• Over Heldenmerken
  • Over ons
  • Onze heldenmissie
  • Inspiratie
  • Contact
Creating Heroes
  • Diensten
  • Werkwijze
  • Heldencases
    • Ons Heldenarsenaal
    • Heldenportfolio
  • Gratis Herotalk
  • Menu Menu

Inspireren is een keuze!

Wil jij anderen inspireren of niet? Het is een vraag die wij vaker stellen aan ondernemers. Het klinkt gek, want over het algemeen ben je inspirerend of niet. Toch vinden wij dat het inspireren een keuze is die je maakt. Waarom dat is leggen we in dit artikel uit.

Wil je voorop lopen of niet?

De vervolgvraag die wij stellen aan ondernemers is: Wil je voorop lopen of niet? Dit is een essentiële vraag. Veel ondernemers beginnen hier namelijk te twijfelen. Er zijn genoeg ondernemers die alleen maar hun werk willen doen, daar goed in willen zijn en niet zo zeer op de voorgrond hoeven te staan.

Daarom is deze vraag extra relevant. Als je wilt inspireren moet jij je namelijk onderscheiden ten opzichte van anderen. Je steekt je kop boven het maaiveld uit en laat zien waar jij voor staat, wat je overtuigingen zijn. Als je voorop wilt lopen, is er al een eerste stap gezet in het inspireren.

“Ben je eruit of je wilt inspireren? Investeer dan in het laden van je verhaal.”

Willen inspireren is een strategische keuze

Het willen inspireren is een strategische keuze in de koers die je vaart met de marketing van je merk! En als jij anderen wilt inspireren met je merk doe je dat door je verhaal te vertellen. Het verhaal omtrent je identiteit en overtuigingen. Eerst vang je jouw verhaal om dit vervolgens op een structurele manier naar buiten te brengen. Daarom is inspireren een strategische keuze. Voor het inspireren van anderen zet je namelijk storytelling in en storytelling is niet eenmalig je verhaal vertellen. Het is strategisch je verhaal vertellen op verschillende manieren op verschillende kanalen, maar wel structureel! Het inzetten van je verhaal en storytelling als strategie is een volgende keuze die je maakt, wanneer je gaat voor inspireren.

Lees ook: 5 essentiële stappen om storytelling in te zetten

Investeer in het vertellen van je verhaal

Ben je eruit of je wilt inspireren? Investeer dan in het laden van je verhaal. Zorg dat je jouw verhaal vangt, dat je deze verder uitwerkt in verschillende scenario’s en ga op zoek naar subverhalen voor je verhaal. Deze subverhalen vertel je via verschillende kanalen op verschillende manieren. Doordat je de keuze hebt gemaakt om te willen inspireren, heb je ook een budget dat je kunt inzetten bij het vertellen van je verhaal.

Je kunt hierbij denken aan korte documentaires over je klanten, aan het inzetten van een vorm van videomarketing, het schrijven van blogs en/ of een boek en een serie over jouw weg naar je missie. Bedenk goed welke vorm en kanaal bij jou en je klant past. Door dit structureel vol te houden ontwikkel je jouw verhaal verder en ga je anderen inspireren.

Om hier structureel mee aan de slag te gaan, ontwikkel je marketingprogramma’s voor je merk. Hoe je dit doet lees je in het artikel Hoe je structureel je merkverhaal vertelt met marketingprogramma’s

Inspireren is een keuze!

Wil jij anderen inspireren of niet? Het is een vraag die wij vaker stellen aan ondernemers. Het klinkt gek, want over het algemeen ben je inspirerend of niet. Toch vinden wij dat het inspireren een keuze is die je maakt. Waarom dat is leggen we in dit artikel uit.

Wil je voorop lopen of niet?

De vervolgvraag die wij stellen aan ondernemers is: Wil je voorop lopen of niet? Dit is een essentiële vraag. Veel ondernemers beginnen hier namelijk te twijfelen. Er zijn genoeg ondernemers die alleen maar hun werk willen doen, daar goed in willen zijn en niet zo zeer op de voorgrond hoeven te staan.

Daarom is deze vraag extra relevant. Als je wilt inspireren moet jij je namelijk onderscheiden ten opzichte van anderen. Je steekt je kop boven het maaiveld uit en laat zien waar jij voor staat, wat je overtuigingen zijn. Als je voorop wilt lopen, is er al een eerste stap gezet in het inspireren.

“Ben je eruit of je wilt inspireren? Investeer dan in het laden van je verhaal.”

Willen inspireren is een strategische keuze

Het willen inspireren is een strategische keuze in de koers die je vaart met de marketing van je merk! En als jij anderen wilt inspireren met je merk doe je dat door je verhaal te vertellen. Het verhaal omtrent je identiteit en overtuigingen. Eerst vang je jouw verhaal om dit vervolgens op een structurele manier naar buiten te brengen. Daarom is inspireren een strategische keuze. Voor het inspireren van anderen zet je namelijk storytelling in en storytelling is niet eenmalig je verhaal vertellen. Het is strategisch je verhaal vertellen op verschillende manieren op verschillende kanalen, maar wel structureel! Het inzetten van je verhaal en storytelling als strategie is een volgende keuze die je maakt, wanneer je gaat voor inspireren.

Lees ook: 5 essentiële stappen om storytelling in te zetten

Investeer in het vertellen van je verhaal

Ben je eruit of je wilt inspireren? Investeer dan in het laden van je verhaal. Zorg dat je jouw verhaal vangt, dat je deze verder uitwerkt in verschillende scenario’s en ga op zoek naar subverhalen voor je verhaal. Deze subverhalen vertel je via verschillende kanalen op verschillende manieren. Doordat je de keuze hebt gemaakt om te willen inspireren, heb je ook een budget dat je kunt inzetten bij het vertellen van je verhaal.

Je kunt hierbij denken aan korte documentaires over je klanten, aan het inzetten van een vorm van videomarketing, het schrijven van blogs en/ of een boek en een serie over jouw weg naar je missie. Bedenk goed welke vorm en kanaal bij jou en je klant past. Door dit structureel vol te houden ontwikkel je jouw verhaal verder en ga je anderen inspireren.

Om hier structureel mee aan de slag te gaan, ontwikkel je marketingprogramma’s voor je merk. Hoe je dit doet lees je in het artikel Hoe je structureel je merkverhaal vertelt met marketingprogramma’s

Misschien vind je dit ook interessant:

Maatschappelijke en Circulaire helden in Apeldoorn

27/05/2019/door Freek
Inspirerende voorbeelden

8 logo’s met verborgen boodschappen

09/05/2019/door Freek
Huisstijl Ontwikkeling

Psst, wil je een geheimpje lezen?

In Hero-secrets vertellen verschillende ondernemers de geheimen bij het bouwen en laden van een heldenmerk. Door je in te schrijven voor Hero-secrets ontvang je iedere maand een persoonlijke e-mail met exclusieve verhalen van, voor en over heldenmerken.

Lees de laatste artikelen op het inspiratieplatform

Onderzoek: Urgentie voor meer betekenis neemt toe!

19/05/2022/door Freek
Betekenisvol ondernemen

Aan de slag met purpose, zo begin je!

12/05/2022/door Freek
Boost je merketingkennis

Waarom je huisstijl voor positionering zorgt

05/05/2022/door Freek
Huisstijl Ontwikkeling
Ga voor een diepere betekenis: Van Bullshit naar Betekenis Ga voor een diepere betekenis: Van Bullshit naar Betekenis 7 essentiële stappen voor groei van een duurzame start-up 7 essentiële stappen voor groei van een duurzame start-up
Scroll naar bovenzijde

Graag inspireren wij helden zoals jij om een superheld te worden. Om onze content en website hiervoor te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Door op OK te klikken ga je akkoord met het gebruik van cookies op onze website. In ons Privacy Statement kun je meer hierover lezen.

OKPrivacy Statement

Cookie en privacy instellingen



Hoe wij cookies gebruiken

We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.

Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.

Essentiële Website Cookies

Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.

Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.

We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.

We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.

Overige externe diensten

We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt

Google Webfont Instellingen:

Google Maps Instellingen:

Google reCaptcha instellingen:

Vimeo en Youtube video's insluiten:

Accepteer instellingenVerberg de mededeling enkel