• Over Heldenmerken
  • Over ons
  • Onze heldenmissie
  • Inspiratie
  • Contact
Creating Heroes
  • Diensten
  • Werkwijze
  • Heldencases
    • Ons Heldenarsenaal
    • Heldenportfolio
  • Gratis Herotalk
  • Menu Menu

Online marketing als heldenmerk, hoe ga je ermee om?

Iedere marketeer zegt het tegen je: Je moet op online marketing inzetten! Steeds meer specialisten in de markt komen op deze stelligheid terug. Want is online marketing wel alles? In dit artikel nemen we je mee hoe je online marketing het beste kunt inzetten als heldenmerk.

Merkidentiteit staat als een huis

Het is ons stokpaardje en daarom goed om hier te benoemen: Alles in marketing start bij de merkidentiteit. Samen met je huisstijl is dit namelijk de fundering van je hele merk. Wanneer je merkidentiteit niet helder is kun je zoveel marketingacties uitvoeren als je wilt, echt goede resultaten op lange termijn zal je niet behalen. Ad-hoc successen zul je tegenkomen, maar langdurige en structurele impact zal je nooit halen. Start daarom met het ontwikkelen van een goede merkidentiteit voor je verder gaat met een goede online strategie neer te zetten.

Content als basis voor je online strategie

Als merk heb je een verhaal te vertellen, je bent op de wereld met een grote missie die je wilt bereiken. Het bestaansrecht van je merk is een goed uitgangspunt om verhalen over te delen. Wij adviseren heldenmerken dan ook om een goede contentstrategie in te zetten om de juiste verhalen te delen met je publiek. Deze verhalen kunnen productverhalen zijn, oplossingsverhalen, maar ook verhalen over de maatschappelijke uitdagingen die je als merk aangaat.

Bouw een goede contentstrategie voor je merk waarin je scherp omschrijft wie je merk is en met welk thema jij publiek aan je gaat binden door je content. Door je doelgroep naar je website te trekken en daar terug te laten keren, zorg je ervoor dat jouw merk alles in handen hebt. Je hoeft niet meer ad-hoc mee te bewegen met de hersenspinsels van Mark Zuckerburg, waardoor jouw strategie weer omgegooid kan worden. Jij creëert content die interessant is voor je publiek, dat daardoor graag terugkomt om meer te lezen.

De ideale mix: Deel merkverhalen en neem fans mee in je missie

Contentmarketing mag je wat ons betreft ook breder zien dan alleen een online middel, het is het breed inzetten van verhalen in je marketingstrategie. Ga op zoek naar de juiste mix om van je publiek fans te maken. Dit kan naast een online artikel, een videoserie of een maandelijkse infographic ook een magazine, een boek of een bordspel zijn.

Het gaat erom dat je het merkverhaal van je merk deelt, dat je fans meeneemt in de weg naar je missie. Deze weg gaat niet altijd naar boven, maar die kent ook strubbelingen en teleurstellingen. Ook deze verhalen zijn interessant om te lezen. Of eigenlijk moeten we zeggen: Juist deze verhalen zijn interessant om te lezen. Transparantie in deze is ook alles, dus zorg ervoor dat je een ideale mix maakt tussen alle kanalen die je in kunt zetten om je doelgroep te bereiken.

Lees ook: Hoe je structureel je merkverhaal vertelt met marketingprogramma’s

Sociale media: Deel een goed verhaal of deel niets!

Nog een reden om op zoek te gaan naar de ideale mix van kanalen en niet alleen naar online om te kijken is dat social advertising achteruitgaat. Grote bedrijven als Unilever en Proctor & Gamble halen hun budgetten weg bij social advertising en zetten in het in op de ouderwetse TV, omdat ze daar simpelweg meer rendement halen.

Dit is op zich geen vreemde trend, want het domweg kopiëren van een TV-reclame naar een online video is niet de juiste manier. Daarom is het goed om na te denken over het inzetten van sociale media. Les 1 is om nooit mee te waaien met alle winden, zorg dat je weet waar je publiek zit, kies daar één kanaal uit en wees daar erg goed in! Zorg dat je een goed concept hebt voor dit medium waarin je goede verhalen kunt delen die bij het medium passen om het juiste publiek te bereiken. Heb je dit niet en kun je hier niet mee aan de slag? Deel dan liever niets en steek de tijd, energie en geld in je eigen contentplatform.

Online als onderdeel van je gehele marketingstrategie

De online inzet voor je merk is niets anders dan een (belangrijk) onderdeel van de gehele marketingstrategie. Zie het dan ook zo en staar je niet blind op alleen het online gedeelte. Want zeg nou zelf: Als iedereen zich blind staart op online en daar te vinden is, dan liggen de kansen om op te vallen offline. Denk goed na over je strategie, maak er een goed marketingprogramma voor en maak positieve impact!

Lees in de serie Storytelling marketingplan, zo doe je dat! alles over het ontwikkelen van een marketingstrategie, marketingprogramma’s en een marketingplan.

Online marketing als heldenmerk, hoe ga je ermee om?

Online marketing als heldenmerk, hoe ga je ermee om?

Iedere marketeer zegt het tegen je: Je moet op online marketing inzetten! Steeds meer specialisten in de markt komen op deze stelligheid terug. Want is online marketing wel alles? In dit artikel nemen we je mee hoe je online marketing het beste kunt inzetten als heldenmerk.

Merkidentiteit staat als een huis

Het is ons stokpaardje en daarom goed om hier te benoemen: Alles in marketing start bij de merkidentiteit. Samen met je huisstijl is dit namelijk de fundering van je hele merk. Wanneer je merkidentiteit niet helder is kun je zoveel marketingacties uitvoeren als je wilt, echt goede resultaten op lange termijn zal je niet behalen. Ad-hoc successen zul je tegenkomen, maar langdurige en structurele impact zal je nooit halen. Start daarom met het ontwikkelen van een goede merkidentiteit voor je verder gaat met een goede online strategie neer te zetten.

Content als basis voor je online strategie

Als merk heb je een verhaal te vertellen, je bent op de wereld met een grote missie die je wilt bereiken. Het bestaansrecht van je merk is een goed uitgangspunt om verhalen over te delen. Wij adviseren heldenmerken dan ook om een goede contentstrategie in te zetten om de juiste verhalen te delen met je publiek. Deze verhalen kunnen productverhalen zijn, oplossingsverhalen, maar ook verhalen over de maatschappelijke uitdagingen die je als merk aangaat.

Bouw een goede contentstrategie voor je merk waarin je scherp omschrijft wie je merk is en met welk thema jij publiek aan je gaat binden door je content. Door je doelgroep naar je website te trekken en daar terug te laten keren, zorg je ervoor dat jouw merk alles in handen hebt. Je hoeft niet meer ad-hoc mee te bewegen met de hersenspinsels van Mark Zuckerburg, waardoor jouw strategie weer omgegooid kan worden. Jij creëert content die interessant is voor je publiek, dat daardoor graag terugkomt om meer te lezen.

De ideale mix: Deel merkverhalen en neem fans mee in je missie

Contentmarketing mag je wat ons betreft ook breder zien dan alleen een online middel, het is het breed inzetten van verhalen in je marketingstrategie. Ga op zoek naar de juiste mix om van je publiek fans te maken. Dit kan naast een online artikel, een videoserie of een maandelijkse infographic ook een magazine, een boek of een bordspel zijn.

Het gaat erom dat je het merkverhaal van je merk deelt, dat je fans meeneemt in de weg naar je missie. Deze weg gaat niet altijd naar boven, maar die kent ook strubbelingen en teleurstellingen. Ook deze verhalen zijn interessant om te lezen. Of eigenlijk moeten we zeggen: Juist deze verhalen zijn interessant om te lezen. Transparantie in deze is ook alles, dus zorg ervoor dat je een ideale mix maakt tussen alle kanalen die je in kunt zetten om je doelgroep te bereiken.

Lees ook: Hoe je structureel je merkverhaal vertelt met marketingprogramma’s

Sociale media: Deel een goed verhaal of deel niets!

Nog een reden om op zoek te gaan naar de ideale mix van kanalen en niet alleen naar online om te kijken is dat social advertising achteruitgaat. Grote bedrijven als Unilever en Proctor & Gamble halen hun budgetten weg bij social advertising en zetten in het in op de ouderwetse TV, omdat ze daar simpelweg meer rendement halen.

Dit is op zich geen vreemde trend, want het domweg kopiëren van een TV-reclame naar een online video is niet de juiste manier. Daarom is het goed om na te denken over het inzetten van sociale media. Les 1 is om nooit mee te waaien met alle winden, zorg dat je weet waar je publiek zit, kies daar één kanaal uit en wees daar erg goed in! Zorg dat je een goed concept hebt voor dit medium waarin je goede verhalen kunt delen die bij het medium passen om het juiste publiek te bereiken. Heb je dit niet en kun je hier niet mee aan de slag? Deel dan liever niets en steek de tijd, energie en geld in je eigen contentplatform.

Online als onderdeel van je gehele marketingstrategie

De online inzet voor je merk is niets anders dan een (belangrijk) onderdeel van de gehele marketingstrategie. Zie het dan ook zo en staar je niet blind op alleen het online gedeelte. Want zeg nou zelf: Als iedereen zich blind staart op online en daar te vinden is, dan liggen de kansen om op te vallen offline. Denk goed na over je strategie, maak er een goed marketingprogramma voor en maak positieve impact!

Lees in de serie Storytelling marketingplan, zo doe je dat! alles over het ontwikkelen van een marketingstrategie, marketingprogramma’s en een marketingplan.

Misschien vind je dit ook interessant:

Waarom jouw merk een storytelling video nodig heeft!

25/04/2019/door Freek
Boost je merketingkennis

De drive van de helden van Greyston Bakery

03/10/2019/door Freek
Inspirerende voorbeelden

Psst, wil je een geheimpje lezen?

In Hero-secrets vertellen verschillende ondernemers de geheimen bij het bouwen en laden van een heldenmerk. Door je in te schrijven voor Hero-secrets ontvang je iedere maand een persoonlijke e-mail met exclusieve verhalen van, voor en over heldenmerken.

Lees de laatste artikelen op het inspiratieplatform

Onderzoek: Urgentie voor meer betekenis neemt toe!

19/05/2022/door Freek
Betekenisvol ondernemen

Aan de slag met purpose, zo begin je!

12/05/2022/door Freek
Boost je merketingkennis

Waarom je huisstijl voor positionering zorgt

05/05/2022/door Freek
Huisstijl Ontwikkeling
De kracht van een heldenmerk: XS4ALL De kracht van een heldenmerk XS4ALL De focus op je merkidentiteit zorgt dat je niet kopieerbaar bent! De focus op je merkidentiteit zorgt dat je niet kopieerbaar bent!
Scroll naar bovenzijde

Graag inspireren wij helden zoals jij om een superheld te worden. Om onze content en website hiervoor te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Door op OK te klikken ga je akkoord met het gebruik van cookies op onze website. In ons Privacy Statement kun je meer hierover lezen.

OKPrivacy Statement

Cookie en privacy instellingen



Hoe wij cookies gebruiken

We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.

Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.

Essentiële Website Cookies

Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.

Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.

We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.

We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.

Overige externe diensten

We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt

Google Webfont Instellingen:

Google Maps Instellingen:

Google reCaptcha instellingen:

Vimeo en Youtube video's insluiten:

Accepteer instellingenVerberg de mededeling enkel