Gratis Tools voor merken:
Creating Heroes – Apeldoorn
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Er wordt vaak geschreven over de strategische agenda. Een belangrijk element in het ontwikkelen van je organisatie en het bereiken van de missie. Maar wat is een strategische agenda? En hoe pak je dat precies aan? We nemen je erin mee.
Een strategische agenda is een document of plan dat de langetermijnvisie, doelen, prioriteiten en strategieën van een organisatie of een specifiek project beschrijft. Het is een belangrijk instrument voor planning en besluitvorming, omdat het helpt de richting te bepalen waarin de organisatie zich moet ontwikkelen en de belangrijkste stappen die moeten worden genomen om daar te komen.
Wat ons betreft is het proces om tot een strategische agenda te komen er één die verdacht veel lijkt op het bouwen van een merk. In de strategische agenda ligt de nadruk voornamelijk op het prioriteren en activeren van strategieën voor de komende periode.
Voor het ontwikkelen van de strategische agenda is het verstandig om een team te formeren die een dwarsdoorsnede is van de organisatie. In het artikel Visie-ontwikkeling: Dit heb je als organisatie en team nodig! kun je lezen welke onderdelen een goed team nodig heeft.
Als je een goed team hebt, die alle ruimte krijgt om mee te denken is het tijd om aan de slag te gaan met de strategische agenda. Om tot een strategische agenda te komen kun je het volgende stappenplan aanhouden:
Een goede strategische agenda leidt je ergens naartoe. Wat ons betreft begint dat bij het begin. De kern van je organisatie. De betekenis van je merk. Hierin gaat het over de ideologie die je als organisatie hebt die verteld welke betekenis je toevoegt aan de markt, de mensen en/of de wereld. Is deze betekenis niet glashelder, dan adviseren we je eerst hier goed bij stil te staan. Dit is namelijk de kern om de verdere stappen op te baseren.
Meer weten over het ontdekken van de betekenis? Merkidentiteit ontdekken, het stappenplan – Stap 1: Vind de betekenis
Je strategische agenda is de uitwerking van de missie die je te doen hebt. Wat vaak nog mis gaat is dat organisaties een visie en missie hebben zonder handelingsperspectief. Dat komt omdat er geen éénduidige definitie voor deze termen is. Hierdoor ontstaan er visies en missies die meer een organisatieomschrijving zijn, dan dat het richtinggevend is.
In je visie omschrijf je de kijk die jullie als organisatie hebben op de wereld, de markt, de mensen, etc. Hieruit ontstaat een droombeeld die jullie nastreven. In de missie maak je dit concreet door hier een grote opdracht aan te koppelen. De missie draait daarbij om de vraag ‘Wanneer is het af?’
Hebben je visie en missie nu geen handelingsperspectief, of zijn ze niet meer actueel, ga dan als team aan de slag met het herformuleren hiervan. Dit biedt namelijk een kompas voor alles wat je wilt doen in je strategische agenda.
Wanneer je een missie hebt die als grote opdracht voor je organisatie dient, is het waarschijnlijk nog een ver van je bed show. Het is namelijk zo groot, dat het niet concreet te maken is. Een strategische agenda maak je immers om dingen concreter te maken dan ze zijn. Daarom adviseren we je om een routekaart te maken om je missie te bereiken. Hierdoor maak je meerdere deelmissies die je als organisatie helpen om uiteindelijk je missie te kunnen bereiken. Deze routekaart geeft je houvast en grip om het grote kleiner te maken. De deelmissies zijn daarbij leidend voor je strategische agenda.
Wanneer je helder hebt wat je missie is en welke deelmissies je hebt, kun je de eerstvolgende deelmissie gaan concretiseren. Op basis van deze deelmissie maak je een agenda waarin je samen de volgende punten verder uitschrijft:
Je merkt al dat we er voor waken om alle onderdelen heel concreet te beschrijven. Dit komt omdat we uit ervaring weten dat alle plannen die je schrijft die verder weg zijn dan het komende halfjaar, na die 6 maanden weer verouderd zijn. Dan zou je ze opnieuw moeten maken. Daardoor adviseren we je om in etappes te werken. Iedere etappe krijgt een eigenaar én wordt er een concreet actieplan aan gekoppeld. Hierdoor kun je de etappe volbrengen, waardoor je iedere keer een stap dichterbij je missie komt.
Zelf aan de slag met het ontdekken van je merkidentiteit? Download dan het Heldenmerk-pakket. Hierin ontvang je:
Het e-book ‘Bouw een Heldenmerk’ met alle theorie om een heldenmerk te bouwen;
Het oefeningenboek waarin alle opdrachten staan om een heldenmerk te bouwen;
Canvassen en andere middelen die jou en je merkteam helpen bij de opdrachten uit het oefeningenboek.
Vind je het ontwikkelen van een strategische agenda lastig en wil je dit ook het liefst concreet maken? Kom eens een bak koffie drinken met een heerlijk stuk chocolade en laten we samen kijken hoe je dit proces het beste inzet. Vraag een merksessie aan, we bespreken dan samen de reis die jullie organisatie moet afleggen om van betekenis te zijn.
Er wordt vaak geschreven over de strategische agenda. Een belangrijk element in het ontwikkelen van je organisatie en het bereiken van de missie. Maar wat is een strategische agenda? En hoe pak je dat precies aan? We nemen je erin mee.
Een strategische agenda is een document of plan dat de langetermijnvisie, doelen, prioriteiten en strategieën van een organisatie of een specifiek project beschrijft. Het is een belangrijk instrument voor planning en besluitvorming, omdat het helpt de richting te bepalen waarin de organisatie zich moet ontwikkelen en de belangrijkste stappen die moeten worden genomen om daar te komen.
Wat ons betreft is het proces om tot een strategische agenda te komen er één die verdacht veel lijkt op het bouwen van een merk. In de strategische agenda ligt de nadruk voornamelijk op het prioriteren en activeren van strategieën voor de komende periode.
Voor het ontwikkelen van de strategische agenda is het verstandig om een team te formeren die een dwarsdoorsnede is van de organisatie. In het artikel Visie-ontwikkeling: Dit heb je als organisatie en team nodig! kun je lezen welke onderdelen een goed team nodig heeft.
Als je een goed team hebt, die alle ruimte krijgt om mee te denken is het tijd om aan de slag te gaan met de strategische agenda. Om tot een strategische agenda te komen kun je het volgende stappenplan aanhouden:
Een goede strategische agenda leidt je ergens naartoe. Wat ons betreft begint dat bij het begin. De kern van je organisatie. De betekenis van je merk. Hierin gaat het over de ideologie die je als organisatie hebt die verteld welke betekenis je toevoegt aan de markt, de mensen en/of de wereld. Is deze betekenis niet glashelder, dan adviseren we je eerst hier goed bij stil te staan. Dit is namelijk de kern om de verdere stappen op te baseren.
Meer weten over het ontdekken van de betekenis? Merkidentiteit ontdekken, het stappenplan – Stap 1: Vind de betekenis
Je strategische agenda is de uitwerking van de missie die je te doen hebt. Wat vaak nog mis gaat is dat organisaties een visie en missie hebben zonder handelingsperspectief. Dat komt omdat er geen éénduidige definitie voor deze termen is. Hierdoor ontstaan er visies en missies die meer een organisatieomschrijving zijn, dan dat het richtinggevend is.
In je visie omschrijf je de kijk die jullie als organisatie hebben op de wereld, de markt, de mensen, etc. Hieruit ontstaat een droombeeld die jullie nastreven. In de missie maak je dit concreet door hier een grote opdracht aan te koppelen. De missie draait daarbij om de vraag ‘Wanneer is het af?’
Hebben je visie en missie nu geen handelingsperspectief, of zijn ze niet meer actueel, ga dan als team aan de slag met het herformuleren hiervan. Dit biedt namelijk een kompas voor alles wat je wilt doen in je strategische agenda.
Wanneer je een missie hebt die als grote opdracht voor je organisatie dient, is het waarschijnlijk nog een ver van je bed show. Het is namelijk zo groot, dat het niet concreet te maken is. Een strategische agenda maak je immers om dingen concreter te maken dan ze zijn. Daarom adviseren we je om een routekaart te maken om je missie te bereiken. Hierdoor maak je meerdere deelmissies die je als organisatie helpen om uiteindelijk je missie te kunnen bereiken. Deze routekaart geeft je houvast en grip om het grote kleiner te maken. De deelmissies zijn daarbij leidend voor je strategische agenda.
Wanneer je helder hebt wat je missie is en welke deelmissies je hebt, kun je de eerstvolgende deelmissie gaan concretiseren. Op basis van deze deelmissie maak je een agenda waarin je samen de volgende punten verder uitschrijft:
Je merkt al dat we er voor waken om alle onderdelen heel concreet te beschrijven. Dit komt omdat we uit ervaring weten dat alle plannen die je schrijft die verder weg zijn dan het komende halfjaar, na die 6 maanden weer verouderd zijn. Dan zou je ze opnieuw moeten maken. Daardoor adviseren we je om in etappes te werken. Iedere etappe krijgt een eigenaar én wordt er een concreet actieplan aan gekoppeld. Hierdoor kun je de etappe volbrengen, waardoor je iedere keer een stap dichterbij je missie komt.
Het e-book ‘Bouw een Heldenmerk’ met alle theorie om een heldenmerk te bouwen;
Het oefeningenboek waarin alle opdrachten staan om een heldenmerk te bouwen;
Canvassen en andere middelen die jou en je merkteam helpen bij de opdrachten uit het oefeningenboek.
Vind je het ontwikkelen van een strategische agenda lastig en wil je dit ook het liefst concreet maken? Kom eens een bak koffie drinken met een heerlijk stuk chocolade en laten we samen kijken hoe je dit proces het beste inzet. Vraag een merksessie aan, we bespreken dan samen de reis die jullie organisatie moet afleggen om van betekenis te zijn.
In het heldenmerk-pakket ontvang je het E-book én oefeningenboek om je eigen betekenisvolle merk te bouwen.
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Graag inspireren wij helden zoals jij om een superheld te worden. Om onze content en website hiervoor te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Door op OK te klikken ga je akkoord met het gebruik van cookies op onze website. In ons Privacy Statement kun je meer hierover lezen.
We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.
Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.
Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.
Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.
We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.
We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.
Deze cookies verzamelen informatie die in geaggregeerde vorm wordt gebruikt om ons te helpen begrijpen hoe onze website wordt gebruikt of hoe effectief onze marketingcampagnes zijn, of om ons te helpen onze website en applicatie voor u aan te passen om uw ervaring te verbeteren.
Als u niet wilt dat wij uw bezoek aan onze site volgen, kunt u dit in uw browser hier uitschakelen:
We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt
Google Webfont Instellingen:
Google Maps Instellingen:
Google reCaptcha instellingen:
Vimeo en Youtube video's insluiten:
De volgende cookies zijn ook nodig - U kunt kiezen of u ze wilt toestaan: