Gratis Tools voor merken:
Creating Heroes – Apeldoorn
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Contentmarketing is een vorm van marketing die belangrijk is wanneer je als merk klanten wilt aantrekken. In essentie draait contentmarketing om het geven van tools aan mensen die jou helpen je missie te bereiken. Een belangrijk onderdeel wat ons betreft als heldenmerk is om storytelling toe te passen, omdat je met je verhaal je merk kan onderscheiden. In dit artikel ontvang je de stappen om een contentplan te ontwikkelen voor je heldenmerk:
Alles start met het HeldenDNA van je bedrijf. Jouw DNA is de identiteit van je merk, daarmee bepaal jij wat je merk tot held maakt! Om je heldenDNA te ontdekken ga je aan de slag met het formuleren van je visie, je heldenmissie, je filosofie, etc. Hierdoor ontwikkel jij een identiteit die op je lijf staat geschreven. Meer informatie over het ontdekken van je merkidentiteit lees je in Merkidentiteit ontdekken, het stappenplan
“Ga je jouw verhaal vertellen met een video? Ga je blogs of artikelen schrijven die waarmee je jouw doelgroep inspireert en informeert? Maak je gebruik van een seminar of webinar om een grote groep mensen te informeren?”
‘Wie is jouw doelgroep?’ is een vraag die je bijna als open deur kan betitelen. Maar het is wel een belangrijke vraag als we kijken wie je wilt bereiken met jouw verhaal. Zorg ervoor dat je jouw doelgroep goed inkadert en ontwikkel een klantprofiel van deze doelgroep. Een klantprofiel is een voorbeeldpersoon die staat voor jouw klant, waardoor je meer inzicht krijgt in wie jouw doelgroep is en wat hem/ haar beweegt. Een aantal vragen die je jezelf kunt stellen om meer gevoel te krijgen bij je karakter:
Met deze vragen krijg je een goed beeld van jouw doelgroep. Dit klantprofiel kun je gebruiken bij de ontwikkeling van je content. Bij iedere keuze die je maakt reflecteer je aan dit profiel. Wat zou hij/zij ervan vinden? Hoe zou hij/zij dit doen? Hierdoor krijg je content die echt bij je klantprofiel en dus doelgroep past!
Lees ook: Storytelling marketingplan, zo doe je dat! Deel 2: Denk vanuit je publiek (en bepaal je doelgroep)
Wanneer je HeldenDNA helder is ga je deze omzetten in je heldenverhaal. Dit betekent niet dat je dit verhaal gaat verzinnen, je gaat je corporate verhaal vangen. Een goede hulp hierbij zijn de 5 stappen om jouw heldenverhaal te vangen. Vervolgens ga je kijken hoe je van jouw corporate verhaal sub-verhalen gaat maken. Dit doe je door jezelf de volgende vragen te stellen:
Door deze drie vragen kun je sub-verhalen ontwikkelen die bij je identiteit passen.
Vervolgens kun je gaan nadenken welke delen je kunt ontwikkelen per verhaal, met andere woorden: Je gaat aan de slag met afleveringen van je verhaal. Je deelt het sub-verhaal op in delen om per aflevering een deel van het verhaal te vertellen of het verhaal vanuit een andere invalshoek te bespreken. Kijk eens na de opbouw van een tv-programma of een serie artikelen in een magazine. Hoe hebben zij dit opgebouwd? Hier kan je van leren voor je eigen contentplan!
Lees ook: 5 Marketinggeheimen van heldenbedrijven
Als laatste bedenk je wat voor vorm je jouw verhaal gaat overbrengen. Ga je jouw verhaal vertellen met een video? Ga je blogs of artikelen schrijven die waarmee je jouw doelgroep inspireert en informeert? Maak je gebruik van een seminar of webinar om een grote groep mensen te informeren? Dit zijn zo een aantal vormen waarin je jouw content kunt gieten om jouw verhaal te delen met jouw doelgroep.
Daarna is het belangrijk om na te denken welke kanalen je gaat gebruiken om je content in te gaan zetten. Op welke kanalen is jouw doelgroep aanwezig en op welke kanalen wil je klant de interactie aangaan met jouw merk? Kies deze kanalen uit en pas jouw content hierop aan.
Welke doelen streef je na met je content? Het is een belangrijk vraag om jezelf te stellen wanneer je aan de slag gaat met content. Kies het hoofddoel wat je wilt hebben met je contentmarketing, vervolgens kies je per kanaal/ vorm 3 sub-doelen, de zogeheten KPI’s (Key Performance Indicators). Een aantal voorbeelden van deze KPI’s kunnen zijn:
Als laatste ga je aan de slag met het inplannen van je content. Je ontwikkelt een contentkalender waarin je aangeeft welke content wanneer wordt geplaatst op welke medium. Daardoor kun je met je team aan de slag gaan om deze content structureel in te zetten voor jouw merk.
Vervolgens kun je de doelen die je wilt behalen met je contentmarketing evalueren en doorontwikkelen. Leer van de resultaten en ontwikkel het verder.
Zie ook: 15 onmisbare stappen voor het bouwen van een heldenmerk
Contentmarketing is een vorm van marketing die belangrijk is wanneer je als merk klanten wilt aantrekken. Een belangrijk onderdeel wat ons betreft als heldenmerk is om storytelling toe te passen, omdat je met je verhaal je merk kan onderscheiden. In dit artikel ontvang je de stappen om een contentplan te ontwikkelen voor je heldenmerk:
Alles start met het HeldenDNA van je bedrijf. Jouw DNA is de identiteit van je merk, daarmee bepaal jij wat je merk tot held maakt! Om je heldenDNA te ontdekken ga je aan de slag met het formuleren van je visie, je heldenmissie, je filosofie, etc. Hierdoor ontwikkel jij een identiteit die op je lijf staat geschreven. Meer informatie over het ontdekken van je merkidentiteit lees je in Merkidentiteit ontdekken, het stappenplan
“Ga je jouw verhaal vertellen met een video? Ga je blogs of artikelen schrijven die waarmee je jouw doelgroep inspireert en informeert? Maak je gebruik van een seminar of webinar om een grote groep mensen te informeren?”
‘Wie is jouw doelgroep?’ is een vraag die je bijna als open deur kan betitelen. Maar het is wel een belangrijke vraag als we kijken wie je wilt bereiken met jouw verhaal. Zorg ervoor dat je jouw doelgroep goed inkadert en ontwikkel een klantprofiel van deze doelgroep. Een klantprofiel is een voorbeeldpersoon die staat voor jouw klant, waardoor je meer inzicht krijgt in wie jouw doelgroep is en wat hem/ haar beweegt. Een aantal vragen die je jezelf kunt stellen om meer gevoel te krijgen bij je karakter:
Met deze vragen krijg je een goed beeld van jouw doelgroep. Dit klantprofiel kun je gebruiken bij de ontwikkeling van je content. Bij iedere keuze die je maakt reflecteer je aan dit profiel. Wat zou hij/zij ervan vinden? Hoe zou hij/zij dit doen? Hierdoor krijg je content die echt bij je klantprofiel en dus doelgroep past!
Lees ook: Storytelling marketingplan, zo doe je dat! Deel 2: Denk vanuit je publiek (en bepaal je doelgroep)
Wanneer je HeldenDNA helder is ga je deze omzetten in je heldenverhaal. Dit betekent niet dat je dit verhaal gaat verzinnen, je gaat je corporate verhaal vangen. Een goede hulp hierbij zijn de 5 stappen om jouw heldenverhaal te vangen. Vervolgens ga je kijken hoe je van jouw corporate verhaal sub-verhalen gaat maken. Dit doe je door jezelf de volgende vragen te stellen:
Door deze drie vragen kun je sub-verhalen ontwikkelen die bij je identiteit passen.
Vervolgens kun je gaan nadenken welke delen je kunt ontwikkelen per verhaal, met andere woorden: Je gaat aan de slag met afleveringen van je verhaal. Je deelt het sub-verhaal op in delen om per aflevering een deel van het verhaal te vertellen of het verhaal vanuit een andere invalshoek te bespreken. Kijk eens na de opbouw van een tv-programma of een serie artikelen in een magazine. Hoe hebben zij dit opgebouwd? Hier kan je van leren voor je eigen contentplan!
Lees ook: 5 Marketinggeheimen van heldenbedrijven
Als laatste bedenk je wat voor vorm je jouw verhaal gaat overbrengen. Ga je jouw verhaal vertellen met een video? Ga je blogs of artikelen schrijven die waarmee je jouw doelgroep inspireert en informeert? Maak je gebruik van een seminar of webinar om een grote groep mensen te informeren? Dit zijn zo een aantal vormen waarin je jouw content kunt gieten om jouw verhaal te delen met jouw doelgroep.
Daarna is het belangrijk om na te denken welke kanalen je gaat gebruiken om je content in te gaan zetten. Op welke kanalen is jouw doelgroep aanwezig en op welke kanalen wil je klant de interactie aangaan met jouw merk? Kies deze kanalen uit en pas jouw content hierop aan.
Welke doelen streef je na met je content? Het is een belangrijk vraag om jezelf te stellen wanneer je aan de slag gaat met content. Kies het hoofddoel wat je wilt hebben met je contentmarketing, vervolgens kies je per kanaal/ vorm 3 sub-doelen, de zogeheten KPI’s (Key Performance Indicators). Een aantal voorbeelden van deze KPI’s kunnen zijn:
Als laatste ga je aan de slag met het inplannen van je content. Je ontwikkelt een contentkalender waarin je aangeeft welke content wanneer wordt geplaatst op welke medium. Daardoor kun je met je team aan de slag gaan om deze content structureel in te zetten voor jouw merk.
Vervolgens kun je de doelen die je wilt behalen met je contentmarketing evalueren en doorontwikkelen. Leer van de resultaten en ontwikkel het verder.
Zie ook: 15 onmisbare stappen voor het bouwen van een heldenmerk
In het heldenmerk-pakket ontvang je het E-book én oefeningenboek om je eigen betekenisvolle merk te bouwen.