hoe effectief onze marketingcampagnes zijn, of om ons te helpen onze website en applicatie voor u aan te passen om uw ervaring te verbeteren.
Als u niet wilt dat wij uw bezoek aan onze site volgen, kunt u dit in uw browser hier uitschakelen:
We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt
Google Webfont Instellingen:
Google Maps Instellingen:
Google reCaptcha instellingen:
Vimeo en Youtube video's insluiten:
De volgende cookies zijn ook nodig - U kunt kiezen of u ze wilt toestaan: