Gratis Tools voor merken:
Creating Heroes – Apeldoorn
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Het bouwen van een merkverhaal met bijbehorende huisstijl is één, maar het verankeren en doorleven van het merk is een stap die nog veel belangrijker is. Hoe ga je ervoor zorgen dat je jouw merk verankert in je organisatie? Daarvoor kun je de volgende stappen doorlopen.
Een sterk merk begint met een stevige fundering. De merkreis vormt de basis van je merkidentiteit. Hierin ontdek je de diepere betekenis van je merk, de visie die je wilt nastreven, de missie die je gaat volbrengen, en de unieke merkpersoonlijkheid die je onderscheidt van anderen. Ook bepaal je de positionering van je merk in de markt en ontwikkel je de bijbehorende huisstijl en merkdragers. Deze stevige basis zal als kompas fungeren bij elke stap die je neemt om je merk te verankeren. Alles over het ontwikkelen van een goede merkfundering lees je in het heldenmerk-pakket.
Een duidelijk plan is essentieel om je merkfundering stap voor stap te implementeren. Creëer een overzichtelijk etappeschema met concrete doelen en mijlpalen om je merkreis verder te bewandelen. Door het proces op te delen in behapbare stappen, houd je het overzichtelijk en behoud je de controle over de merkverankering. Zorg ervoor dat alle betrokkenen weten welke acties er wanneer worden verwacht, zodat iedereen op dezelfde lijn zit. In dit etappeschema plan je ook de meetmomenten in om te ontdekken hoe het met de interne verankering gaat.
Lees ook: Werken met een jaarplan: Van missie naar concrete acties
Het is van cruciaal belang om alle medewerkers vanaf het begin te betrekken bij de merkverankering. Met het bouwen van de merkfundering laat je een select gezelschap meedenken, in deze reis worden alle medewerkers betrokken.
Laat medewerkers de nieuwe merkidentiteit verkennen en omarmen. Gebruik verschillende spelvormen, workshops en sessies om het merkverhaal te delen en te bespreken. Ga bijvoorbeeld aan de slag met de kernwaarden. Iedere workshop ligt je één kernwaarde uit die je samen met medewerkers gaat verdiepen. Wat betekent de kernwaarde voor hun werk? En voor de uitingsvormen? Etc.
Dit vergroot de betrokkenheid en draagvlak van je medewerkers, waardoor ze zich meer verbonden voelen met het merk en de verandering. Dit alles als start om je medewerkers te transformeren naar merketeers.
Zelf aan de slag met het ontdekken van je merkidentiteit? Download dan het Heldenmerk-pakket. Hierin ontvang je:
Het e-book ‘Bouw een Heldenmerk’ met alle theorie om een heldenmerk te bouwen;
Het oefeningenboek waarin alle opdrachten staan om een heldenmerk te bouwen;
Canvassen en andere middelen die jou en je merkteam helpen bij de opdrachten uit het oefeningenboek.
Een merk is pas effectief als het niet alleen extern, maar ook intern wordt geladen. Dit betekent dat de identiteit en waarden van het merk moeten doordringen in de organisatiecultuur. Bepaal welke veranderingen er nodig zijn om het merk intern te laden. Zorg ervoor dat iedereen begrijpt waar het merk voor staat en hoe ze kunnen bijdragen aan het uitdragen van de merkwaarden. Organiseer bijvoorbeeld lunch & learns, schrijf interne blogs of andere interne communicatieactiviteiten om het merkverhaal te verspreiden en te versterken. Zo zijn er bedrijven die TV’s plaatsen met de meest leuke reacties van klanten of hangen zij posters op om de nieuwe merkstrategie visueel zichtbaar te maken. Laat één of meerdere medewerkers het merk bewaken als merkbewaker.
In teams ga je aan de slag om de missie van de organisatie te vertalen naar een team-missie en een individuele missie. Doordat deze gelieerd zijn aan de merkmissie werk je aan het ervaren van je merk, iedere dag.
Het beleven van het merk is een krachtige manier om de merkwaarden tot leven te brengen. Ontwikkel leiderschap dat past bij de kernwaarden van je merk en stimuleer medewerkers om het merk écht te beleven in hun dagelijkse werkzaamheden. De leiders in de organisatie zijn belangrijk bij deze transformatie. Zij zijn de coaches en faciliteren hun medewerkers om het merkverhaal te doorleven. Het verbeteren en ontwikkelen van natuurlijk leiderschap is in deze stap cruciaal.
Creëer een gereedschapskist met spellen, materialen en andere elementen die medewerkers kunnen inzetten om de merkwaarden te laten zien en voelen. Een buddysysteem helpt daarbij, waarbij medewerkers elkaar coachen en ondersteunen om de merkwaarden te integreren in hun dagelijkse werk, gedrag en beslissingen. Een nieuw merk vraagt namelijk een nieuwe manier van denken. Dat verandert het dagelijkse werk van verkoop, van communicatie, van productie, van alles en iedereen. Als iedereen het merk optimaal beleeft, dan is dat de basis waarop iedereen kan vertrouwen.
Zorg ervoor dat je merkidentiteit verankerd wordt in alle facetten van je organisatie. De merkwaarden en identiteit moeten terugkomen in de omgang met klanten, in HRM-instrumenten en andere interne processen. Denk na over introductieprogramma’s voor nieuwe medewerkers, zodat zij vanaf het begin de merkwaarden meekrijgen en zich ermee kunnen identificeren. Daarnaast is het goed om te overdenken hoe je het merk ook juridisch kunt verankeren, bijvoorbeeld door te kiezen voor steward ownership, waarbij medewerkers ook eigenaar zijn van het merk.
Ben je geïnspireerd geraakt door het belang van een krachtig merk en het verankeren ervan in je organisatie? Wil je ontdekken hoe jouw merk beter kan aansluiten op de veranderende wereld? Dan is het tijd om de volgende stap te zetten en een merksessie aan te vragen!
In onze merksessies gaan we dieper in op jouw specifieke situatie en uitdagingen. We onderzoeken de essentie van je merk, de merkidentiteit en hoe je dit beste kunt verankeren in je organisatie. Dat doen we door de merkreis samen te doorlopen.
Ben je toe aan een krachtig merk? Vraag de merksessie aan. Samen bouwen we aan een krachtig betekenisvol merk dat klaar is voor de toekomst!
Het bouwen van een merkverhaal met bijbehorende huisstijl is één, maar het verankeren en doorleven van het merk is een stap die nog veel belangrijker is. Hoe ga je ervoor zorgen dat je jouw merk verankert in je organisatie? Daarvoor kun je de volgende stappen doorlopen.
Een sterk merk begint met een stevige fundering. De merkreis vormt de basis van je merkidentiteit. Hierin ontdek je de diepere betekenis van je merk, de visie die je wilt nastreven, de missie die je gaat volbrengen, en de unieke merkpersoonlijkheid die je onderscheidt van anderen. Ook bepaal je de positionering van je merk in de markt en ontwikkel je de bijbehorende huisstijl en merkdragers. Deze stevige basis zal als kompas fungeren bij elke stap die je neemt om je merk te verankeren. Alles over het ontwikkelen van een goede merkfundering lees je in het heldenmerk-pakket.
Een duidelijk plan is essentieel om je merkfundering stap voor stap te implementeren. Creëer een overzichtelijk etappeschema met concrete doelen en mijlpalen om je merkreis verder te bewandelen. Door het proces op te delen in behapbare stappen, houd je het overzichtelijk en behoud je de controle over de merkverankering. Zorg ervoor dat alle betrokkenen weten welke acties er wanneer worden verwacht, zodat iedereen op dezelfde lijn zit. In dit etappeschema plan je ook de meetmomenten in om te ontdekken hoe het met de interne verankering gaat.
Lees ook: Werken met een jaarplan: Van missie naar concrete acties
Het is van cruciaal belang om alle medewerkers vanaf het begin te betrekken bij de merkverankering. Met het bouwen van de merkfundering laat je een select gezelschap meedenken, in deze reis worden alle medewerkers betrokken.
Laat medewerkers de nieuwe merkidentiteit verkennen en omarmen. Gebruik verschillende spelvormen, workshops en sessies om het merkverhaal te delen en te bespreken. Ga bijvoorbeeld aan de slag met de kernwaarden. Iedere workshop ligt je één kernwaarde uit die je samen met medewerkers gaat verdiepen. Wat betekent de kernwaarde voor hun werk? En voor de uitingsvormen? Etc.
Dit vergroot de betrokkenheid en draagvlak van je medewerkers, waardoor ze zich meer verbonden voelen met het merk en de verandering. Dit alles als start om je medewerkers te transformeren naar merketeers.
Het e-book ‘Bouw een Heldenmerk’ met alle theorie om een heldenmerk te bouwen;
Het oefeningenboek waarin alle opdrachten staan om een heldenmerk te bouwen;
Canvassen en andere middelen die jou en je merkteam helpen bij de opdrachten uit het oefeningenboek.
Een merk is pas effectief als het niet alleen extern, maar ook intern wordt geladen. Dit betekent dat de identiteit en waarden van het merk moeten doordringen in de organisatiecultuur. Bepaal welke veranderingen er nodig zijn om het merk intern te laden. Zorg ervoor dat iedereen begrijpt waar het merk voor staat en hoe ze kunnen bijdragen aan het uitdragen van de merkwaarden. Organiseer bijvoorbeeld lunch & learns, schrijf interne blogs of andere interne communicatieactiviteiten om het merkverhaal te verspreiden en te versterken. Zo zijn er bedrijven die TV’s plaatsen met de meest leuke reacties van klanten of hangen zij posters op om de nieuwe merkstrategie visueel zichtbaar te maken. Laat één of meerdere medewerkers het merk bewaken als merkbewaker.
In teams ga je aan de slag om de missie van de organisatie te vertalen naar een team-missie en een individuele missie. Doordat deze gelieerd zijn aan de merkmissie werk je aan het ervaren van je merk, iedere dag.
Het beleven van het merk is een krachtige manier om de merkwaarden tot leven te brengen. Ontwikkel leiderschap dat past bij de kernwaarden van je merk en stimuleer medewerkers om het merk écht te beleven in hun dagelijkse werkzaamheden. De leiders in de organisatie zijn belangrijk bij deze transformatie. Zij zijn de coaches en faciliteren hun medewerkers om het merkverhaal te doorleven. Het verbeteren en ontwikkelen van natuurlijk leiderschap is in deze stap cruciaal.
Creëer een gereedschapskist met spellen, materialen en andere elementen die medewerkers kunnen inzetten om de merkwaarden te laten zien en voelen. Een buddysysteem helpt daarbij, waarbij medewerkers elkaar coachen en ondersteunen om de merkwaarden te integreren in hun dagelijkse werk, gedrag en beslissingen. Een nieuw merk vraagt namelijk een nieuwe manier van denken. Dat verandert het dagelijkse werk van verkoop, van communicatie, van productie, van alles en iedereen. Als iedereen het merk optimaal beleeft, dan is dat de basis waarop iedereen kan vertrouwen.
Zorg ervoor dat je merkidentiteit verankerd wordt in alle facetten van je organisatie. De merkwaarden en identiteit moeten terugkomen in de omgang met klanten, in HRM-instrumenten en andere interne processen. Denk na over introductieprogramma’s voor nieuwe medewerkers, zodat zij vanaf het begin de merkwaarden meekrijgen en zich ermee kunnen identificeren. Daarnaast is het goed om te overdenken hoe je het merk ook juridisch kunt verankeren, bijvoorbeeld door te kiezen voor steward ownership, waarbij medewerkers ook eigenaar zijn van het merk.
Ben je geïnspireerd geraakt door het belang van een krachtig merk en het verankeren ervan in je organisatie? Wil je ontdekken hoe jouw merk beter kan aansluiten op de veranderende wereld? Dan is het tijd om de volgende stap te zetten en een merksessie aan te vragen!
In onze merksessies gaan we dieper in op jouw specifieke situatie en uitdagingen. We onderzoeken de essentie van je merk, de merkidentiteit en hoe je dit beste kunt verankeren in je organisatie. Dat doen we door de merkreis samen te doorlopen.
Ben je toe aan een krachtig merk? Vraag de merksessie aan. Samen bouwen we aan een krachtig betekenisvol merk dat klaar is voor de toekomst!
In het heldenmerk-pakket ontvang je het E-book én oefeningenboek om je eigen betekenisvolle merk te bouwen.
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Graag inspireren wij helden zoals jij om een superheld te worden. Om onze content en website hiervoor te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Door op OK te klikken ga je akkoord met het gebruik van cookies op onze website. In ons Privacy Statement kun je meer hierover lezen.
We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.
Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.
Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.
Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.
We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.
We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.
Deze cookies verzamelen informatie die in geaggregeerde vorm wordt gebruikt om ons te helpen begrijpen hoe onze website wordt gebruikt of hoe effectief onze marketingcampagnes zijn, of om ons te helpen onze website en applicatie voor u aan te passen om uw ervaring te verbeteren.
Als u niet wilt dat wij uw bezoek aan onze site volgen, kunt u dit in uw browser hier uitschakelen:
We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt
Google Webfont Instellingen:
Google Maps Instellingen:
Google reCaptcha instellingen:
Vimeo en Youtube video's insluiten:
De volgende cookies zijn ook nodig - U kunt kiezen of u ze wilt toestaan: