Inspireren is een keuze!

Wil jij anderen inspireren of niet? Het is een vraag die wij vaker stellen aan ondernemers. Het klinkt gek, want over het algemeen ben je inspirerend of niet. Toch vinden wij dat het inspireren een keuze is die je maakt. Waarom dat is leggen we in dit artikel uit.

Wil je voorop lopen of niet?

De vervolgvraag die wij stellen aan ondernemers is: Wil je voorop lopen of niet? Dit is een essentiële vraag. Veel ondernemers beginnen hier namelijk te twijfelen. Er zijn genoeg ondernemers die alleen maar hun werk willen doen, daar goed in willen zijn en niet zo zeer op de voorgrond hoeven te staan.

Daarom is deze vraag extra relevant. Als je wilt inspireren moet jij je namelijk onderscheiden ten opzichte van anderen. Je steekt je kop boven het maaiveld uit en laat zien waar jij voor staat, wat je overtuigingen zijn. Als je voorop wilt lopen, is er al een eerste stap gezet in het inspireren.

“Ben je eruit of je wilt inspireren? Investeer dan in het laden van je verhaal.”

Willen inspireren is een strategische keuze

Het willen inspireren is een strategische keuze in de koers die je vaart met de marketing van je merk! En als jij anderen wilt inspireren met je merk doe je dat door je verhaal te vertellen. Het verhaal omtrent je identiteit en overtuigingen. Eerst vang je jouw verhaal om dit vervolgens op een structurele manier naar buiten te brengen. Daarom is inspireren een strategische keuze. Voor het inspireren van anderen zet je namelijk storytelling in en storytelling is niet eenmalig je verhaal vertellen. Het is strategisch je verhaal vertellen op verschillende manieren op verschillende kanalen, maar wel structureel! Het inzetten van je verhaal en storytelling als strategie is een volgende keuze die je maakt, wanneer je gaat voor inspireren.

Lees ook: 5 essentiële stappen om storytelling in te zetten

Investeer in het vertellen van je verhaal

Ben je eruit of je wilt inspireren? Investeer dan in het laden van je verhaal. Zorg dat je jouw verhaal vangt, dat je deze verder uitwerkt in verschillende scenario’s en ga op zoek naar subverhalen voor je verhaal. Deze subverhalen vertel je via verschillende kanalen op verschillende manieren. Doordat je de keuze hebt gemaakt om te willen inspireren, heb je ook een budget dat je kunt inzetten bij het vertellen van je verhaal.

Je kunt hierbij denken aan korte documentaires over je klanten, aan het inzetten van een vorm van videomarketing, het schrijven van blogs en/ of een boek en een serie over jouw weg naar je missie. Bedenk goed welke vorm en kanaal bij jou en je klant past. Door dit structureel vol te houden ontwikkel je jouw verhaal verder en ga je anderen inspireren.

Om hier structureel mee aan de slag te gaan, ontwikkel je marketingprogramma’s voor je merk. Hoe je dit doet lees je in het artikel Hoe je structureel je merkverhaal vertelt met marketingprogramma’s

Inspireren is een keuze!

Wil jij anderen inspireren of niet? Het is een vraag die wij vaker stellen aan ondernemers. Het klinkt gek, want over het algemeen ben je inspirerend of niet. Toch vinden wij dat het inspireren een keuze is die je maakt. Waarom dat is leggen we in dit artikel uit.

Wil je voorop lopen of niet?

De vervolgvraag die wij stellen aan ondernemers is: Wil je voorop lopen of niet? Dit is een essentiële vraag. Veel ondernemers beginnen hier namelijk te twijfelen. Er zijn genoeg ondernemers die alleen maar hun werk willen doen, daar goed in willen zijn en niet zo zeer op de voorgrond hoeven te staan.

Daarom is deze vraag extra relevant. Als je wilt inspireren moet jij je namelijk onderscheiden ten opzichte van anderen. Je steekt je kop boven het maaiveld uit en laat zien waar jij voor staat, wat je overtuigingen zijn. Als je voorop wilt lopen, is er al een eerste stap gezet in het inspireren.

“Ben je eruit of je wilt inspireren? Investeer dan in het laden van je verhaal.”

Willen inspireren is een strategische keuze

Het willen inspireren is een strategische keuze in de koers die je vaart met de marketing van je merk! En als jij anderen wilt inspireren met je merk doe je dat door je verhaal te vertellen. Het verhaal omtrent je identiteit en overtuigingen. Eerst vang je jouw verhaal om dit vervolgens op een structurele manier naar buiten te brengen. Daarom is inspireren een strategische keuze. Voor het inspireren van anderen zet je namelijk storytelling in en storytelling is niet eenmalig je verhaal vertellen. Het is strategisch je verhaal vertellen op verschillende manieren op verschillende kanalen, maar wel structureel! Het inzetten van je verhaal en storytelling als strategie is een volgende keuze die je maakt, wanneer je gaat voor inspireren.

Lees ook: 5 essentiële stappen om storytelling in te zetten

Investeer in het vertellen van je verhaal

Ben je eruit of je wilt inspireren? Investeer dan in het laden van je verhaal. Zorg dat je jouw verhaal vangt, dat je deze verder uitwerkt in verschillende scenario’s en ga op zoek naar subverhalen voor je verhaal. Deze subverhalen vertel je via verschillende kanalen op verschillende manieren. Doordat je de keuze hebt gemaakt om te willen inspireren, heb je ook een budget dat je kunt inzetten bij het vertellen van je verhaal.

Je kunt hierbij denken aan korte documentaires over je klanten, aan het inzetten van een vorm van videomarketing, het schrijven van blogs en/ of een boek en een serie over jouw weg naar je missie. Bedenk goed welke vorm en kanaal bij jou en je klant past. Door dit structureel vol te houden ontwikkel je jouw verhaal verder en ga je anderen inspireren.

Om hier structureel mee aan de slag te gaan, ontwikkel je marketingprogramma’s voor je merk. Hoe je dit doet lees je in het artikel Hoe je structureel je merkverhaal vertelt met marketingprogramma’s

Vraag het Heldenmerk-pakket aan!

In het heldenmerk-pakket ontvang je het E-book én oefeningenboek om je eigen betekenisvolle merk te bouwen.