Gratis Tools voor merken:
Creating Heroes – Apeldoorn
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
De identiteit van je merk is het belangrijkste onderdeel van je bedrijf. Het is de HeldenDNA van je organisatie, dat gene wat je merk onderscheidt ten opzichte van alle andere merken in de wereld. Het geeft letterlijk aan waar je voor staat en waar je merk voor gaat. Maar het ontdekken van de merkidentiteit, hoe doe je dat eigenlijk? In dit artikel geven we je er meer informatie over:
Simon Sinek spreekt over de ‘waarom’ van je bedrijf, Jim Collins praat over de ziel van je merk. Het is belangrijk om de kern van je merk te ontdekken: Wat is de grootste passie die je organisatie heeft? Wij noemen het de diepere betekenis van je merk. Denk met de mensen van je organisatie eens na over de volgende vragen:
Dit zijn een aantal vragen om te ontdekken wat de passie is binnen je organisatie. Het is belangrijk om te ontdekken wat jullie echt passie is, omdat die passie het verhaal is wat je naar buiten wilt uitdragen. Dat is de basis om je merkidentiteit te ontdekken.
Lees ook: Betekenisvol ondernemen, hoe doe je dat?
Wanneer je de passie van je bedrijf hebt ontdekt, ga je de visie van je merk ontdekken. Met je visie geef je antwoord op de vraag: Waar gaan we als merk voor? Hiermee geef je de toekomstdroom van je merk aan. In het visiestuk geef je aan welke bijdrage je merk aan de maatschappij wil leveren. Kortom: Je omschrijft de wereld van morgen met daarin de rol die jouw merk daarin op zich neemt.
” Superman en Spiderman hebben speciale heldenkrachten die zij gebruiken om goed te doen. Ook jouw heldenmerk heeft speciale heldenkrachten om je missie te kunnen volbrengen en van diepere betekenis te zijn.”
Nu is het tijd om de heldenmissie te ontwikkelen. De heldenmissie is de grote opdracht van jouw organisatie. Deze opdracht is niet binnen een termijn van twee jaar bereikt, maar duurt meestal 20 tot 30 jaar. De heldenmissie is daarom echt de essentie van waar je merk voor staat. Een aantal voorbeelden van heldenmissies:
Lees ook: Formuleer je Heldenmissie!
Iedere held heeft heldenkrachten nodig om hun vak uit te voeren. Superman en Spiderman hebben speciale heldenkrachten die zij gebruiken om goed te doen. Ook jouw heldenmerk heeft speciale heldenkrachten om je missie te kunnen volbrengen en van diepere betekenis te zijn. Ga dus op zoek naar dat talent in je organisatie waar jullie de allerbeste in zijn, dit zijn je Heldenkrachten. Geef bijvoorbeeld eens antwoord op de vragen:
Naast de krachten die je organisatie heeft om van diepere betekenis te zijn, is het goed om te omschrijven waar je bedrijf voor staat. Hiervoor ga je op zoek naar de kernwaarden van je organisatie, het zijn de duurzame grondbeginselen waarop je merk is gebouwd. Aan deze kernwaarden kunnen klanten, medewerkers en al je fans jouw merk herkennen! Zet alle mensen van je organisatie bij elkaar en laat iedereen de waarden van het merk opschrijven in verschillende categorieën:
Groepeer de antwoorden uit de gegeven waarden en ontdek in verschillende groepen wat de echte waarden van je bedrijf zijn. Vraag de waarden ook eens uit bij je klanten, via hen kun je vaak verfrissende ideeën en inzichten krijgen.
Nu heb je jouw identiteit van je merk ontwikkelt. Om je identiteit echt te kunnen gebruiken ga je alleen nog kijken naar de communicatie van je merkidentiteit. Je wilt het verhaal van je identiteit op de juiste manier vertellen, dat doe je door het te framen. Kijk naar de kern van je verhaal en welke onderdeel van het verhaal later wel komt. In veel gevallen is het goed om maar een aantal zinnen te vertellen en pas bij interesse het verdere verhaal te vertellen.
Kijk daarbij goed naar de wijze van communicatie. Wat en hoe communiceer je wel en hoe communiceer je niet? Als hulpmiddel kun je antwoorden geven op de volgende vragen:
Ga voor een volledige uitleg over het ontwikkelen van de merkidentiteit naar het artikel Zo bepaal je jouw heldenDNA (merkidentiteit)
Ben je klaar om je identiteit te ontwikkelen en de volgende stap te zetten met je merk, maar weet je niet goed waar je moet beginnen? Graag helpen we je vrijblijvend op weg tijdens de Herotalk. Samen bespreken we bovenstaande punten en gaan we op zoek naar het HeldenDNA van jouw merk.
De identiteit van je merk is het belangrijkste onderdeel van je bedrijf. Het is de HeldenDNA van je organisatie, dat gene wat je merk onderscheidt ten opzichte van alle andere merken in de wereld. Het geeft letterlijk aan waar je voor staat en waar je merk voor gaat. Maar het ontdekken van de merkidentiteit, hoe doe je dat eigenlijk? In dit artikel geven we je er meer informatie over:
Simon Sinek spreekt over de ‘waarom’ van je bedrijf, Jim Collins praat over de ziel van je merk. Het is belangrijk om de kern van je merk te ontdekken: Wat is de grootste passie die je organisatie heeft? Wij noemen het de diepere betekenis van je merk. Denk met de mensen van je organisatie eens na over de volgende vragen:
Dit zijn een aantal vragen om te ontdekken wat de passie is binnen je organisatie. Het is belangrijk om te ontdekken wat jullie echt passie is, omdat die passie het verhaal is wat je naar buiten wilt uitdragen. Dat is de basis om je merkidentiteit te ontdekken.
Lees ook: Betekenisvol ondernemen, hoe doe je dat?
Wanneer je de passie van je bedrijf hebt ontdekt, ga je de visie van je merk ontdekken. Met je visie geef je antwoord op de vraag: Waar gaan we als merk voor? Hiermee geef je de toekomstdroom van je merk aan. In het visiestuk geef je aan welke bijdrage je merk aan de maatschappij wil leveren. Kortom: Je omschrijft de wereld van morgen met daarin de rol die jouw merk daarin op zich neemt.
” Superman en Spiderman hebben speciale heldenkrachten die zij gebruiken om goed te doen. Ook jouw heldenmerk heeft speciale heldenkrachten om je missie te kunnen volbrengen en van diepere betekenis te zijn.”
Nu is het tijd om de heldenmissie te ontwikkelen. De heldenmissie is de grote opdracht van jouw organisatie. Deze opdracht is niet binnen een termijn van twee jaar bereikt, maar duurt meestal 20 tot 30 jaar. De heldenmissie is daarom echt de essentie van waar je merk voor staat. Een aantal voorbeelden van heldenmissies:
Lees ook: Formuleer je Heldenmissie!
Iedere held heeft heldenkrachten nodig om hun vak uit te voeren. Superman en Spiderman hebben speciale heldenkrachten die zij gebruiken om goed te doen. Ook jouw heldenmerk heeft speciale heldenkrachten om je missie te kunnen volbrengen en van diepere betekenis te zijn. Ga dus op zoek naar dat talent in je organisatie waar jullie de allerbeste in zijn, dit zijn je Heldenkrachten. Geef bijvoorbeeld eens antwoord op de vragen:
Naast de krachten die je organisatie heeft om van diepere betekenis te zijn, is het goed om te omschrijven waar je bedrijf voor staat. Hiervoor ga je op zoek naar de kernwaarden van je organisatie, het zijn de duurzame grondbeginselen waarop je merk is gebouwd. Aan deze kernwaarden kunnen klanten, medewerkers en al je fans jouw merk herkennen! Zet alle mensen van je organisatie bij elkaar en laat iedereen de waarden van het merk opschrijven in verschillende categorieën:
Groepeer de antwoorden uit de gegeven waarden en ontdek in verschillende groepen wat de echte waarden van je bedrijf zijn. Vraag de waarden ook eens uit bij je klanten, via hen kun je vaak verfrissende ideeën en inzichten krijgen.
Nu heb je jouw identiteit van je merk ontwikkelt. Om je identiteit echt te kunnen gebruiken ga je alleen nog kijken naar de communicatie van je merkidentiteit. Je wilt het verhaal van je identiteit op de juiste manier vertellen, dat doe je door het te framen. Kijk naar de kern van je verhaal en welke onderdeel van het verhaal later wel komt. In veel gevallen is het goed om maar een aantal zinnen te vertellen en pas bij interesse het verdere verhaal te vertellen.
Kijk daarbij goed naar de wijze van communicatie. Wat en hoe communiceer je wel en hoe communiceer je niet? Als hulpmiddel kun je antwoorden geven op de volgende vragen:
Ga voor een volledige uitleg over het ontwikkelen van de merkidentiteit naar het artikel Zo bepaal je jouw heldenDNA (merkidentiteit)
Ben je klaar om je identiteit te ontwikkelen en de volgende stap te zetten met je merk, maar weet je niet goed waar je moet beginnen? Graag helpen we je vrijblijvend op weg tijdens de Herotalk. Samen bespreken we bovenstaande punten en gaan we op zoek naar het HeldenDNA van jouw merk.
In het heldenmerk-pakket ontvang je het E-book én oefeningenboek om je eigen betekenisvolle merk te bouwen.