Gratis Tools voor merken:
Creating Heroes – Apeldoorn
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Een missie die voortvloeit uit je visie, elk heldenmerk heeft er een. Positieve impact maken wordt namelijk makkelijker als je weet waarom en hoe. Marketing is dé manier om die boodschap over te brengen. Daarnaast is het ook waar veel betekenisvolle bedrijven mee worstelen. Want wat is het doel van je marketing dan? Bewustwording of leads generen? Volgens ons is het allebei waar. Betekenisvol en missiegericht ondernemen is het slot. Domein-marketing is hierin de sleutel. Wat is dat dan? Lees er alles over in dit artikel.
Met domein-marketing zet je binnen marketing niet alleen in op je merknaam, maar zet je marketing in om een domein te vergroten. Vanuit de etymologie komt de term domein van een grondbezit, in de 11e eeuw voornamelijk door heren van stand. Dit is sterk gelieerd aan het domein waar domein-marketing over gaat.
Het domein is namelijk het gebied waar de identiteit van je merk en de wereld van je publiek bij elkaar komen. Deze spot is het domein waar je eigenaar van bent. Met domein-marketing creëer je een nieuw en relevant domein waar je eigenaar van wordt. Dit domein laadt je met artikelen, videoseries, werkboeken en alle andere content en acties die het publiek helpt om hiermee aan de slag te gaan.
Belangrijk om te vermelden is dat domein-marketing heel dicht bij je missie zit. Je domein heeft een directe link met je missie, anders heb je het verkeerde domein te pakken. Betekenisvol ondernemers willen inzetten op het behalen van een missie, die op maatschappelijk, klantgericht of circulair niveau plaatsvindt. Door niet je merk, maar het domein centraal te stellen, laat je meer mensen nadenken over het domein. Je creëert early adopters voor het domein. Er komen mensen die meedenken om het domein te vergroten. Daarnaast zorgt het ervoor dat men aan de slag gaat met het domein in hun eigen wereld.
Een deel van het publiek zou met jouw content over het domein uit de voeten kunnen in haar of zijn eigen situatie. Een deel van het publiek wil het graag, maar heeft hier hulp bij nodig. Doordat jouw merk de eigenaar van het domein is, zal het publiek zich tot jouw merk wenden voor deze hulp. Zo helpt het je missie verder én zorg je voor inkomsten die zorgen dat je het domein nog beter kunt laden.
Het doel van domein-marketing is niet om de omzet van je merk te vergroten. Het doel is om de impact van je domein te vergroten, door het publiek relevante tools te geven. Zij kunnen hiermee zelf aan de slag binnen het domein. Wanneer zij meer willen, of moeite hebben om het zelf te doen, dan ben jij de eigenaar van het domein. Ze zullen ze dan richting jouw merk wenden voor hulp.
“Daarnaast is het veel prettiger om te werken voor een merk dat met een hoger doel bezig is en dat verder gaat dan waardevermeerdering voor aandeelhouders.”
Ben je overtuigd van domein-marketing? Dan laten we je nu zien hoe je aan de slag kunt met domein-marketing voor je eigen merk. We hebben het proces versimpelt tot 5 stappen:
Voor ieder merk is het belangrijk om aan de slag te gaan met het vinden van de betekenis die je merk wilt toevoegen. Dit proces zien wij vaak als het proces van het afpellen van een uit. Om de kern te bereiken moet je laag voor laag, schil voor schil afpellen om tot de echte betekenis te komen. Hoe ja aan de slag gaat met betekenis, lees je in het artikel Vind de betekenis van je merk.
Wanneer je de betekenis hebt ontdekt, is het tijd om aan de slag te gaan met de visie en missie van je merk. Om de visie te bepalen doorloop je de volgende vier stappen:
Nadat de visie helder is, ga je het concretiseren naar de speciale opdracht van je merk: De missie. Om de missie te formuleren doorloop je de volgende stappen:
Lees alles over het ontdekken van je visie in het artikel Ontwikkel een heldere visie. Alles over de missie lees je in het artikel Formuleer je heldenmissie.
Nu je hebt ontdekt wat de identiteit van je merk is, is het tijd om je in de markt te begeven. Zet je voelsprieten uit bij het publiek dat je wilt bereiken. Observeer je publiek, ga met ze in gesprek en ontdek wat hen beweegt in hun wereld. Ontdek wat de klantreis van je publiek is. Welke thema’s vinden zij belangrijk vinden in hun werk of leven. Uiteindelijk schets je een profiel van je publiek naar aanleiding van de resultaten. Met dit profiel kun je aan de slag om het domein te vinden.
Nu je weet waar je merk voor staat en hoe de wereld van je publiek eruit ziet, kun je gaan nadenken over het domein waar je merk eigenaar van wordt. Bij het vinden van het domein is het belangrijk dat je van bestaande associaties uitgaat. Kijk welke domeinen je publiek bijvoorbeeld al kent en vindt daar een variatie op. Hierdoor is het makkelijker voor je publiek om jouw domein en boodschap te leren begrijpen.
Ontdek samen met een team eerst welke domeinen er in de markt zijn. Ga vervolgens aan de slag om zoveel mogelijk nieuwe domeinen op te schrijven, die passen binnen de merkidentiteit én je klantprofiel. Wanneer je een grote lijst met domeinen hebt, ga je vervolgens de domeinen zoeken naar overeenkomsten. Welk domein hoort bij jullie? Let op: Het hoeft nog niet direct taal technisch perfect te zijn, als je maar een definitie van het domein kan geven. Met een copywriter kun je nieuwe termen ontwikkelen, zodat het ook taal technisch past als een jas.
Heb je het domein gevonden? Dan is het tijd om het te gaan laden. De manier waarop je dit doet is erg afhankelijk van je publiek, je merk, je domein en je aanbod. Een aantal voorbeelden om je domein goed te laden zijn:
Met domein-marketing zet je volledig in op het vergroten van je domein, en daarmee op de impact die het domein heeft. Doordat je op een specifiek publiek richt, kun je goed inleven in het taal die nodig is om ze te bereiken. Met de merktaal kun je goed de klant bereiken, dezelfde taal spreken en ze overtuigen om aan de slag te gaan met je domein. De woorden die je gebruik zijn bepalend hoe uniek je domein is.
We hebben veel geschreven over domeinen en domein-marketing. Met onderstaande voorbeelden ontdek je wat domeinen kunnen doen:
Springlab is op missie naar een wereld waar mensen dagelijkse met plezier bewegen. En dat begint vooral bij kinderen. Kinderen zitten veel stil op school, terwijl juist bewegen ervoor zorgt dat ze beter leren. Daarom zet Springlab in op het domein van bewegend leren. Met bewegend leren inspireren zij leerkrachten om meer beweging in de klas te krijgen. #bewegendleren wordt door veel leerkrachten gebruikt ter inspiratie op Facebook en Instagram.
Door de blogs en bewegend leren tips helpt Springlab Nederland om Bewegend Leren te introduceren en toe te passen.
Flow is een welbekend begrip. Vooral in de sportwereld en de kunsthoek is flow heel bekend. Je gaat helemaal op in je activiteiten, zonder benul van tijd. Veel mensen herkennen het wel. Rachel Gasper-Rothengatter heeft onderzoek gedaan naar hoe je flow kunt stimuleren in de dagelijkse werkpraktijk. In organisaties dus. Met haar merk Floooow kiest zij bewust voor het domein Flow in organisaties, waarmee ze directies en leidinggevenden helpt om samen met hun medewerkers meer flow te laten ervaren. Zo zijn er verschillende spellen als Flowtet en Rad van Fortuin om in te zetten op flow binnen teams. En in september is haar boek uitgekomen over flow in organisaties.
XS4ALL is het merk dat het eigenaar is van het domein online privacy. Het merk is opgericht voor dit domein én zet alles in om het domein te vergroten. Het voerde diverse rechtszaken tegen spammers, had partnerships met verschillende privacy-partijen en brachten ze meerdere publicaties naar buiten, zoals in 2005 The Next Ten Years over de toekomst van het internet. Moederbedrijf KPN besloot echter het merk op te slokken.
Dove onderscheidt zich in de markt door zich te richten op het domein echte schoonheid. Waar andere merken inzetten op de perfecte vrouwen, zet Dove juist in op de échte vrouwen en échte schoonheid. Vrouwen in allerlei maten en kleuren. Binnen het domein doen zij onderzoek naar zelfbeeld en zelfvertrouwen bij meisjes en vrouwen. In Dove stories schrijven ze verhalen van echte vrouwen voor echte vrouwen.
Colgate is een tandpastamerk dat zich richt op mondhygiëne voor een stralende glimlach. Zij hebben dit domein omarmt, schrijven artikelen over het domein en bieden zij middels programma’s en initiatieven voor mondgezondheid bij alle kinderen. Hiermee brengt het extra betekenis aan de tube tandpasta.
Een missie die voortvloeit uit je visie, elk heldenmerk heeft er een. Positieve impact maken wordt namelijk makkelijker als je weet waarom en hoe. Marketing is dé manier om die boodschap over te brengen. Daarnaast is het ook waar veel betekenisvolle bedrijven mee worstelen. Want wat is het doel van je marketing dan? Bewustwording of leads generen? Volgens ons is het allebei waar. Betekenisvol en missiegericht ondernemen is het slot. Domein-marketing is hierin de sleutel. Wat is dat dan? Lees er alles over in dit artikel.
Met domein-marketing zet je binnen marketing niet alleen in op je merknaam, maar zet je marketing in om een domein te vergroten. Vanuit de etymologie komt de term domein van een grondbezit, in de 11e eeuw voornamelijk door heren van stand. Dit is sterk gelieerd aan het domein waar domein-marketing over gaat.
Het domein is namelijk het gebied waar de identiteit van je merk en de wereld van je publiek bij elkaar komen. Deze spot is het domein waar je eigenaar van bent. Met domein-marketing creëer je een nieuw en relevant domein waar je eigenaar van wordt. Dit domein laadt je met artikelen, videoseries, werkboeken en alle andere content en acties die het publiek helpt om hiermee aan de slag te gaan.
Belangrijk om te vermelden is dat domein-marketing heel dicht bij je missie zit. Je domein heeft een directe link met je missie, anders heb je het verkeerde domein te pakken. Betekenisvol ondernemers willen inzetten op het behalen van een missie, die op maatschappelijk, klantgericht of circulair niveau plaatsvindt. Door niet je merk, maar het domein centraal te stellen, laat je meer mensen nadenken over het domein. Je creëert early adopters voor het domein. Er komen mensen die meedenken om het domein te vergroten. Daarnaast zorgt het ervoor dat men aan de slag gaat met het domein in hun eigen wereld.
Een deel van het publiek zou met jouw content over het domein uit de voeten kunnen in haar of zijn eigen situatie. Een deel van het publiek wil het graag, maar heeft hier hulp bij nodig. Doordat jouw merk de eigenaar van het domein is, zal het publiek zich tot jouw merk wenden voor deze hulp. Zo helpt het je missie verder én zorg je voor inkomsten die zorgen dat je het domein nog beter kunt laden.
Het doel van domein-marketing is niet om de omzet van je merk te vergroten. Het doel is om de impact van je domein te vergroten, door het publiek relevante tools te geven. Zij kunnen hiermee zelf aan de slag binnen het domein. Wanneer zij meer willen, of moeite hebben om het zelf te doen, dan ben jij de eigenaar van het domein. Ze zullen ze dan richting jouw merk wenden voor hulp.
“Daarnaast is het veel prettiger om te werken voor een merk dat met een hoger doel bezig is en dat verder gaat dan waardevermeerdering voor aandeelhouders.”
Ben je overtuigd van domein-marketing? Dan laten we je nu zien hoe je aan de slag kunt met domein-marketing voor je eigen merk. We hebben het proces versimpelt tot 5 stappen:
Voor ieder merk is het belangrijk om aan de slag te gaan met het vinden van de betekenis die je merk wilt toevoegen. Dit proces zien wij vaak als het proces van het afpellen van een uit. Om de kern te bereiken moet je laag voor laag, schil voor schil afpellen om tot de echte betekenis te komen. Hoe ja aan de slag gaat met betekenis, lees je in het artikel Vind de betekenis van je merk.
Wanneer je de betekenis hebt ontdekt, is het tijd om aan de slag te gaan met de visie en missie van je merk. Om de visie te bepalen doorloop je de volgende vier stappen:
Nadat de visie helder is, ga je het concretiseren naar de speciale opdracht van je merk: De missie. Om de missie te formuleren doorloop je de volgende stappen:
Lees alles over het ontdekken van je visie in het artikel Ontwikkel een heldere visie. Alles over de missie lees je in het artikel Formuleer je heldenmissie.
Nu je hebt ontdekt wat de identiteit van je merk is, is het tijd om je in de markt te begeven. Zet je voelsprieten uit bij het publiek dat je wilt bereiken. Observeer je publiek, ga met ze in gesprek en ontdek wat hen beweegt in hun wereld. Ontdek wat de klantreis van je publiek is. Welke thema’s vinden zij belangrijk vinden in hun werk of leven. Uiteindelijk schets je een profiel van je publiek naar aanleiding van de resultaten. Met dit profiel kun je aan de slag om het domein te vinden.
Nu je weet waar je merk voor staat en hoe de wereld van je publiek eruit ziet, kun je gaan nadenken over het domein waar je merk eigenaar van wordt. Bij het vinden van het domein is het belangrijk dat je van bestaande associaties uitgaat. Kijk welke domeinen je publiek bijvoorbeeld al kent en vindt daar een variatie op. Hierdoor is het makkelijker voor je publiek om jouw domein en boodschap te leren begrijpen.
Ontdek samen met een team eerst welke domeinen er in de markt zijn. Ga vervolgens aan de slag om zoveel mogelijk nieuwe domeinen op te schrijven, die passen binnen de merkidentiteit én je klantprofiel. Wanneer je een grote lijst met domeinen hebt, ga je vervolgens de domeinen zoeken naar overeenkomsten. Welk domein hoort bij jullie? Let op: Het hoeft nog niet direct taal technisch perfect te zijn, als je maar een definitie van het domein kan geven. Met een copywriter kun je nieuwe termen ontwikkelen, zodat het ook taal technisch past als een jas.
Heb je het domein gevonden? Dan is het tijd om het te gaan laden. De manier waarop je dit doet is erg afhankelijk van je publiek, je merk, je domein en je aanbod. Een aantal voorbeelden om je domein goed te laden zijn:
Met domein-marketing zet je volledig in op het vergroten van je domein, en daarmee op de impact die het domein heeft. Doordat je op een specifiek publiek richt, kun je goed inleven in het taal die nodig is om ze te bereiken. Met de merktaal kun je goed de klant bereiken, dezelfde taal spreken en ze overtuigen om aan de slag te gaan met je domein. De woorden die je gebruik zijn bepalend hoe uniek je domein is.
We hebben veel geschreven over domeinen en domein-marketing. Met onderstaande voorbeelden ontdek je wat domeinen kunnen doen:
Springlab is op missie naar een wereld waar mensen dagelijkse met plezier bewegen. En dat begint vooral bij kinderen. Kinderen zitten veel stil op school, terwijl juist bewegen ervoor zorgt dat ze beter leren. Daarom zet Springlab in op het domein van bewegend leren. Met bewegend leren inspireren zij leerkrachten om meer beweging in de klas te krijgen. #bewegendleren wordt door veel leerkrachten gebruikt ter inspiratie op Facebook en Instagram.
Door de blogs en bewegend leren tips helpt Springlab Nederland om Bewegend Leren te introduceren en toe te passen.
Flow is een welbekend begrip. Vooral in de sportwereld en de kunsthoek is flow heel bekend. Je gaat helemaal op in je activiteiten, zonder benul van tijd. Veel mensen herkennen het wel. Rachel Gasper-Rothengatter heeft onderzoek gedaan naar hoe je flow kunt stimuleren in de dagelijkse werkpraktijk. In organisaties dus. Met haar merk Floooow kiest zij bewust voor het domein Flow in organisaties, waarmee ze directies en leidinggevenden helpt om samen met hun medewerkers meer flow te laten ervaren. Zo zijn er verschillende spellen als Flowtet en Rad van Fortuin om in te zetten op flow binnen teams. En in september is haar boek uitgekomen over flow in organisaties.
XS4ALL is het merk dat het eigenaar is van het domein online privacy. Het merk is opgericht voor dit domein én zet alles in om het domein te vergroten. Het voerde diverse rechtszaken tegen spammers, had partnerships met verschillende privacy-partijen en brachten ze meerdere publicaties naar buiten, zoals in 2005 The Next Ten Years over de toekomst van het internet. Moederbedrijf KPN besloot echter het merk op te slokken.
Dove onderscheidt zich in de markt door zich te richten op het domein echte schoonheid. Waar andere merken inzetten op de perfecte vrouwen, zet Dove juist in op de échte vrouwen en échte schoonheid. Vrouwen in allerlei maten en kleuren. Binnen het domein doen zij onderzoek naar zelfbeeld en zelfvertrouwen bij meisjes en vrouwen. In Dove stories schrijven ze verhalen van echte vrouwen voor echte vrouwen.
Colgate is een tandpastamerk dat zich richt op mondhygiëne voor een stralende glimlach. Zij hebben dit domein omarmt, schrijven artikelen over het domein en bieden zij middels programma’s en initiatieven voor mondgezondheid bij alle kinderen. Hiermee brengt het extra betekenis aan de tube tandpasta.
In het heldenmerk-pakket ontvang je het E-book én oefeningenboek om je eigen betekenisvolle merk te bouwen.