Waarom wij ‘niet gewoon’ een website bouwen
Op de vraag of wij ook websites bouwen kunnen wij niet een makkelijk ‘ja’ of ‘nee’ antwoorden. Want bij ons zit er een langere uitleg aan of we een website bouwen of niet. Waarom wij niet gewoon een website bouwen lees je in dit artikel.
Ons flauwe ‘nee’-antwoord
Af en toe zijn wij flauw met onze antwoorden. Bij de vraag of wij een website voor een organisatie kunnen bouwen geven wij dan het flauwe ‘nee’-antwoord. Het is flauw, omdat we in het verleden websites hebben verbouwd en ook nog steeds websites bouwen.
De reden waarom we nee zeggen? Omdat de website door veel organisaties een verkeerd beeld heeft. Een website is letterlijk de uitingsvorm van je merk. Wanneer je de basis van je organisatie niet goed hebt staan, gaat je website nooit goed werken. De ‘nee’ is flauw, maar wel bewust. We willen geen website bouwen, we willen dat jouw merk impact maakt.

De reis naar impact
Het is net als Jos Burgers in zijn boek ‘Gek op Gaten’ schreef. Het gaat niet om de boor, maar om het gat dat de klant wil maken. En als je nog specifieker bent: het schilderij dat de klant wil ophangen. Dat zij daarvoor een boor nodig heeft, is de klant om het even.
Zo werkt dat ook met je website. Waarschijnlijk wil je meer impact maken. Of dit nu is dat je website het merkverhaal goed vertaalt, of dat je website nieuwe leads moet aantrekken, je wilt met je merk meer impact maken. Dan begint de reis niet bij je website, maar bij het begin van de reis.
Wij hebben dit vertaald in de merkreis. Het begin van deze reis is dat je op zoek gaat naar de betekenis – de kernideologie – van je organisatie. Daar dit uit te bouwen in een visie, missie en een merkpersoonlijkheid heb je een stevige basis staan. Vervolgens ontdek je hoe je het als merk het beste kunt positioneren met je identiteit en of welke visuele identiteit (huisstijl) hierbij past. Pas dan komt de website als uitingsvorm kijken.
Zie alleen het aanpakken van de website als je duim in een lekkende dijk steken. Op korte termijn kan het heel even helpen, maar op lange termijn breekt de dijk door. De gevolgen zullen we maar niet benoemen.
“Een grotere mate van verwondering zorgt voor meer innovatief vermogen om de missie te bereiken.”
Op weg naar betekenisvolle merken
Om deze reden hebben wij bewust gekozen om niet alleen websites meer te bouwen. Wanneer wij de vraag binnen krijgen, gaan we met ondernemers in gesprek. We doorlopen dan samen de merkreis om te ontdekken welke haltes al zijn doorlopen en wat er nodig is om als betekenisvol merk impact te maken. Op basis daarvan bepalen we wat het ideale reisplan is. Kan dat alleen een website zijn? Ja, dat is zeker mogelijk. Maar we bouwen niet zo maar alleen een website zonder de rest van de reis te kennen.
Want wij zijn op missie om alleen nog betekenisvolle merken over te houden. Alle slechte oplossingen hebben geen bestaansrecht meer, omdat betekenisvolle oplossingen de standaard zijn.
Download het gratis heldenmerkpakket
Zelf aan de slag met het ontdekken van je merkidentiteit? Download dan het Heldenmerk-pakket. Hierin ontvang je:
Het e-book ‘Bouw een Heldenmerk’ met alle theorie om een heldenmerk te bouwen;
Het oefeningenboek waarin alle opdrachten staan om een heldenmerk te bouwen;
Canvassen en andere middelen die jou en je merkteam helpen bij de opdrachten uit het oefeningenboek.
Een nieuwe website bouwen?
Wil je een nieuwe website bouwen? Kijk dan eerst naar de merkreis van je organisatie. Alles over de merkreis vindt je in het heldenmerkpakket. Heb je nog vragen over onze visie hierop, we horen ze graag! 😊
Waarom wij ‘niet gewoon’ een website bouwen

Op de vraag of wij ook websites bouwen kunnen wij niet een makkelijk ‘ja’ of ‘nee’ antwoorden. Want bij ons zit er een langere uitleg aan of we een website bouwen of niet. Waarom wij niet gewoon een website bouwen lees je in dit artikel.
Ons flauwe ‘nee’-antwoord
Af en toe zijn wij flauw met onze antwoorden. Bij de vraag of wij een website voor een organisatie kunnen bouwen geven wij dan het flauwe ‘nee’-antwoord. Het is flauw, omdat we in het verleden websites hebben verbouwd en ook nog steeds websites bouwen.
De reden waarom we nee zeggen? Omdat de website door veel organisaties een verkeerd beeld heeft. Een website is letterlijk de uitingsvorm van je merk. Wanneer je de basis van je organisatie niet goed hebt staan, gaat je website nooit goed werken. De ‘nee’ is flauw, maar wel bewust. We willen geen website bouwen, we willen dat jouw merk impact maakt.

De reis naar impact
Het is net als Jos Burgers in zijn boek ‘Gek op Gaten’ schreef. Het gaat niet om de boor, maar om het gat dat de klant wil maken. En als je nog specifieker bent: het schilderij dat de klant wil ophangen. Dat zij daarvoor een boor nodig heeft, is de klant om het even.
Zo werkt dat ook met je website. Waarschijnlijk wil je meer impact maken. Of dit nu is dat je website het merkverhaal goed vertaalt, of dat je website nieuwe leads moet aantrekken, je wilt met je merk meer impact maken. Dan begint de reis niet bij je website, maar bij het begin van de reis.
Wij hebben dit vertaald in de merkreis. Het begin van deze reis is dat je op zoek gaat naar de betekenis – de kernideologie – van je organisatie. Daar dit uit te bouwen in een visie, missie en een merkpersoonlijkheid heb je een stevige basis staan. Vervolgens ontdek je hoe je het als merk het beste kunt positioneren met je identiteit en of welke visuele identiteit (huisstijl) hierbij past. Pas dan komt de website als uitingsvorm kijken.
Zie alleen het aanpakken van de website als je duim in een lekkende dijk steken. Op korte termijn kan het heel even helpen, maar op lange termijn breekt de dijk door. De gevolgen zullen we maar niet benoemen.
“Een grotere mate van verwondering zorgt voor meer innovatief vermogen om de missie te bereiken.”
Op weg naar betekenisvolle merken
Om deze reden hebben wij bewust gekozen om niet alleen websites meer te bouwen. Wanneer wij de vraag binnen krijgen, gaan we met ondernemers in gesprek. We doorlopen dan samen de merkreis om te ontdekken welke haltes al zijn doorlopen en wat er nodig is om als betekenisvol merk impact te maken. Op basis daarvan bepalen we wat het ideale reisplan is. Kan dat alleen een website zijn? Ja, dat is zeker mogelijk. Maar we bouwen niet zo maar alleen een website zonder de rest van de reis te kennen.
Want wij zijn op missie om alleen nog betekenisvolle merken over te houden. Alle slechte oplossingen hebben geen bestaansrecht meer, omdat betekenisvolle oplossingen de standaard zijn.
Download het gratis heldenmerkpakket
Zelf aan de slag met het ontdekken van je merkidentiteit? Download dan het Heldenmerk-pakket. Hierin ontvang je:
Het e-book ‘Bouw een Heldenmerk’ met alle theorie om een heldenmerk te bouwen;
Het oefeningenboek waarin alle opdrachten staan om een heldenmerk te bouwen;
Canvassen en andere middelen die jou en je merkteam helpen bij de opdrachten uit het oefeningenboek.
Een nieuwe website bouwen?
Wil je een nieuwe website bouwen? Kijk dan eerst naar de merkreis van je organisatie. Alles over de merkreis vindt je in het heldenmerkpakket. Heb je nog vragen over onze visie hierop, we horen ze graag! 😊

Vraag het Heldenmerk-pakket aan!
In het heldenmerk-pakket ontvang je het E-book én oefeningenboek om je eigen betekenisvolle merk te bouwen.