Als heldenmerk steek je jouw nek uit en dat zorgt ook voor kritische mensen in je omgeving. Klanten worden extra kritisch op je product/ dienst. Dit moet zo goed zijn, want anders gaan ze klagen. Maar de vraag is, is dat erg? Nee absoluut niet. Je hebt liever klanten die klagen, dan klanten die je product/ dienst niets vinden, maar dit niet aan jou maar aan anderen laten weten.
De service van je organisatie is essentieel. Daarom is het goed om al in een vroeg stadium na te denken over het servicebeleid van je organisatie, zodat dit aansluit bij je DNA. Door klachten goed op te lossen zorg je ervoor dat klanten weer enthousiast worden. Wanneer je dit niet goed voor elkaar krijgt, bast er een virus los in je fanschare, steeds meer mensen laten zich negatief uit over je merk. Dit terwijl ze in eerste instantie enthousiast zijn over je verhaal.
Nog een bijkomend voordeel van een goed servicebeleid is dat je weet waar de problemen van je bedrijf zitten. Hierdoor kun je jouw product/ dienst/ merkcontinue blijven verbeteren.
Lees ook: 5 voorbeelden van goede klantenservice