Gratis Tools voor merken:
Creating Heroes – Apeldoorn
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Organisaties die écht betekenis willen geven aan hun omgeving, zetten in op hun identiteit. Maar wat is nu eigenlijk de identiteit van je organisatie? In dit artikel leggen we het uit.
Ieder mens heeft een identiteit, zo ook iedere organisatie. En deze identiteit is uniek voor jouw organisatie. De identiteit is een algemeen beeld van de organisatie op basis van wat medewerkers, klanten en stakeholder waarnemen, voelen, denken en uitspreken over de organisatie. Dit wordt vastgelegd in begrippen als betekenis, visie, missie, kernwaarden en krachten. Daarmee is de identiteit zowel een cultureel onderdeel als wel het beeld dat je naar buiten uitstraalt.
Vaak worden de organisatie-identiteit en merk-identiteit van een merk als twee aparte begrippen gezien. De merkidentiteit is daarbij het visuele beeld wat naar buiten wordt gecommuniceerd. Wij geloven erin dat deze twee niet zonder elkaar kunnen. De identiteit van je merk is namelijk zowel de manier waarop je de cultuur vormgeeft als wel hoe je naar buiten komt. Daarom spreken wij over de term merkidentiteit.
De identiteit van je organisatie én dus je merk heeft wat ons betreft 3 hoofdonderdelen. Dit zijn de eerste drie haltes in onze merkreis. Deze drie onderdelen zijn:
Het eerste onderdeel van je organisatie-identiteit is de betekenis van je merk. Dit is letterlijk de kern van je organisatie. De betekenis gaat terug naar de betekenis die je organisatie heeft in haar omgeving, hoe klein of groot deze ook is. Het is daarmee de ideologie van je merk, datgene wat nooit verandert. Vaak merken we dat deze betekenis is ondergesneeuwd door andere zaken, waardoor deze niet meer helder is. Met een heldere betekenis leg je het échte DNA van je merk bloot.
Deze 3 onderdelen vormen samen de organisatie-identiteit.
Het e-book ‘Bouw een Heldenmerk’ met alle theorie om een heldenmerk te bouwen;
Het oefeningenboek waarin alle opdrachten staan om een heldenmerk te bouwen;
Canvassen en andere middelen die jou en je merkteam helpen bij de opdrachten uit het oefeningenboek.
Maar waarom is de identiteit van je merk nu zo belangrijk? Daarvoor zijn dit de 5 belangrijkste redenen:
De identiteit van je organisatie is essentieel voor korte- en lange termijnsucces. Om een succesvol merk te ontwikkelen is het verstandig om met je medewerkers op merkreis te gaan. Met de merkreis doorloop je chronologisch alle stappen die je merk nodig heeft om succesvol te zijn. Hoe dit zit? Je leest het in het heldenmerk-pakket.
Organisaties die écht betekenis willen geven aan hun omgeving, zetten in op hun identiteit. Maar wat is nu eigenlijk de identiteit van je organisatie? In dit artikel leggen we het uit.
Ieder mens heeft een identiteit, zo ook iedere organisatie. En deze identiteit is uniek voor jouw organisatie. De identiteit is een algemeen beeld van de organisatie op basis van wat medewerkers, klanten en stakeholder waarnemen, voelen, denken en uitspreken over de organisatie. Dit wordt vastgelegd in begrippen als betekenis, visie, missie, kernwaarden en krachten. Daarmee is de identiteit zowel een cultureel onderdeel als wel het beeld dat je naar buiten uitstraalt.
Vaak worden de organisatie-identiteit en merk-identiteit van een merk als twee aparte begrippen gezien. De merkidentiteit is daarbij het visuele beeld wat naar buiten wordt gecommuniceerd. Wij geloven erin dat deze twee niet zonder elkaar kunnen. De identiteit van je merk is namelijk zowel de manier waarop je de cultuur vormgeeft als wel hoe je naar buiten komt. Daarom spreken wij over de term merkidentiteit.
De identiteit van je organisatie én dus je merk heeft wat ons betreft 3 hoofdonderdelen. Dit zijn de eerste drie haltes in onze merkreis. Deze drie onderdelen zijn:
Het eerste onderdeel van je organisatie-identiteit is de betekenis van je merk. Dit is letterlijk de kern van je organisatie. De betekenis gaat terug naar de betekenis die je organisatie heeft in haar omgeving, hoe klein of groot deze ook is. Het is daarmee de ideologie van je merk, datgene wat nooit verandert. Vaak merken we dat deze betekenis is ondergesneeuwd door andere zaken, waardoor deze niet meer helder is. Met een heldere betekenis leg je het échte DNA van je merk bloot.
Deze 3 onderdelen vormen samen de organisatie-identiteit.
Het e-book ‘Bouw een Heldenmerk’ met alle theorie om een heldenmerk te bouwen;
Het oefeningenboek waarin alle opdrachten staan om een heldenmerk te bouwen;
Canvassen en andere middelen die jou en je merkteam helpen bij de opdrachten uit het oefeningenboek.
Maar waarom is de identiteit van je merk nu zo belangrijk? Daarvoor zijn dit de 5 belangrijkste redenen:
De identiteit van je organisatie is essentieel voor korte- en lange termijnsucces. Om een succesvol merk te ontwikkelen is het verstandig om met je medewerkers op merkreis te gaan. Met de merkreis doorloop je chronologisch alle stappen die je merk nodig heeft om succesvol te zijn. Hoe dit zit? Je leest het in het heldenmerk-pakket.
In het heldenmerk-pakket ontvang je het E-book én oefeningenboek om je eigen betekenisvolle merk te bouwen.
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Graag inspireren wij helden zoals jij om een superheld te worden. Om onze content en website hiervoor te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Door op OK te klikken ga je akkoord met het gebruik van cookies op onze website. In ons Privacy Statement kun je meer hierover lezen.
We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.
Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.
Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.
Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.
We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.
We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.
Deze cookies verzamelen informatie die in geaggregeerde vorm wordt gebruikt om ons te helpen begrijpen hoe onze website wordt gebruikt of hoe effectief onze marketingcampagnes zijn, of om ons te helpen onze website en applicatie voor u aan te passen om uw ervaring te verbeteren.
Als u niet wilt dat wij uw bezoek aan onze site volgen, kunt u dit in uw browser hier uitschakelen:
We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt
Google Webfont Instellingen:
Google Maps Instellingen:
Google reCaptcha instellingen:
Vimeo en Youtube video's insluiten:
De volgende cookies zijn ook nodig - U kunt kiezen of u ze wilt toestaan: