Gratis Tools voor merken:
Creating Heroes – Apeldoorn
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Branding voor je merk is belangrijk. Helemaal voor organisaties in de B2B. Hoewel wij de term branding een beetje vinden jeuken, is het wel goed om te bespreken wat je moet doen om als B2B-organisatie een succesvol merk neer te zetten.
Het belangrijkste wat íéder merk moet doen, dus ook merken in de B2B is om de identiteit als kern van al je activiteiten te zien. Als je met merkontwikkeling (branding) aan de slag gaat, zorg er dan voor dat je de identiteit kraakhelder is. De identiteit bestaat uit de betekenis (de drive van je organisatie), de visie en missie (de kijk van je merk op de wereld en de opdracht die het hierin heeft) en de merkpersoonlijkheid (waar je merk voor staat). Wanneer deze kraakhelder is, dient de identiteit als kompas voor alle merk- en marketinguitingen. Daarbij dient het ook als kompas voor de manier waarop medewerkers zich binnen de organisatie gedragen.
Als betekenisvol merk zet je in op het maken van positieve impact. Je vindt winst belangrijk, omdat je daarmee middelen hebt om meer impact te maken op je omgeving. Maar om meer winst te maken, focus je met je branding op het publiek dat je wilt bedienen. Door je publiek heel goed te leren kennen, weet je precies wat voor hen relevant is.
Deze relevantie zet je in om te experimenteren. De doelstellingen van je merk zet je centraal. Op basis van deze doelstellingen bepaal je een hypothese hoe je deze gaat behalen. Wanneer je dat weet ga je een klein experiment opzetten om te testen of deze hypothese klopt. Dit experiment test je, evalueer je en verbeter je totdat je een marketingmodel hebt die voor jouw merk werkt en daarmee impact maakt.
“Merketeers zijn alle medewerkers die merketing uitvoeren. En merketing is het vertellen van je merkverhaal.”
Je merk valt of staat met ieder contact dat een klant of andere belanghebbende heeft met je merk. Je merkwaarde groeit wanneer deze contacten iedere keer een positief effect hebben. Daarvoor investeer je in je medewerkers. Je ontwikkelt ze tot echte merketeers. Merketeers zijn alle medewerkers die merketing uitvoeren. En merketing is het vertellen van je merkverhaal. Het is dan ook niet langer meer een rol van een marketingmedewerker, maar voor iedere medewerker van je organisatie. Wanneer je regelmatig investeert in je medewerkers, dan zul je zien dat ze het merk omarmen, omdat ze er met hun ziel voor werken. Lees meer over merketing en merketeers.
Zelf aan de slag met het ontdekken van je merkidentiteit? Download dan het Heldenmerk-pakket. Hierin ontvang je:
Het e-book ‘Bouw een Heldenmerk’ met alle theorie om een heldenmerk te bouwen;
Het oefeningenboek waarin alle opdrachten staan om een heldenmerk te bouwen;
Canvassen en andere middelen die jou en je merkteam helpen bij de opdrachten uit het oefeningenboek.
Het investeren in branding is vaak ingrijpend. Je wilt een nieuwe manier van werken introduceren en dat betekent dat er ook terugslagen gaan komen. Laat daarom je merk organisch groeien. Ga stap voor stap aan de slag met branding. Door iedere keer een stapje te doen, kun je beter ontdekken wat goed werkt en kun je jouw merk steeds verder ontwikkelen.
We zien nog veel organisaties die met branding aan de slag gaan, dat ze focussen op onderdelen van het merk. Zo investeren ze bijvoorbeeld in een nieuwe huisstijl, zonder dat ze positionering helder hebben. Wij noemen dit vaak los zand. Het is verstandig om de merkreis chronologisch te doorlopen. Hierdoor zet je niet in op los zand, maar op een fundering. De merkfundering bestaat uit:
Lees meer over de merkreis en de merkfundering.
Aan de slag met de merkreis door structureel te investeren in je merk? Met het heldenmerkpakket krijg je alle informatie en oefeningen om je eigen merk te ontwikkelen. Download hem hier.
Branding voor je merk is belangrijk. Helemaal voor organisaties in de B2B. Hoewel wij de term branding een beetje vinden jeuken, is het wel goed om te bespreken wat je moet doen om als B2B-organisatie een succesvol merk neer te zetten.
Het belangrijkste wat íéder merk moet doen, dus ook merken in de B2B is om de identiteit als kern van al je activiteiten te zien. Als je met merkontwikkeling (branding) aan de slag gaat, zorg er dan voor dat je de identiteit kraakhelder is. De identiteit bestaat uit de betekenis (de drive van je organisatie), de visie en missie (de kijk van je merk op de wereld en de opdracht die het hierin heeft) en de merkpersoonlijkheid (waar je merk voor staat). Wanneer deze kraakhelder is, dient de identiteit als kompas voor alle merk- en marketinguitingen. Daarbij dient het ook als kompas voor de manier waarop medewerkers zich binnen de organisatie gedragen.
Als betekenisvol merk zet je in op het maken van positieve impact. Je vindt winst belangrijk, omdat je daarmee middelen hebt om meer impact te maken op je omgeving. Maar om meer winst te maken, focus je met je branding op het publiek dat je wilt bedienen. Door je publiek heel goed te leren kennen, weet je precies wat voor hen relevant is.
Deze relevantie zet je in om te experimenteren. De doelstellingen van je merk zet je centraal. Op basis van deze doelstellingen bepaal je een hypothese hoe je deze gaat behalen. Wanneer je dat weet ga je een klein experiment opzetten om te testen of deze hypothese klopt. Dit experiment test je, evalueer je en verbeter je totdat je een marketingmodel hebt die voor jouw merk werkt en daarmee impact maakt.
“Merketeers zijn alle medewerkers die merketing uitvoeren. En merketing is het vertellen van je merkverhaal.”
Je merk valt of staat met ieder contact dat een klant of andere belanghebbende heeft met je merk. Je merkwaarde groeit wanneer deze contacten iedere keer een positief effect hebben. Daarvoor investeer je in je medewerkers. Je ontwikkelt ze tot echte merketeers. Merketeers zijn alle medewerkers die merketing uitvoeren. En merketing is het vertellen van je merkverhaal. Het is dan ook niet langer meer een rol van een marketingmedewerker, maar voor iedere medewerker van je organisatie. Wanneer je regelmatig investeert in je medewerkers, dan zul je zien dat ze het merk omarmen, omdat ze er met hun ziel voor werken. Lees meer over merketing en merketeers.
Het e-book ‘Bouw een Heldenmerk’ met alle theorie om een heldenmerk te bouwen;
Het oefeningenboek waarin alle opdrachten staan om een heldenmerk te bouwen;
Canvassen en andere middelen die jou en je merkteam helpen bij de opdrachten uit het oefeningenboek.
Het investeren in branding is vaak ingrijpend. Je wilt een nieuwe manier van werken introduceren en dat betekent dat er ook terugslagen gaan komen. Laat daarom je merk organisch groeien. Ga stap voor stap aan de slag met branding. Door iedere keer een stapje te doen, kun je beter ontdekken wat goed werkt en kun je jouw merk steeds verder ontwikkelen.
We zien nog veel organisaties die met branding aan de slag gaan, dat ze focussen op onderdelen van het merk. Zo investeren ze bijvoorbeeld in een nieuwe huisstijl, zonder dat ze positionering helder hebben. Wij noemen dit vaak los zand. Het is verstandig om de merkreis chronologisch te doorlopen. Hierdoor zet je niet in op los zand, maar op een fundering. De merkfundering bestaat uit:
Lees meer over de merkreis en de merkfundering.
Aan de slag met de merkreis door structureel te investeren in je merk? Met het heldenmerkpakket krijg je alle informatie en oefeningen om je eigen merk te ontwikkelen. Download hem hier.
In het heldenmerk-pakket ontvang je het E-book én oefeningenboek om je eigen betekenisvolle merk te bouwen.
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Graag inspireren wij helden zoals jij om een superheld te worden. Om onze content en website hiervoor te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Door op OK te klikken ga je akkoord met het gebruik van cookies op onze website. In ons Privacy Statement kun je meer hierover lezen.
We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.
Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.
Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.
Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.
We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.
We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.
Deze cookies verzamelen informatie die in geaggregeerde vorm wordt gebruikt om ons te helpen begrijpen hoe onze website wordt gebruikt of hoe effectief onze marketingcampagnes zijn, of om ons te helpen onze website en applicatie voor u aan te passen om uw ervaring te verbeteren.
Als u niet wilt dat wij uw bezoek aan onze site volgen, kunt u dit in uw browser hier uitschakelen:
We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt
Google Webfont Instellingen:
Google Maps Instellingen:
Google reCaptcha instellingen:
Vimeo en Youtube video's insluiten:
De volgende cookies zijn ook nodig - U kunt kiezen of u ze wilt toestaan: