Gratis Tools voor merken:
Creating Heroes – Apeldoorn
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Veel heldenmerken hebben één groot knelpunt: De zichtbaarheid van hun merk. In de jaren dat ze bezig zijn hebben ze een redelijk netwerk opgebouwd, maar ze moeten continu blijven trekken om bekendheid en klanten te genereren. Hoe vergroot je nu de zichtbaarheid van je merk waardoor je klanten gaat aantrekken?
Het belangrijkste is natuurlijk jouw eigen verhaal, het verhaal van jouw merk. Zorg ervoor dat het verhaal dat je vertelt door iedereen hetzelfde is. Vaak merken wij dat het verhaal door verschillende mensen binnen de organisatie anders verteld wordt, waardoor er geen eenheid is. Kijk eens kritisch naar jouw eigen verhaal, jouw HeldenDNA: Is jullie merkidentiteit écht de kern van je merk? En is die zo scherp geformuleerd dat iedereen snapt wát jullie doen, wáár jullie naar streven én dat het onderscheidend is?
Mocht dat nog niet zo zijn, dan is dat de eerste stap die je moet zetten om de zichtbaarheid te vergroten. Eerst moet de basis goed staan, dan kun je de vervolgstappen zetten.
Lees ook: Vang je verhaal in 5 stappen!
“Met marketing inspireer en trek je klanten aan voor je merk, sales zorgt voor het relatiemanagement met de klanten.”
Veel merken vertellen hun verhaal, eigenlijk iedereen doet ook wel aan één of andere vorm van marketing. Maar toch zien we vaak dat de zichtbaarheid nog niet optimaal is, hoe komt dat toch? Voor ons is het sleutelwoord Strategie. Wij zien veel bedrijven – vooral veel start-ups en scale-ups – die uit passie hun verhaal vertellen, maar daar geen strategie achter hebben. Door planmatig te werken aan de (sub)doelstellingen die je wil behalen en daar ook bewust over nadenkt, dan krijgt je marketing een goede lijn.
Er zijn verschillende soorten manieren waarop je zichtbaarheid kan vergroten: Contentmarketing, netwerkmarketing, etc. Veel merken zijn bezig met belmarketing: Het koud acquireren. De laatste jaren zien wij daar een kentering in: Met marketing inspireer en trek je klanten aan voor je merk, sales zorgt voor het relatiemanagement met de klanten. Door te inspireren trekt marketing de leads aan, waarna de sales-afdeling ze alleen maar hoeft in te koppen.
Daarom is het nu extra slim om nu je strategie tegen het licht te houden! Je gaat in je marketing bewust nadenken over welke stappen een klant nodig heeft om binnen jouw merk te groeien. Kijk voor meer informatie op de klantreis.
Wanneer je de strategie (en tactiek) helder hebt bepaald is het tijd om jouw verhaal structureel te delen. Wat een valkuil is om eerst met veel enthousiasme activiteiten te ontplooien die bij jouw plan horen, om vervolgens er niets meer aan te doen. Door structureel jouw verhaal te delen, zorg je stap voor stap voor meer zichtbaarheid. Door dit te doen ben je bezig met de lange termijn en zorg je voor een structurele manier van groei.
Zorg er ook voor dat de manier van communiceren bij jouw merk past. Denk goed na over de manier van communiceren, de tone of voice, de kanalen, de marketingvormen (ga je bijvoorbeeld voor video, tekst of afbeeldingen?), etc.
Als laatste is het belangrijk dat je het plan dat je hebt gemaakt blijft evalueren. Een plan is geen document die je onderin een la legt, het is jouw leidraad om je doelstellingen te behalen. Door deze doelstellingen en jouw marketinginspanningen continu te evalueren, kun je hiervan leren. Door ervan te leren wat goed en minder goed gaat blijf je jouw strategie en plan continue bijsturen. Doe je dit structureel, dan groeit de zichtbaarheid van je merk en creëer je fans!
Merk je dat jouw (helden)merk meer zichtbaarheid kan gebruiken? Zorg ervoor dat je structureel aan de slag gaat met het laden van je merk. Zichtbaarheid vergroten is het laden van je merk. Voordat je dat doet is het goed om eerst de merkfundering neer te zetten.
Ben je toe aan het laden van je merk? Ontwikkel dan een Storytelling marketingplan. In dit marketingplan is je merkverhaal verweven, zodat deze structureel en consistent wordt geladen. In de artikelenreeks Storytelling marketingplan, zo doe je dat! lees je hier alles over.
Veel heldenmerken hebben één groot knelpunt: De zichtbaarheid van hun merk. In de jaren dat ze bezig zijn hebben ze een redelijk netwerk opgebouwd, maar ze moeten continu blijven trekken om bekendheid en klanten te genereren. Hoe vergroot je nu de zichtbaarheid van je merk waardoor je klanten gaat aantrekken?
Het belangrijkste is natuurlijk jouw eigen verhaal, het verhaal van jouw merk. Zorg ervoor dat het verhaal dat je vertelt door iedereen hetzelfde is. Vaak merken wij dat het verhaal door verschillende mensen binnen de organisatie anders verteld wordt, waardoor er geen eenheid is. Kijk eens kritisch naar jouw eigen verhaal, jouw HeldenDNA: Is jullie merkidentiteit écht de kern van je merk? En is die zo scherp geformuleerd dat iedereen snapt wát jullie doen, wáár jullie naar streven én dat het onderscheidend is?
Mocht dat nog niet zo zijn, dan is dat de eerste stap die je moet zetten om de zichtbaarheid te vergroten. Eerst moet de basis goed staan, dan kun je de vervolgstappen zetten.
Lees ook: Vang je verhaal in 5 stappen!
“Met marketing inspireer en trek je klanten aan voor je merk, sales zorgt voor het relatiemanagement met de klanten.”
Veel merken vertellen hun verhaal, eigenlijk iedereen doet ook wel aan één of andere vorm van marketing. Maar toch zien we vaak dat de zichtbaarheid nog niet optimaal is, hoe komt dat toch? Voor ons is het sleutelwoord Strategie. Wij zien veel bedrijven – vooral veel start-ups en scale-ups – die uit passie hun verhaal vertellen, maar daar geen strategie achter hebben. Door planmatig te werken aan de (sub)doelstellingen die je wil behalen en daar ook bewust over nadenkt, dan krijgt je marketing een goede lijn.
Er zijn verschillende soorten manieren waarop je zichtbaarheid kan vergroten: Contentmarketing, netwerkmarketing, etc. Veel merken zijn bezig met belmarketing: Het koud acquireren. De laatste jaren zien wij daar een kentering in: Met marketing inspireer en trek je klanten aan voor je merk, sales zorgt voor het relatiemanagement met de klanten. Door te inspireren trekt marketing de leads aan, waarna de sales-afdeling ze alleen maar hoeft in te koppen.
Daarom is het nu extra slim om nu je strategie tegen het licht te houden! Je gaat in je marketing bewust nadenken over welke stappen een klant nodig heeft om binnen jouw merk te groeien. Kijk voor meer informatie op de klantreis.
Wanneer je de strategie (en tactiek) helder hebt bepaald is het tijd om jouw verhaal structureel te delen. Wat een valkuil is om eerst met veel enthousiasme activiteiten te ontplooien die bij jouw plan horen, om vervolgens er niets meer aan te doen. Door structureel jouw verhaal te delen, zorg je stap voor stap voor meer zichtbaarheid. Door dit te doen ben je bezig met de lange termijn en zorg je voor een structurele manier van groei.
Zorg er ook voor dat de manier van communiceren bij jouw merk past. Denk goed na over de manier van communiceren, de tone of voice, de kanalen, de marketingvormen (ga je bijvoorbeeld voor video, tekst of afbeeldingen?), etc.
Als laatste is het belangrijk dat je het plan dat je hebt gemaakt blijft evalueren. Een plan is geen document die je onderin een la legt, het is jouw leidraad om je doelstellingen te behalen. Door deze doelstellingen en jouw marketinginspanningen continu te evalueren, kun je hiervan leren. Door ervan te leren wat goed en minder goed gaat blijf je jouw strategie en plan continue bijsturen. Doe je dit structureel, dan groeit de zichtbaarheid van je merk en creëer je fans!
Merk je dat jouw (helden)merk meer zichtbaarheid kan gebruiken? Zorg ervoor dat je structureel aan de slag gaat met het laden van je merk. Zichtbaarheid vergroten is het laden van je merk. Voordat je dat doet is het goed om eerst de merkfundering neer te zetten.
Ben je toe aan het laden van je merk? Ontwikkel dan een Storytelling marketingplan. In dit marketingplan is je merkverhaal verweven, zodat deze structureel en consistent wordt geladen. In de artikelenreeks Storytelling marketingplan, zo doe je dat! lees je hier alles over.
In het heldenmerk-pakket ontvang je het E-book én oefeningenboek om je eigen betekenisvolle merk te bouwen.