Creating Heroes
  • Werkwijze
  • Heldenportfolio
  • Over ons
  • Contact
  • Merksessie
  • Menu Menu

4 signalen dat het tijd is voor een rebranding

We zitten in een interessant tijdperk. Veel markten ontwikkelen zich en zijn aan het veranderen. Daarom wordt het rebranden van je merk ook steeds interessanter. Maar wanneer is het nu tijd? In dit artikel ontvang je 4 signalen dat het tijd is voor een rebranding.

1. Je bent een grijze muis

Het eerste signaal dat je kunt opvangen is dat je merk een grijze muis is in de markt. Niemand vindt je merk echt opvallend en je doet hetzelfde als de rest van de markt. Je bent niet bijzonder voor de klant. Dat is een heel belangrijk signaal om aan de slag te gaan met merkontwikkeling of branding. Het is verstandig om te ontdekken wat je identiteit is, om die identiteit naar buiten te brengen. Want jouw identiteit maakt je bijzonder én geen grijze muis.

2. Je hebt een verkeerde rol in de markt

We komen de laatste tijd steeds vaker bedrijven tegen die een andere rol in de markt hebben dan ze wilden hebben. Verschillende ketens veranderen, waardoor er bedrijven zijn die zowel vanuit klant-kant als leveranciers-kant worden uitgeknepen. Wanneer dit zo is, heb je een rol in de markt die je wilt veranderen. Dan is het tijd om je identiteit te herijken, te ontdekken wie je bent, waar je voor staat en wat je belangrijkste kracht is. Door met deze identiteit en kracht in de markt te staan, onderscheid je je en kun je een rol pakken die wél bij je past.

“Als je aan tien medewerkers vraagt waarvoor je organisatie staat, krijg je hoogstwaarschijnlijk 10 verschillende antwoorden.”

3. Je hoort dat je een ander imago hebt dan je denkt

Wellicht dat je het wel herkent: Je hebt een mooie organisatie en doet leuke dingen met leuke mensen en klanten. Maar wanneer je met mensen in de markt spreekt, wordt je vooral omschreven als stoffig en ouderwets. Zo maar een voorbeeld van een ander imago van je merk, dan dat je denkt en wilt! Terwijl je zoveel waarde kunt leveren en vaak zelfs al levert. Dit is een goede reden om aan de slag te gaan met het rebranden van je organisatie. Door te ontdekken wat je identiteit, je kernwaarden en je kracht is als organisatie, kun je dit beeld intern en extern laden. Hierdoor verandert stap voor stap je imago.

4. Je hoort in je organisatie verschillende verhalen over je eigen merk

Wat we nog wel eens tegen komen binnen organisaties is dat de mensen in de organisatie een ander beeld hebben over het merk. Als je aan tien medewerkers vraagt waarvoor je organisatie staat, krijg je hoogstwaarschijnlijk 10 verschillende antwoorden. Dit is een goede reden om aan de slag te gaan met rebranding. Een sterk en betekenisvol merk zorgt voor een interne betrokkenheid bij je missie. Deze missie werkt als een kompas voor je merk.

Lees ook: De kracht van een betekenisvol merk (en waarom je vanuit betekenis moet werken)

Download het gratis heldenmerkpakket

Zelf aan de slag met het ontdekken van je merkidentiteit? Download dan het Heldenmerk-pakket. Hierin ontvang je:

Het e-book ‘Bouw een Heldenmerk’ met alle theorie om een heldenmerk te bouwen;

Het oefeningenboek waarin alle opdrachten staan om een heldenmerk te bouwen;

Canvassen en andere middelen die jou en je merkteam helpen bij de opdrachten uit het oefeningenboek.

Download het Heldenmerkpakket

Rebranding is merkontwikkeling

Met rebranding ga je je huidige merk herijken en verbeteren. Dat kan een nieuwe huisstijl, een geheel verbeterd merkverhaal of zelfs een heel nieuw merk betekenen. Rebranding is dan ook een proces naar merkontwikkeling. En dit proces gaat continu door. Want rebranding is niet alleen maar het beeld van buiten verbeteren, het gaat veel verder. Alles over rebranding lees je in het artikel Waarom rebranding van je merk een goede optie is!

Aan de slag met het merkpakket

Wil je aan de slag met de branding of rebranding van je merk? In het heldenmerkpakket ontvang je de theorie en oefeningen om aan de slag te gaan met merkontwikkeling. Download het merkpakket.

4 signalen dat het tijd is voor een rebranding

We zitten in een interessant tijdperk. Veel markten ontwikkelen zich en zijn aan het veranderen. Daarom wordt het rebranden van je merk ook steeds interessanter. Maar wanneer is het nu tijd? In dit artikel ontvang je 4 signalen dat het tijd is voor een rebranding.

1. Je bent een grijze muis

Het eerste signaal dat je kunt opvangen is dat je merk een grijze muis is in de markt. Niemand vindt je merk echt opvallend en je doet hetzelfde als de rest van de markt. Je bent niet bijzonder voor de klant. Dat is een heel belangrijk signaal om aan de slag te gaan met merkontwikkeling of branding. Het is verstandig om te ontdekken wat je identiteit is, om die identiteit naar buiten te brengen. Want jouw identiteit maakt je bijzonder én geen grijze muis.

2. Je hebt een verkeerde rol in de markt

We komen de laatste tijd steeds vaker bedrijven tegen die een andere rol in de markt hebben dan ze wilden hebben. Verschillende ketens veranderen, waardoor er bedrijven zijn die zowel vanuit klant-kant als leveranciers-kant worden uitgeknepen. Wanneer dit zo is, heb je een rol in de markt die je wilt veranderen. Dan is het tijd om je identiteit te herijken, te ontdekken wie je bent, waar je voor staat en wat je belangrijkste kracht is. Door met deze identiteit en kracht in de markt te staan, onderscheid je je en kun je een rol pakken die wél bij je past.

“Als je aan tien medewerkers vraagt waarvoor je organisatie staat, krijg je hoogstwaarschijnlijk 10 verschillende antwoorden.”

3. Je hoort dat je een ander imago hebt dan je denkt

Wellicht dat je het wel herkent: Je hebt een mooie organisatie en doet leuke dingen met leuke mensen en klanten. Maar wanneer je met mensen in de markt spreekt, wordt je vooral omschreven als stoffig en ouderwets. Zo maar een voorbeeld van een ander imago van je merk, dan dat je denkt en wilt! Terwijl je zoveel waarde kunt leveren en vaak zelfs al levert. Dit is een goede reden om aan de slag te gaan met het rebranden van je organisatie. Door te ontdekken wat je identiteit, je kernwaarden en je kracht is als organisatie, kun je dit beeld intern en extern laden. Hierdoor verandert stap voor stap je imago.

4. Je hoort in je organisatie verschillende verhalen over je eigen merk

Wat we nog wel eens tegen komen binnen organisaties is dat de mensen in de organisatie een ander beeld hebben over het merk. Als je aan tien medewerkers vraagt waarvoor je organisatie staat, krijg je hoogstwaarschijnlijk 10 verschillende antwoorden. Dit is een goede reden om aan de slag te gaan met rebranding. Een sterk en betekenisvol merk zorgt voor een interne betrokkenheid bij je missie. Deze missie werkt als een kompas voor je merk.

Lees ook: De kracht van een betekenisvol merk (en waarom je vanuit betekenis moet werken)

Download het gratis heldenmerkpakket

Zelf aan de slag met het ontdekken van je merkidentiteit? Download dan het Heldenmerk-pakket. Hierin ontvang je:

Het e-book ‘Bouw een Heldenmerk’ met alle theorie om een heldenmerk te bouwen;

Het oefeningenboek waarin alle opdrachten staan om een heldenmerk te bouwen;

Canvassen en andere middelen die jou en je merkteam helpen bij de opdrachten uit het oefeningenboek.

Download het Heldenmerkpakket

Rebranding is merkontwikkeling

Met rebranding ga je je huidige merk herijken en verbeteren. Dat kan een nieuwe huisstijl, een geheel verbeterd merkverhaal of zelfs een heel nieuw merk betekenen. Rebranding is dan ook een proces naar merkontwikkeling. En dit proces gaat continu door. Want rebranding is niet alleen maar het beeld van buiten verbeteren, het gaat veel verder. Alles over rebranding lees je in het artikel Waarom rebranding van je merk een goede optie is!

Aan de slag met het merkpakket

Wil je aan de slag met de branding of rebranding van je merk? In het heldenmerkpakket ontvang je de theorie en oefeningen om aan de slag te gaan met merkontwikkeling. Download het merkpakket.

Bouw een heldenmerk

Download het heldenmerk pakket

Vul je gegevens in en ontvang het heldenmerk pakket. Ga aan de slag en word ook een betekenisvol merk.

Lees de laatste artikelen op het inspiratieplatform

Waarom is een missie belangrijk?

30/03/2023/door Freek

Elke euro efficiënt inzetten met growth-marketing

23/03/2023/door Freek

De kracht van een consistente huisstijl!

17/05/2019/door Freek

Waarom rebranding van je merk een goede optie is!

18/04/2019/door Freek

Menu:

Home
Wat zijn Helden?
Werkwijze
Heldenportfolio
Ons Heldenarsenaal
Vrijblijvende Herotalk
Over Ons
Onze heldenmissie
Inspiratie
Contact

Helden helpen wij onder andere met:

Merkidentiteit
Positionering
Huisstijl
Strategie
Impactvolle marketingcampagnes
Storytelling-websites
Videomarketing

Creating Heroes – Apeldoorn

Prins Willem-Alexanderlaan 394
7311 SZ Apeldoorn
welkom [a] creatingheroes.nl
06 16 71 20 45
KvK 67780121
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy
Wat is een merk?Elke euro efficiënt inzetten met growth-marketing
Scroll naar bovenzijde

Graag inspireren wij helden zoals jij om een superheld te worden. Om onze content en website hiervoor te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Door op OK te klikken ga je akkoord met het gebruik van cookies op onze website. In ons Privacy Statement kun je meer hierover lezen.

OKPrivacy Statement

Cookie en privacy instellingen



Hoe wij cookies gebruiken

We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.

Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.

Essentiële Website Cookies

Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.

Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.

We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.

We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.

Overige externe diensten

We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt

Google Webfont Instellingen:

Google Maps Instellingen:

Google reCaptcha instellingen:

Vimeo en Youtube video's insluiten:

Accepteer instellingenVerberg de mededeling enkel