Gratis Tools voor merken:
Creating Heroes – Apeldoorn
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Veel organisaties zijn op zoek naar hun onderscheidend vermogen. Wanneer hen hiernaar wordt gevraagd, vinden zij het lastig om het onderscheidend vermogen te formuleren. Voor het onderscheidend vermogen is een sterke identiteit cruciaal. In dit artikel lees je er alles over.
Ieder persoon is uniek, ieder merk ook. Alleen weten we deze uniciteit nooit echt naar boven te halen. Bedenk je dat geen organisatie dezelfde wortels heeft en dat maakt dat je al onderscheidend bent. Het belangrijkste is om glashelder te hebben wat deze wortels zijn, welke betekenis ze hebben en wat de waarde ervan is. Wanneer je dat weet heb je al een groot deel van het onderscheidend vermogen verhelderd. En dat is allemaal onderdeel van je merkidentiteit.
Een sterke merkidentiteit is een instrument wat essentieel is voor ieder organisatie. En de merkidentiteit begint bij de betekenis van je organisatie. Dit is de kernideologie van je merk en de motivatie van je mensen. Om de wortels en daarmee de betekenis te formuleren, onderscheiden wij drie onderdelen:
Door deze elementen helder te hebben, bouw je aan een sterke betekenis. Deze betekenis kan nooit gekopieerd worden en maakt je onderscheidend.
De betekenis is de basis voor het formuleren van je visie en missie. De visie is de kijk van je merk op de wereld, op de markt en op je bedrijf. Hiermee formuleer je het droombeeld van je merk voor de wereld. De missie is de grote opdracht die je te doen hebt om dit droombeeld te realiseren. Door je missie als een opdracht te omschrijven, zorg je voor handelingsperspectief bij alle bondgenoten van je missie. Vervolgens kun je de missie als kompas gebruiken voor alle keuzes en acties die je vervolgens gaat maken. Hoe je van een missie naar concrete acties komt lees je in dit artikel.
Het laatste onderdeel van je merkidentiteit is de persoonlijkheid van je merk. Waar ieder mens een eigen persoonlijkheid heeft, heeft je merk dat ook. Het is dé manier waarop je merk naar buiten treedt en hoe het zich gedraagt. Hoe jullie onderling functioneren en wat voor jullie belangrijk is. De persoonlijkheid zijn daarmee de karaktereigenschappen, waarden en krachten van je merk.
De directe vertaling hiervan is de merktaal, toon van je boodschap, kernwaarden en krachten. Meer over het de merkpersoonlijkheid lees je in het artikel Merkidentiteit ontdekken, het stappenplan Stap 4 – Het vastleggen van de merkpersoonlijkheid
De betekenis, de visie, de missie en de persoonlijkheid van je merk vormen samen de merkidentiteit. Wanneer je deze scherp hebt, weet je ook wat je onderscheidend maakt. Je bent namelijk niet te kopiëren. Wanneer je dit vertaalt naar je producten en diensten weet je zeker dat je anders bent dan anderen. Want ieder heldenmerk heeft altijd een unieke combinatie van motivatie en betekenis. Geen enkel bedrijf heeft dezelfde wortels. En dat maakt je anders dan anderen.
De merkidentiteit is niet het enige wat een sterk merk een sterk merk maakt. Het zijn de eerste drie haltes van de merkreis. Dit is ons model waarmee je van je organisatie een sterk en betekenisvol merk maakt. Na de identiteit vervolg je de merkreis door een scherpe positionering te bepalen. De huisstijl en de merkdragers moeten volledig passen bij je unieke wortels en consistent worden toegepast. Als laatste is het belangrijk om je merk te laden en te innoveren. Dat betekent dat je de identiteit van je merk volledig doorvoert in je producten, diensten, communicatie, marketing en het personeelsbeleid.
Lees ook: Meer over de merkreis.
Het e-book ‘Bouw een Heldenmerk’ met alle theorie om een heldenmerk te bouwen;
Het oefeningenboek waarin alle opdrachten staan om een heldenmerk te bouwen;
Canvassen en andere middelen die jou en je merkteam helpen bij de opdrachten uit het oefeningenboek.
Met dit artikel lees je hoe je aan het onderscheidend vermogen van je merk kunt werken. Maar is het onderscheidend zijn wel het belangrijkste wat je te doen hebt. Volgens ons is die focus verkeerd. Wanneer organisaties namelijk praten over onderscheidend zijn, kijken ze veel naar hun concurrenten. Ze proberen hun concurrenten te kopiëren en dat te verbeteren of anders te doen. Door deze focus ben je continue aan het aanpassen op je concurrenten.
Nu wil ik niet zeggen dat het niet belangrijk is om je concurrenten in kaart te hebben. Maar belangrijker dan onderscheidend zijn is jezelf zijn. Organisaties die zichzelf zijn, positioneren en communiceren anders en zijn daarmee onderscheidend. Onderscheidend zijn is niet het doel, maar een gevolg van jezelf zijn. En dat begint bij de wortels, de betekenis van je organisatie.
De wortels van je organisatie zijn hét belangrijkste om jezelf te kunnen zijn (en daarmee onderscheidend 😉). Met het heldenmerk-pakket kun je aan de slag om de identiteit van je merk te ontdekken en de merkreis te vervolgen. Het heldenmerk-pakket download je hier.
Veel organisaties zijn op zoek naar hun onderscheidend vermogen. Wanneer hen hiernaar wordt gevraagd, vinden zij het lastig om het onderscheidend vermogen te formuleren. Voor het onderscheidend vermogen is een sterke identiteit cruciaal. In dit artikel lees je er alles over.
Ieder persoon is uniek, ieder merk ook. Alleen weten we deze uniciteit nooit echt naar boven te halen. Bedenk je dat geen organisatie dezelfde wortels heeft en dat maakt dat je al onderscheidend bent. Het belangrijkste is om glashelder te hebben wat deze wortels zijn, welke betekenis ze hebben en wat de waarde ervan is. Wanneer je dat weet heb je al een groot deel van het onderscheidend vermogen verhelderd. En dat is allemaal onderdeel van je merkidentiteit.
Een sterke merkidentiteit is een instrument wat essentieel is voor ieder organisatie. En de merkidentiteit begint bij de betekenis van je organisatie. Dit is de kernideologie van je merk en de motivatie van je mensen. Om de wortels en daarmee de betekenis te formuleren, onderscheiden wij drie onderdelen:
Door deze elementen helder te hebben, bouw je aan een sterke betekenis. Deze betekenis kan nooit gekopieerd worden en maakt je onderscheidend.
De betekenis is de basis voor het formuleren van je visie en missie. De visie is de kijk van je merk op de wereld, op de markt en op je bedrijf. Hiermee formuleer je het droombeeld van je merk voor de wereld. De missie is de grote opdracht die je te doen hebt om dit droombeeld te realiseren. Door je missie als een opdracht te omschrijven, zorg je voor handelingsperspectief bij alle bondgenoten van je missie. Vervolgens kun je de missie als kompas gebruiken voor alle keuzes en acties die je vervolgens gaat maken. Hoe je van een missie naar concrete acties komt lees je in dit artikel.
Het laatste onderdeel van je merkidentiteit is de persoonlijkheid van je merk. Waar ieder mens een eigen persoonlijkheid heeft, heeft je merk dat ook. Het is dé manier waarop je merk naar buiten treedt en hoe het zich gedraagt. Hoe jullie onderling functioneren en wat voor jullie belangrijk is. De persoonlijkheid zijn daarmee de karaktereigenschappen, waarden en krachten van je merk.
De directe vertaling hiervan is de merktaal, toon van je boodschap, kernwaarden en krachten. Meer over het de merkpersoonlijkheid lees je in het artikel Merkidentiteit ontdekken, het stappenplan Stap 4 – Het vastleggen van de merkpersoonlijkheid
De betekenis, de visie, de missie en de persoonlijkheid van je merk vormen samen de merkidentiteit. Wanneer je deze scherp hebt, weet je ook wat je onderscheidend maakt. Je bent namelijk niet te kopiëren. Wanneer je dit vertaalt naar je producten en diensten weet je zeker dat je anders bent dan anderen. Want ieder heldenmerk heeft altijd een unieke combinatie van motivatie en betekenis. Geen enkel bedrijf heeft dezelfde wortels. En dat maakt je anders dan anderen.
De merkidentiteit is niet het enige wat een sterk merk een sterk merk maakt. Het zijn de eerste drie haltes van de merkreis. Dit is ons model waarmee je van je organisatie een sterk en betekenisvol merk maakt. Na de identiteit vervolg je de merkreis door een scherpe positionering te bepalen. De huisstijl en de merkdragers moeten volledig passen bij je unieke wortels en consistent worden toegepast. Als laatste is het belangrijk om je merk te laden en te innoveren. Dat betekent dat je de identiteit van je merk volledig doorvoert in je producten, diensten, communicatie, marketing en het personeelsbeleid.
Lees ook: Meer over de merkreis.
Het e-book ‘Bouw een Heldenmerk’ met alle theorie om een heldenmerk te bouwen;
Het oefeningenboek waarin alle opdrachten staan om een heldenmerk te bouwen;
Canvassen en andere middelen die jou en je merkteam helpen bij de opdrachten uit het oefeningenboek.
Met dit artikel lees je hoe je aan het onderscheidend vermogen van je merk kunt werken. Maar is het onderscheidend zijn wel het belangrijkste wat je te doen hebt. Volgens ons is die focus verkeerd. Wanneer organisaties namelijk praten over onderscheidend zijn, kijken ze veel naar hun concurrenten. Ze proberen hun concurrenten te kopiëren en dat te verbeteren of anders te doen. Door deze focus ben je continue aan het aanpassen op je concurrenten.
Nu wil ik niet zeggen dat het niet belangrijk is om je concurrenten in kaart te hebben. Maar belangrijker dan onderscheidend zijn is jezelf zijn. Organisaties die zichzelf zijn, positioneren en communiceren anders en zijn daarmee onderscheidend. Onderscheidend zijn is niet het doel, maar een gevolg van jezelf zijn. En dat begint bij de wortels, de betekenis van je organisatie.
De wortels van je organisatie zijn hét belangrijkste om jezelf te kunnen zijn (en daarmee onderscheidend 😉). Met het heldenmerk-pakket kun je aan de slag om de identiteit van je merk te ontdekken en de merkreis te vervolgen. Het heldenmerk-pakket download je hier.
In het heldenmerk-pakket ontvang je het E-book én oefeningenboek om je eigen betekenisvolle merk te bouwen.
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Graag inspireren wij helden zoals jij om een superheld te worden. Om onze content en website hiervoor te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Door op OK te klikken ga je akkoord met het gebruik van cookies op onze website. In ons Privacy Statement kun je meer hierover lezen.
We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.
Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.
Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.
Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.
We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.
We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.
Deze cookies verzamelen informatie die in geaggregeerde vorm wordt gebruikt om ons te helpen begrijpen hoe onze website wordt gebruikt of hoe effectief onze marketingcampagnes zijn, of om ons te helpen onze website en applicatie voor u aan te passen om uw ervaring te verbeteren.
Als u niet wilt dat wij uw bezoek aan onze site volgen, kunt u dit in uw browser hier uitschakelen:
We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt
Google Webfont Instellingen:
Google Maps Instellingen:
Google reCaptcha instellingen:
Vimeo en Youtube video's insluiten:
De volgende cookies zijn ook nodig - U kunt kiezen of u ze wilt toestaan: