Gratis Tools voor merken:
Creating Heroes – Apeldoorn
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Visie-ontwikkeling is een belangrijk proces voor een succesvol merk met impact. Het is een proces dat valt in de identeitsontwikkeling van je merk. Maar wat is het nu precies? En hoe ga je daarmee aan de slag? In dit artikel nemen we je mee.
Laten we beginnen met het definiëren van wat visie-ontwikkeling eigenlijk is. Heel eenvoudig gezegd: Het is het proces tot het ontstaan van een visie voor je merk. Maar wat is dan een visie?
Daar bestaan heel veel verschillende definities voor. Wij gaan hiervoor terug naar de oorsprong van het woord. Visie betekent daarin een droomverschijning hebben. Daarbij is later ook de kijk op iets hebben toegevoegd. Voor je organisatie betekent het dat je de kijk van je merk gaat ontwikkelen. Je hebt een kijk op de omgeving waarin je je begeeft en beschrijft hoe je ambitieuze beeld eruit ziet. Een soort van droomverschijning dus.
Yes, we weten wat een visie is. Nu wil je meer weten over hoe je hiermee aan de slag kunt. Het is goed om te weten dat voor ons visie-ontwikkeling een onderdeel is van het proces naar je merkidentiteit. Binnen dit proces hoort ook het ontdekken van je betekenis, het formuleren van je missie en het vaststellen van je merkpersoonlijkheid. Om je visie te bepalen heb je vier grove stapen:
Hoe dit precies in zijn werk gaat lees je in de artikelen Merkidentiteit ontdekken, het stappenplan Stap 2 – Ontwikkel een heldere visie en visie-ontwikkeling voor een heisessie.
“De meest belangrijke kwaliteiten voor visie-ontwikkeling: Lef hebben; onconventioneel denken; thinking-whitout-boxes, enthousiasme en kritisch zijn.”
Een goed visiestuk helpt je hele organisatie om een lijn te vinden in dat gene wat je gaat doet. Maar hoe schrijf je een goed visiestuk? Zoals eerder omschreven is het ontwikkelen van een visie een onderdeel van een groter proces: Het ontwikkelen van de identiteit van je merk. Daarom zetten wij in op een merkpaspoort in plaats van een visiestuk. Hoe het merkpaspoort eruit ziet lees je in het artikel: Hoe schrijf je een goed visiestuk?
Om een visie te ontwikkelen ga je aan de slag met een team aan mensen binnen je organisatie. Wij noemen dit vaak het merkteam. Dit team denkt samen na over de ontwikkeling van je merk.
Maar welke kwaliteiten moeten er in het merkteam aanwezig zijn? De meest belangrijke kwaliteiten zijn: Lef hebben; onconventioneel denken; thinking-whitout-boxes, enthousiasme en kritisch zijn. Daarnaast is het verstandig om verschillende lagen van de organisatie toe te voegen.
Alles over de benodigdheden lees je in het artikel Visie-ontwikkeling: Dit heb je als organisatie en team nodig!
Wil je met de visie van je merk aan de slag? Maak dan gebruik van de merkreis. De merkreis is een model om stap voor stap je merk te ontwikkelen. Wil je ontdekken hoe je merkreis er nu uitziet en welke kansen er voor je merk zijn? Boek dan een merksessie en we helpen je op weg!
Visie-ontwikkeling is een belangrijk proces voor een succesvol merk met impact. Het is een proces dat valt in de identeitsontwikkeling van je merk. Maar wat is het nu precies? En hoe ga je daarmee aan de slag? In dit artikel nemen we je mee.
Laten we beginnen met het definiëren van wat visie-ontwikkeling eigenlijk is. Heel eenvoudig gezegd: Het is het proces tot het ontstaan van een visie voor je merk. Maar wat is dan een visie?
Daar bestaan heel veel verschillende definities voor. Wij gaan hiervoor terug naar de oorsprong van het woord. Visie betekent daarin een droomverschijning hebben. Daarbij is later ook de kijk op iets hebben toegevoegd. Voor je organisatie betekent het dat je de kijk van je merk gaat ontwikkelen. Je hebt een kijk op de omgeving waarin je je begeeft en beschrijft hoe je ambitieuze beeld eruit ziet. Een soort van droomverschijning dus.
Yes, we weten wat een visie is. Nu wil je meer weten over hoe je hiermee aan de slag kunt. Het is goed om te weten dat voor ons visie-ontwikkeling een onderdeel is van het proces naar je merkidentiteit. Binnen dit proces hoort ook het ontdekken van je betekenis, het formuleren van je missie en het vaststellen van je merkpersoonlijkheid. Om je visie te bepalen heb je vier grove stapen:
Hoe dit precies in zijn werk gaat lees je in de artikelen Merkidentiteit ontdekken, het stappenplan Stap 2 – Ontwikkel een heldere visie en visie-ontwikkeling voor een heisessie.
“De meest belangrijke kwaliteiten voor visie-ontwikkeling: Lef hebben; onconventioneel denken; thinking-whitout-boxes, enthousiasme en kritisch zijn.”
Een goed visiestuk helpt je hele organisatie om een lijn te vinden in dat gene wat je gaat doet. Maar hoe schrijf je een goed visiestuk? Zoals eerder omschreven is het ontwikkelen van een visie een onderdeel van een groter proces: Het ontwikkelen van de identiteit van je merk. Daarom zetten wij in op een merkpaspoort in plaats van een visiestuk. Hoe het merkpaspoort eruit ziet lees je in het artikel: Hoe schrijf je een goed visiestuk?
Om een visie te ontwikkelen ga je aan de slag met een team aan mensen binnen je organisatie. Wij noemen dit vaak het merkteam. Dit team denkt samen na over de ontwikkeling van je merk.
Maar welke kwaliteiten moeten er in het merkteam aanwezig zijn? De meest belangrijke kwaliteiten zijn: Lef hebben; onconventioneel denken; thinking-whitout-boxes, enthousiasme en kritisch zijn. Daarnaast is het verstandig om verschillende lagen van de organisatie toe te voegen.
Alles over de benodigdheden lees je in het artikel Visie-ontwikkeling: Dit heb je als organisatie en team nodig!
Wil je met de visie van je merk aan de slag? Maak dan gebruik van de merkreis. De merkreis is een model om stap voor stap je merk te ontwikkelen. Wil je ontdekken hoe je merkreis er nu uitziet en welke kansen er voor je merk zijn? Boek dan een merksessie en we helpen je op weg!
In het heldenmerk-pakket ontvang je het E-book én oefeningenboek om je eigen betekenisvolle merk te bouwen.
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Graag inspireren wij helden zoals jij om een superheld te worden. Om onze content en website hiervoor te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Door op OK te klikken ga je akkoord met het gebruik van cookies op onze website. In ons Privacy Statement kun je meer hierover lezen.
We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.
Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.
Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.
Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.
We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.
We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.
Deze cookies verzamelen informatie die in geaggregeerde vorm wordt gebruikt om ons te helpen begrijpen hoe onze website wordt gebruikt of hoe effectief onze marketingcampagnes zijn, of om ons te helpen onze website en applicatie voor u aan te passen om uw ervaring te verbeteren.
Als u niet wilt dat wij uw bezoek aan onze site volgen, kunt u dit in uw browser hier uitschakelen:
We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt
Google Webfont Instellingen:
Google Maps Instellingen:
Google reCaptcha instellingen:
Vimeo en Youtube video's insluiten:
De volgende cookies zijn ook nodig - U kunt kiezen of u ze wilt toestaan: