Gratis Tools voor merken:
Creating Heroes – Apeldoorn
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Een merk is pas echt succesvol als je medewerkers het hele merk leven. Living the brand wordt het ook wel genoemd. Maar hoe zorg je ervoor dat medewerkers je merk beleven? En hoe kun je dit stimuleren? In dit artikel lees je er over.
Ieder sterk merk heeft een sterke fundering nodig. Voordat je een merk écht kunt beleven, is het belangrijk om de fundering neer te zetten. De fundering bestaat uit de betekenis, de visie, de missie, de persoonlijkheid, de positionering, de huisstijl en de communicatiedragers van je merk.
In het ontwikkelproces naar de fundering is het verstandig om een delegatie van je medewerkers te betrekken. Deze delegatie is een afspiegeling van de gehele organisatie, zodat de wortelen van de fundering al in de organisatie aanwezig zijn. Om het ontwikkelproces van je merkfundering te doorlopen download je het heldenmerk-pakket.
Om een merk te kunnen beleven, moet je het eerst door en door kennen. Wanneer de identiteit van je merk herijkt is, is dat pas het startpunt. Niemand in je organisatie kent het merk alsof het van zichzelf is. Daarom ga je als eerst samen met je medewerkers het merk verkennen. De verkenning start bij het presenteren van je merk bij de gehele organisatie. Vervolgens ga je aan de slag met verschillende verdiepingssessies om de kernwaarden van je merk te verkennen. Wat betekent de kernwaarde voor de medewerkers? En wat betekent het in hun dagelijkse werk? Deze verkenning is een basis om het merk te gaan beleven.
Zelf aan de slag met het ontdekken van je merkidentiteit? Download dan het Heldenmerk-pakket. Hierin ontvang je:
Het e-book ‘Bouw een Heldenmerk’ met alle theorie om een heldenmerk te bouwen;
Het oefeningenboek waarin alle opdrachten staan om een heldenmerk te bouwen;
Canvassen en andere middelen die jou en je merkteam helpen bij de opdrachten uit het oefeningenboek.
Hoe kun je het beleven van je merk nu stimuleren? Hieronder een aantal onderdelen die je kunt inzetten.
De missie van de organisatie is het kompas waarop de organisatie drijft. Toch kan het voor een individu nog best abstract zijn. Daarom is het belangrijk dat het directie en management met alle mensen in de organisatie het dialoog aan gaat. Zowel met individuen als met de teams. De uitkomst van deze dialogen is dat ze een persoonlijke en een team-missie omschrijven die verbinding heeft met de merkmissie. Hierdoor weet je zeker dat men het merk verder gaat verkennen en beleven. Het merk is hiermee een tool die ze gebruiken om hun missie te bereiken.
Om een merk te beleven, moet je het iedere dag leven. Dit stimuleer je door buddy’s aan elkaar te koppelen. Zij helpen elkaar om de kernwaarden en de missie dagelijks te beleven. Wat betekent een kernwaarde als bevorderen van gezondheid voor het verkoopteam? En wat betekent dat voor de directeur? En voor de baliemedewerker? Wanneer je dit hebt bepaald, gaan buddy’s elkaar coachen op de kernwaarden, de principes en de missie van de organisatie. Hoe ervaren ze dat? Wat kunnen ze verbeteren en wat kunnen ze leren van elkaar? Op deze manier kun je iedere kernwaarde en de missie laten leven in de organisatie.
Een andere goede wijze om je medewerkers te betrekken bij je merk is om vanaf dag één het merkverhaal te laten beleven. Verzorg een introductieprogramma voor alle nieuwe medewerkers. Ontwikkel bijvoorbeeld een escape room voor nieuwe medewerkers. Door de escape room te doorlopen gaan ze middels verschillende opdrachten de missie bereiken. Hierdoor staan ze vanaf dag één aan om in het beleven van het merk.
Om medewerkers in beweging te zetten op basis van de merkwaarde, is het structureel laden van belang. Denk bijvoorbeeld aan iedere week een lunch and learn. Op basis van je merkverhaal en kernwaarden nodig je verschillende sprekers uit die een talk houden over een specifiek thema. Naast externe sprekers gaan ook medewerkers zelf een talk houden over hoe het merk hun specifieke werk beïnvloedt. Hierdoor leren medewerkers van elkaar en externen om het merk nóg meer te beleven.
Het merk beleven kan op verschillende manieren. Het introduceren van verschillende interne merkprogramma’s is zo’n manier. Een programma duurt ongeveer een half jaar en daarin behandel je één thema. Als bijvoorbeeld één van je kernwaarden gezondheid is, dan ga je aan de slag met een gezondheidsprogramma een half jaar lang. Daarin stimuleer je medewerkers om gezonder te leven, door bijvoorbeeld een gezonde lunch te faciliteren, meer sport- en beweegmomenten te creëren en samen te ontdekken hoe zij zich gezonder op hun werkplek kunnen bewegen. Bekijk ook het voorbeeld van Interpolis, hoe zij ‘Glashelder’ hebben doorgevoerd in de organisatie.
Beleven van je merk kan niet zonder zichtbaarheid. Daarom is het belangrijk om je merkwaarden zichtbaar te maken voor je medewerkers. De werkplek van je medewerkers moet daarmee het merkverhaal volledig dragen. De belofte glashelder van Interpolis kan niet zonder een glasheldere werkplek. Symio maakt hun merk zichtbaar door een toffe klantenwand waarin de reacties van klanten door verschillende tv’s wordt getoond. Daarbij is ook een wall of change in het kantoor opgenomen om zo de strategie zichtbaar te maken. Op basis van je merkverhaal kun je op deze manier jullie missie zichtbaar maken voor alle medewerkers. Deze zichtbaarheid leidt tot een grotere beleving van het merk.
Medewerkers willen zichzelf ontwikkelen, dat is erg belangrijk om de betrokkenheid te vergroten. Door individuele ontwikkelprogramma’s aan te bieden zodat de medewerker zich kan ontwikkelen naar zijn of haar persoonlijke missie zorg je ervoor dat ze het merk meer kunnen omarmen. Deze programma’s zijn niet alleen trainingen, cursussen en workshops, maar het kan ook een plaats zijn waar ze kunnen creëren. Wil een medewerker zich ontwikkelen in het organiserend vermogen, dan mag het zelf een event opzetten. Door individueel naar de ontwikkeling van medewerkers te krijgen weet je zeker dat ze het merk meer en meer van zichzelf maken.
Veel organisaties hebben al teamuitjes, personeelsfeesten en andere vormen van borrels. Dit zijn belangrijke momenten om medewerkers meer met elkaar en dus ook meer met het merk in verbinding te brengen. Op deze momenten zijn ook de merkwaarden aanwezig, al dan niet bewust. Hierdoor groeit het merkbesef en ook de merkbeleving.
Om nieuwe dingen te doen, heb je ook verschillende tools nodig om het te kunnen doen. Als merkleiders is het belangrijk om je op te stellen als facilitator van je medewerkers. Alles wat zij nodig hebben om het merk uit te dragen, te beleven en dichterbij de missie te komen moet je daarmee faciliteren. Uiteraard wel binnen het fatsoenlijke 😉. Dit kunnen ansichtkaarten zijn die medewerkers kunnen sturen naar klanten, spelvormen die zij met klanten of onderling kunnen inzetten of een online tool die hen helpt om nog dichterbij de waarden te komen.
Het beleven van je merk gaat vaak om kleine onderdelen die bij elkaar een grote impact maken. Daardoor is er geen één manier om de beleving van je merk te vergroten. Ieder merk heeft een eigen ziel en vanuit deze ziel ga je verschillende onderdelen inzetten om het daadwerkelijk te beleven. Het allerbelangrijkste is dat je met medewerkers blijft communiceren, op welke creatieve manieren dan ook. En dat je hen faciliteert om de beleving van je merk te verhogen.
Een merk is pas echt succesvol als je medewerkers het hele merk leven. Living the brand wordt het ook wel genoemd. Maar hoe zorg je ervoor dat medewerkers je merk beleven? En hoe kun je dit stimuleren? In dit artikel lees je er over.
Ieder sterk merk heeft een sterke fundering nodig. Voordat je een merk écht kunt beleven, is het belangrijk om de fundering neer te zetten. De fundering bestaat uit de betekenis, de visie, de missie, de persoonlijkheid, de positionering, de huisstijl en de communicatiedragers van je merk.
In het ontwikkelproces naar de fundering is het verstandig om een delegatie van je medewerkers te betrekken. Deze delegatie is een afspiegeling van de gehele organisatie, zodat de wortelen van de fundering al in de organisatie aanwezig zijn. Om het ontwikkelproces van je merkfundering te doorlopen download je het heldenmerk-pakket.
Om een merk te kunnen beleven, moet je het eerst door en door kennen. Wanneer de identiteit van je merk herijkt is, is dat pas het startpunt. Niemand in je organisatie kent het merk alsof het van zichzelf is. Daarom ga je als eerst samen met je medewerkers het merk verkennen. De verkenning start bij het presenteren van je merk bij de gehele organisatie. Vervolgens ga je aan de slag met verschillende verdiepingssessies om de kernwaarden van je merk te verkennen. Wat betekent de kernwaarde voor de medewerkers? En wat betekent het in hun dagelijkse werk? Deze verkenning is een basis om het merk te gaan beleven.
Het e-book ‘Bouw een Heldenmerk’ met alle theorie om een heldenmerk te bouwen;
Het oefeningenboek waarin alle opdrachten staan om een heldenmerk te bouwen;
Canvassen en andere middelen die jou en je merkteam helpen bij de opdrachten uit het oefeningenboek.
Hoe kun je het beleven van je merk nu stimuleren? Hieronder een aantal onderdelen die je kunt inzetten.
De missie van de organisatie is het kompas waarop de organisatie drijft. Toch kan het voor een individu nog best abstract zijn. Daarom is het belangrijk dat het directie en management met alle mensen in de organisatie het dialoog aan gaat. Zowel met individuen als met de teams. De uitkomst van deze dialogen is dat ze een persoonlijke en een team-missie omschrijven die verbinding heeft met de merkmissie. Hierdoor weet je zeker dat men het merk verder gaat verkennen en beleven. Het merk is hiermee een tool die ze gebruiken om hun missie te bereiken.
Om een merk te beleven, moet je het iedere dag leven. Dit stimuleer je door buddy’s aan elkaar te koppelen. Zij helpen elkaar om de kernwaarden en de missie dagelijks te beleven. Wat betekent een kernwaarde als bevorderen van gezondheid voor het verkoopteam? En wat betekent dat voor de directeur? En voor de baliemedewerker? Wanneer je dit hebt bepaald, gaan buddy’s elkaar coachen op de kernwaarden, de principes en de missie van de organisatie. Hoe ervaren ze dat? Wat kunnen ze verbeteren en wat kunnen ze leren van elkaar? Op deze manier kun je iedere kernwaarde en de missie laten leven in de organisatie.
Een andere goede wijze om je medewerkers te betrekken bij je merk is om vanaf dag één het merkverhaal te laten beleven. Verzorg een introductieprogramma voor alle nieuwe medewerkers. Ontwikkel bijvoorbeeld een escape room voor nieuwe medewerkers. Door de escape room te doorlopen gaan ze middels verschillende opdrachten de missie bereiken. Hierdoor staan ze vanaf dag één aan om in het beleven van het merk.
Om medewerkers in beweging te zetten op basis van de merkwaarde, is het structureel laden van belang. Denk bijvoorbeeld aan iedere week een lunch and learn. Op basis van je merkverhaal en kernwaarden nodig je verschillende sprekers uit die een talk houden over een specifiek thema. Naast externe sprekers gaan ook medewerkers zelf een talk houden over hoe het merk hun specifieke werk beïnvloedt. Hierdoor leren medewerkers van elkaar en externen om het merk nóg meer te beleven.
Het merk beleven kan op verschillende manieren. Het introduceren van verschillende interne merkprogramma’s is zo’n manier. Een programma duurt ongeveer een half jaar en daarin behandel je één thema. Als bijvoorbeeld één van je kernwaarden gezondheid is, dan ga je aan de slag met een gezondheidsprogramma een half jaar lang. Daarin stimuleer je medewerkers om gezonder te leven, door bijvoorbeeld een gezonde lunch te faciliteren, meer sport- en beweegmomenten te creëren en samen te ontdekken hoe zij zich gezonder op hun werkplek kunnen bewegen. Bekijk ook het voorbeeld van Interpolis, hoe zij ‘Glashelder’ hebben doorgevoerd in de organisatie.
Beleven van je merk kan niet zonder zichtbaarheid. Daarom is het belangrijk om je merkwaarden zichtbaar te maken voor je medewerkers. De werkplek van je medewerkers moet daarmee het merkverhaal volledig dragen. De belofte glashelder van Interpolis kan niet zonder een glasheldere werkplek. Symio maakt hun merk zichtbaar door een toffe klantenwand waarin de reacties van klanten door verschillende tv’s wordt getoond. Daarbij is ook een wall of change in het kantoor opgenomen om zo de strategie zichtbaar te maken. Op basis van je merkverhaal kun je op deze manier jullie missie zichtbaar maken voor alle medewerkers. Deze zichtbaarheid leidt tot een grotere beleving van het merk.
Medewerkers willen zichzelf ontwikkelen, dat is erg belangrijk om de betrokkenheid te vergroten. Door individuele ontwikkelprogramma’s aan te bieden zodat de medewerker zich kan ontwikkelen naar zijn of haar persoonlijke missie zorg je ervoor dat ze het merk meer kunnen omarmen. Deze programma’s zijn niet alleen trainingen, cursussen en workshops, maar het kan ook een plaats zijn waar ze kunnen creëren. Wil een medewerker zich ontwikkelen in het organiserend vermogen, dan mag het zelf een event opzetten. Door individueel naar de ontwikkeling van medewerkers te krijgen weet je zeker dat ze het merk meer en meer van zichzelf maken.
Veel organisaties hebben al teamuitjes, personeelsfeesten en andere vormen van borrels. Dit zijn belangrijke momenten om medewerkers meer met elkaar en dus ook meer met het merk in verbinding te brengen. Op deze momenten zijn ook de merkwaarden aanwezig, al dan niet bewust. Hierdoor groeit het merkbesef en ook de merkbeleving.
Om nieuwe dingen te doen, heb je ook verschillende tools nodig om het te kunnen doen. Als merkleiders is het belangrijk om je op te stellen als facilitator van je medewerkers. Alles wat zij nodig hebben om het merk uit te dragen, te beleven en dichterbij de missie te komen moet je daarmee faciliteren. Uiteraard wel binnen het fatsoenlijke 😉. Dit kunnen ansichtkaarten zijn die medewerkers kunnen sturen naar klanten, spelvormen die zij met klanten of onderling kunnen inzetten of een online tool die hen helpt om nog dichterbij de waarden te komen.
Het beleven van je merk gaat vaak om kleine onderdelen die bij elkaar een grote impact maken. Daardoor is er geen één manier om de beleving van je merk te vergroten. Ieder merk heeft een eigen ziel en vanuit deze ziel ga je verschillende onderdelen inzetten om het daadwerkelijk te beleven. Het allerbelangrijkste is dat je met medewerkers blijft communiceren, op welke creatieve manieren dan ook. En dat je hen faciliteert om de beleving van je merk te verhogen.
In het heldenmerk-pakket ontvang je het E-book én oefeningenboek om je eigen betekenisvolle merk te bouwen.
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Graag inspireren wij helden zoals jij om een superheld te worden. Om onze content en website hiervoor te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Door op OK te klikken ga je akkoord met het gebruik van cookies op onze website. In ons Privacy Statement kun je meer hierover lezen.
We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.
Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.
Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.
Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.
We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.
We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.
Deze cookies verzamelen informatie die in geaggregeerde vorm wordt gebruikt om ons te helpen begrijpen hoe onze website wordt gebruikt of hoe effectief onze marketingcampagnes zijn, of om ons te helpen onze website en applicatie voor u aan te passen om uw ervaring te verbeteren.
Als u niet wilt dat wij uw bezoek aan onze site volgen, kunt u dit in uw browser hier uitschakelen:
We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt
Google Webfont Instellingen:
Google Maps Instellingen:
Google reCaptcha instellingen:
Vimeo en Youtube video's insluiten:
De volgende cookies zijn ook nodig - U kunt kiezen of u ze wilt toestaan: