Gratis Tools voor merken:
Creating Heroes – Apeldoorn
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Steeds meer organisaties willen niet alleen een betekenisvol merk zijn, maar ook een beweging starten met hun merk. Maar hoe doe je dat precies? Het starten van een beweging begint bij de betekenis van je organisatie. Hoe dat zit lees je in dit artikel.
Maar wat is ‘een beweging starten’ in de context van merkenbouw nu eigenlijk? In de literatuur noemen ze dit ook wel brand movement of movement brands. Een merkbeweging is het activeren van de betekenis van je organisatie door een diepere verbinding te zoeken met je klanten. Je activeert niet alleen je eigen organisatie, maar juist je klanten en andere relaties om samen je missie te bereiken.
Want de betekenis van je organisatie gaat niet alleen om je klanten, maar ook om de omgeving waar de impact het grootste is. Als voorbeeld kun je Tony’s Chocolonely zien. Hun klanten zijn de consumenten die chocola kopen, maar de impact hebben zij op de cacaoboeren, medewerkers en families waar zij hun cacao vandaan halen.
Wanneer je een beweging wilt starten, dan start dat met de betekenis als basis. De betekenis is de letterlijke vertaling van waarom je merk op aarde is. Het is de kernideologie van je organisatie die nooit verloren gaat. De betekenis bestaat uit 3 elementen:
Je leest meer over de betekenis in het artikel Merkidentiteit ontdekken, het stappenplan – Stap 1: Vind de betekenis. Als je weet wie je bent, wat je wilt bereiken en hoe jij dat het beste doet, pas dan kun je ook daadwerkelijk van betekenis zijn met je beweging. Deze betekenis is de basis van je visie, missie en de merkpersoonlijkheid. Samen vormt het de identiteit van je merk.
Als je merkidentiteit helder is, is het de stap om aan de slag te gaan met het bewegingsidee. Dit is het idee van waaruit je de beweging wilt starten. De merkidentiteit en de betekenis is de basis van je bewegingsidee.
De volgende stap is om in het leven van je klanten en bondgenoten te duiken. Je wilt hun belevingswereld leren kennen, ontdekken wat voor hen relevant is. Waar hun ’s nachts van wakker liggen en meer van dergelijke vragen.
Wanneer je dit weet, kun je verder met het bewegingsidee. Dit is het thema waaraan je wilt dat mensen zich aan jouw merk verbinden. Wij noemen dit ook het domein. Het domein is daar waar jouw missie (de grote opdracht van je organisatie) en de relevantie in de wereld van je klant bij elkaar komen. Dit domein wil je groter laten worden, zodat je daadwerkelijk van betekenis bent.
Dove is een voorbeeld, dat van echte schoonheid hun domein heeft gemaakt. Vanuit dat bewegingsidee ontplooien ze initiatieven om dit domein groter te maken. Productverkoop hoort daar bij, maar het doel is groter dan dat. Dat is vrouwen hun echte schoonheid laten ervaren. Vrouwen in allerlei maten en kleuren. Binnen het domein doen zij onderzoek naar zelfbeeld en zelfvertrouwen bij meisjes en vrouwen. In Dove stories schrijven ze verhalen van echte vrouwen voor echte vrouwen.
Het domein is de basis van de beweging die je wilt starten. Het motiveert anderen om zelf bij te dragen. Je kunt daarvan leren partijen als Greenpeace en Extinction Rebellion. Deze activiste groepen focussen zich op een zeer specifiek thema en weten daarmee mensen te raken. Zo te raken dat ze zelf mee gaan doen met die beweging.
Bedrijven lijken ook steeds vaker op dit soort type merken. Het gaat om je eigen persoonlijkheid hoe je dit naar buiten brengt. Wanneer je domein (het specifieke thema van jouw merk) helder is kun je daar acties en aanbod gaan ontwikkelen die je domein groter maakt. Om daarmee je (maatschappelijke) missie te kunnen bereiken. Zie het als merkactivatie voor je domein. Voorbeelden hiervan zijn:
Dit zijn een aantal voorbeelden om je beweging te laden. Je kunt ook denken aan campagnes om individuen te activeren, zonder dat je merk daar direct bij betrokken is. Denk aan Movember, Stoptober en Dry January. Allemaal campagnes die niet direct aan merken te liëren zijn.
Zelf aan de slag met het ontdekken van je merkidentiteit? Download dan het Heldenmerk-pakket. Hierin ontvang je:
Het e-book ‘Bouw een Heldenmerk’ met alle theorie om een heldenmerk te bouwen;
Het oefeningenboek waarin alle opdrachten staan om een heldenmerk te bouwen;
Canvassen en andere middelen die jou en je merkteam helpen bij de opdrachten uit het oefeningenboek.
Wat kun je hiervan leren voor je eigen merk? Een vijftal punten kun je zelf gaan toepassen:
Steeds meer organisaties willen niet alleen een betekenisvol merk zijn, maar ook een beweging starten met hun merk. Maar hoe doe je dat precies? Het starten van een beweging begint bij de betekenis van je organisatie. Hoe dat zit lees je in dit artikel.
Maar wat is ‘een beweging starten’ in de context van merkenbouw nu eigenlijk? In de literatuur noemen ze dit ook wel brand movement of movement brands. Een merkbeweging is het activeren van de betekenis van je organisatie door een diepere verbinding te zoeken met je klanten. Je activeert niet alleen je eigen organisatie, maar juist je klanten en andere relaties om samen je missie te bereiken.
Want de betekenis van je organisatie gaat niet alleen om je klanten, maar ook om de omgeving waar de impact het grootste is. Als voorbeeld kun je Tony’s Chocolonely zien. Hun klanten zijn de consumenten die chocola kopen, maar de impact hebben zij op de cacaoboeren, medewerkers en families waar zij hun cacao vandaan halen.
Wanneer je een beweging wilt starten, dan start dat met de betekenis als basis. De betekenis is de letterlijke vertaling van waarom je merk op aarde is. Het is de kernideologie van je organisatie die nooit verloren gaat. De betekenis bestaat uit 3 elementen:
Je leest meer over de betekenis in het artikel Merkidentiteit ontdekken, het stappenplan – Stap 1: Vind de betekenis. Als je weet wie je bent, wat je wilt bereiken en hoe jij dat het beste doet, pas dan kun je ook daadwerkelijk van betekenis zijn met je beweging. Deze betekenis is de basis van je visie, missie en de merkpersoonlijkheid. Samen vormt het de identiteit van je merk.
Als je merkidentiteit helder is, is het de stap om aan de slag te gaan met het bewegingsidee. Dit is het idee van waaruit je de beweging wilt starten. De merkidentiteit en de betekenis is de basis van je bewegingsidee.
De volgende stap is om in het leven van je klanten en bondgenoten te duiken. Je wilt hun belevingswereld leren kennen, ontdekken wat voor hen relevant is. Waar hun ’s nachts van wakker liggen en meer van dergelijke vragen.
Wanneer je dit weet, kun je verder met het bewegingsidee. Dit is het thema waaraan je wilt dat mensen zich aan jouw merk verbinden. Wij noemen dit ook het domein. Het domein is daar waar jouw missie (de grote opdracht van je organisatie) en de relevantie in de wereld van je klant bij elkaar komen. Dit domein wil je groter laten worden, zodat je daadwerkelijk van betekenis bent.
Dove is een voorbeeld, dat van echte schoonheid hun domein heeft gemaakt. Vanuit dat bewegingsidee ontplooien ze initiatieven om dit domein groter te maken. Productverkoop hoort daar bij, maar het doel is groter dan dat. Dat is vrouwen hun echte schoonheid laten ervaren. Vrouwen in allerlei maten en kleuren. Binnen het domein doen zij onderzoek naar zelfbeeld en zelfvertrouwen bij meisjes en vrouwen. In Dove stories schrijven ze verhalen van echte vrouwen voor echte vrouwen.
Het domein is de basis van de beweging die je wilt starten. Het motiveert anderen om zelf bij te dragen. Je kunt daarvan leren partijen als Greenpeace en Extinction Rebellion. Deze activiste groepen focussen zich op een zeer specifiek thema en weten daarmee mensen te raken. Zo te raken dat ze zelf mee gaan doen met die beweging.
Bedrijven lijken ook steeds vaker op dit soort type merken. Het gaat om je eigen persoonlijkheid hoe je dit naar buiten brengt. Wanneer je domein (het specifieke thema van jouw merk) helder is kun je daar acties en aanbod gaan ontwikkelen die je domein groter maakt. Om daarmee je (maatschappelijke) missie te kunnen bereiken. Zie het als merkactivatie voor je domein. Voorbeelden hiervan zijn:
Dit zijn een aantal voorbeelden om je beweging te laden. Je kunt ook denken aan campagnes om individuen te activeren, zonder dat je merk daar direct bij betrokken is. Denk aan Movember, Stoptober en Dry January. Allemaal campagnes die niet direct aan merken te liëren zijn.
Het e-book ‘Bouw een Heldenmerk’ met alle theorie om een heldenmerk te bouwen;
Het oefeningenboek waarin alle opdrachten staan om een heldenmerk te bouwen;
Canvassen en andere middelen die jou en je merkteam helpen bij de opdrachten uit het oefeningenboek.
Wat kun je hiervan leren voor je eigen merk? Een vijftal punten kun je zelf gaan toepassen:
In het heldenmerk-pakket ontvang je het E-book én oefeningenboek om je eigen betekenisvolle merk te bouwen.
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Graag inspireren wij helden zoals jij om een superheld te worden. Om onze content en website hiervoor te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Door op OK te klikken ga je akkoord met het gebruik van cookies op onze website. In ons Privacy Statement kun je meer hierover lezen.
We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.
Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.
Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.
Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.
We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.
We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.
Deze cookies verzamelen informatie die in geaggregeerde vorm wordt gebruikt om ons te helpen begrijpen hoe onze website wordt gebruikt of hoe effectief onze marketingcampagnes zijn, of om ons te helpen onze website en applicatie voor u aan te passen om uw ervaring te verbeteren.
Als u niet wilt dat wij uw bezoek aan onze site volgen, kunt u dit in uw browser hier uitschakelen:
We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt
Google Webfont Instellingen:
Google Maps Instellingen:
Google reCaptcha instellingen:
Vimeo en Youtube video's insluiten:
De volgende cookies zijn ook nodig - U kunt kiezen of u ze wilt toestaan: