Gratis Tools voor merken:
Creating Heroes – Apeldoorn
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Het vergroten van de betrokkenheid in organisaties is één van de grootste uitdagingen voor de komende jaren. Bij een krappe arbeidsmarkt is het behouden van medewerkers een belangrijk aspect om te kunnen groeien. Maar waardoor ontstaat betrokkenheid? Onze overtuiging is dat betrokken in je organisatie ontstaat door het hebben van een gezamenlijke ambitie.
Zoals gezegd, de vraag naar betrokkenheid binnen de organisatie groeit. En dat is niet vreemd. Want medewerkers die zich betrokken voelen bij hun organisatie, zijn gemotiveerder, efficiënter en streven naar betere resultaten. Anders dan het uitvoeren van taken, zien zij hun werk als een kans om bij te dragen aan een mooiere samenleving door het succes van de organisatie.
Organisaties zijn op zoek naar betrokkenheid, omdat ze merken dat het werven van nieuwe medewerkers lastiger begint te worden. Daarnaast bevordert het de samenwerking tussen collega’s, wat bijdraagt aan een positieve sfeer en uiteindelijk vormt het de bedrijfscultuur.
Als je alle neuzen dezelfde kant op wilt krijgen, is het belangrijk om te weten waar je voor staat en waar je voor gaat. Dat doe je door het ontdekken van de betekenis, de visie en de missie van je organisatie. De betekenis is de kernideologie van je bedrijf die nooit verandert, de visie is het gewenste droombeeld van je organisatie en de missie de grote opdracht die je als merk te doen hebt om van impact te zijn.
Deze missie is de kompas van je organisatie. Het is het gemeenschappelijke waarnaar je met zijn allen naar streeft. Binnen veel organisaties merken we dat er een aversie is tegen de termen visie en missie. Ze zijn te abstract en vaak niet duidelijk voor medewerkers. Eén van onze helden noemde het daardoor de gezamenlijke ambitie. Daar kunnen wij volledig achterstaan. De visie en missie zijn de gezamenlijke ambitie van je organisatie. De gezamenlijke ambitie is daarmee dus het streven dat je als organisatie hebt.
De betrokkenheid van je organisatie wordt verhoogd door de gezamenlijke ambitie. Maar hoe zit dit dan? Zoals ik eerder schreef is de missie het kompas van je organisatie. Je wilt samen deze missie volbrengen. Hetzelfde geldt dan voor je gezamenlijke ambitie. Je wilt deze ambitie verwezenlijken.
Alleen het samenwerken aan een gezamenlijke ambitie vergroot de betrokkenheid al. Door de ambitie te borgen in je organisatie, kun je de betrokkenheid nog groter maken. Een aantal voorbeelden hoe je dit kunt doen:
Wil je aan de slag met jullie werkgeversmerk? In het e-book Sterk Werkgeversmerk behandelen we:
Trends en uitdagingen: Begrijp de huidige arbeidsmarkt en waarom een sterk werkgeversmerk onmisbaar is.
De merkreis: Ontdek het 7-stappenplan om een merk op te bouwen dat zowel extern als intern impact maakt.
Praktische tips: Handige adviezen om direct aan de slag te gaan met jouw werkgeversmerk.
Succesverhalen: Leer van de best practices van toonaangevende bedrijven.
Jos de Blok werkte in een grote traditionele zorgorganisatie, maar hij liep steeds tegen muren op als hij wilde innoveren. De bureaucratie had het gewonnen van de menselijkheid. Hij besloot ontslag te nemen en zijn eigen organisatie te starten: Buurtzorg Nederland. Buurtzorg Nederland zet de cliënt weer centraal en zet de menselijkheid boven de bureaucratie. Het zet volledig in op zelfsturende teams die autonoom werken. Ze mogen zelf medewerkers aantrekken, hun planningen bepalen én klanten aanwerven. Hierdoor vergroot het de kwaliteit van de zorg.
Al snel toen de Blok begon trok het verschillende verpleegkundigen aan. Iedereen was klaar met de bureaucratie, die het uitvoeren van goede zorg steeds meer naar de achtergrond deed verdwijnen. Omdat de Blok deed wat hij zij en iedereen zich aan deze gezamenlijke ambitie kon verbonden, groeide het bedrijf flink. Het bedrijf werd uitgeroepen tot de beste werkgever in 2019, wat aantoont dat de gezamenlijke ambitie de betrokkenheid heeft verhoogd.
Belangrijk bij het vergroten van de betrokkenheid door de gezamenlijke ambitie centraal te stellen is dat je de gehele merkreis aflegt. De merkreis is een instrument die je inzicht geeft in alle onderdelen die nodig zijn om succesvol te zijn als organisatie. De merkreis omvat de volgende onderdelen:
Alles over de merkreis lees je in dit artikel. Het is belangrijk dat je de gezamenlijke ambitie door de gehele merkreis doorvoert, anders merk je dat het niet beklijft. Wanneer het een diepgewortelde ambitie is, gaat het voor je organisatie werken. Het zorgt voor een onderscheidend vermogen, voor meer succes voor je organisatie, voor het aantrekken van personeel en klanten, voor het innoverend vermogen en het behalen van maatschappelijke impact. Lees meer over het worden van een sterk (werkgevers)merk in het e-book Sterk Werkgeversmerk.
Het vergroten van de betrokkenheid in organisaties is één van de grootste uitdagingen voor de komende jaren. Bij een krappe arbeidsmarkt is het behouden van medewerkers een belangrijk aspect om te kunnen groeien. Maar waardoor ontstaat betrokkenheid? Onze overtuiging is dat betrokken in je organisatie ontstaat door het hebben van een gezamenlijke ambitie.
Zoals gezegd, de vraag naar betrokkenheid binnen de organisatie groeit. En dat is niet vreemd. Want medewerkers die zich betrokken voelen bij hun organisatie, zijn gemotiveerder, efficiënter en streven naar betere resultaten. Anders dan het uitvoeren van taken, zien zij hun werk als een kans om bij te dragen aan een mooiere samenleving door het succes van de organisatie.
Organisaties zijn op zoek naar betrokkenheid, omdat ze merken dat het werven van nieuwe medewerkers lastiger begint te worden. Daarnaast bevordert het de samenwerking tussen collega’s, wat bijdraagt aan een positieve sfeer en uiteindelijk vormt het de bedrijfscultuur.
Als je alle neuzen dezelfde kant op wilt krijgen, is het belangrijk om te weten waar je voor staat en waar je voor gaat. Dat doe je door het ontdekken van de betekenis, de visie en de missie van je organisatie. De betekenis is de kernideologie van je bedrijf die nooit verandert, de visie is het gewenste droombeeld van je organisatie en de missie de grote opdracht die je als merk te doen hebt om van impact te zijn.
Deze missie is de kompas van je organisatie. Het is het gemeenschappelijke waarnaar je met zijn allen naar streeft. Binnen veel organisaties merken we dat er een aversie is tegen de termen visie en missie. Ze zijn te abstract en vaak niet duidelijk voor medewerkers. Eén van onze helden noemde het daardoor de gezamenlijke ambitie. Daar kunnen wij volledig achterstaan. De visie en missie zijn de gezamenlijke ambitie van je organisatie. De gezamenlijke ambitie is daarmee dus het streven dat je als organisatie hebt.
De betrokkenheid van je organisatie wordt verhoogd door de gezamenlijke ambitie. Maar hoe zit dit dan? Zoals ik eerder schreef is de missie het kompas van je organisatie. Je wilt samen deze missie volbrengen. Hetzelfde geldt dan voor je gezamenlijke ambitie. Je wilt deze ambitie verwezenlijken.
Alleen het samenwerken aan een gezamenlijke ambitie vergroot de betrokkenheid al. Door de ambitie te borgen in je organisatie, kun je de betrokkenheid nog groter maken. Een aantal voorbeelden hoe je dit kunt doen:
Trends en uitdagingen: Begrijp de huidige arbeidsmarkt en waarom een sterk werkgeversmerk onmisbaar is.
De merkreis: Ontdek het 7-stappenplan om een merk op te bouwen dat zowel extern als intern impact maakt.
Praktische tips: Handige adviezen om direct aan de slag te gaan met jouw werkgeversmerk.
Succesverhalen: Leer van de best practices van toonaangevende bedrijven.
Jos de Blok werkte in een grote traditionele zorgorganisatie, maar hij liep steeds tegen muren op als hij wilde innoveren. De bureaucratie had het gewonnen van de menselijkheid. Hij besloot ontslag te nemen en zijn eigen organisatie te starten: Buurtzorg Nederland. Buurtzorg Nederland zet de cliënt weer centraal en zet de menselijkheid boven de bureaucratie. Het zet volledig in op zelfsturende teams die autonoom werken. Ze mogen zelf medewerkers aantrekken, hun planningen bepalen én klanten aanwerven. Hierdoor vergroot het de kwaliteit van de zorg.
Al snel toen de Blok begon trok het verschillende verpleegkundigen aan. Iedereen was klaar met de bureaucratie, die het uitvoeren van goede zorg steeds meer naar de achtergrond deed verdwijnen. Omdat de Blok deed wat hij zij en iedereen zich aan deze gezamenlijke ambitie kon verbonden, groeide het bedrijf flink. Het bedrijf werd uitgeroepen tot de beste werkgever in 2019, wat aantoont dat de gezamenlijke ambitie de betrokkenheid heeft verhoogd.
Belangrijk bij het vergroten van de betrokkenheid door de gezamenlijke ambitie centraal te stellen is dat je de gehele merkreis aflegt. De merkreis is een instrument die je inzicht geeft in alle onderdelen die nodig zijn om succesvol te zijn als organisatie. De merkreis omvat de volgende onderdelen:
Alles over de merkreis lees je in dit artikel. Het is belangrijk dat je de gezamenlijke ambitie door de gehele merkreis doorvoert, anders merk je dat het niet beklijft. Wanneer het een diepgewortelde ambitie is, gaat het voor je organisatie werken. Het zorgt voor een onderscheidend vermogen, voor meer succes voor je organisatie, voor het aantrekken van personeel en klanten, voor het innoverend vermogen en het behalen van maatschappelijke impact. Lees meer over het worden van een sterk (werkgevers)merk in het e-book Sterk Werkgeversmerk.
In het heldenmerk-pakket ontvang je het E-book én oefeningenboek om je eigen betekenisvolle merk te bouwen.
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Graag inspireren wij helden zoals jij om een superheld te worden. Om onze content en website hiervoor te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Door op OK te klikken ga je akkoord met het gebruik van cookies op onze website. In ons Privacy Statement kun je meer hierover lezen.
We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.
Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.
Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.
Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.
We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.
We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.
Deze cookies verzamelen informatie die in geaggregeerde vorm wordt gebruikt om ons te helpen begrijpen hoe onze website wordt gebruikt of hoe effectief onze marketingcampagnes zijn, of om ons te helpen onze website en applicatie voor u aan te passen om uw ervaring te verbeteren.
Als u niet wilt dat wij uw bezoek aan onze site volgen, kunt u dit in uw browser hier uitschakelen:
We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt
Google Webfont Instellingen:
Google Maps Instellingen:
Google reCaptcha instellingen:
Vimeo en Youtube video's insluiten:
De volgende cookies zijn ook nodig - U kunt kiezen of u ze wilt toestaan: