Gratis Tools voor merken:
Creating Heroes – Apeldoorn
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Een heldere visie is cruciaal voor het succes van elke organisatie. Het biedt richting en inspireert je team. In dit artikel ontdek je een handleiding om werkvormen in te zetten in het visieontwikkelingsproces.
De visie is een onderdeel van de merkreis. De merkreis is een chronologische reis waarmee je een sterk merk. Vergeet je één van de haltes dan vergroot je de kans dat je merk niet juist overkomt. Terwijl alle haltes een belangrijk onderdeel vormen voor het succes van je merk. De merkreis bestaat uit 7 haltes. Op de pagina over de merkreis lees je alles over deze haltes. Voor dit artikel gaan we in op de drie eerste haltes van de merkreis die de identiteit vormen:
De visie is dus een belangrijk onderdeel van de identiteit van je organisatie.
Om aan de slag te gaan met de identiteit en de visie van je merk, stel je een merkteam samen. In dit team zit een diversiteit aan medewerkers die nadenken over de visie. Wat je voor het merkteam nodig hebt zijn:
Lees meer over het samenstellen van een merkteam en wat je daarvoor nodig hebt. Plan voor het merkteam op vaste momenten ruimte in om aan de slag te gaan met de identiteitsontwikkeling. Wij gaan uit van één keer in de twee weken dat de merkteamleden bij elkaar komen. Door deze frequentie vergt het niet teveel voor de dagelijkse werkdruk, maar zorg je wel voor snelheid van het proces. Wij kiezen ervoor om niet volle dagen achter elkaar met het proces bezig te zijn. Door ruimte en tijd tussen de werkvormen en sessies zorg je voor rust en kunnen de merkteamleden in hun achterhoofd nadenken over de visie. Hiermee zorg je ervoor dat de uiteindelijke visie sterker is.
Om een visie te ontwikkelen is het belangrijk dat je eerst de betekenis van je organisatie vindt. Wanneer je deze nog niet helder hebt, dan is goed om eerst de betekenis te ontdekken. Hoe ga je hier het beste mee aan de slag? Belangrijk is dat je drie onderdelen ontdekt van betekenis:
Voor alle drie de onderdelen van je betekenis zet je verschillende werkvormen in. Welke werkvormen voor jouw organisatie interessant zijn ligt aan de organisatie en het merkteam. Een aantal werkvormen waar je aan kunt denken:
Zelf aan de slag met het ontdekken van je merkidentiteit? Schaf dan de BrandingBox aan en ontvang:
Het werkboek ‘Bouwen aan Merkidentiteit’ waarin je stap voor stap wordt meegenomen om je identiteit te ontdekken;
Meer dan 25 werkvormen om je identiteit te ontdekken;
Kaartensets, canvassen en andere materialen om de werkvormen in te zetten.
Wanneer je de betekenis hebt ontdekt ga je verder aan de slag met het de visie en missie van je merk. De visie is daarmee de kijk van je merk op de wereld. Je geeft daarmee het vergezicht aan hoe jullie merk tegen de wereld en de markt aan kijken. En de wereld kan daarin ook je eigen omgeving zijn. De missie is de grote opdracht die je te doen hebt. Je moet daarin kunnen zeggen ‘mission accomplished’.
Om de visie te ontwikkelen zet je verschillende werkvormen in. Een aantal werkvormen zijn:
Voor zowel de betekenis als de visie hebben we een drietal werkvormen benoemd. Er zijn er uiteraard nog veel meer die je kunt uitvoeren. Hoe selecteer je nu de beste werkvormen voor het ontwikkelen van je visie? Er zijn een aantal belangrijke onderdelen om rekening mee te houden:
Door met bovenstaande vragen rekening te houden selecteer je verschillende werkvormen die bij de visie-ontwikkeling passen. Vaak begin je met een werkvorm die het thema aftrappen, vervolgens ga je naar één of meerdere gerichte werkvormen en sluit je het thema af met afsluitende werkvormen.
Sta je op het punt om aan de slag te gaan met de visie-ontwikkeling en wil je zelf aan de slag met werkvormen? Download dan de whitepaper werkvormen en oefeningen voor een heidag.
Een heldere visie is cruciaal voor het succes van elke organisatie. Het biedt richting en inspireert je team. In dit artikel ontdek je een handleiding om werkvormen in te zetten in het visieontwikkelingsproces.
De visie is een onderdeel van de merkreis. De merkreis is een chronologische reis waarmee je een sterk merk. Vergeet je één van de haltes dan vergroot je de kans dat je merk niet juist overkomt. Terwijl alle haltes een belangrijk onderdeel vormen voor het succes van je merk. De merkreis bestaat uit 7 haltes. Op de pagina over de merkreis lees je alles over deze haltes. Voor dit artikel gaan we in op de drie eerste haltes van de merkreis die de identiteit vormen:
De visie is dus een belangrijk onderdeel van de identiteit van je organisatie.
Om aan de slag te gaan met de identiteit en de visie van je merk, stel je een merkteam samen. In dit team zit een diversiteit aan medewerkers die nadenken over de visie. Wat je voor het merkteam nodig hebt zijn:
Lees meer over het samenstellen van een merkteam en wat je daarvoor nodig hebt. Plan voor het merkteam op vaste momenten ruimte in om aan de slag te gaan met de identiteitsontwikkeling. Wij gaan uit van één keer in de twee weken dat de merkteamleden bij elkaar komen. Door deze frequentie vergt het niet teveel voor de dagelijkse werkdruk, maar zorg je wel voor snelheid van het proces. Wij kiezen ervoor om niet volle dagen achter elkaar met het proces bezig te zijn. Door ruimte en tijd tussen de werkvormen en sessies zorg je voor rust en kunnen de merkteamleden in hun achterhoofd nadenken over de visie. Hiermee zorg je ervoor dat de uiteindelijke visie sterker is.
Om een visie te ontwikkelen is het belangrijk dat je eerst de betekenis van je organisatie vindt. Wanneer je deze nog niet helder hebt, dan is goed om eerst de betekenis te ontdekken. Hoe ga je hier het beste mee aan de slag? Belangrijk is dat je drie onderdelen ontdekt van betekenis:
Voor alle drie de onderdelen van je betekenis zet je verschillende werkvormen in. Welke werkvormen voor jouw organisatie interessant zijn ligt aan de organisatie en het merkteam. Een aantal werkvormen waar je aan kunt denken:
Het werkboek ‘Bouwen aan Merkidentiteit’ waarin je stap voor stap wordt meegenomen om je identiteit te ontdekken;
Meer dan 25 werkvormen om je identiteit te ontdekken;
Kaartensets, canvassen en andere materialen om de werkvormen in te zetten.
Wanneer je de betekenis hebt ontdekt ga je verder aan de slag met het de visie en missie van je merk. De visie is daarmee de kijk van je merk op de wereld. Je geeft daarmee het vergezicht aan hoe jullie merk tegen de wereld en de markt aan kijken. En de wereld kan daarin ook je eigen omgeving zijn. De missie is de grote opdracht die je te doen hebt. Je moet daarin kunnen zeggen ‘mission accomplished’.
Om de visie te ontwikkelen zet je verschillende werkvormen in. Een aantal werkvormen zijn:
Voor zowel de betekenis als de visie hebben we een drietal werkvormen benoemd. Er zijn er uiteraard nog veel meer die je kunt uitvoeren. Hoe selecteer je nu de beste werkvormen voor het ontwikkelen van je visie? Er zijn een aantal belangrijke onderdelen om rekening mee te houden:
Door met bovenstaande vragen rekening te houden selecteer je verschillende werkvormen die bij de visie-ontwikkeling passen. Vaak begin je met een werkvorm die het thema aftrappen, vervolgens ga je naar één of meerdere gerichte werkvormen en sluit je het thema af met afsluitende werkvormen.
Sta je op het punt om aan de slag te gaan met de visie-ontwikkeling en wil je zelf aan de slag met werkvormen? Download dan de whitepaper werkvormen en oefeningen voor een heidag.
In het heldenmerk-pakket ontvang je het E-book én oefeningenboek om je eigen betekenisvolle merk te bouwen.
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Graag inspireren wij helden zoals jij om een superheld te worden. Om onze content en website hiervoor te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Door op OK te klikken ga je akkoord met het gebruik van cookies op onze website. In ons Privacy Statement kun je meer hierover lezen.
We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.
Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.
Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.
Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.
We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.
We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.
Deze cookies verzamelen informatie die in geaggregeerde vorm wordt gebruikt om ons te helpen begrijpen hoe onze website wordt gebruikt of hoe effectief onze marketingcampagnes zijn, of om ons te helpen onze website en applicatie voor u aan te passen om uw ervaring te verbeteren.
Als u niet wilt dat wij uw bezoek aan onze site volgen, kunt u dit in uw browser hier uitschakelen:
We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt
Google Webfont Instellingen:
Google Maps Instellingen:
Google reCaptcha instellingen:
Vimeo en Youtube video's insluiten:
De volgende cookies zijn ook nodig - U kunt kiezen of u ze wilt toestaan: