Gratis Tools voor merken:
Creating Heroes – Apeldoorn
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
De marketingwereld is volop in beweging. De traditionele wijze van ‘verkopen’ van producten en diensten verliest aan kracht en effectiviteit. Consumenten en professionals vandaag de dag hechten waarde aan een relevant verhaal. Een eerlijk en waardevol verhaal dat inspireert. We gaan van Bullshit naar Betekenis.
Waarom vinden wij het inspireren van anderen belangrijk? Omdat jij op deze manier mensen aan jou als persoon en jouw merk kunt verbinden. Wanneer mensen jouw organisatie als inspiratiebron zien, heeft dit een positieve impact op je merk. De kans is namelijk erg groot dat deze geïnspireerde mensen jouw verhaal ook met anderen gaan delen. Oftewel jouw boodschap wordt doorverteld waardoor je bereik toeneemt.
Daarnaast is het ook gewoon plezierig om kennis, ervaringen, successen en mislukkingen te delen. Je wordt transparanter als merk en je geloofwaardigheid groeit. Bovendien is het een pure verrijking voor jou als persoon wanneer jij anderen kunt helpen en motiveren. Het geeft je een positieve boost!
Hieronder lees je vijf supertips over het inspireren van klanten, die wij graag met jou delen:
Een effectieve manier om anderen te inspireren, is het formuleren van een sterke missie. Een missie is een kort en krachtig statement van de waarden en propositie van jouw merk. In een missie verwoord je kort en krachtig waar jij of jouw merk precies voor staat en belangrijker nog: Waar je merk voor gaat. Jouw missie kan vervolgens een aantrekkingskracht uitoefenen op mensen en organisaties die jouw missie relevant vinden. Het zorgt voor verbinding en vergroot je kansen op succes.
Helden hebben een heldenmissie omdat ze op een positieve manier iets willen veranderen in de wereld. Ben jij een held? Of wil jij een held zijn? Geef dan duidelijk aan wat voor betekenis jij hebt voor je omgeving, waarom je dat wilt en hoe je dat gaat realiseren. Wat maakt jouw merk bijzonder ten opzichte van concurrenten? Waarom maakt jouw merk een verschil in je directe omgeving of zelfs de wereld?
Lees ook: Formuleer je Heldenmissie!
Je merkidentiteit (heldenmissie) is jouw unieke verhaal. Geef jouw verhaal alle aandacht die het verdient. Een effectieve manier om mensen te raken, inspireren en verbinding te creëren is storytelling. Mensen zijn altijd geïnteresseerd in bijzondere verhalen en belevenissen van anderen. Echte verhalen waarin successen worden gevierd, maar ook verliezen worden erkend of een moeizame strijd wordt geleverd. Eerlijke verhalen die tot de verbeelding spreken en emoties oproepen. Punten van herkenning zorgen voor meer verbondenheid
Laat mensen zien dat je niet altijd gebaande paden hoeft te bewandelen om een gewenst resultaat te bereiken. Hoe interessant en fascinerend is het om je als ondernemer juist buiten de gebaande paden te begeven! Om aan te tonen dat je met de juiste dosis inzet en lef heel ver kunt komen. En dat het veel leuker is om je als ondernemer te onderscheiden van anderen.
Een mooi voorbeeld is Stichting Plastic Whale die strijdt voor plasticvrije wateren. De stichting is gevestigd in Amsterdam en beweegt Amsterdammers om met elkaar hun stad plasticvrij te maken. Plastic Whale organiseert originele, gratis toegankelijke evenementen waaraan iedereen kan deelnemen. Ze gaan het avontuur aan door gewoon te doen en zoveel mogelijk mensen erbij te betrekken en bereiken. Hun ambitie reikt inmiddels nog verder. Ze willen hun activiteiten graag uitbreiden naar andere steden in Nederland en zelfs naar de rest van de wereld.
Kortom: neem mensen mee op jouw onvergetelijke en avontuurlijke reis. Laat ze onderdeel uitmaken van deze reis zodat je uiteindelijk samen een verandering in de wereld realiseert. Het creëert een speciale band. Hoe bijzonder is dat!
Wees niet bang om jouw verhaal met anderen te delen. Transparantie laat zien dat je eerlijk bent. Doordat jij kennis, ervaringen, mislukkingen en successen met anderen durft te delen, vergroot dit de betrokkenheid van je doelgroep. Door jouw persoonlijk verhaal actief met anderen te delen, wordt je vanzelf een inspiratiebron voor anderen.
Het Nederlandse bedrijf Fairphone laat zien welke dilemma’s zij tegenkomen in hun productieproces. Het maken van een eerlijke telefoon waarbij arbeiders niet worden uitgebuit, blijkt in de praktijk veel lastiger dan vooraf gedacht. In een uitzending van Tegenlicht nam oprichter en idealist Bas van Abel kijkers mee op reis naar de wereld van de Chinese telecomindustrie. Hij vertelt in deze uitzending over zijn successen maar ook over de vele frustrerende situaties die hem parten hebben gespeeld en zelfs invloed hebben gehad op zijn gezondheid. De ervaringen van Bas zijn een wijze les voor iedereen die een eerlijke onderneming nastreeft. Het is absoluut de moeite waard om de aflevering van Tegenlicht terug te kijken.
Lees ook: Waarom het delen van mislukkingen zo belangrijk is
“Wanneer je authentiek blijft, ervaren mensen dat je handelt vanuit jouw gevoel en hart.”
Wat zijn jouw beweegredenen om te doen wat je doet? Wat is jouw motivatie? Waar word jij door geprikkeld om jouw vooropgestelde doel(en) te bereiken? Wat zijn de idealen die jij nastreeft? Wat zijn denkbeelden en ideeën die je hebt?
Deel het verhaal van de persoon waarover het gaat. Maak deze persoon het centrale middelpunt. Wat is zijn of haar verhaal/situatie wat jou heeft doen besluiten om te handelen en de wereld te veranderen? Wat en wie heeft jouw persoonlijk geraakt waardoor je nu op missie bent om te laten zien aan de rest van de wereld dat het ook anders kan?
Deel jouw gedachtegoed met je doelgroep. Het zorgt voor herkenbaarheid en meer betrokkenheid. Je komt op deze manier nader tot mensen. En je maakt bovendien de stappen die je zet om je doel te bereiken zo inzichtelijk voor anderen.
Een indrukwekkend voorbeeld is 3FM Serious Request. Deze actie brengt al jaren met groot succes een massabeweging op gang in ons land. Op originele wijze zamelt NPO 3FM jaarlijks geld in voor een speciaal project (stille ramp) van Het Nederlandse Rode Kruis. Wat maakt dat het zo succesvol is? Door de persoonlijke reportages worden de verhalen verteld over wie het gaat. Het grote verhaal wordt klein gemaakt, je weet aan wie je geeft. Tel daarbij op dat zij de oplossing heel klein maken (ze vertellen hoeveel ze kunnen doen voor € 4,-, )
Met deze indrukwekkende reportages en persoonlijke verhalen weten de organisatoren honderdduizenden mensen te raken en enthousiasmeren om zoveel mogelijk geld op te halen met eigen acties.
Onze allerbelangrijkste supertip: blijf jezelf! Jij bent immers uniek. Wanneer je altijd dicht bij jezelf blijft, kom je oprecht en eerlijk over op anderen. Wanneer je authentiek blijft, ervaren mensen dat je handelt vanuit jouw gevoel en hart. Je maakt het jezelf bovendien makkelijker. Het kost namelijk geen energie om te zijn wie je echt bent. Wanneer jij oprecht spreekt en handelt vanuit je eigen identiteit, raak en bereik je veel meer mensen. Je staat volop in je kracht!
Kromkommer is een mooi voorbeeld van authenticiteit. Dit initiatief laat op geheel eigen wijze zien dat er helemaal niets mis is met groenten en fruit die niet dé perfecte vormen of kleuren hebben. Op hun website lees je het bijzondere verhaal over het ontstaan van Kromkommer. Het verhaal van twee studenten die een weekmarkt bezoeken – zoals veel Nederlanders wekelijks doen – en die stuiten op een probleem dat voor hun wel maar voor anderen niet zichtbaar is. Namelijk eten dat onnodig wordt weggegooid.
Terwijl anderen het probleem laten voor wat het is, maken deze ondernemers een verschil door op originele wijze actie te ondernemen. Ze maken van het probleem een kans. In de videoblog Kromkommertijd wordt je bijvoorbeeld door het team meegenomen op reis door onze voedselketen. Kromkommer is persoonlijk, open en verrassend en daarmee een inspiratiebron voor velen!
Heb jij nog supertips die je graag met anderen wilt delen?
Klanten inspireren doe je met een heldenmerk. Je merk is de inspirerende factor voor (potentiële) fans. Het bouwen van een betekenisvol merk begint met de merkfundering. Dit is de start van iedere merkreis.
De marketingwereld is volop in beweging. De traditionele wijze van ‘verkopen’ van producten en diensten verliest aan kracht en effectiviteit. Consumenten en professionals vandaag de dag hechten waarde aan een relevant verhaal. Een eerlijk en waardevol verhaal dat inspireert. We gaan van Bullshit naar Betekenis.
Waarom vinden wij het inspireren van anderen belangrijk? Omdat jij op deze manier mensen aan jou als persoon en jouw merk kunt verbinden. Wanneer mensen jouw organisatie als inspiratiebron zien, heeft dit een positieve impact op je merk. De kans is namelijk erg groot dat deze geïnspireerde mensen jouw verhaal ook met anderen gaan delen. Oftewel jouw boodschap wordt doorverteld waardoor je bereik toeneemt.
Daarnaast is het ook gewoon plezierig om kennis, ervaringen, successen en mislukkingen te delen. Je wordt transparanter als merk en je geloofwaardigheid groeit. Bovendien is het een pure verrijking voor jou als persoon wanneer jij anderen kunt helpen en motiveren. Het geeft je een positieve boost!
Hieronder lees je vijf supertips over het inspireren van klanten, die wij graag met jou delen:
Een effectieve manier om anderen te inspireren, is het formuleren van een sterke missie. Een missie is een kort en krachtig statement van de waarden en propositie van jouw merk. In een missie verwoord je kort en krachtig waar jij of jouw merk precies voor staat en belangrijker nog: Waar je merk voor gaat. Jouw missie kan vervolgens een aantrekkingskracht uitoefenen op mensen en organisaties die jouw missie relevant vinden. Het zorgt voor verbinding en vergroot je kansen op succes.
Helden hebben een heldenmissie omdat ze op een positieve manier iets willen veranderen in de wereld. Ben jij een held? Of wil jij een held zijn? Geef dan duidelijk aan wat voor betekenis jij hebt voor je omgeving, waarom je dat wilt en hoe je dat gaat realiseren. Wat maakt jouw merk bijzonder ten opzichte van concurrenten? Waarom maakt jouw merk een verschil in je directe omgeving of zelfs de wereld?
Lees ook: Formuleer je Heldenmissie!
Je merkidentiteit (heldenmissie) is jouw unieke verhaal. Geef jouw verhaal alle aandacht die het verdient. Een effectieve manier om mensen te raken, inspireren en verbinding te creëren is storytelling. Mensen zijn altijd geïnteresseerd in bijzondere verhalen en belevenissen van anderen. Echte verhalen waarin successen worden gevierd, maar ook verliezen worden erkend of een moeizame strijd wordt geleverd. Eerlijke verhalen die tot de verbeelding spreken en emoties oproepen. Punten van herkenning zorgen voor meer verbondenheid
Laat mensen zien dat je niet altijd gebaande paden hoeft te bewandelen om een gewenst resultaat te bereiken. Hoe interessant en fascinerend is het om je als ondernemer juist buiten de gebaande paden te begeven! Om aan te tonen dat je met de juiste dosis inzet en lef heel ver kunt komen. En dat het veel leuker is om je als ondernemer te onderscheiden van anderen.
Een mooi voorbeeld is Stichting Plastic Whale die strijdt voor plasticvrije wateren. De stichting is gevestigd in Amsterdam en beweegt Amsterdammers om met elkaar hun stad plasticvrij te maken. Plastic Whale organiseert originele, gratis toegankelijke evenementen waaraan iedereen kan deelnemen. Ze gaan het avontuur aan door gewoon te doen en zoveel mogelijk mensen erbij te betrekken en bereiken. Hun ambitie reikt inmiddels nog verder. Ze willen hun activiteiten graag uitbreiden naar andere steden in Nederland en zelfs naar de rest van de wereld.
Kortom: neem mensen mee op jouw onvergetelijke en avontuurlijke reis. Laat ze onderdeel uitmaken van deze reis zodat je uiteindelijk samen een verandering in de wereld realiseert. Het creëert een speciale band. Hoe bijzonder is dat!
Wees niet bang om jouw verhaal met anderen te delen. Transparantie laat zien dat je eerlijk bent. Doordat jij kennis, ervaringen, mislukkingen en successen met anderen durft te delen, vergroot dit de betrokkenheid van je doelgroep. Door jouw persoonlijk verhaal actief met anderen te delen, wordt je vanzelf een inspiratiebron voor anderen.
Het Nederlandse bedrijf Fairphone laat zien welke dilemma’s zij tegenkomen in hun productieproces. Het maken van een eerlijke telefoon waarbij arbeiders niet worden uitgebuit, blijkt in de praktijk veel lastiger dan vooraf gedacht. In een uitzending van Tegenlicht nam oprichter en idealist Bas van Abel kijkers mee op reis naar de wereld van de Chinese telecomindustrie. Hij vertelt in deze uitzending over zijn successen maar ook over de vele frustrerende situaties die hem parten hebben gespeeld en zelfs invloed hebben gehad op zijn gezondheid. De ervaringen van Bas zijn een wijze les voor iedereen die een eerlijke onderneming nastreeft. Het is absoluut de moeite waard om de aflevering van Tegenlicht terug te kijken.
Lees ook: Waarom het delen van mislukkingen zo belangrijk is
“Wanneer je authentiek blijft, ervaren mensen dat je handelt vanuit jouw gevoel en hart.”
Wat zijn jouw beweegredenen om te doen wat je doet? Wat is jouw motivatie? Waar word jij door geprikkeld om jouw vooropgestelde doel(en) te bereiken? Wat zijn de idealen die jij nastreeft? Wat zijn denkbeelden en ideeën die je hebt?
Deel het verhaal van de persoon waarover het gaat. Maak deze persoon het centrale middelpunt. Wat is zijn of haar verhaal/situatie wat jou heeft doen besluiten om te handelen en de wereld te veranderen? Wat en wie heeft jouw persoonlijk geraakt waardoor je nu op missie bent om te laten zien aan de rest van de wereld dat het ook anders kan?
Deel jouw gedachtegoed met je doelgroep. Het zorgt voor herkenbaarheid en meer betrokkenheid. Je komt op deze manier nader tot mensen. En je maakt bovendien de stappen die je zet om je doel te bereiken zo inzichtelijk voor anderen.
Een indrukwekkend voorbeeld is 3FM Serious Request. Deze actie brengt al jaren met groot succes een massabeweging op gang in ons land. Op originele wijze zamelt NPO 3FM jaarlijks geld in voor een speciaal project (stille ramp) van Het Nederlandse Rode Kruis. Wat maakt dat het zo succesvol is? Door de persoonlijke reportages worden de verhalen verteld over wie het gaat. Het grote verhaal wordt klein gemaakt, je weet aan wie je geeft. Tel daarbij op dat zij de oplossing heel klein maken (ze vertellen hoeveel ze kunnen doen voor € 4,-, )
Met deze indrukwekkende reportages en persoonlijke verhalen weten de organisatoren honderdduizenden mensen te raken en enthousiasmeren om zoveel mogelijk geld op te halen met eigen acties.
Kromkommer is een mooi voorbeeld van authenticiteit. Dit initiatief laat op geheel eigen wijze zien dat er helemaal niets mis is met groenten en fruit die niet dé perfecte vormen of kleuren hebben. Op hun website lees je het bijzondere verhaal over het ontstaan van Kromkommer. Het verhaal van twee studenten die een weekmarkt bezoeken – zoals veel Nederlanders wekelijks doen – en die stuiten op een probleem dat voor hun wel maar voor anderen niet zichtbaar is. Namelijk eten dat onnodig wordt weggegooid.
Terwijl anderen het probleem laten voor wat het is, maken deze ondernemers een verschil door op originele wijze actie te ondernemen. Ze maken van het probleem een kans. In de videoblog Kromkommertijd wordt je bijvoorbeeld door het team meegenomen op reis door onze voedselketen. Kromkommer is persoonlijk, open en verrassend en daarmee een inspiratiebron voor velen!
Heb jij nog supertips die je graag met anderen wilt delen?
Klanten inspireren doe je met een heldenmerk. Je merk is de inspirerende factor voor (potentiële) fans. Het bouwen van een betekenisvol merk begint met de merkfundering. Dit is de start van iedere merkreis.
In het heldenmerk-pakket ontvang je het E-book én oefeningenboek om je eigen betekenisvolle merk te bouwen.