Gratis Tools voor merken:
Creating Heroes – Apeldoorn
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
In de wereld van marketing kennen we vele trends. Maar vaak gaan deze trends over nieuwe kanalen of nieuwe tools die je kunt inzetten. Maar wat de komende jaren écht belangrijk gaat worden, is interne marketing. Met een mooi woord wordt dit ook wel internal branding genoemd. Waarom dit de trend voor de komende jaren is, lees je in dit artikel.
Tot een paar jaar terug, dachten veel organisaties dat het merk de basis was voor alle communicatie. Wanneer je alle communicatiedragers en boodschappen op één lijn kreeg, dan had je een sterk merk. Maar het merk is meer dan dat. Want een merk dat zijn communicatie niet waarmaakt, is geen sterk merk.
Heel simpel: Als Coolblue er niet alles aan doet om jou een glimlach te bezorgen, dan krijgt hun merkimago een deuk. Hoe vaker dat gebeurt, hoe ongeloofwaardiger hun verhaal.
Het merk is daarmee niet de basis voor de communicatie, maar de gids voor het handelen van de gehele organisatie en communicatie.
Bij het handelen van je organisatie komt interne marketing kijken. Want interne marketing is het doorvoeren van de identiteit van je merk in de gehele organisatie. De gehele organisatie, iedereen die met je merk werkt, weet hoe ze zich moeten gedragen namens het merk. Deze medewerkers maken je merkbelofte waar en het liefste overtreffen ze de merkbelofte.
Marketing krijgt wat ons betreft ook een nieuwe rol. Een rol die het eigenlijk al moest hebben. Het is een integraal proces over alle afdelingen heen. Daarom praten wij liever over merketing en merketeers. De merketeers kennen het merkverhaal op zielsniveau en kunnen dit ook uitdragen naar anderen.
Wanneer je een sterke interne marketing hebt, werkt iedereen in de organisatie vanuit dezelfde basis. Het verhoogt de betrokkenheid bij de missie van je merk, het biedt kansen voor doorgroei en trekt ook nieuwe klanten en medewerkers aan.
Maar interne marketing zorgt er ook voor dat klanten meer enthousiast zijn over je merk. Als iedereen, in iedere positie, vanuit het merk denkt, wordt de waarde van klanten hoger. Hierdoor zullen ze sneller naar je terugkeren of nieuwe klanten naar je toesturen.
Interne marketing heeft alles te maken met het borgen van je merk in de organisatie. Om dat te doen is het belangrijk om aan de slag te gaan met de volgende stappen:
Wil je meer weten over het borgen en verankeren van je merk? Lees dan het artikel Borgen van je merk, het stappenplan.
Zelf aan de slag met het ontdekken van je merkidentiteit? Download dan het Heldenmerk-pakket. Hierin ontvang je:
Het e-book ‘Bouw een Heldenmerk’ met alle theorie om een heldenmerk te bouwen;
Het oefeningenboek waarin alle opdrachten staan om een heldenmerk te bouwen;
Canvassen en andere middelen die jou en je merkteam helpen bij de opdrachten uit het oefeningenboek.
Als je dit nu leest en aan de slag wil met interne marketing, dan is het goed om eerst terug te gaan naar de basis. Dat is het neerzetten van de merkfundering. Wanneer je daarmee aan de slag wil, dan raden we je aan het heldenmerk-pakket te downloaden. Hierin ontvang je alle informatie en oefeningen om hiermee aan de slag te gaan.
In de wereld van marketing kennen we vele trends. Maar vaak gaan deze trends over nieuwe kanalen of nieuwe tools die je kunt inzetten. Maar wat de komende jaren écht belangrijk gaat worden, is interne marketing. Met een mooi woord wordt dit ook wel internal branding genoemd. Waarom dit de trend voor de komende jaren is, lees je in dit artikel.
Tot een paar jaar terug, dachten veel organisaties dat het merk de basis was voor alle communicatie. Wanneer je alle communicatiedragers en boodschappen op één lijn kreeg, dan had je een sterk merk. Maar het merk is meer dan dat. Want een merk dat zijn communicatie niet waarmaakt, is geen sterk merk.
Heel simpel: Als Coolblue er niet alles aan doet om jou een glimlach te bezorgen, dan krijgt hun merkimago een deuk. Hoe vaker dat gebeurt, hoe ongeloofwaardiger hun verhaal.
Het merk is daarmee niet de basis voor de communicatie, maar de gids voor het handelen van de gehele organisatie en communicatie.
Bij het handelen van je organisatie komt interne marketing kijken. Want interne marketing is het doorvoeren van de identiteit van je merk in de gehele organisatie. De gehele organisatie, iedereen die met je merk werkt, weet hoe ze zich moeten gedragen namens het merk. Deze medewerkers maken je merkbelofte waar en het liefste overtreffen ze de merkbelofte.
Marketing krijgt wat ons betreft ook een nieuwe rol. Een rol die het eigenlijk al moest hebben. Het is een integraal proces over alle afdelingen heen. Daarom praten wij liever over merketing en merketeers. De merketeers kennen het merkverhaal op zielsniveau en kunnen dit ook uitdragen naar anderen.
Wanneer je een sterke interne marketing hebt, werkt iedereen in de organisatie vanuit dezelfde basis. Het verhoogt de betrokkenheid bij de missie van je merk, het biedt kansen voor doorgroei en trekt ook nieuwe klanten en medewerkers aan.
Maar interne marketing zorgt er ook voor dat klanten meer enthousiast zijn over je merk. Als iedereen, in iedere positie, vanuit het merk denkt, wordt de waarde van klanten hoger. Hierdoor zullen ze sneller naar je terugkeren of nieuwe klanten naar je toesturen.
Interne marketing heeft alles te maken met het borgen van je merk in de organisatie. Om dat te doen is het belangrijk om aan de slag te gaan met de volgende stappen:
Wil je meer weten over het borgen en verankeren van je merk? Lees dan het artikel Borgen van je merk, het stappenplan.
Het e-book ‘Bouw een Heldenmerk’ met alle theorie om een heldenmerk te bouwen;
Het oefeningenboek waarin alle opdrachten staan om een heldenmerk te bouwen;
Canvassen en andere middelen die jou en je merkteam helpen bij de opdrachten uit het oefeningenboek.
Als je dit nu leest en aan de slag wil met interne marketing, dan is het goed om eerst terug te gaan naar de basis. Dat is het neerzetten van de merkfundering. Wanneer je daarmee aan de slag wil, dan raden we je aan het heldenmerk-pakket te downloaden. Hierin ontvang je alle informatie en oefeningen om hiermee aan de slag te gaan.
In het heldenmerk-pakket ontvang je het E-book én oefeningenboek om je eigen betekenisvolle merk te bouwen.
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Graag inspireren wij helden zoals jij om een superheld te worden. Om onze content en website hiervoor te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Door op OK te klikken ga je akkoord met het gebruik van cookies op onze website. In ons Privacy Statement kun je meer hierover lezen.
We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.
Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.
Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.
Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.
We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.
We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.
Deze cookies verzamelen informatie die in geaggregeerde vorm wordt gebruikt om ons te helpen begrijpen hoe onze website wordt gebruikt of hoe effectief onze marketingcampagnes zijn, of om ons te helpen onze website en applicatie voor u aan te passen om uw ervaring te verbeteren.
Als u niet wilt dat wij uw bezoek aan onze site volgen, kunt u dit in uw browser hier uitschakelen:
We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt
Google Webfont Instellingen:
Google Maps Instellingen:
Google reCaptcha instellingen:
Vimeo en Youtube video's insluiten:
De volgende cookies zijn ook nodig - U kunt kiezen of u ze wilt toestaan: