Gratis Tools voor merken:
Creating Heroes – Apeldoorn
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Veel bedrijven starten vanuit een bepaald idee. In de jaren die volgen groeit het bedrijf, waardoor ook het merkverhaal zich ontwikkelt. Vaak zien we dat er niet één merkverhaal is, maar dat er meerdere zijn ontstaan. De ene collega vertelt het verhaal als X, de volgende collega als Y. Het bedrijf wordt aan meerdere metaforen opgehangen, of kent geen duidelijke kern. Terwijl het succes van je merk start met een krachtig merkverhaal.
Ieder verhaal moet oprecht en echt zijn. De basis hiervoor is de betekenis die je als organisatie hebt. De betekenis is de kernideologie van je merk, die nooit verandert. Het bestaat uit drie onderdelen:
Meer over deze elementen lees je in het artikel Merkidentiteit ontdekken, het stappenplan – Stap 1: Vind de betekenis. Wanneer je deze betekenis helder hebt, dan is de basis voor je merkverhaal gelegd. Op deze basis bouw je het verder.
Het merkverhaal wordt verder gebouwd door jullie kijk op de wereld (de visie) en de grote opdracht (de missie) van je merk te bepalen. Dit klinkt simpeler dan gedaan. Ga in verschillende werksessies aan de slag om deze onderdelen naar boven te halen. De missie vormt het kompas van je organisatie en daarmee een belangrijk onderdeel van het merkverhaal.
Daarna is het goed om te kijken naar de persoonlijkheid van je merk. Net als dat ieder mens zich op een bepaalde manier uit, doet een merk dat ook. Door de persoonlijkheid vast te leggen kun je de toon en het perspectief van waaruit het merkverhaal geschreven wordt bepalen.
Als laatste is het goed om te kijken naar je publiek en wat relevant is. Want een merkverhaal moet aansluiten op je publiek, anders heeft het geen effect. Door scherp een positionering neer te zetten die aansluit op je publiek ontwikkel je een merkverhaal die staat als een huis.
Het merkverhaal is één ding, maar je wilt dat het voor je gaat werken. Het merkverhaal, met alle elementen die daarbij horen leg je vast in een merkpaspoort. Dit merkpaspoort is beschikbaar voor alle medewerkers en alle mensen die met je werken. In het merkpaspoort staan duidelijke richtlijnen over hoe je merk zich gedraagt en de taal die je merk bezigt. Daarmee heb je de basis gelegd voor een consistente communicatie.
Deze consistente communicatie voer je door in iedere communicatievorm. Zowel de visuele als de tekstuele communicatie moeten volledig op elkaar aansluiten. Iedere communicatievorm die je hebt, of het nu een word-bestand, een flyer of de website is, moet hetzelfde verhaal vertellen. De huisstijl is daarbij een belangrijk onderdeel, maar daar gaan we in dit artikel niet verder op in. Toch meer weten over huisstijl? Lees het artikel Zo ontwikkel je een goede huisstijl voor heldenmerken.
Zelf aan de slag met het ontdekken van je merkidentiteit? Download dan het Heldenmerk-pakket. Hierin ontvang je:
Het e-book ‘Bouw een Heldenmerk’ met alle theorie om een heldenmerk te bouwen;
Het oefeningenboek waarin alle opdrachten staan om een heldenmerk te bouwen;
Canvassen en andere middelen die jou en je merkteam helpen bij de opdrachten uit het oefeningenboek.
Het merkverhaal moet geademd worden in de gehele organisatie. Het is belangrijk om je medewerkers te ondersteunen bij het ademen van het merkverhaal. Dat doe je door in fases je merkverhaal in je organisatie door te voeren:
In deze fases vertaal je de missie uit het merkverhaal naar een missie per team en per individu. Hierdoor begint het merkverhaal iedere dag meer te leven in de organisatie. Alles over het ondersteunen van je medewerkers lees je in het artikel Hoe je mensen betrekt bij je missie: Effectieve werkwijzen en praktische stappen.
Wanneer het merkverhaal intern goed geland is, is het tijd om het naar buiten toe consistent te delen. Het merkverhaal structureel delen door aan de slag te gaan met verschillende marketingprogramma’s gaat leiden tot meer reuring voor je merk. Belangrijk is dat alles wat je belooft wordt waargemaakt, en liever nog wordt overtroffen.
Het succes van je merk is inherent aan één krachtig merkverhaal. Dit merkverhaal bouw je door stap voor stap de merkreis te doorlopen. Met het heldenmerk-pakket kun jij vandaag starten met het creëren van dit merkverhaal. Dit heldenmerk-pakket download je gratis.
Veel bedrijven starten vanuit een bepaald idee. In de jaren die volgen groeit het bedrijf, waardoor ook het merkverhaal zich ontwikkelt. Vaak zien we dat er niet één merkverhaal is, maar dat er meerdere zijn ontstaan. De ene collega vertelt het verhaal als X, de volgende collega als Y. Het bedrijf wordt aan meerdere metaforen opgehangen, of kent geen duidelijke kern. Terwijl het succes van je merk start met een krachtig merkverhaal.
Ieder verhaal moet oprecht en echt zijn. De basis hiervoor is de betekenis die je als organisatie hebt. De betekenis is de kernideologie van je merk, die nooit verandert. Het bestaat uit drie onderdelen:
Meer over deze elementen lees je in het artikel Merkidentiteit ontdekken, het stappenplan – Stap 1: Vind de betekenis. Wanneer je deze betekenis helder hebt, dan is de basis voor je merkverhaal gelegd. Op deze basis bouw je het verder.
Het merkverhaal wordt verder gebouwd door jullie kijk op de wereld (de visie) en de grote opdracht (de missie) van je merk te bepalen. Dit klinkt simpeler dan gedaan. Ga in verschillende werksessies aan de slag om deze onderdelen naar boven te halen. De missie vormt het kompas van je organisatie en daarmee een belangrijk onderdeel van het merkverhaal.
Daarna is het goed om te kijken naar de persoonlijkheid van je merk. Net als dat ieder mens zich op een bepaalde manier uit, doet een merk dat ook. Door de persoonlijkheid vast te leggen kun je de toon en het perspectief van waaruit het merkverhaal geschreven wordt bepalen.
Als laatste is het goed om te kijken naar je publiek en wat relevant is. Want een merkverhaal moet aansluiten op je publiek, anders heeft het geen effect. Door scherp een positionering neer te zetten die aansluit op je publiek ontwikkel je een merkverhaal die staat als een huis.
Het merkverhaal is één ding, maar je wilt dat het voor je gaat werken. Het merkverhaal, met alle elementen die daarbij horen leg je vast in een merkpaspoort. Dit merkpaspoort is beschikbaar voor alle medewerkers en alle mensen die met je werken. In het merkpaspoort staan duidelijke richtlijnen over hoe je merk zich gedraagt en de taal die je merk bezigt. Daarmee heb je de basis gelegd voor een consistente communicatie.
Deze consistente communicatie voer je door in iedere communicatievorm. Zowel de visuele als de tekstuele communicatie moeten volledig op elkaar aansluiten. Iedere communicatievorm die je hebt, of het nu een word-bestand, een flyer of de website is, moet hetzelfde verhaal vertellen. De huisstijl is daarbij een belangrijk onderdeel, maar daar gaan we in dit artikel niet verder op in. Toch meer weten over huisstijl? Lees het artikel Zo ontwikkel je een goede huisstijl voor heldenmerken.
Het e-book ‘Bouw een Heldenmerk’ met alle theorie om een heldenmerk te bouwen;
Het oefeningenboek waarin alle opdrachten staan om een heldenmerk te bouwen;
Canvassen en andere middelen die jou en je merkteam helpen bij de opdrachten uit het oefeningenboek.
Het merkverhaal moet geademd worden in de gehele organisatie. Het is belangrijk om je medewerkers te ondersteunen bij het ademen van het merkverhaal. Dat doe je door in fases je merkverhaal in je organisatie door te voeren:
In deze fases vertaal je de missie uit het merkverhaal naar een missie per team en per individu. Hierdoor begint het merkverhaal iedere dag meer te leven in de organisatie. Alles over het ondersteunen van je medewerkers lees je in het artikel Hoe je mensen betrekt bij je missie: Effectieve werkwijzen en praktische stappen.
Wanneer het merkverhaal intern goed geland is, is het tijd om het naar buiten toe consistent te delen. Het merkverhaal structureel delen door aan de slag te gaan met verschillende marketingprogramma’s gaat leiden tot meer reuring voor je merk. Belangrijk is dat alles wat je belooft wordt waargemaakt, en liever nog wordt overtroffen.
Het succes van je merk is inherent aan één krachtig merkverhaal. Dit merkverhaal bouw je door stap voor stap de merkreis te doorlopen. Met het heldenmerk-pakket kun jij vandaag starten met het creëren van dit merkverhaal. Dit heldenmerk-pakket download je gratis.
In het heldenmerk-pakket ontvang je het E-book én oefeningenboek om je eigen betekenisvolle merk te bouwen.
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Graag inspireren wij helden zoals jij om een superheld te worden. Om onze content en website hiervoor te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Door op OK te klikken ga je akkoord met het gebruik van cookies op onze website. In ons Privacy Statement kun je meer hierover lezen.
We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.
Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.
Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.
Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.
We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.
We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.
Deze cookies verzamelen informatie die in geaggregeerde vorm wordt gebruikt om ons te helpen begrijpen hoe onze website wordt gebruikt of hoe effectief onze marketingcampagnes zijn, of om ons te helpen onze website en applicatie voor u aan te passen om uw ervaring te verbeteren.
Als u niet wilt dat wij uw bezoek aan onze site volgen, kunt u dit in uw browser hier uitschakelen:
We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt
Google Webfont Instellingen:
Google Maps Instellingen:
Google reCaptcha instellingen:
Vimeo en Youtube video's insluiten:
De volgende cookies zijn ook nodig - U kunt kiezen of u ze wilt toestaan: