Gratis Tools voor merken:
Creating Heroes – Apeldoorn
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Merken bouwen is in iedere sector van levensbelang. Merken hebben een ziel, wat hen voorsprong geeft op bedrijven die zich niet focussen op merkontwikkeling. Waarom merkontwikkeling (ook wel branding genoemd) voor HR-adviesbureaus zo belangrijk is lees je in dit artikel.
Net als bedrijven in andere sectoren kennen HR-adviesbureaus uitdagingen om toekomstbestendig te zijn. De uitdagingen voor de HR-adviesbureaus zijn:
Dit zijn een aantal belangrijke uitdagingen waar alle HR-adviesbureaus mee te maken krijgen. Op individuele basis zullen er nog andere uitdagingen bijkomen die aangegaan dienen te worden. De focus op het ontwikkelen van een merk is daarin essentieel.
Waarom is het focussen op een HR-merk dan zo essentieel hoor ik je zeggen. Een merk verkoopt je merkverhaal en maakt je bedrijf authentiek. Daarmee trek je de juiste mensen naar je merk toe. Het belang van een sterk merk is samen te vatten in 5 superkrachten:
Dit laatste punt is voor echte sterke merken het allerbelangrijkste. Deze vijf superkrachten resulteren in een verhoogde waarde van je onderneming, dat je hogere marges kunt vragen en een hogere loyaliteit. Lees alle redenen waarom je als organisatie een sterk merk moet bouwen.
We hopen dat je nu overtuigd bent dat een sterk merk een belangrijke pijler is voor de groei van je HR-adviesbureau. De volgende stap is om je mee te nemen in het bouwen van een sterk merk. Een sterk merk bouw je door de merkreis af te leggen. De merkreis kent de volgende onderdelen:
Als HR-adviesbureau is het cruciaal om de fundamentele betekenis van je organisatie te begrijpen. Deze basis vormt je merk en zorgt voor een unieke positie in de branche. Met de tijd kan deze kern mogelijk naar de achtergrond zijn verschoven door dagelijkse beslommeringen en nieuwe ontwikkelingen. Daarom is het essentieel om er aandacht aan te besteden en de oorspronkelijke betekenis van je organisatie te herontdekken. Hiermee versterk je het fundament van je merk.
Een sterk merk heeft een eigen identiteit, wat mede bepaald wordt door de persoonlijkheid van het merk. Dit zijn de unieke waarden, uitdrukkingen en woorden die passen bij je organisatie. Dit is de uitingsvorm van je kernwaarden en heldenkrachten van je organisatie. Hierdoor voelen potentiële klanten of medewerkers zich aangetrokken tot je merk of juist niet, en dat is precies wat je wilt bereiken.
HR-adviesbureaus kennen een groot concurrentieveld. Naast concurrenten, is er ook veel aanbod van diensten en producten in de markt. Iedere speler in de markt wil daarmee klanten en talenten aantrekken. Positioneer daarom je merk in de markt. Dit doe je door de identiteit van je merk, de relevantie van je doelgroep en het onderscheid van je concurrenten te combineren en daaruit een sterke positionering te ontwikkelen. Je creëert daarmee een domein die niemand anders heeft en die probeer je groot te maken.
Je huisstijl speelt een enorm belangrijke rol in de kracht van je merk. De huisstijl is letterlijk de visuele vertaling van je merkverhaal en positionering. Door consistent je huisstijl te gebruiken zorg je voor herkenning bij de doelgroep.
Elk contactmoment moet dezelfde boodschap uitdragen en hetzelfde gevoel oproepen. Daarom is de zesde stap het actualiseren van alle merkuitingen. Denk hierbij aan je website, brochures en visitekaartjes. De ervaring van het ontmoeten van een medewerker moet overeenkomen met de ervaring van het bezoeken van je website. Met deze stap sluit je de fundering van je merk af.
Om impact te maken moet je heldendaden verrichten. Dat doe je door je merk te laden én te blijven vernieuwen. Alleen op die manier kun je stap voor stap dichterbij je missie komen. Het laden en innoveren van je merk kent drie lijnen:
Wil je meer weten over de merkreis en oefeningen ontvangen om met de merkreis aan de slag te gaan? Download dan het kosteloze Heldenmerk-pakket.
Het e-book ‘Bouw een Heldenmerk’ met alle theorie om een heldenmerk te bouwen;
Het oefeningenboek waarin alle opdrachten staan om een heldenmerk te bouwen;
Canvassen en andere middelen die jou en je merkteam helpen bij de opdrachten uit het oefeningenboek.
HR-adviesmerken zijn er in verschillende maten. Het bekendste merk in de markt is McKinsey & Company. Dat er ook goede MKB-merken in deze markt zijn laten we zien in drie voorbeelden:
Waarom zou je niet investeren in je merk? Veel adviesbureaus focussen zich vaak op de primaire dienstverlening en houden ervan om op de achtergrond te werken. Op dit moment hebben ze genoeg klanten om van te kunnen leven. Daarnaast durf je niet om ergens voor te gaan staan. Anderen kunnen namelijk wat van je vinden. Een aantal goede redenen om niet direct te investeren in een merk.
Belangrijk is wel dat je goed op de markt blijft letten, want de concurrentie ligt op de loer. Door tijd en middelen beschikbaar te maken om je merk te blijven ontwikkelen, zorg je ervoor dat je op lange termijn bestaansrecht behoudt.
Wil je aan de slag met het bouwen van je HR-adviesmerk? Dan is het Heldenmerk-pakket echt iets voor jou. In het Heldenmerk-pakket zit het boek ‘Bouw een Heldenmerk’, een oefeningenboek met verschillende opdrachten om zelf met de merkreis aan de slag te gaan en verschillende canvassen en sjablonen die je voor deze opdrachten in kunt zetten. Download het kosteloze heldenmerk-pakket snel.
Merken bouwen is in iedere sector van levensbelang. Merken hebben een ziel, wat hen voorsprong geeft op bedrijven die zich niet focussen op merkontwikkeling. Waarom merkontwikkeling (ook wel branding genoemd) voor HR-adviesbureaus zo belangrijk is lees je in dit artikel.
Net als bedrijven in andere sectoren kennen HR-adviesbureaus uitdagingen om toekomstbestendig te zijn. De uitdagingen voor de HR-adviesbureaus zijn:
Dit zijn een aantal belangrijke uitdagingen waar alle HR-adviesbureaus mee te maken krijgen. Op individuele basis zullen er nog andere uitdagingen bijkomen die aangegaan dienen te worden. De focus op het ontwikkelen van een merk is daarin essentieel.
Waarom is het focussen op een HR-merk dan zo essentieel hoor ik je zeggen. Een merk verkoopt je merkverhaal en maakt je bedrijf authentiek. Daarmee trek je de juiste mensen naar je merk toe. Het belang van een sterk merk is samen te vatten in 5 superkrachten:
Dit laatste punt is voor echte sterke merken het allerbelangrijkste. Deze vijf superkrachten resulteren in een verhoogde waarde van je onderneming, dat je hogere marges kunt vragen en een hogere loyaliteit. Lees alle redenen waarom je als organisatie een sterk merk moet bouwen.
We hopen dat je nu overtuigd bent dat een sterk merk een belangrijke pijler is voor de groei van je HR-adviesbureau. De volgende stap is om je mee te nemen in het bouwen van een sterk merk. Een sterk merk bouw je door de merkreis af te leggen. De merkreis kent de volgende onderdelen:
Als HR-adviesbureau is het cruciaal om de fundamentele betekenis van je organisatie te begrijpen. Deze basis vormt je merk en zorgt voor een unieke positie in de branche. Met de tijd kan deze kern mogelijk naar de achtergrond zijn verschoven door dagelijkse beslommeringen en nieuwe ontwikkelingen. Daarom is het essentieel om er aandacht aan te besteden en de oorspronkelijke betekenis van je organisatie te herontdekken. Hiermee versterk je het fundament van je merk.
Een sterk merk heeft een eigen identiteit, wat mede bepaald wordt door de persoonlijkheid van het merk. Dit zijn de unieke waarden, uitdrukkingen en woorden die passen bij je organisatie. Dit is de uitingsvorm van je kernwaarden en heldenkrachten van je organisatie. Hierdoor voelen potentiële klanten of medewerkers zich aangetrokken tot je merk of juist niet, en dat is precies wat je wilt bereiken.
HR-adviesbureaus kennen een groot concurrentieveld. Naast concurrenten, is er ook veel aanbod van diensten en producten in de markt. Iedere speler in de markt wil daarmee klanten en talenten aantrekken. Positioneer daarom je merk in de markt. Dit doe je door de identiteit van je merk, de relevantie van je doelgroep en het onderscheid van je concurrenten te combineren en daaruit een sterke positionering te ontwikkelen. Je creëert daarmee een domein die niemand anders heeft en die probeer je groot te maken.
Je huisstijl speelt een enorm belangrijke rol in de kracht van je merk. De huisstijl is letterlijk de visuele vertaling van je merkverhaal en positionering. Door consistent je huisstijl te gebruiken zorg je voor herkenning bij de doelgroep.
Elk contactmoment moet dezelfde boodschap uitdragen en hetzelfde gevoel oproepen. Daarom is de zesde stap het actualiseren van alle merkuitingen. Denk hierbij aan je website, brochures en visitekaartjes. De ervaring van het ontmoeten van een medewerker moet overeenkomen met de ervaring van het bezoeken van je website. Met deze stap sluit je de fundering van je merk af.
Om impact te maken moet je heldendaden verrichten. Dat doe je door je merk te laden én te blijven vernieuwen. Alleen op die manier kun je stap voor stap dichterbij je missie komen. Het laden en innoveren van je merk kent drie lijnen:
Wil je meer weten over de merkreis en oefeningen ontvangen om met de merkreis aan de slag te gaan? Download dan het kosteloze Heldenmerk-pakket.
Het e-book ‘Bouw een Heldenmerk’ met alle theorie om een heldenmerk te bouwen;
Het oefeningenboek waarin alle opdrachten staan om een heldenmerk te bouwen;
Canvassen en andere middelen die jou en je merkteam helpen bij de opdrachten uit het oefeningenboek.
HR-adviesmerken zijn er in verschillende maten. Het bekendste merk in de markt is McKinsey & Company. Dat er ook goede MKB-merken in deze markt zijn laten we zien in drie voorbeelden:
Waarom zou je niet investeren in je merk? Veel adviesbureaus focussen zich vaak op de primaire dienstverlening en houden ervan om op de achtergrond te werken. Op dit moment hebben ze genoeg klanten om van te kunnen leven. Daarnaast durf je niet om ergens voor te gaan staan. Anderen kunnen namelijk wat van je vinden. Een aantal goede redenen om niet direct te investeren in een merk.
Belangrijk is wel dat je goed op de markt blijft letten, want de concurrentie ligt op de loer. Door tijd en middelen beschikbaar te maken om je merk te blijven ontwikkelen, zorg je ervoor dat je op lange termijn bestaansrecht behoudt.
Wil je aan de slag met het bouwen van je HR-adviesmerk? Dan is het Heldenmerk-pakket echt iets voor jou. In het Heldenmerk-pakket zit het boek ‘Bouw een Heldenmerk’, een oefeningenboek met verschillende opdrachten om zelf met de merkreis aan de slag te gaan en verschillende canvassen en sjablonen die je voor deze opdrachten in kunt zetten. Download het kosteloze heldenmerk-pakket snel.
In het heldenmerk-pakket ontvang je het E-book én oefeningenboek om je eigen betekenisvolle merk te bouwen.
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Graag inspireren wij helden zoals jij om een superheld te worden. Om onze content en website hiervoor te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Door op OK te klikken ga je akkoord met het gebruik van cookies op onze website. In ons Privacy Statement kun je meer hierover lezen.
We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.
Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.
Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.
Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.
We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.
We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.
Deze cookies verzamelen informatie die in geaggregeerde vorm wordt gebruikt om ons te helpen begrijpen hoe onze website wordt gebruikt of hoe effectief onze marketingcampagnes zijn, of om ons te helpen onze website en applicatie voor u aan te passen om uw ervaring te verbeteren.
Als u niet wilt dat wij uw bezoek aan onze site volgen, kunt u dit in uw browser hier uitschakelen:
We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt
Google Webfont Instellingen:
Google Maps Instellingen:
Google reCaptcha instellingen:
Vimeo en Youtube video's insluiten:
De volgende cookies zijn ook nodig - U kunt kiezen of u ze wilt toestaan: