Gratis Tools voor merken:
Creating Heroes – Apeldoorn
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Als heldenmerk wil je bekendheid genereren voor je merk. Met je eigen verhaal wil je bewustwording creëren voor je merk, zowel op korte, middellange als lange termijn. Als heldenmerk wil je expert worden in je vakgebied en op de oplossing die je biedt voor de samenleving. In dit artikel krijg je 5 tips om meer bekendheid te genereren:
Het allerbelangrijkste wat je als ondernemer moet hebben is de boodschap. Als heldenmerk heb je jouw missie die je wilt vertellen. Maar dit verhaal betekent niet direct dat klanten ook bij je kopen. Je moet goed overbrengen waarom een klant geïnteresseerd moet zijn in jouw dienst De boodschap is de waarde die jij levert aan je klant, wat jouw product/ dienst de klant gaat opleveren. Denk goed na over deze boodschap, want hoe sterker de boodschap, hoe beter je bekendheid. Daarbij is het belangrijk dat je niet (alleen) op de circulaire argumenten van je product/dienst richt, maar dat je goed kijkt naar de voordelen van de klant.
Bedenk goed dat het bereiken van je klanten een onderdeel is van het marketingplan voor je merk.
Lees ook: Verwachtingen managen? Kijk naar je identiteit, merkbelofte en klantbeloften!
“Wanneer je als ondernemer een tijdje onderweg bent, weet je waar de klanten zich bevinden.”
Je doelgroep is een enorme belangrijke bron van informatie. Wanneer je als ondernemer een tijdje onderweg bent, weet je waar de klanten zich bevinden. Vaak zijn er plaatsen waar een grote groep klanten bij elkaar komen: Een seminar; een training of een netwerkbijeenkomst. Gebruik deze plaatsen om je boodschap over te brengen. Vraag of je daar een korte presentatie/ workshop mag geven.
Let wel op: Geef geen bedrijfspresentatie, maar zorg je jouw missie deelt én er voor dat je waarde levert aan de aanwezigen. Wanneer je dat goed doet, willen ze graag met je aan de slag!
Contentmarketing is een lange termijn strategie om structureel meer bekendheid te krijgen. Door interessante artikelen, video’s, whitepapers, e-books en andere vormen van content te ontwikkelen, trek je klanten aan. Belangrijk is dat je hiervoor een goed plan hebt. Waar publiceer je de content? Wat is belangrijk voor de klant? En hoe distribueer je de content? Meer over het maken van een goed contentplan lees je dit artikel: Zo zet je contentmarketing in voor je merk
Je huisstijl is alles. Het is de visuele identiteit: de manier waarop je klanten met je bekend raken. Het is dan ook verstandig om bij alles wat je doet je huisstijl terug te laten komen. Zorg ervoor dat alle communicatie die je richting klanten doet consistent is. Zo moet ik kunnen begrijpen dat je visitekaartje bij je website past en dat de flyer er hetzelfde uitziet als je visitekaartje.
Door elke keer te zorgen voor herkenbare elementen van je huisstijl zorg je dat je klant continue jouw boodschap ziet langskomen. Stel een klant volgt je via Twitter en komt daarna naar een seminar waar jij spreekt. Op dat seminar heb je een aantal flyers liggen, dan moet je klant in een oogopslag begrijpen dat het jouw flyer is. Dit versterkt elkaar en is enorm belangrijk voor de laatste tip.
Marketing is de kracht van herhaling. Het is een open deur, maar het is nog steeds waar. Gemiddeld genomen zal je eerst 7 keer bij de klant langs moeten komen, voordat zij aangezet wordt tot actie. Dat betekent dus dat alle bovenste tips belangrijk zijn. De boodschap die je hebt kun je dus continue herhalen in verschillende onderwerpen. Een blog die je hebt geschreven kun je gerust op meerdere momenten delen, als je oppast dat het niet té veel wordt.
Wil je meer bekendheid krijgen bij je doelgroep? Ga dan structureel aan de slag met marketingprogramma’s! In de artikelenreeks Storytelling marketingplan, zo doe je dat! lees je hoe je een marketingplan ontwikkelt met krachtige marketingprogramma’s.
Als heldenmerk wil je bekendheid genereren voor je merk. Met je eigen verhaal wil je bewustwording creëren voor je merk, zowel op korte, middellange als lange termijn. Als heldenmerk wil je expert worden in je vakgebied en op de oplossing die je biedt voor de samenleving. In dit artikel krijg je 5 tips om meer bekendheid te genereren:
Het allerbelangrijkste wat je als ondernemer moet hebben is de boodschap. Als heldenmerk heb je jouw missie die je wilt vertellen. Maar dit verhaal betekent niet direct dat klanten ook bij je kopen. Je moet goed overbrengen waarom een klant geïnteresseerd moet zijn in jouw dienst De boodschap is de waarde die jij levert aan je klant, wat jouw product/ dienst de klant gaat opleveren. Denk goed na over deze boodschap, want hoe sterker de boodschap, hoe beter je bekendheid. Daarbij is het belangrijk dat je niet (alleen) op de circulaire argumenten van je product/dienst richt, maar dat je goed kijkt naar de voordelen van de klant.
Bedenk goed dat het bereiken van je klanten een onderdeel is van het marketingplan voor je merk.
Lees ook: Verwachtingen managen? Kijk naar je identiteit, merkbelofte en klantbeloften!
“Wanneer je als ondernemer een tijdje onderweg bent, weet je waar de klanten zich bevinden.”
Je doelgroep is een enorme belangrijke bron van informatie. Wanneer je als ondernemer een tijdje onderweg bent, weet je waar de klanten zich bevinden. Vaak zijn er plaatsen waar een grote groep klanten bij elkaar komen: Een seminar; een training of een netwerkbijeenkomst. Gebruik deze plaatsen om je boodschap over te brengen. Vraag of je daar een korte presentatie/ workshop mag geven.
Let wel op: Geef geen bedrijfspresentatie, maar zorg je jouw missie deelt én er voor dat je waarde levert aan de aanwezigen. Wanneer je dat goed doet, willen ze graag met je aan de slag!
Contentmarketing is een lange termijn strategie om structureel meer bekendheid te krijgen. Door interessante artikelen, video’s, whitepapers, e-books en andere vormen van content te ontwikkelen, trek je klanten aan. Belangrijk is dat je hiervoor een goed plan hebt. Waar publiceer je de content? Wat is belangrijk voor de klant? En hoe distribueer je de content? Meer over het maken van een goed contentplan lees je dit artikel: Zo zet je contentmarketing in voor je merk
Je huisstijl is alles. Het is de visuele identiteit: de manier waarop je klanten met je bekend raken. Het is dan ook verstandig om bij alles wat je doet je huisstijl terug te laten komen. Zorg ervoor dat alle communicatie die je richting klanten doet consistent is. Zo moet ik kunnen begrijpen dat je visitekaartje bij je website past en dat de flyer er hetzelfde uitziet als je visitekaartje.
Door elke keer te zorgen voor herkenbare elementen van je huisstijl zorg je dat je klant continue jouw boodschap ziet langskomen. Stel een klant volgt je via Twitter en komt daarna naar een seminar waar jij spreekt. Op dat seminar heb je een aantal flyers liggen, dan moet je klant in een oogopslag begrijpen dat het jouw flyer is. Dit versterkt elkaar en is enorm belangrijk voor de laatste tip.
Marketing is de kracht van herhaling. Het is een open deur, maar het is nog steeds waar. Gemiddeld genomen zal je eerst 7 keer bij de klant langs moeten komen, voordat zij aangezet wordt tot actie. Dat betekent dus dat alle bovenste tips belangrijk zijn. De boodschap die je hebt kun je dus continue herhalen in verschillende onderwerpen. Een blog die je hebt geschreven kun je gerust op meerdere momenten delen, als je oppast dat het niet té veel wordt.
Wil je meer bekendheid krijgen bij je doelgroep? Ga dan structureel aan de slag met marketingprogramma’s! In de artikelenreeks Storytelling marketingplan, zo doe je dat! lees je hoe je een marketingplan ontwikkelt met krachtige marketingprogramma’s.
In het heldenmerk-pakket ontvang je het E-book én oefeningenboek om je eigen betekenisvolle merk te bouwen.