Zo zet jij als zelfstandige de volgende stap om een merk te worden!

Misschien herken je het wel: Je bent als zelfstandig ondernemer al een paar jaar bezig en wil de volgende stap zetten. Je wilt echt een merk worden! Maar hoe doe je dat nu eigenlijk? Waar moet je beginnen en wat is daarin het belangrijkste?

Alles start met het werken vanuit je identiteit

Om met je bedrijf echt te groeien en als merk gezien te worden, is het belangrijk dat je gaat profileren als bedrijf. Het is heel belangrijk om ergens voor te gaan staan. Dit ergens betekent dat je een merkidentiteit (door ons HeldenDNA genoemd) ontwikkelt die jou als een handschoen past.

Door te werken vanuit jouw identiteit laat je zien waar jouw merk voor staat, waar je met je bedrijf voor gaat en waarom jouw bedrijf bestaansrecht heeft. Hierdoor zorg je voor een aantrekkingskracht op fans: Ze gaan ontdekken waarom ze bij jou moeten zijn en niet bij één van je concurrenten. Op basis van je HeldenDNA kun je je echt onderscheiden.

Een strategisch marketingplan om écht te groeien

Als je de identiteit van je merk hebt bepaald ga je aan de slag met het ontwikkelen van je strategische marketingplan. Je moet weten hoe jij jouw nieuwe merk in de markt gaat zetten. Hierbij zet je de volgende stappen:

  1. Je onderzoekt de huidige markt en kijkt naar de kansen en bedreigingen;
  2. Je bekijkt je eigen organisatie kritisch en onderscheidt sterkten en zwakten;
  3. Je confronteert de kansen & bedreigingen en sterkten & zwakten met elkaar, waarop je strategische scenario’s onderscheidt;
  4. Op basis van deze strategische opties ontwikkel je jouw strategie;
  5. Bij deze strategie ontwikkel je het businessmodel dat ervoor zorgt dat je bedrijf (meervoudige) winst genereert. Belangrijk hierbij is te kijken naar je klantprofiel, de waardepropositie, de klantreis en het verdienmodel;
  6. Uit dit businessmodel ontwikkel je een communicatie- en contentplan.

Als je deze stappen zet, ontwikkel je stap voor stap een strategisch marketingplan om je bedrijf de boost te geven die je nodig hebt om écht een merk te worden.

Onze missie: Ieder merk creëert positieve impact voor de samenleving!

Van afval naar grondstof Hero - Caspari - circulaire design meubels

Wij zijn op missie: Ieder merk creëert positieve impact aan de samenleving! Veranderingen in onze samenleving komen van merken. Wij geloven erin dat ieder merk een heldenmerk moet worden: Zij creëren positieve impact voor onze samenleving. Merken die negatieve impact maken gaan kapot, zij kunnen niet meer voortbestaan.

Als Creating Heroes ondersteunen en stimuleren wij heldenmerken om positieve impact te creëren en de kritische massa te bereiken. Daarvoor is er ook in de marketingwereld een enorme omslag nodig: Alles bullshit moet eruit en betekenis moet erin. Als merk moet je betekenis hebben voor de samenleving, anders doe je niet meer mee!

Daarmee worden de oplossingen van de helden gangbaar en hebben alle slechte en producten geen bestaansrecht meer.

Ontwikkel je eigen diepere betekenis

HERO talent programmaGa aan de slag met de ontwikkeling van je merk en werk vanuit jouw merkidentiteit. Speciaal hiervoor hebben wij het HERO-talent programma ontwikkelt:

Het ‘HERO-talent programma’ is een jaarprogramma waarin je in het jaar aan de slag gaat om van jouw bedrijf een heldenmerk te maken. Met het jaarprogramma ga je op zoek naar de identiteit van je merk en zet je deze identiteit in om klanten aan te trekken. Iedere held heeft immers financiële winst nodig om van maatschappelijke betekenis te zijn. Hierdoor groei je stap voor stap van zelfstandig ondernemer naar een merk!

Zo zet jij als zelfstandige de volgende stap om een merk te worden!

Zo zet jij - net als Rachel van Floooow - de stap van zelfstandige naar merk.

Misschien herken je het wel: Je bent als zelfstandig ondernemer al een paar jaar bezig en wil de volgende stap zetten. Je wilt echt een merk worden! Maar hoe doe je dat nu eigenlijk? Waar moet je beginnen en wat is daarin het belangrijkste?

Alles start met het werken vanuit je identiteit

Om met je bedrijf echt te groeien en als merk gezien te worden, is het belangrijk dat je gaat profileren als bedrijf. Het is heel belangrijk om ergens voor te gaan staan. Dit ergens betekent dat je een merkidentiteit (door ons HeldenDNA genoemd) ontwikkelt die jou als een handschoen past.

Door te werken vanuit jouw identiteit laat je zien waar jouw merk voor staat, waar je met je bedrijf voor gaat en waarom jouw bedrijf bestaansrecht heeft. Hierdoor zorg je voor een aantrekkingskracht op fans: Ze gaan ontdekken waarom ze bij jou moeten zijn en niet bij één van je concurrenten. Op basis van je HeldenDNA kun je je echt onderscheiden.

Een strategisch marketingplan om écht te groeien

Als je de identiteit van je merk hebt bepaald ga je aan de slag met het ontwikkelen van je strategische marketingplan. Je moet weten hoe jij jouw nieuwe merk in de markt gaat zetten. Hierbij zet je de volgende stappen:

  1. Je onderzoekt de huidige markt en kijkt naar de kansen en bedreigingen;
  2. Je bekijkt je eigen organisatie kritisch en onderscheidt sterkten en zwakten;
  3. Je confronteert de kansen & bedreigingen en sterkten & zwakten met elkaar, waarop je strategische scenario’s onderscheidt;
  4. Op basis van deze strategische opties ontwikkel je jouw strategie;
  5. Bij deze strategie ontwikkel je het businessmodel dat ervoor zorgt dat je bedrijf (meervoudige) winst genereert. Belangrijk hierbij is te kijken naar je klantprofiel, de waardepropositie, de klantreis en het verdienmodel;
  6. Uit dit businessmodel ontwikkel je een communicatie- en contentplan.

Als je deze stappen zet, ontwikkel je stap voor stap een strategisch marketingplan om je bedrijf de boost te geven die je nodig hebt om écht een merk te worden.

Onze missie: Ieder merk creëert positieve impact voor de samenleving!

Van afval naar grondstof Hero - Caspari - circulaire design meubels

Wij zijn op missie: Ieder merk creëert positieve impact aan de samenleving! Veranderingen in onze samenleving komen van merken. Wij geloven erin dat ieder merk een heldenmerk moet worden: Zij creëren positieve impact voor onze samenleving. Merken die negatieve impact maken gaan kapot, zij kunnen niet meer voortbestaan.

Als Creating Heroes ondersteunen en stimuleren wij heldenmerken om positieve impact te creëren en de kritische massa te bereiken. Daarvoor is er ook in de marketingwereld een enorme omslag nodig: Alles bullshit moet eruit en betekenis moet erin. Als merk moet je betekenis hebben voor de samenleving, anders doe je niet meer mee!

Daarmee worden de oplossingen van de helden gangbaar en hebben alle slechte en producten geen bestaansrecht meer.

Ontwikkel je eigen diepere betekenis

HERO talent programmaGa aan de slag met de ontwikkeling van je merk en werk vanuit jouw merkidentiteit. Speciaal hiervoor hebben wij het HERO-talent programma ontwikkelt:

Het ‘HERO-talent programma’ is een jaarprogramma waarin je in het jaar aan de slag gaat om van jouw bedrijf een heldenmerk te maken. Met het jaarprogramma ga je op zoek naar de identiteit van je merk en zet je deze identiteit in om klanten aan te trekken. Iedere held heeft immers financiële winst nodig om van maatschappelijke betekenis te zijn. Hierdoor groei je stap voor stap van zelfstandig ondernemer naar een merk!

Vraag het Heldenmerk-pakket aan!

In het heldenmerk-pakket ontvang je het E-book én oefeningenboek om je eigen betekenisvolle merk te bouwen.