Gratis Tools voor merken:
Creating Heroes – Apeldoorn
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
In de reeks nemen we je mee in de inspirerende verhalen van merken die niet alleen producten aanbieden, maar ook een positieve impact hebben op de wereld om hen heen. Elk van deze merken begint met een visie en een missie om verandering teweeg te brengen. Deze week nemen we je mee naar het merk HappySoaps. Het merk dat zich inzet voor een plasticvrije branche van verzorgingsproducten. En voor ons is het leuk dat het een Apeldoorns bedrijf is 😊.
Iedere merkreis start met de betekenis van een merk. De betekenis is de ideologie van een merk die nooit verandert. Het verhaal van HappySoaps begon in bij twee broers: Marco en Marcel Koers. Zonder achtergrond in de verzorgingsindustrie zijn zij in het diepe gesprongen, vanuit de verwondering over de vele hoeveelheid plastic in deze industrie. Op jonge leeftijd starten ze al met shaversclub.nl. Het is een merk waar klanten een abonnement afnamen om op vaste frequentie scheermesjes te ontvangen. De focus bij dit merk lag al op het minimaliseren van plastic afval.
Tot hun verbazing ontdekten ze dat de meeste producten in deze branche voornamelijk uit water bestonden, verpakt in plastic, vertelde ze in gesprek met Zustainabox. De productontwikkelaar vertelde hun dat als je een shampoo gaat ontwikkelen, dat het in basis gaat over een plastic fles met daarbij 20 % werkzame stoffen en de rest is gewoon water. Dit was de vonk die HappySoaps deed ontstaan. HappySoaps begon als een direct-to-consumer (d2c) merk en groeide snel uit tot een belangrijke speler in de verzorgingsmarkt.
Ze startten als een puur e-commerce merk, wat hen in staat stelde om nieuwe markten te verkennen en de interesse in hun duurzame producten aan te tonen. Het verhaal van HappySoaps begon in de zoektocht naar een betere scheerzeep, maar groeide uit tot een inspirerend verhaal van ondernemerschap, duurzaamheid en verandering in de verzorgingsindustrie.
De ideologie van een merk resulteert in de visie en missie van het merk. De visie is daarmee de kijk op de wereld. In gesprek met Zustainabox vertelt Marcel over hun visie:
“Voor ons is het allerbelangrijkst dat de consument niets aan gebruiksgemak inlevert en dat het een aankoop is waar de portemonnee ook blij van wordt. We kunnen ons op de eco-consument richten, alleen gaan we dan niet zoveel impact kunnen maken, dan wanneer we onze producten voor iedereen aantrekkelijk maken. De consument is met ons beter uit voor de portemonnee en het milieu.”
Daarmee is het merk op een missie:
“100% plasticvrije en natuurlijke verzorging toegankelijk maken voor iedereen, dat willen wij!”
Zelf aan de slag met het ontdekken van je merkidentiteit? Download dan het Heldenmerk-pakket. Hierin ontvang je:
Het e-book ‘Bouw een Heldenmerk’ met alle theorie om een heldenmerk te bouwen;
Het oefeningenboek waarin alle opdrachten staan om een heldenmerk te bouwen;
Canvassen en andere middelen die jou en je merkteam helpen bij de opdrachten uit het oefeningenboek.
De persoonlijkheid van het merk is goed te zien in een praktisch voorbeeld. Happysoaps is veel bezig met het minimaliseren van de hoeveelheid plastic dat bij transport gebruikt wordt. Dat begint bij henzelf en daarmee proberen ze ook de transportsector te inspireren. Alleen loopt deze sector nog achter, waardoor het lastig is om nog meer impact te maken.
Dit laat mooi de persoonlijkheid van Happysoaps zien: Niet accepteren zoals het is, maar juist continu nieuwe oplossingen bedenken om de missie te kunnen bereiken. Of het nu gaat om plasticvrije palletverzendingen of het uitdelen van katoenen tasjes aan personeel om plastic te voorkomen. Ze zijn niet de vingerwijzer naar anderen, maar de innovator die op zoek gaat naar lange termijn oplossingen.
De merkpersoonlijkheid is daarmee de uitingsvorm van de identiteit. Doormiddel van o.a. de waarden, taal en gedragingen die een merk heeft, uit het zich in het openbaar. HappySoaps staat daarmee voor producten van eerlijke prijzen, plasticvrij, geproduceerd met natuurlijke ingrediënten in Nederland met besparing van water.
Het publiek van Happysoaps zijn de consumenten die zij betitelen als normale consumenten die willen bijdragen aan een beter milieu, maar zelf daar niet de prijs voor willen betalen. De relevantie voor hen is dat het product dus concurrerend moet zijn qua prijs én hen helpt om zichzelf beter te verzorgen. De concurrenten van het merk zijn de bestaande cosmeticabedrijven. Het onderscheid mogen wel duidelijk zijn: Plasticvrij, natuurlijke ingrediënten en gemaakt in Nederland.
Anders dan een merk als Lush zijn de producten van HappySoaps ook in de supermarkt te vinden. Een belangrijk element voor het merk om uit te lichten is dat de shampoobars langer mee gaan dan een shampoofles. De bar is per stuk hoger in de prijs dan een shampoofles, maar onder aan de streep kost het zeker niets meer.
De positionering is daarmee gericht op de natuurlijke en plasticvrije verzorging, die goed is voor jezelf én de planeet.
Het verhaal van HappySoaps staat als een huis. Dit verhaal is verder uitgewerkt in de visuele identiteit van het merk. Het logo van HappySoaps staat centraal in de huisstijl. Een strak logo, waarbij twee blaadjes de natuurlijke ingrediënten visualiseren. Hun kleurenpallet kent veel kleuren die vrolijk zijn, wat een happy sfeer maakt.
Belangrijker nog is dat de huisstijl en het merkverhaal consistent wordt doorgevoerd op al hun kanalen. Het allerbelangrijkste is de productverpakking voor het merk. In de supermarkten moet dáár de consument worden overtuigd. En daarbij zijn de argumenten die niet per definitie betekenisvol zijn erg belangrijk. HappySoaps heeft heel goed door wie haar klantgroep is: De consument die duurzaamheid belangrijk vindt, maar ook hun eigen portemonnee. En juist op dat laatste argument zetten zij hun verhaal in. Een HappySoaps product is goedkoper dan die van een concurrent. Bij aanschaf kost het product meer, maar het gaat langer mee, waardoor het uiteindelijk goedkoper is.
De smile die uit de verpakking is gestanst om het product te zien komt terug op de happy in HappySoaps.
Het merk is de laatste jaren flink gegroeid. Vorig jaar heeft HappySoaps meer dan 5 miljoen plastic flessen bespaard. Maar daar blijft het niet bij. Het merk groeit ieder jaar met een introductie in nieuwe landen. Hun volgende ambitieuze tussendoel: 50 miljoen plastic flessen per jaar besparen vanaf 2025.
Het verhaal van Happysoaps is een inspirerend verhaal waaruit je lessen kunt trekken voor je eigen organisatie. De drie hoofdlessen die je kunt leren van dit merk zijn:
In de reeks nemen we je mee in de inspirerende verhalen van merken die niet alleen producten aanbieden, maar ook een positieve impact hebben op de wereld om hen heen. Elk van deze merken begint met een visie en een missie om verandering teweeg te brengen. Deze week nemen we je mee naar het merk HappySoaps. Het merk dat zich inzet voor een plasticvrije branche van verzorgingsproducten. En voor ons is het leuk dat het een Apeldoorns bedrijf is 😊.
Iedere merkreis start met de betekenis van een merk. De betekenis is de ideologie van een merk die nooit verandert. Het verhaal van HappySoaps begon in bij twee broers: Marco en Marcel Koers. Zonder achtergrond in de verzorgingsindustrie zijn zij in het diepe gesprongen, vanuit de verwondering over de vele hoeveelheid plastic in deze industrie. Op jonge leeftijd starten ze al met shaversclub.nl. Het is een merk waar klanten een abonnement afnamen om op vaste frequentie scheermesjes te ontvangen. De focus bij dit merk lag al op het minimaliseren van plastic afval.
Tot hun verbazing ontdekten ze dat de meeste producten in deze branche voornamelijk uit water bestonden, verpakt in plastic, vertelde ze in gesprek met Zustainabox. De productontwikkelaar vertelde hun dat als je een shampoo gaat ontwikkelen, dat het in basis gaat over een plastic fles met daarbij 20 % werkzame stoffen en de rest is gewoon water. Dit was de vonk die HappySoaps deed ontstaan. HappySoaps begon als een direct-to-consumer (d2c) merk en groeide snel uit tot een belangrijke speler in de verzorgingsmarkt.
Ze startten als een puur e-commerce merk, wat hen in staat stelde om nieuwe markten te verkennen en de interesse in hun duurzame producten aan te tonen. Het verhaal van HappySoaps begon in de zoektocht naar een betere scheerzeep, maar groeide uit tot een inspirerend verhaal van ondernemerschap, duurzaamheid en verandering in de verzorgingsindustrie.
De ideologie van een merk resulteert in de visie en missie van het merk. De visie is daarmee de kijk op de wereld. In gesprek met Zustainabox vertelt Marcel over hun visie:
“Voor ons is het allerbelangrijkst dat de consument niets aan gebruiksgemak inlevert en dat het een aankoop is waar de portemonnee ook blij van wordt. We kunnen ons op de eco-consument richten, alleen gaan we dan niet zoveel impact kunnen maken, dan wanneer we onze producten voor iedereen aantrekkelijk maken. De consument is met ons beter uit voor de portemonnee en het milieu.”
Daarmee is het merk op een missie:
“100% plasticvrije en natuurlijke verzorging toegankelijk maken voor iedereen, dat willen wij!”
Het e-book ‘Bouw een Heldenmerk’ met alle theorie om een heldenmerk te bouwen;
Het oefeningenboek waarin alle opdrachten staan om een heldenmerk te bouwen;
Canvassen en andere middelen die jou en je merkteam helpen bij de opdrachten uit het oefeningenboek.
De persoonlijkheid van het merk is goed te zien in een praktisch voorbeeld. Happysoaps is veel bezig met het minimaliseren van de hoeveelheid plastic dat bij transport gebruikt wordt. Dat begint bij henzelf en daarmee proberen ze ook de transportsector te inspireren. Alleen loopt deze sector nog achter, waardoor het lastig is om nog meer impact te maken.
Dit laat mooi de persoonlijkheid van Happysoaps zien: Niet accepteren zoals het is, maar juist continu nieuwe oplossingen bedenken om de missie te kunnen bereiken. Of het nu gaat om plasticvrije palletverzendingen of het uitdelen van katoenen tasjes aan personeel om plastic te voorkomen. Ze zijn niet de vingerwijzer naar anderen, maar de innovator die op zoek gaat naar lange termijn oplossingen.
De merkpersoonlijkheid is daarmee de uitingsvorm van de identiteit. Doormiddel van o.a. de waarden, taal en gedragingen die een merk heeft, uit het zich in het openbaar. HappySoaps staat daarmee voor producten van eerlijke prijzen, plasticvrij, geproduceerd met natuurlijke ingrediënten in Nederland met besparing van water.
Het publiek van Happysoaps zijn de consumenten die zij betitelen als normale consumenten die willen bijdragen aan een beter milieu, maar zelf daar niet de prijs voor willen betalen. De relevantie voor hen is dat het product dus concurrerend moet zijn qua prijs én hen helpt om zichzelf beter te verzorgen. De concurrenten van het merk zijn de bestaande cosmeticabedrijven. Het onderscheid mogen wel duidelijk zijn: Plasticvrij, natuurlijke ingrediënten en gemaakt in Nederland.
Anders dan een merk als Lush zijn de producten van HappySoaps ook in de supermarkt te vinden. Een belangrijk element voor het merk om uit te lichten is dat de shampoobars langer mee gaan dan een shampoofles. De bar is per stuk hoger in de prijs dan een shampoofles, maar onder aan de streep kost het zeker niets meer.
De positionering is daarmee gericht op de natuurlijke en plasticvrije verzorging, die goed is voor jezelf én de planeet.
Het verhaal van HappySoaps staat als een huis. Dit verhaal is verder uitgewerkt in de visuele identiteit van het merk. Het logo van HappySoaps staat centraal in de huisstijl. Een strak logo, waarbij twee blaadjes de natuurlijke ingrediënten visualiseren. Hun kleurenpallet kent veel kleuren die vrolijk zijn, wat een happy sfeer maakt.
Belangrijker nog is dat de huisstijl en het merkverhaal consistent wordt doorgevoerd op al hun kanalen. Het allerbelangrijkste is de productverpakking voor het merk. In de supermarkten moet dáár de consument worden overtuigd. En daarbij zijn de argumenten die niet per definitie betekenisvol zijn erg belangrijk. HappySoaps heeft heel goed door wie haar klantgroep is: De consument die duurzaamheid belangrijk vindt, maar ook hun eigen portemonnee. En juist op dat laatste argument zetten zij hun verhaal in. Een HappySoaps product is goedkoper dan die van een concurrent. Bij aanschaf kost het product meer, maar het gaat langer mee, waardoor het uiteindelijk goedkoper is.
De smile die uit de verpakking is gestanst om het product te zien komt terug op de happy in HappySoaps.
Het merk is de laatste jaren flink gegroeid. Vorig jaar heeft HappySoaps meer dan 5 miljoen plastic flessen bespaard. Maar daar blijft het niet bij. Het merk groeit ieder jaar met een introductie in nieuwe landen. Hun volgende ambitieuze tussendoel: 50 miljoen plastic flessen per jaar besparen vanaf 2025.
Het verhaal van Happysoaps is een inspirerend verhaal waaruit je lessen kunt trekken voor je eigen organisatie. De drie hoofdlessen die je kunt leren van dit merk zijn:
In het heldenmerk-pakket ontvang je het E-book én oefeningenboek om je eigen betekenisvolle merk te bouwen.
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Graag inspireren wij helden zoals jij om een superheld te worden. Om onze content en website hiervoor te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Door op OK te klikken ga je akkoord met het gebruik van cookies op onze website. In ons Privacy Statement kun je meer hierover lezen.
We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.
Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.
Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.
Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.
We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.
We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.
Deze cookies verzamelen informatie die in geaggregeerde vorm wordt gebruikt om ons te helpen begrijpen hoe onze website wordt gebruikt of hoe effectief onze marketingcampagnes zijn, of om ons te helpen onze website en applicatie voor u aan te passen om uw ervaring te verbeteren.
Als u niet wilt dat wij uw bezoek aan onze site volgen, kunt u dit in uw browser hier uitschakelen:
We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt
Google Webfont Instellingen:
Google Maps Instellingen:
Google reCaptcha instellingen:
Vimeo en Youtube video's insluiten:
De volgende cookies zijn ook nodig - U kunt kiezen of u ze wilt toestaan: