Gratis Tools voor merken:
Creating Heroes – Apeldoorn
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
De merkstrategie is de basis voor alles in je organisatie. Betekenisvolle organisaties hebben de toekomst. Wanneer je niet vanuit oprechte idealen handelt, zul je het niet lang uithouden. Maar hoe bouw je nu een betekenisvolle merkstrategie? Dat doe je met de merkreis. Daarin doorloop je 7 haltes om je merkstrategie neer te zetten. Hieronder leggen we ze per halte uit.
De betekenis is de basis voor alles wat je als organisatie doet. Geen merk heeft namelijk dezelfde wortels. Daarmee is het een niet-kopieerbaar onderdeel van je organisatie. Daarvoor moet je wel je betekenis kennen. Wanneer je deze kent zul je zien dat deze nooit verandert. De betekenis van je merk bestaat uit 3 onderdelen:
Daarmee is het de kernideologie van je organisatie en heeft het een invloed op alle andere haltes van de merkreis en merkstrategie.
Het e-book ‘Bouw een Heldenmerk’ met alle theorie om een heldenmerk te bouwen;
Het oefeningenboek waarin alle opdrachten staan om een heldenmerk te bouwen;
Canvassen en andere middelen die jou en je merkteam helpen bij de opdrachten uit het oefeningenboek.
De resultaten uit deze twee onderzoeken zijn belangrijke inzichten om positie te kiezen. Hoe zorg je voor een unieke rol in de markt die je onderscheidt van je concurrent en die inspeelt op wat de klant relevant vindt? Dat doe je door een domein te claimen. Het domein is waar de essentie van je merk samenkomt met de leefwereld van je doelgroep. Deze zone is jouw domein, waar je volledige controle hebt. Dit domein wordt geladen met artikelen, video’s, werkboeken en allerlei andere inhoud en initiatieven die je publiek ondersteunen bij het verkennen ervan.
De positioneringskeuze vertaal je vervolgens naar een sterke merkbelofte, een positioneringsverhaal en een pay-off. Daarmee heb je de basis gelegd om sterk te kunnen communiceren als merk.
Meer over positionering lees je in de volgende artikelen:
Een sterke visuele identiteit helpt opvallen in een drukke markt en je te onderscheiden van concurrenten. Het is daarom essentieel om zorgvuldig te investeren in het ontwikkelen en onderhouden van je visuele merkidentiteit.
Wat eerst komt, dat bepaal je zelf. Iedere organisatie en iedere situatie is anders. Kijk wat het meeste belang heeft en start daarmee. Maak een etappeschema van iedere keer een half jaar waarin je nieuwe onderdelen van je strategie implementeert. Vorm voor iedere etappe een actieplan, zodat iedereen mee kan doen met het behalen van je missie.
Lees ook: Werken met een jaarplan: Van missie naar concrete acties
Wil je zelf aan de slag met het verbeteren en opzetten van een betekenisvolle merkstrategie? Download het heldenmerk-pakket en ontdek hoe je jouw merkstrategie opzet én krijg opdrachten om er zelf mee aan de slag te gaan.
De merkstrategie is de basis voor alles in je organisatie. Betekenisvolle organisaties hebben de toekomst. Wanneer je niet vanuit oprechte idealen handelt, zul je het niet lang uithouden. Maar hoe bouw je nu een betekenisvolle merkstrategie? Dat doe je met de merkreis. Daarin doorloop je 7 haltes om je merkstrategie neer te zetten. Hieronder leggen we ze per halte uit.
Daarmee is het de kernideologie van je organisatie en heeft het een invloed op alle andere haltes van de merkreis en merkstrategie.
Het e-book ‘Bouw een Heldenmerk’ met alle theorie om een heldenmerk te bouwen;
Het oefeningenboek waarin alle opdrachten staan om een heldenmerk te bouwen;
Canvassen en andere middelen die jou en je merkteam helpen bij de opdrachten uit het oefeningenboek.
De resultaten uit deze twee onderzoeken zijn belangrijke inzichten om positie te kiezen. Hoe zorg je voor een unieke rol in de markt die je onderscheidt van je concurrent en die inspeelt op wat de klant relevant vindt? Dat doe je door een domein te claimen. Het domein is waar de essentie van je merk samenkomt met de leefwereld van je doelgroep. Deze zone is jouw domein, waar je volledige controle hebt. Dit domein wordt geladen met artikelen, video’s, werkboeken en allerlei andere inhoud en initiatieven die je publiek ondersteunen bij het verkennen ervan.
De positioneringskeuze vertaal je vervolgens naar een sterke merkbelofte, een positioneringsverhaal en een pay-off. Daarmee heb je de basis gelegd om sterk te kunnen communiceren als merk.
Meer over positionering lees je in de volgende artikelen:
Een sterke visuele identiteit helpt opvallen in een drukke markt en je te onderscheiden van concurrenten. Het is daarom essentieel om zorgvuldig te investeren in het ontwikkelen en onderhouden van je visuele merkidentiteit.
Wat eerst komt, dat bepaal je zelf. Iedere organisatie en iedere situatie is anders. Kijk wat het meeste belang heeft en start daarmee. Maak een etappeschema van iedere keer een half jaar waarin je nieuwe onderdelen van je strategie implementeert. Vorm voor iedere etappe een actieplan, zodat iedereen mee kan doen met het behalen van je missie.
Lees ook: Werken met een jaarplan: Van missie naar concrete acties
Wil je zelf aan de slag met het verbeteren en opzetten van een betekenisvolle merkstrategie? Download het heldenmerk-pakket en ontdek hoe je jouw merkstrategie opzet én krijg opdrachten om er zelf mee aan de slag te gaan.
In het heldenmerk-pakket ontvang je het E-book én oefeningenboek om je eigen betekenisvolle merk te bouwen.
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Graag inspireren wij helden zoals jij om een superheld te worden. Om onze content en website hiervoor te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Door op OK te klikken ga je akkoord met het gebruik van cookies op onze website. In ons Privacy Statement kun je meer hierover lezen.
We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.
Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.
Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.
Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.
We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.
We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.
Deze cookies verzamelen informatie die in geaggregeerde vorm wordt gebruikt om ons te helpen begrijpen hoe onze website wordt gebruikt of hoe effectief onze marketingcampagnes zijn, of om ons te helpen onze website en applicatie voor u aan te passen om uw ervaring te verbeteren.
Als u niet wilt dat wij uw bezoek aan onze site volgen, kunt u dit in uw browser hier uitschakelen:
We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt
Google Webfont Instellingen:
Google Maps Instellingen:
Google reCaptcha instellingen:
Vimeo en Youtube video's insluiten:
De volgende cookies zijn ook nodig - U kunt kiezen of u ze wilt toestaan: