Merksucces is trouw blijven aan je DNA
Succesvol zijn met je merk is een continue reis. De gemene deler bij alle succesvolle merken is gestoeld op één onderdeel: Het DNA. En vooral het trouw blijven aan dat DNA. Hoe dat zit lees je in dit artikel.
De basis van ieder merk: DNA
De basis van ieder merk is het unieke DNA van de organisatie. Dit bestaat uit de betekenis van je organisatie, de visie, de missie en de merkpersoonlijkheid. Met andere woorden het is de identiteit van je merk. Deze identiteit is uniek. Het is de unieke combinatie van motivatie en betekenis. Het zijn de wortels van je organisatie, die geen ander bedrijf heeft.

Branding is geen eenmalig trucje
Wat nog te vaak wordt gedacht is dat het bouwen van een merk een project is. Het is een trucje van het opschrijven van de visie, missie en strategie, het ontwerpen van een mooie huisstijl en het live zetten van een website. Wanneer dit is gedaan gaan organisaties door met de orde van de dag. Terwijl juist het laden van je merk de orde van de dag zou moeten zijn. Merkontwikkeling is geen eenmalig trucje, maar een structurele reis.
Innocent: Succes door trouw blijven aan identiteit
Innocent, een welbekend merk in supermarkten, heeft zijn succes te danken aan de vastberadenheid van de drie oprichters – Rich, Jon & Adam – die trouw bleven aan hun visie en identiteit. Deze reis begon in Londen, waar ze een gezonder alternatief wilden bieden voor fastfood en drank. Ze begonnen met een eenvoudig idee: fruit in flesjes stoppen.
Wat hun onderscheidde, was hun moed om fouten te omarmen en te leren van tegenslagen. Ze bleven vasthouden aan hun overtuiging om echte groenten en fruit te gebruiken in plaats van concentraten, zelfs toen dat uitdagend was. In die markt waren er bijna geen producenten die met echt fruit wilden werken, maar alleen met concentraat. Hun trouw aan hun identiteit leidde tot het vinden van een producent die hun visie deelde. Innocent’s succesverhaal is een inspirerend voorbeeld van hoe vasthouden aan je identiteit en visie de weg naar succes kan effenen. Lees het hele verhaal in het artikel De goede groei van Innocent.
“aarin ontdekte hij dat merken met een bestaansrecht die gebaseerd is op authenticiteit en een visie hebben op basis van oprechte idealen veel sneller groeiden dan de marktgemiddelde.”
Merksucces
Er zijn verschillende onderzoeken die uitwijzen dat merksucces gekoppeld is aan een sterke en consistente identiteit. Jim Collins en Jerry Porras schreven in hun bestseller Built to Last dat bedrijven die verder kijken dan alleen geld verdienen tot 10x beter presteren. En verder kijken dan alleen geld heeft alles te maken met een betekenisvolle identiteit.
Jim Stengel van Proctor & Gamble volgde 10 jaar lang 50.000 merken voor zijn onderzoek, welke hij in het boek Grow publiceerde. Daarin ontdekte hij dat merken met een bestaansrecht die gebaseerd is op authenticiteit en een visie hebben op basis van oprechte idealen veel sneller groeiden dan de marktgemiddelde. Zij tonen een duidelijke correlatie aan tussen merkidentiteit en het succesvol groeien als merk.
Zo zijn er nog meer onderzoeken die bewijzen dat merksucces duidelijk gekoppeld is aan een krachtige identiteit gebaseerd op betekenis en de consistentie daarvan. Lees meer hierover in het artikel De kracht van een betekenisvol merk (en waarom je vanuit betekenis moet werken)
Download het gratis heldenmerkpakket
Zelf aan de slag met het ontdekken van je merkidentiteit? Download dan het Heldenmerk-pakket. Hierin ontvang je:
Het e-book ‘Bouw een Heldenmerk’ met alle theorie om een heldenmerk te bouwen;
Het oefeningenboek waarin alle opdrachten staan om een heldenmerk te bouwen;
Canvassen en andere middelen die jou en je merkteam helpen bij de opdrachten uit het oefeningenboek.
Eigen merksucces
Wil je aan de slag met het succes van jouw merk? Ga dan aan de slag met het DNA van je organisatie. De identiteit is de bepalende factor tot succes. In het heldenmerk-pakket ontvang je een e-book waarin we uitleggen hoe je een sterk en betekenisvol merk bouwt. Daarbij zit ook een oefeningenboek en verschillende tools om er daadwerkelijk mee aan de slag te gaan. Je ontvangt het heldenmerk-pakket in je mailbox.
Merksucces is trouw blijven aan je DNA

Succesvol zijn met je merk is een continue reis. De gemene deler bij alle succesvolle merken is gestoeld op één onderdeel: Het DNA. En vooral het trouw blijven aan dat DNA. Hoe dat zit lees je in dit artikel.
De basis van ieder merk: DNA
De basis van ieder merk is het unieke DNA van de organisatie. Dit bestaat uit de betekenis van je organisatie, de visie, de missie en de merkpersoonlijkheid. Met andere woorden het is de identiteit van je merk. Deze identiteit is uniek. Het is de unieke combinatie van motivatie en betekenis. Het zijn de wortels van je organisatie, die geen ander bedrijf heeft.

Branding is geen eenmalig trucje
Wat nog te vaak wordt gedacht is dat het bouwen van een merk een project is. Het is een trucje van het opschrijven van de visie, missie en strategie, het ontwerpen van een mooie huisstijl en het live zetten van een website. Wanneer dit is gedaan gaan organisaties door met de orde van de dag. Terwijl juist het laden van je merk de orde van de dag zou moeten zijn. Merkontwikkeling is geen eenmalig trucje, maar een structurele reis.
Innocent: Succes door trouw blijven aan identiteit
Innocent, een welbekend merk in supermarkten, heeft zijn succes te danken aan de vastberadenheid van de drie oprichters – Rich, Jon & Adam – die trouw bleven aan hun visie en identiteit. Deze reis begon in Londen, waar ze een gezonder alternatief wilden bieden voor fastfood en drank. Ze begonnen met een eenvoudig idee: fruit in flesjes stoppen.
Wat hun onderscheidde, was hun moed om fouten te omarmen en te leren van tegenslagen. Ze bleven vasthouden aan hun overtuiging om echte groenten en fruit te gebruiken in plaats van concentraten, zelfs toen dat uitdagend was. In die markt waren er bijna geen producenten die met echt fruit wilden werken, maar alleen met concentraat. Hun trouw aan hun identiteit leidde tot het vinden van een producent die hun visie deelde. Innocent’s succesverhaal is een inspirerend voorbeeld van hoe vasthouden aan je identiteit en visie de weg naar succes kan effenen. Lees het hele verhaal in het artikel De goede groei van Innocent.
“aarin ontdekte hij dat merken met een bestaansrecht die gebaseerd is op authenticiteit en een visie hebben op basis van oprechte idealen veel sneller groeiden dan de marktgemiddelde.”
Merksucces
Er zijn verschillende onderzoeken die uitwijzen dat merksucces gekoppeld is aan een sterke en consistente identiteit. Jim Collins en Jerry Porras schreven in hun bestseller Built to Last dat bedrijven die verder kijken dan alleen geld verdienen tot 10x beter presteren. En verder kijken dan alleen geld heeft alles te maken met een betekenisvolle identiteit.
Jim Stengel van Proctor & Gamble volgde 10 jaar lang 50.000 merken voor zijn onderzoek, welke hij in het boek Grow publiceerde. Daarin ontdekte hij dat merken met een bestaansrecht die gebaseerd is op authenticiteit en een visie hebben op basis van oprechte idealen veel sneller groeiden dan de marktgemiddelde. Zij tonen een duidelijke correlatie aan tussen merkidentiteit en het succesvol groeien als merk.
Zo zijn er nog meer onderzoeken die bewijzen dat merksucces duidelijk gekoppeld is aan een krachtige identiteit gebaseerd op betekenis en de consistentie daarvan. Lees meer hierover in het artikel De kracht van een betekenisvol merk (en waarom je vanuit betekenis moet werken)
Download het gratis heldenmerkpakket
Zelf aan de slag met het ontdekken van je merkidentiteit? Download dan het Heldenmerk-pakket. Hierin ontvang je:
Het e-book ‘Bouw een Heldenmerk’ met alle theorie om een heldenmerk te bouwen;
Het oefeningenboek waarin alle opdrachten staan om een heldenmerk te bouwen;
Canvassen en andere middelen die jou en je merkteam helpen bij de opdrachten uit het oefeningenboek.
Eigen merksucces
Wil je aan de slag met het succes van jouw merk? Ga dan aan de slag met het DNA van je organisatie. De identiteit is de bepalende factor tot succes. In het heldenmerk-pakket ontvang je een e-book waarin we uitleggen hoe je een sterk en betekenisvol merk bouwt. Daarbij zit ook een oefeningenboek en verschillende tools om er daadwerkelijk mee aan de slag te gaan. Je ontvangt het heldenmerk-pakket in je mailbox.

Vraag het Heldenmerk-pakket aan!
In het heldenmerk-pakket ontvang je het E-book én oefeningenboek om je eigen betekenisvolle merk te bouwen.