Gratis Tools voor merken:
Creating Heroes – Apeldoorn
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
De manier waarop jouw merk zich positioneert zorgt ervoor dat je opvalt. En een opvallend merk is sterk en kan meer betekenen voor hun klanten, medewerkers en omgeving. Een belangrijk onderdeel van de positionering is de fotografie. Waarom dat zo extreem belangrijk is, lees je in dit artikel.
Mensen denken in plaatjes. En deze plaatjes maken of mensen je merk onthouden. Afbeeldingen geven ook aan waarop jouw merk gericht is. Dat helpt jouw publiek om je merk te herkennen en daarop een goede keuze te kunnen maken. Past dit merk bij mij?
Fotografie heeft een belangrijke rol bij positionering. Positionering is de kunst om als merk een (voorkeurs)positie te vergaren in het hoofd van het publiek dat je wilt bereiken. Om te illustreren wat fotografie toevoegt aan positionering neem ik het voorbeeld van een limonademerk. Want stel je hebt een limonademerk ontwikkelt. Deze limonade wordt met verse, lokale ingrediënten op een ambachtelijke manier gemaakt. Daarmee is het een gezonder alternatief voor alle andere limonades die je in de horeca en supermarkt kunt krijgen.
Waar richt je dan de focus op in je communicatie? Waarop positioneer je? Is dat op de lokale, verse ingrediënten, de ambachtelijke werkwijze of het gezondere alternatief?
Stel er zitten mensen op een lokaal terras waar ze jouw limonade verkopen. Er staat een mooi klapkaartje op de tafels over jouw merk. Wat zien deze mensen dan qua gevoel? Welke foto’s zien ze dan en wat triggert hen om voor jouw merk te kiezen? De foto’s zijn daarin zeer belangrijk.
Dat fotografie zeer belangrijk is in de positionering van je merk laat het merk Fairf zien. Dit gave merk heeft een missie: een wereld creëren waarin alleen duurzame verf bestaat. Verf die je gewoon door de gootsteen kunt spoelen, omdat het geen schade meer aanricht. Hun aanbod bestaat uit verf op basis van natuurlijke ingrediënten. Dat vind ik echt fantastisch aan dit merk.
Een jaar geleden, toen ik voor het eerst op hun website belandde, viel me iets op. Als je naar de foto kijkt, zou het net zo goed een afbeelding kunnen zijn van een willekeurig verfmerk, of zelfs een merk in de woonindustrie. Het spreekt niet echt aan, het zegt niet veel. Terwijl hun boodschap zo krachtig is. Gelukkig wordt dat door de tekst eronder wel iets duidelijker.
Hoeveel krachtiger zou het zijn om hier foto’s te plaatsen waarin er mensen verven met een prei of een wortel. Hiermee maak je nog duidelijker dat je met natuurlijke ingrediënten werkt. Het roept vragen op bij het publiek dat deze foto’s bekijkt. En dan gaan ze beter naar de boodschap kijken: ‘Verven met natuurlijke ingrediënten’.
Inmiddels hebben ze hun fotografie aangepast. Het straalt nu echt uit dat ze een natuurlijk verfmerk zijn, en de tagline “ik ben fan van groen” bij gele verf is een slimme zet. Echt een flinke verbetering, als je het mij vraagt.
De fotografie is daarmee een essentieel onderdeel van je huisstijl. Het wordt vaak vergeten in de huisstijl-handboeken, maar goede richtlijnen voor je fotografie zijn van onschatbare waarde. Daarmee kun je het gevoel bij je merk maken en breken.
Bij één van onze helden Andess hebben we de fotografie toegevoegd aan hun huisstijl. Nadat we de merkidentiteit hebben aangescherpt, de positionering hebben bepaald updaten we ook de huisstijl. De uitstraling van het logo was goed, alleen de foto’s zeiden niet zoveel. Met hun oude foto’s hadden ze bewust gekozen voor eigen fotografie, maar het sprak niet doordat het verhaal niet consistent was.
Het merk gaat met overheidsorganisaties op expeditie om een sterke overheidsorganisatie te worden. Vanuit hun merknaam en merkverhaal is er gekozen voor het krachtige concept van bergklimmen. In de fotografie hebben we daarom gekozen om de expeditie te verbeelden, maar dan in Nederland. Dus er zijn foto’s waarin de eigenaren van het merk zichtbaar zijn op verschillende plekken in Nederland. Van dijken en zandverstuivingen tot aan marktpleinen. Dit geeft een heel eigen beeld van het merk, dat een krachtige en frisse uitstraling geeft. Ze krijgen van nieuwe prospects veel reacties op de krachtige uitstraling van hun merk.
Daarmee is de fotografie een belangrijk stap in de merkreis. Eentje die niet vergeten mag worden als je een stevige fundering wilt neerzetten voor een sterk merk. Zoals gezegd is de fotografie een onderdeel van de huisstijl-halte van de merkreis. Maar voordat je goed kunt nadenken over de fotografie, doorloop je eerst de volgende haltes:
Vervolgens gaat de merkreis na de huisstijl (en fotografie dus) verder met het aanpassen van alle merkdragers voor een consistente communicatie. Uiteindelijk ga je het merk zowel intern als extern laden. Alles over de merkreis lees je in dit artikel.
De huisstijl en fotografie kunnen niet zonder een merkverhaal. Het merkverhaal is de basis van al je communicatie, ook de visuele. Wanneer je het merkverhaal sterk hebt staan, kunnen foto’s echt stralen. Je weet namelijk wat je met je foto’s wil uitstralen en dat is de basis van alles. Ga dus niet enkele haltes behandelen (het zogeheten cherry-picking), maar doorloop chronologisch de merkreis. Alleen dan kun je een succesvol merk zijn die van betekenis is.
Het e-book ‘Bouw een Heldenmerk’ met alle theorie om een heldenmerk te bouwen;
Het oefeningenboek waarin alle opdrachten staan om een heldenmerk te bouwen;
Canvassen en andere middelen die jou en je merkteam helpen bij de opdrachten uit het oefeningenboek.
Het moraal van mijn verhaal? Fotografie is een essentieel onderdeel van je huisstijl waarmee je de identiteit en positionering van je merk versterkt. Foto’s kunnen vragen oproepen, een goed gevoel geven, of juist tegen de schenen schoppen. Welke rol ze voor jouw merk spelen, hangt af van je merkidentiteit en -positionering. Meer weten over het bouwen van een merk en merkverhaal? Download het heldenmerk-pakket en ontvang alle informatie om zelf aan de slag te gaan.
De manier waarop jouw merk zich positioneert zorgt ervoor dat je opvalt. En een opvallend merk is sterk en kan meer betekenen voor hun klanten, medewerkers en omgeving. Een belangrijk onderdeel van de positionering is de fotografie. Waarom dat zo extreem belangrijk is, lees je in dit artikel.
Mensen denken in plaatjes. En deze plaatjes maken of mensen je merk onthouden. Afbeeldingen geven ook aan waarop jouw merk gericht is. Dat helpt jouw publiek om je merk te herkennen en daarop een goede keuze te kunnen maken. Past dit merk bij mij?
Fotografie heeft een belangrijke rol bij positionering. Positionering is de kunst om als merk een (voorkeurs)positie te vergaren in het hoofd van het publiek dat je wilt bereiken. Om te illustreren wat fotografie toevoegt aan positionering neem ik het voorbeeld van een limonademerk. Want stel je hebt een limonademerk ontwikkelt. Deze limonade wordt met verse, lokale ingrediënten op een ambachtelijke manier gemaakt. Daarmee is het een gezonder alternatief voor alle andere limonades die je in de horeca en supermarkt kunt krijgen.
Waar richt je dan de focus op in je communicatie? Waarop positioneer je? Is dat op de lokale, verse ingrediënten, de ambachtelijke werkwijze of het gezondere alternatief?
Stel er zitten mensen op een lokaal terras waar ze jouw limonade verkopen. Er staat een mooi klapkaartje op de tafels over jouw merk. Wat zien deze mensen dan qua gevoel? Welke foto’s zien ze dan en wat triggert hen om voor jouw merk te kiezen? De foto’s zijn daarin zeer belangrijk.
Dat fotografie zeer belangrijk is in de positionering van je merk laat het merk Fairf zien. Dit gave merk heeft een missie: een wereld creëren waarin alleen duurzame verf bestaat. Verf die je gewoon door de gootsteen kunt spoelen, omdat het geen schade meer aanricht. Hun aanbod bestaat uit verf op basis van natuurlijke ingrediënten. Dat vind ik echt fantastisch aan dit merk.
Een jaar geleden, toen ik voor het eerst op hun website belandde, viel me iets op. Als je naar de foto kijkt, zou het net zo goed een afbeelding kunnen zijn van een willekeurig verfmerk, of zelfs een merk in de woonindustrie. Het spreekt niet echt aan, het zegt niet veel. Terwijl hun boodschap zo krachtig is. Gelukkig wordt dat door de tekst eronder wel iets duidelijker.
Hoeveel krachtiger zou het zijn om hier foto’s te plaatsen waarin er mensen verven met een prei of een wortel. Hiermee maak je nog duidelijker dat je met natuurlijke ingrediënten werkt. Het roept vragen op bij het publiek dat deze foto’s bekijkt. En dan gaan ze beter naar de boodschap kijken: ‘Verven met natuurlijke ingrediënten’.
Inmiddels hebben ze hun fotografie aangepast. Het straalt nu echt uit dat ze een natuurlijk verfmerk zijn, en de tagline “ik ben fan van groen” bij gele verf is een slimme zet. Echt een flinke verbetering, als je het mij vraagt.
De fotografie is daarmee een essentieel onderdeel van je huisstijl. Het wordt vaak vergeten in de huisstijl-handboeken, maar goede richtlijnen voor je fotografie zijn van onschatbare waarde. Daarmee kun je het gevoel bij je merk maken en breken.
Bij één van onze helden Andess hebben we de fotografie toegevoegd aan hun huisstijl. Nadat we de merkidentiteit hebben aangescherpt, de positionering hebben bepaald updaten we ook de huisstijl. De uitstraling van het logo was goed, alleen de foto’s zeiden niet zoveel. Met hun oude foto’s hadden ze bewust gekozen voor eigen fotografie, maar het sprak niet doordat het verhaal niet consistent was.
Het merk gaat met overheidsorganisaties op expeditie om een sterke overheidsorganisatie te worden. Vanuit hun merknaam en merkverhaal is er gekozen voor het krachtige concept van bergklimmen. In de fotografie hebben we daarom gekozen om de expeditie te verbeelden, maar dan in Nederland. Dus er zijn foto’s waarin de eigenaren van het merk zichtbaar zijn op verschillende plekken in Nederland. Van dijken en zandverstuivingen tot aan marktpleinen. Dit geeft een heel eigen beeld van het merk, dat een krachtige en frisse uitstraling geeft. Ze krijgen van nieuwe prospects veel reacties op de krachtige uitstraling van hun merk.
Daarmee is de fotografie een belangrijk stap in de merkreis. Eentje die niet vergeten mag worden als je een stevige fundering wilt neerzetten voor een sterk merk. Zoals gezegd is de fotografie een onderdeel van de huisstijl-halte van de merkreis. Maar voordat je goed kunt nadenken over de fotografie, doorloop je eerst de volgende haltes:
Vervolgens gaat de merkreis na de huisstijl (en fotografie dus) verder met het aanpassen van alle merkdragers voor een consistente communicatie. Uiteindelijk ga je het merk zowel intern als extern laden. Alles over de merkreis lees je in dit artikel.
De huisstijl en fotografie kunnen niet zonder een merkverhaal. Het merkverhaal is de basis van al je communicatie, ook de visuele. Wanneer je het merkverhaal sterk hebt staan, kunnen foto’s echt stralen. Je weet namelijk wat je met je foto’s wil uitstralen en dat is de basis van alles. Ga dus niet enkele haltes behandelen (het zogeheten cherry-picking), maar doorloop chronologisch de merkreis. Alleen dan kun je een succesvol merk zijn die van betekenis is.
Het e-book ‘Bouw een Heldenmerk’ met alle theorie om een heldenmerk te bouwen;
Het oefeningenboek waarin alle opdrachten staan om een heldenmerk te bouwen;
Canvassen en andere middelen die jou en je merkteam helpen bij de opdrachten uit het oefeningenboek.
Het moraal van mijn verhaal? Fotografie is een essentieel onderdeel van je huisstijl waarmee je de identiteit en positionering van je merk versterkt. Foto’s kunnen vragen oproepen, een goed gevoel geven, of juist tegen de schenen schoppen. Welke rol ze voor jouw merk spelen, hangt af van je merkidentiteit en -positionering. Meer weten over het bouwen van een merk en merkverhaal? Download het heldenmerk-pakket en ontvang alle informatie om zelf aan de slag te gaan.
In het heldenmerk-pakket ontvang je het E-book én oefeningenboek om je eigen betekenisvolle merk te bouwen.
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Graag inspireren wij helden zoals jij om een superheld te worden. Om onze content en website hiervoor te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Door op OK te klikken ga je akkoord met het gebruik van cookies op onze website. In ons Privacy Statement kun je meer hierover lezen.
We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.
Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.
Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.
Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.
We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.
We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.
Deze cookies verzamelen informatie die in geaggregeerde vorm wordt gebruikt om ons te helpen begrijpen hoe onze website wordt gebruikt of hoe effectief onze marketingcampagnes zijn, of om ons te helpen onze website en applicatie voor u aan te passen om uw ervaring te verbeteren.
Als u niet wilt dat wij uw bezoek aan onze site volgen, kunt u dit in uw browser hier uitschakelen:
We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt
Google Webfont Instellingen:
Google Maps Instellingen:
Google reCaptcha instellingen:
Vimeo en Youtube video's insluiten:
De volgende cookies zijn ook nodig - U kunt kiezen of u ze wilt toestaan: