Sterk merk voor accountants: waarom wachten geen optie is
De meeste accountantsbureaus en administratiekantoren zijn niet bezig met het ontwikkelen van hun merk. Toch is het zeer interessant om als kantoor bezig te zijn met merkontwikkeling. Voor de handigheid spreken we in dit artikel over accountantskantoren, maar daarmee bedoelen we ook administratiekantoren. Waarom voor hen wachten geen optie is lees je in dit artikel.
De toekomst voor accountantskantoren
Bestaan accountantskantoren over 10 jaar nog? Misschien een harde en directe vraag, maar het is belangrijk om deze te stellen. Veel accountants hebben namelijk een rol die over 10 jaar uitgespeeld is, omdat deze rol is over genomen. Er zijn een aantal belangrijke ontwikkelingen die dit versnellen:
- Technologische vooruitgang: Door de voortschrijdende automatisering en digitalisering kunnen steeds meer boekhoudkundige en financiële taken door software worden uitgevoerd. Wanneer technologieën als AI steeds beter worden, is de rol die accountants nu hebben overgenomen door software en technologie.
- Substituten betreden de markt: Mede door de technologische vooruitgang zijn er meer commerciële partijen die de markt betreden en overnemen. Denk hierbij aan commerciële adviseurs én softwarebedrijven. Zij zijn klantgerichter en kunnen beter aan de wensen van de klant voldoen. Daarbij zijn er al verschillende banken die met een eigen boekhoudpakket komen. Het zal niet lang meer duren voordat banken de rol van een accountant over gaan nemen. Hun eigen rol staat ook op de tocht namelijk.
- Dalende aanwas aan accountants: Accountant is een beroep dat lijdt onder de vergrijzing. Er is een groeiend tekort aan nieuwe accountants, wat mede de dienstverlening én kwaliteit onder druk zetten.
Als accountant is het belangrijk om in de toekomst relevant te zijn én blijven. Een behoorlijke uitdaging voor veel van de accountants- en administratiekantoren.
“Vooral lokale en betrokken accountants met een sterk merk kunnen de uitdagingen vastgrijpen en in hun voordeel gebruiken. “
Het belang van een sterk merk
Om de toekomst veilig te stellen is het voor accountantsbedrijven belangrijk om een sterk merk te realiseren. Het belang van een sterk merk zit in 4 verschillende redenen:
- Identiteit en herkenbaarheid: Een sterk merk heeft een krachtige identiteit. Een accountantsmerk dat goed weet wie ze is, waar ze voor staat, waarvoor ze gaat en waarom ze doet wat ze doet zorgt voor herkenbaarheid bij de klant. Hiermee zorgt het voor relevantie in de markt en weet je waarom jouw kantoor krachtiger is dan de substituten die op de markt komen.
- Aantrekkingskracht: Een goed merk is belangrijk voor de aantrekkingskracht van een accountantskantoor. Een gemiddelde klant blijft over het algemeen lang bij een accountant. Het aantrekken van nieuwe klanten is daarmee zeer lucratief. Daarnaast biedt het ook aantrekkingskracht voor (jonge) medewerkers. Een accountantskantoor die écht ergens voor staat is interessant om voor te werken.
- Koploper: Er zijn veel verschillende ontwikkelingen in de accountantsbranche. Door te focussen op merkontwikkeling zorg je ervoor dat je als merk een koploper bent en blijft. Om op nieuwe concurrenten in te spelen is het interessant om vooruit te lopen op de troepen en innovaties aan te jagen. Innovaties zijn niet altijd nieuwe technologische toepassingen, maar gaat ook over nieuwe dienstverlening die perfect aansluit. Daarmee blijf je interessant voor je klanten én medewerkers.
- Employer Branding: Aanwas van nieuwe mensen is extreem belangrijk voor accountantskantoren. Vooral nieuwe jonge mensen aantrekken is een grote uitdaging. Een sterk merk weet goed hoe ze zich op de arbeidsmarkt moet begeven en nieuwe medewerkers aan te trekken. De huidige rollen binnen een accountantskantoor moeten daarbij heroverwogen worden. Zijn er nieuwe rollen die aansluiten bij de innovaties voor klanten én die de druk op nieuwe accountants kunnen wegnemen?
Een sterk merk bouwen met de merkreis voor accountantsbedrijven
Nu zul je dit artikel lezen en je afvragen: Hoe moeten we hiermee nu aan de slag als accountantsbedrijf? Voor het realiseren van een sterk en betekenisvol merk hebben wij de merkreis ontwikkeld die je als accountant kunt doorlopen. In deze merkreis doorloop je 7 haltes:
1.Betekenis
Als onderneming in de accountancy is het cruciaal om je fundamentele betekenis te begrijpen. Deze basis vormt je merk en zorgt voor een unieke positie in de branche. Met de jaren kan deze kern wellicht naar de achtergrond zijn verschoven door dagelijkse beslommeringen en nieuwe ontwikkelingen. Daarom is het essentieel om er aandacht te besteden en je oorspronkelijke betekenis te herontdekken. Hiermee versterk je het fundament van je merk.
2. Visie & Missie
Het verrijken van je merk gaat verder met het definiëren van je visie en missie. Wat streef je na en hoe ga je dit realiseren? Het antwoord op deze vragen schept meer duidelijkheid over de betekenis van je merk en de speciale opdracht die je nastreeft. In het bijzonder voor accountancybedrijven is dit interessant, omdat het niet enkel gaat om het leveren van financiële diensten, maar ook om de impact op de markt, de omgeving of de wereld.
3. Merkpersoonlijkheid
Voor het creëren van impact met je merk, moet je het een herkenbare persoonlijkheid geven. Je bepaald de kernwaarden, karaktereigenschappen en krachten van je merk en vertaalt dit naar woorden, uitingen, merktaal en merkverhaal. Hier gaan potentiële klanten of medewerkers op aan of juist niet. En dat is precies wat je wilt.
4. Positionering
In de wereld van accountancy is er een groot aanbod aan diensten. Ze concurreren allemaal om klanten en medewerkers. Hoe ga je je onderscheiden en waarom ben je relevant voor je doelgroep? Het antwoord op deze vragen, samen met je merkidentiteit helpt je bij het bepalen van je positionering. Om te positioneren claim je een domein die je als merk groot gaat maken. De positionering en domein vertaal je in een positioneringsstatement dat de basis legt voor je communicatie.
5. Huisstijl
Je visuele identiteit speelt een cruciale rol in je merk. Consistent gebruik van je huisstijl zorgt voor betere herkenning. Mogelijk moet je je huisstijl aanpassen om beter aan te sluiten bij je vernieuwde merkidentiteit en positionering.
6. Merkdragers
Elk contactmoment moet dezelfde boodschap uitdragen en hetzelfde gevoel opwekken. Daarom is de zesde stap het actualiseren van alle merkuitingen, zodat ze hetzelfde gevoel bij de doelgroep opwekken. Je actualiseert je website, of bouwt helemaal een nieuwe. Vervolgens kijk je naar welke communicatiemiddelen er nog meer zijn. Denk aan flyers, brochures, bestickering van auto’s, etc. De ervaring van het ontmoeten van een medewerker moet overeenkomen met de ervaring van het bezoeken van je website.
7. Merk laden & innoveren
Om blijvende impact te hebben, is het belangrijk om je merk voortdurend te laden en te vernieuwen. Het laden en innoveren kunnen langs drie lijnen worden uitgevoerd:
Externe communicatie
Zorg dat je merk consistent en duidelijk naar buiten wordt gebracht. Continu investeren in marketing en communicatie draagt bij aan de versterking van je merk en creëert daarbij een schare met fans. Je start een beweging om je missie te bereiken.
Interne communicatie
Werk aan het ontwikkelen van het leiderschap en de cultuur binnen je organisatie. Dit waarborgt dat je merk niet alleen in woorden, maar ook in acties die het merk dichterbij de missie brengt. Medewerkers die je merk steunen en zich hiervoor inzetten, zijn een onschatbare versterking voor je merk.
Groei en innovatie
Blijf investeren in het groeien en vernieuwen van je organisatie, businessmodel, processen en dienstverlening. Dit kan bijvoorbeeld door nieuwe diensten te introduceren die aansluiten bij de wensen van je klanten, het stroomlijnen van processen of het ontwikkelen van nieuwe technologieën.
Door voortdurend te werken aan het versterken en vernieuwen van je merk, kun je als accountantskantoor blijven groeien en je marktpositie verbeteren. Je blijft relevant en innovatief in de branche en kunt zo inspelen op veranderingen en uitdagingen die de toekomst van accountancy te bieden heeft.
Betekenis van een accountant in een voorbeeld
Als we eigenaren van een accountantskantoor spreken, dan wordt er vaak aangegeven dat de betekenis al in hun werk zit. Want ze helpen ondernemers toch verder? Deels is dat waar, maar dat is niet een diepere betekenis. Met één voorbeeld willen we je laten zien hoe je aan de slag kunt met betekenis.
Stel je bent eigenaar van een accountantskantoor en je vind de armoede in jouw directe omgeving verschrikkelijk. Je wilt graag van betekenis zijn om deze armoede te bestrijden. Je kunt dan ervoor kiezen om tweemaal in het jaar mensen vanuit je eigen gemeente uit te nodigen die financiële problemen hebben en ze helpen met deze geldproblemen. Je zet daarmee de uren van jezelf en medewerkers in om van betekenis te zijn. Daarbij kun je een deel van je omzet reserveren voor het investeren in een fonds (of een eigen fonds opzetten) die mensen kan helpen om niet meer in armoede te leven.
Door daarin een bewuste keuze te maken, een scherpe missie hierop te formuleren zorg je echt voor betekenis voor een ander. Deze betekenis trekt mensen aan die willen bijdragen aan deze missie. Je ontwikkelt daarbij nieuwe producten die ervoor zorgen dat je jouw klanten nóg beter van dienst bent, waardoor je betere marges kunt vragen, waarmee je weer meer mensen kunt helpen.
Download het gratis heldenmerkpakket
Zelf aan de slag met het ontdekken van je merkidentiteit? Download dan het Heldenmerk-pakket. Hierin ontvang je:
Het e-book ‘Bouw een Heldenmerk’ met alle theorie om een heldenmerk te bouwen;
Het oefeningenboek waarin alle opdrachten staan om een heldenmerk te bouwen;
Canvassen en andere middelen die jou en je merkteam helpen bij de opdrachten uit het oefeningenboek.
Waarom investeren accountants niet in hun merk?
Wij zijn nog weinig accountantskantoren tegen gekomen die betekenis echt centraal zetten in hun werkzaamheden. Deze accountants focussen zich niet echt op hun merk, maar zijn vooral druk met het ondersteunen van klanten. Natuurlijk is dat erg belangrijk, maar door geen aandacht te besteden aan de ontwikkeling van je merk kun je op lange termijn je bestaansrecht verliezen. Vooral lokale en betrokken accountants met een sterk merk kunnen de uitdagingen vastgrijpen en in hun voordeel gebruiken. Door extreme focus op de operationele taken, missen accountants de signalen die ervoor zorgen dat ze op lange termijn hun verworven positie verliezen.
5 vragen die ieder accountantskantoor moet stellen
Als directie van een accountantskantoor is het belangrijk om als merk jezelf strategische vragen te blijven stellen, zodat je rol helder blijft. Hieronder volgen 5 vragen die iedere directie van een accountantskantoor zichzelf (en het liefst je team) zou moeten stellen:
- Wat is de maatschappelijke rol van je accountantskantoor? Welke betekenis heb je voor de omgeving?
- Wanneer is het klaar? Wanneer zou je kunnen stoppen, omdat je hebt bereikt wat je wilt bereiken? *
- Hoe zie jij je de accountantsbranche zich ontwikkelen in de komende 10 jaar?
- Hoe kijken jullie aan tegen de technologische ontwikkelingen? En welke rol willen jullie daarin spelen?
- Kunnen jouw klanten zonder jou? Wees hierin uiterst kritisch! 😉
* De vraag is niet direct bedoeld om daadwerkelijk te stoppen, het gaat over het bestaansrecht die het antwoord op deze vraag geeft.
Deze vragen stellen je in staat om strategisch na te denken over waar je nu staat en hoe je tegen de markt aankijkt. Een belangrijke stap in een proces om je merk toekomstbestendig te maken.
Lees ook: Heeft jouw merk nog wel bestaansrecht?
Aan de slag met je accountantsmerk?
Een sterk merk is essentieel voor accountantskantoren. Het geeft ze bestaansrecht op de lange termijn. De markt gaat de komende jaren veranderen, daarom is wachten geen optie meer. Ben je klaar om jouw accountantsmerk naar een hoger niveau te tillen? Wil je een onderscheidend merk creëren dat niet alleen klanten aantrekt, maar ook hun loyaliteit weet vast te houden? Met het Heldenmerk-pakket kun je deze transformatie vandaag nog in gang zetten.
Het Heldenmerk-pakket biedt je een uitgebreide handleiding om je accountantsmerk te herdefiniëren, herpositioneren en revitaliseren. Van het ontdekken van je kernbetekenis tot het ontwikkelen van je merkidentiteit, dit pakket biedt je de tools om je merk op de kaart te zetten. Download het heldenmerk-pakket kosteloos.
Sterk merk voor accountants: waarom wachten geen optie is

De meeste accountantsbureaus en administratiekantoren zijn niet bezig met het ontwikkelen van hun merk. Toch is het zeer interessant om als kantoor bezig te zijn met merkontwikkeling. Voor de handigheid spreken we in dit artikel over accountantskantoren, maar daarmee bedoelen we ook administratiekantoren. Waarom voor hen wachten geen optie is lees je in dit artikel.
De toekomst voor accountantskantoren
Bestaan accountantskantoren over 10 jaar nog? Misschien een harde en directe vraag, maar het is belangrijk om deze te stellen. Veel accountants hebben namelijk een rol die over 10 jaar uitgespeeld is, omdat deze rol is over genomen. Er zijn een aantal belangrijke ontwikkelingen die dit versnellen:
- Technologische vooruitgang: Door de voortschrijdende automatisering en digitalisering kunnen steeds meer boekhoudkundige en financiële taken door software worden uitgevoerd. Wanneer technologieën als AI steeds beter worden, is de rol die accountants nu hebben overgenomen door software en technologie.
- Substituten betreden de markt: Mede door de technologische vooruitgang zijn er meer commerciële partijen die de markt betreden en overnemen. Denk hierbij aan commerciële adviseurs én softwarebedrijven. Zij zijn klantgerichter en kunnen beter aan de wensen van de klant voldoen. Daarbij zijn er al verschillende banken die met een eigen boekhoudpakket komen. Het zal niet lang meer duren voordat banken de rol van een accountant over gaan nemen. Hun eigen rol staat ook op de tocht namelijk.
- Dalende aanwas aan accountants: Accountant is een beroep dat lijdt onder de vergrijzing. Er is een groeiend tekort aan nieuwe accountants, wat mede de dienstverlening én kwaliteit onder druk zetten.
Als accountant is het belangrijk om in de toekomst relevant te zijn én blijven. Een behoorlijke uitdaging voor veel van de accountants- en administratiekantoren.
“Vooral lokale en betrokken accountants met een sterk merk kunnen de uitdagingen vastgrijpen en in hun voordeel gebruiken. “
Het belang van een sterk merk
Om de toekomst veilig te stellen is het voor accountantsbedrijven belangrijk om een sterk merk te realiseren. Het belang van een sterk merk zit in 4 verschillende redenen:
- Identiteit en herkenbaarheid: Een sterk merk heeft een krachtige identiteit. Een accountantsmerk dat goed weet wie ze is, waar ze voor staat, waarvoor ze gaat en waarom ze doet wat ze doet zorgt voor herkenbaarheid bij de klant. Hiermee zorgt het voor relevantie in de markt en weet je waarom jouw kantoor krachtiger is dan de substituten die op de markt komen.
- Aantrekkingskracht: Een goed merk is belangrijk voor de aantrekkingskracht van een accountantskantoor. Een gemiddelde klant blijft over het algemeen lang bij een accountant. Het aantrekken van nieuwe klanten is daarmee zeer lucratief. Daarnaast biedt het ook aantrekkingskracht voor (jonge) medewerkers. Een accountantskantoor die écht ergens voor staat is interessant om voor te werken.
- Koploper: Er zijn veel verschillende ontwikkelingen in de accountantsbranche. Door te focussen op merkontwikkeling zorg je ervoor dat je als merk een koploper bent en blijft. Om op nieuwe concurrenten in te spelen is het interessant om vooruit te lopen op de troepen en innovaties aan te jagen. Innovaties zijn niet altijd nieuwe technologische toepassingen, maar gaat ook over nieuwe dienstverlening die perfect aansluit. Daarmee blijf je interessant voor je klanten én medewerkers.
- Employer Branding: Aanwas van nieuwe mensen is extreem belangrijk voor accountantskantoren. Vooral nieuwe jonge mensen aantrekken is een grote uitdaging. Een sterk merk weet goed hoe ze zich op de arbeidsmarkt moet begeven en nieuwe medewerkers aan te trekken. De huidige rollen binnen een accountantskantoor moeten daarbij heroverwogen worden. Zijn er nieuwe rollen die aansluiten bij de innovaties voor klanten én die de druk op nieuwe accountants kunnen wegnemen?
Een sterk merk bouwen met de merkreis voor accountantsbedrijven
Nu zul je dit artikel lezen en je afvragen: Hoe moeten we hiermee nu aan de slag als accountantsbedrijf? Voor het realiseren van een sterk en betekenisvol merk hebben wij de merkreis ontwikkeld die je als accountant kunt doorlopen. In deze merkreis doorloop je 7 haltes:
1.Betekenis
Als onderneming in de accountancy is het cruciaal om je fundamentele betekenis te begrijpen. Deze basis vormt je merk en zorgt voor een unieke positie in de branche. Met de jaren kan deze kern wellicht naar de achtergrond zijn verschoven door dagelijkse beslommeringen en nieuwe ontwikkelingen. Daarom is het essentieel om er aandacht te besteden en je oorspronkelijke betekenis te herontdekken. Hiermee versterk je het fundament van je merk.
2. Visie & Missie
Het verrijken van je merk gaat verder met het definiëren van je visie en missie. Wat streef je na en hoe ga je dit realiseren? Het antwoord op deze vragen schept meer duidelijkheid over de betekenis van je merk en de speciale opdracht die je nastreeft. In het bijzonder voor accountancybedrijven is dit interessant, omdat het niet enkel gaat om het leveren van financiële diensten, maar ook om de impact op de markt, de omgeving of de wereld.
3. Merkpersoonlijkheid
Voor het creëren van impact met je merk, moet je het een herkenbare persoonlijkheid geven. Je bepaald de kernwaarden, karaktereigenschappen en krachten van je merk en vertaalt dit naar woorden, uitingen, merktaal en merkverhaal. Hier gaan potentiële klanten of medewerkers op aan of juist niet. En dat is precies wat je wilt.
4. Positionering
In de wereld van accountancy is er een groot aanbod aan diensten. Ze concurreren allemaal om klanten en medewerkers. Hoe ga je je onderscheiden en waarom ben je relevant voor je doelgroep? Het antwoord op deze vragen, samen met je merkidentiteit helpt je bij het bepalen van je positionering. Om te positioneren claim je een domein die je als merk groot gaat maken. De positionering en domein vertaal je in een positioneringsstatement dat de basis legt voor je communicatie.
5. Huisstijl
Je visuele identiteit speelt een cruciale rol in je merk. Consistent gebruik van je huisstijl zorgt voor betere herkenning. Mogelijk moet je je huisstijl aanpassen om beter aan te sluiten bij je vernieuwde merkidentiteit en positionering.
6. Merkdragers
Elk contactmoment moet dezelfde boodschap uitdragen en hetzelfde gevoel opwekken. Daarom is de zesde stap het actualiseren van alle merkuitingen, zodat ze hetzelfde gevoel bij de doelgroep opwekken. Je actualiseert je website, of bouwt helemaal een nieuwe. Vervolgens kijk je naar welke communicatiemiddelen er nog meer zijn. Denk aan flyers, brochures, bestickering van auto’s, etc. De ervaring van het ontmoeten van een medewerker moet overeenkomen met de ervaring van het bezoeken van je website.
7. Merk laden & innoveren
Om blijvende impact te hebben, is het belangrijk om je merk voortdurend te laden en te vernieuwen. Het laden en innoveren kunnen langs drie lijnen worden uitgevoerd:
Externe communicatie
Zorg dat je merk consistent en duidelijk naar buiten wordt gebracht. Continu investeren in marketing en communicatie draagt bij aan de versterking van je merk en creëert daarbij een schare met fans. Je start een beweging om je missie te bereiken.
Interne communicatie
Werk aan het ontwikkelen van het leiderschap en de cultuur binnen je organisatie. Dit waarborgt dat je merk niet alleen in woorden, maar ook in acties die het merk dichterbij de missie brengt. Medewerkers die je merk steunen en zich hiervoor inzetten, zijn een onschatbare versterking voor je merk.
Groei en innovatie
Blijf investeren in het groeien en vernieuwen van je organisatie, businessmodel, processen en dienstverlening. Dit kan bijvoorbeeld door nieuwe diensten te introduceren die aansluiten bij de wensen van je klanten, het stroomlijnen van processen of het ontwikkelen van nieuwe technologieën.
Door voortdurend te werken aan het versterken en vernieuwen van je merk, kun je als accountantskantoor blijven groeien en je marktpositie verbeteren. Je blijft relevant en innovatief in de branche en kunt zo inspelen op veranderingen en uitdagingen die de toekomst van accountancy te bieden heeft.
Betekenis van een accountant in een voorbeeld
Als we eigenaren van een accountantskantoor spreken, dan wordt er vaak aangegeven dat de betekenis al in hun werk zit. Want ze helpen ondernemers toch verder? Deels is dat waar, maar dat is niet een diepere betekenis. Met één voorbeeld willen we je laten zien hoe je aan de slag kunt met betekenis.
Stel je bent eigenaar van een accountantskantoor en je vind de armoede in jouw directe omgeving verschrikkelijk. Je wilt graag van betekenis zijn om deze armoede te bestrijden. Je kunt dan ervoor kiezen om tweemaal in het jaar mensen vanuit je eigen gemeente uit te nodigen die financiële problemen hebben en ze helpen met deze geldproblemen. Je zet daarmee de uren van jezelf en medewerkers in om van betekenis te zijn. Daarbij kun je een deel van je omzet reserveren voor het investeren in een fonds (of een eigen fonds opzetten) die mensen kan helpen om niet meer in armoede te leven.
Door daarin een bewuste keuze te maken, een scherpe missie hierop te formuleren zorg je echt voor betekenis voor een ander. Deze betekenis trekt mensen aan die willen bijdragen aan deze missie. Je ontwikkelt daarbij nieuwe producten die ervoor zorgen dat je jouw klanten nóg beter van dienst bent, waardoor je betere marges kunt vragen, waarmee je weer meer mensen kunt helpen.
Download het gratis heldenmerkpakket
Zelf aan de slag met het ontdekken van je merkidentiteit? Download dan het Heldenmerk-pakket. Hierin ontvang je:
Het e-book ‘Bouw een Heldenmerk’ met alle theorie om een heldenmerk te bouwen;
Het oefeningenboek waarin alle opdrachten staan om een heldenmerk te bouwen;
Canvassen en andere middelen die jou en je merkteam helpen bij de opdrachten uit het oefeningenboek.
Waarom investeren accountants niet in hun merk?
Wij zijn nog weinig accountantskantoren tegen gekomen die betekenis echt centraal zetten in hun werkzaamheden. Deze accountants focussen zich niet echt op hun merk, maar zijn vooral druk met het ondersteunen van klanten. Natuurlijk is dat erg belangrijk, maar door geen aandacht te besteden aan de ontwikkeling van je merk kun je op lange termijn je bestaansrecht verliezen. Vooral lokale en betrokken accountants met een sterk merk kunnen de uitdagingen vastgrijpen en in hun voordeel gebruiken. Door extreme focus op de operationele taken, missen accountants de signalen die ervoor zorgen dat ze op lange termijn hun verworven positie verliezen.
5 vragen die ieder accountantskantoor moet stellen
Als directie van een accountantskantoor is het belangrijk om als merk jezelf strategische vragen te blijven stellen, zodat je rol helder blijft. Hieronder volgen 5 vragen die iedere directie van een accountantskantoor zichzelf (en het liefst je team) zou moeten stellen:
- Wat is de maatschappelijke rol van je accountantskantoor? Welke betekenis heb je voor de omgeving?
- Wanneer is het klaar? Wanneer zou je kunnen stoppen, omdat je hebt bereikt wat je wilt bereiken? *
- Hoe zie jij je de accountantsbranche zich ontwikkelen in de komende 10 jaar?
- Hoe kijken jullie aan tegen de technologische ontwikkelingen? En welke rol willen jullie daarin spelen?
- Kunnen jouw klanten zonder jou? Wees hierin uiterst kritisch! 😉
* De vraag is niet direct bedoeld om daadwerkelijk te stoppen, het gaat over het bestaansrecht die het antwoord op deze vraag geeft.
Deze vragen stellen je in staat om strategisch na te denken over waar je nu staat en hoe je tegen de markt aankijkt. Een belangrijke stap in een proces om je merk toekomstbestendig te maken.
Lees ook: Heeft jouw merk nog wel bestaansrecht?
Aan de slag met je accountantsmerk?
Een sterk merk is essentieel voor accountantskantoren. Het geeft ze bestaansrecht op de lange termijn. De markt gaat de komende jaren veranderen, daarom is wachten geen optie meer. Ben je klaar om jouw accountantsmerk naar een hoger niveau te tillen? Wil je een onderscheidend merk creëren dat niet alleen klanten aantrekt, maar ook hun loyaliteit weet vast te houden? Met het Heldenmerk-pakket kun je deze transformatie vandaag nog in gang zetten.
Het Heldenmerk-pakket biedt je een uitgebreide handleiding om je accountantsmerk te herdefiniëren, herpositioneren en revitaliseren. Van het ontdekken van je kernbetekenis tot het ontwikkelen van je merkidentiteit, dit pakket biedt je de tools om je merk op de kaart te zetten. Download het heldenmerk-pakket kosteloos.

Vraag het Heldenmerk-pakket aan!
In het heldenmerk-pakket ontvang je het E-book én oefeningenboek om je eigen betekenisvolle merk te bouwen.