4 signalen dat het tijd is voor een rebranding
We zitten in een interessant tijdperk. Veel markten ontwikkelen zich en zijn aan het veranderen. Daarom wordt het rebranden van je merk ook steeds interessanter. Maar wanneer is het nu tijd? In dit artikel ontvang je 4 signalen dat het tijd is voor een rebranding.
1. Je bent een grijze muis
Het eerste signaal dat je kunt opvangen is dat je merk een grijze muis is in de markt. Niemand vindt je merk echt opvallend en je doet hetzelfde als de rest van de markt. Je bent niet bijzonder voor de klant. Dat is een heel belangrijk signaal om aan de slag te gaan met merkontwikkeling of branding. Het is verstandig om te ontdekken wat je identiteit is, om die identiteit naar buiten te brengen. Want jouw identiteit maakt je bijzonder én geen grijze muis.
2. Je hebt een verkeerde rol in de markt
We komen de laatste tijd steeds vaker bedrijven tegen die een andere rol in de markt hebben dan ze wilden hebben. Verschillende ketens veranderen, waardoor er bedrijven zijn die zowel vanuit klant-kant als leveranciers-kant worden uitgeknepen. Wanneer dit zo is, heb je een rol in de markt die je wilt veranderen. Dan is het tijd om je identiteit te herijken, te ontdekken wie je bent, waar je voor staat en wat je belangrijkste kracht is. Door met deze identiteit en kracht in de markt te staan, onderscheid je je en kun je een rol pakken die wél bij je past.
“Als je aan tien medewerkers vraagt waarvoor je organisatie staat, krijg je hoogstwaarschijnlijk 10 verschillende antwoorden.”
3. Je hoort dat je een ander imago hebt dan je denkt
Wellicht dat je het wel herkent: Je hebt een mooie organisatie en doet leuke dingen met leuke mensen en klanten. Maar wanneer je met mensen in de markt spreekt, wordt je vooral omschreven als stoffig en ouderwets. Zo maar een voorbeeld van een ander imago van je merk, dan dat je denkt en wilt! Terwijl je zoveel waarde kunt leveren en vaak zelfs al levert. Dit is een goede reden om aan de slag te gaan met het rebranden van je organisatie. Door te ontdekken wat je identiteit, je kernwaarden en je kracht is als organisatie, kun je dit beeld intern en extern laden. Hierdoor verandert stap voor stap je imago.
4. Je hoort in je organisatie verschillende verhalen over je eigen merk
Wat we nog wel eens tegen komen binnen organisaties is dat de mensen in de organisatie een ander beeld hebben over het merk. Als je aan tien medewerkers vraagt waarvoor je organisatie staat, krijg je hoogstwaarschijnlijk 10 verschillende antwoorden. Dit is een goede reden om aan de slag te gaan met rebranding. Een sterk en betekenisvol merk zorgt voor een interne betrokkenheid bij je missie. Deze missie werkt als een kompas voor je merk.
Lees ook: De kracht van een betekenisvol merk (en waarom je vanuit betekenis moet werken)
Download de gratis Rebranding Gids
Zelf aan de slag met rebranding? Download dan de gratis Rebranding Gids: De reis naar een nieuwe merkidentiteit. In deze gids behandelen we:
Wat rebranding is en waarom betekenis zó belangrijk is;
Wat de redenen voor rebranding zijn;
Het stappenplan om met de rebranding aan de slag te gaan;
Geslaagde en mislukte voorbeelden van Rebranding;
Tips en trucks bij het rebranding-proces.
Rebranding is merkontwikkeling
Met rebranding ga je je huidige merk herijken en verbeteren. Dat kan een nieuwe huisstijl, een geheel verbeterd merkverhaal of zelfs een heel nieuw merk betekenen. Rebranding is dan ook een proces naar merkontwikkeling. En dit proces gaat continu door. Want rebranding is niet alleen maar het beeld van buiten verbeteren, het gaat veel verder. Alles over rebranding lees je in het artikel Ultiem stappenplan voor een succesvolle rebranding
Aan de slag met de Rebranding Gids
Wil je aan de slag met de branding of rebranding van je merk? Met de Rebranding Gids lees je waarom rebranding belangrijk is, waarom je ermee aan de slag moet en de stappen voor een geslaagde rebranding. Download de Rebranding Gids.
4 signalen dat het tijd is voor een rebranding

We zitten in een interessant tijdperk. Veel markten ontwikkelen zich en zijn aan het veranderen. Daarom wordt het rebranden van je merk ook steeds interessanter. Maar wanneer is het nu tijd? In dit artikel ontvang je 4 signalen dat het tijd is voor een rebranding.
1. Je bent een grijze muis
Het eerste signaal dat je kunt opvangen is dat je merk een grijze muis is in de markt. Niemand vindt je merk echt opvallend en je doet hetzelfde als de rest van de markt. Je bent niet bijzonder voor de klant. Dat is een heel belangrijk signaal om aan de slag te gaan met merkontwikkeling of branding. Het is verstandig om te ontdekken wat je identiteit is, om die identiteit naar buiten te brengen. Want jouw identiteit maakt je bijzonder én geen grijze muis.
2. Je hebt een verkeerde rol in de markt
We komen de laatste tijd steeds vaker bedrijven tegen die een andere rol in de markt hebben dan ze wilden hebben. Verschillende ketens veranderen, waardoor er bedrijven zijn die zowel vanuit klant-kant als leveranciers-kant worden uitgeknepen. Wanneer dit zo is, heb je een rol in de markt die je wilt veranderen. Dan is het tijd om je identiteit te herijken, te ontdekken wie je bent, waar je voor staat en wat je belangrijkste kracht is. Door met deze identiteit en kracht in de markt te staan, onderscheid je je en kun je een rol pakken die wél bij je past.
“Als je aan tien medewerkers vraagt waarvoor je organisatie staat, krijg je hoogstwaarschijnlijk 10 verschillende antwoorden.”
3. Je hoort dat je een ander imago hebt dan je denkt
Wellicht dat je het wel herkent: Je hebt een mooie organisatie en doet leuke dingen met leuke mensen en klanten. Maar wanneer je met mensen in de markt spreekt, wordt je vooral omschreven als stoffig en ouderwets. Zo maar een voorbeeld van een ander imago van je merk, dan dat je denkt en wilt! Terwijl je zoveel waarde kunt leveren en vaak zelfs al levert. Dit is een goede reden om aan de slag te gaan met het rebranden van je organisatie. Door te ontdekken wat je identiteit, je kernwaarden en je kracht is als organisatie, kun je dit beeld intern en extern laden. Hierdoor verandert stap voor stap je imago.
4. Je hoort in je organisatie verschillende verhalen over je eigen merk
Wat we nog wel eens tegen komen binnen organisaties is dat de mensen in de organisatie een ander beeld hebben over het merk. Als je aan tien medewerkers vraagt waarvoor je organisatie staat, krijg je hoogstwaarschijnlijk 10 verschillende antwoorden. Dit is een goede reden om aan de slag te gaan met rebranding. Een sterk en betekenisvol merk zorgt voor een interne betrokkenheid bij je missie. Deze missie werkt als een kompas voor je merk.
Lees ook: De kracht van een betekenisvol merk (en waarom je vanuit betekenis moet werken)
Download de gratis Rebranding Gids
Zelf aan de slag met rebranding? Download dan de gratis Rebranding Gids: De reis naar een nieuwe merkidentiteit. In deze gids behandelen we:
Wat rebranding is en waarom betekenis zó belangrijk is;
Wat de redenen voor rebranding zijn;
Het stappenplan om met de rebranding aan de slag te gaan;
Geslaagde en mislukte voorbeelden van Rebranding;
Tips en trucks bij het rebranding-proces.
Rebranding is merkontwikkeling
Met rebranding ga je je huidige merk herijken en verbeteren. Dat kan een nieuwe huisstijl, een geheel verbeterd merkverhaal of zelfs een heel nieuw merk betekenen. Rebranding is dan ook een proces naar merkontwikkeling. En dit proces gaat continu door. Want rebranding is niet alleen maar het beeld van buiten verbeteren, het gaat veel verder. Alles over rebranding lees je in het artikel Ultiem stappenplan voor een succesvolle rebranding
Aan de slag met de Rebranding Gids
Wil je aan de slag met de branding of rebranding van je merk? Met de Rebranding Gids lees je waarom rebranding belangrijk is, waarom je ermee aan de slag moet en de stappen voor een geslaagde rebranding. Download de Rebranding Gids.

Vraag het Heldenmerk-pakket aan!
In het heldenmerk-pakket ontvang je het E-book én oefeningenboek om je eigen betekenisvolle merk te bouwen.