De reis naar impact
Het is net als Jos Burgers in zijn boek ‘Gek op Gaten’ schreef. Het gaat niet om de boor, maar om het gat dat de klant wil maken. En als je nog specifieker bent: het schilderij dat de klant wil ophangen. Dat zij daarvoor een boor nodig heeft, is de klant om het even.
Zo werkt dat ook met je website. Waarschijnlijk wil je meer impact maken. Of dit nu is dat je website het merkverhaal goed vertaalt, of dat je website nieuwe leads moet aantrekken, je wilt met je merk meer impact maken. Dan begint de reis niet bij je website, maar bij het begin van de reis.
Wij hebben dit vertaald in de merkreis. Het begin van deze reis is dat je op zoek gaat naar de betekenis – de kernideologie – van je organisatie. Daar dit uit te bouwen in een visie, missie en een merkpersoonlijkheid heb je een stevige basis staan. Vervolgens ontdek je hoe je het als merk het beste kunt positioneren met je identiteit en of welke visuele identiteit (huisstijl) hierbij past. Pas dan komt de website als uitingsvorm kijken.
Zie alleen het aanpakken van de website als je duim in een lekkende dijk steken. Op korte termijn kan het heel even helpen, maar op lange termijn breekt de dijk door. De gevolgen zullen we maar niet benoemen.