Gratis Tools voor merken:
Creating Heroes – Apeldoorn
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Het vak marketing is al heel oud. Van oudsher is er een stelregel binnen marketing: De helft van je marketingbudget is weggegooid geld, je weet alleen niet welke helft. Als betekenisvolle onderneming wil je iedere euro goed inzetten, om daarmee impact te maken. Hoe ga je dan toch goed aan de slag? Dan doe je doormiddel van growth-marketing.
Growth-marketing is een afgeleide van growth-hacking. Bij deze vormen van marketing is het proces gericht op het groeien van je bedrijf door het optimaliseren van het gehele marketingproces. Bij growth-marketing zet je experimenten op, die vanuit de basis gedreven worden door data.
Wij noemen het ook wel experiment-marketing. Waar het bij growth-marketing letterlijk om groei van een bedrijf gaat via online kanalen, kijken wij verder. Denk aan het groeien van bewustwording. Maar we experimenteren ook met offline marketing. Ook daarbij draait het om te kijken hoe deze acties te meten zijn.
Daarmee past het heel goed bij het gedachtegoed van een betekenisvol merk. Iedere euro die je als betekenisvolle ondernemer in wilt zetten, wil je op de juiste plek laten landen. Door eerst te testen voordat je opschaalt, ontdek je hoe je die euro’s het beste in kunt zetten.
Yes, we weten nu wat growth-marketing inhoudt. Maar wanneer ga je er precies mee aan de slag binnen je merk? Het is goed om naar de merkreis te kijken. Dit is een chronologische reis die ieder merk bewust of onbewust doorloopt. Door de reis bewust en chronologisch te doorlopen vergroot je de kans op succes en daarmee de impact voor je merk.
Voordat je aan de slag gaat met growth-marketing is het essentieel om de fundering van je merk helder te hebben. Daarmee heb je als organisatie in ieder geval:
Deze basis is essentieel voor het proces van growth-marketing. Heb je dit nog niet helder? Lees dan het artikel over merkfundering, over de merkreis en de serie over het ontdekken van je merkidentiteit.
“Met deze inzichten en analyses bepaal je ideeën en kansrijke kanalen waarop je verwacht dat ze deze doelstellingen behalen.”
Zelf aan de slag met het ontdekken van je merkidentiteit? Download dan het Heldenmerk-pakket. Hierin ontvang je:
Het e-book ‘Bouw een Heldenmerk’ met alle theorie om een heldenmerk te bouwen;
Het oefeningenboek waarin alle opdrachten staan om een heldenmerk te bouwen;
Canvassen en andere middelen die jou en je merkteam helpen bij de opdrachten uit het oefeningenboek.
Hoe ziet een proces met growth-marketing er eigenlijk uit? Voor het uitvoeren van growth-marketing onderscheiden wij 5 fases:
In de eerste fase is het doel om inzichten te vergaren. We kijken naar de doelen die je bedrijf heeft (de doelen die aansluiten bij je missie). Daarbij kijk je naar de historie van alle marketinginspanningen. Wat heb je al gedaan, wat ging goed en minder? En is daar data van wat je al kunt inzien? Daarnaast kijk je naar het publiek dat je wilt bedienen en hoe de klantreis eruit ziet.
Deze fase sluit je af door te formuleren welke doelen je hebt voor growth-marketing en welke strategieën er bij het merkverhaal en deze doelstellingen aansluiten.
Lees ook: Werken met een jaarplan: Van missie naar concrete acties
Vervolgens ga je op basis van de gestelde doelen onderzoeken waar de kansen liggen in de markt voor jullie merk. Je voert verschillende onderzoeken uit, zoals zoektermenonderzoek, concurrentie onderzoek, sociale media onderzoek en andere marktanalyses.
Met deze inzichten en analyses bepaal je ideeën en kansrijke kanalen waarop je verwacht dat ze deze doelstellingen behalen. Deze fase sluit je af met het formuleren van een hypothese om de beoogde doelen te behalen.
De hypothese voor het behalen van je doelen is helder. Het is tijd voor het testplan. Je bedenkt hoe je jouw hypothese gaat testen. Dit resulteert in een prototype. Denk aan het testen van een marketingfunnel. Deze fase sluit je af met een testplan en een werkend prototype of werkende prototypes. Belangrijk hierbij is dat alle data die je nodig hebt beschikbaar is.
Dan is het tijd om écht te experimenteren. Met het testplan ga je gedurende een vooraf vastgestelde periode testen of de hypothese klopt. Met de data kun je de indicatoren goed doormeten, die vertellen of je op weg bent om je doelen te behalen. Gedurende deze periode ben je continu aan het experimenteren, meten, aanpassen, analyseren en verbeteren. Dit allemaal zodat je aan het einde van deze periode kunt zeggen: Klopt je hypothese, of is het experiment mislukt?
Bij het laatste ga je de stappen van 1 t/m 4 nog eens doorlopen om te ontdekken wat wel lukt.
Bij een geslaagd experiment, weten we hoe we de doelen op lange termijn gaan behalen. Dan is het tijd om op te schalen. We vergroten daarmee de uitkomsten van je marketinginspanningen. Daarmee vergroot je de omzet, de winst én de impact van je organisatie.
Met het inzetten van growth-marketing ontdek je hoe je het marketingbudget zo efficiënt mogelijk kunt inzetten. Hierdoor zorg je ervoor dat elke euro die je inzet gericht is op de impact die je met je merk wilt behalen.
Wil je aan de slag met growth-marketing? We nodigen je graag uit voor de vrijblijvende merksessie. Tijdens deze sessie doorlopen we jullie merkreis en ontdekken hoe jullie growth-marketing proces eruit kan gaan zien.
Het vak marketing is al heel oud. Van oudsher is er een stelregel binnen marketing: De helft van je marketingbudget is weggegooid geld, je weet alleen niet welke helft. Als betekenisvolle onderneming wil je iedere euro goed inzetten, om daarmee impact te maken. Hoe ga je dan toch goed aan de slag? Dan doe je doormiddel van growth-marketing.
Growth-marketing is een afgeleide van growth-hacking. Bij deze vormen van marketing is het proces gericht op het groeien van je bedrijf door het optimaliseren van het gehele marketingproces. Bij growth-marketing zet je experimenten op, die vanuit de basis gedreven worden door data.
Wij noemen het ook wel experiment-marketing. Waar het bij growth-marketing letterlijk om groei van een bedrijf gaat via online kanalen, kijken wij verder. Denk aan het groeien van bewustwording. Maar we experimenteren ook met offline marketing. Ook daarbij draait het om te kijken hoe deze acties te meten zijn.
Daarmee past het heel goed bij het gedachtegoed van een betekenisvol merk. Iedere euro die je als betekenisvolle ondernemer in wilt zetten, wil je op de juiste plek laten landen. Door eerst te testen voordat je opschaalt, ontdek je hoe je die euro’s het beste in kunt zetten.
Yes, we weten nu wat growth-marketing inhoudt. Maar wanneer ga je er precies mee aan de slag binnen je merk? Het is goed om naar de merkreis te kijken. Dit is een chronologische reis die ieder merk bewust of onbewust doorloopt. Door de reis bewust en chronologisch te doorlopen vergroot je de kans op succes en daarmee de impact voor je merk.
Voordat je aan de slag gaat met growth-marketing is het essentieel om de fundering van je merk helder te hebben. Daarmee heb je als organisatie in ieder geval:
Deze basis is essentieel voor het proces van growth-marketing. Heb je dit nog niet helder? Lees dan het artikel over merkfundering, over de merkreis en de serie over het ontdekken van je merkidentiteit.
“Met deze inzichten en analyses bepaal je ideeën en kansrijke kanalen waarop je verwacht dat ze deze doelstellingen behalen.”
Het e-book ‘Bouw een Heldenmerk’ met alle theorie om een heldenmerk te bouwen;
Het oefeningenboek waarin alle opdrachten staan om een heldenmerk te bouwen;
Canvassen en andere middelen die jou en je merkteam helpen bij de opdrachten uit het oefeningenboek.
Hoe ziet een proces met growth-marketing er eigenlijk uit? Voor het uitvoeren van growth-marketing onderscheiden wij 5 fases:
In de eerste fase is het doel om inzichten te vergaren. We kijken naar de doelen die je bedrijf heeft (de doelen die aansluiten bij je missie). Daarbij kijk je naar de historie van alle marketinginspanningen. Wat heb je al gedaan, wat ging goed en minder? En is daar data van wat je al kunt inzien? Daarnaast kijk je naar het publiek dat je wilt bedienen en hoe de klantreis eruit ziet.
Deze fase sluit je af door te formuleren welke doelen je hebt voor growth-marketing en welke strategieën er bij het merkverhaal en deze doelstellingen aansluiten.
Lees ook: Werken met een jaarplan: Van missie naar concrete acties
Vervolgens ga je op basis van de gestelde doelen onderzoeken waar de kansen liggen in de markt voor jullie merk. Je voert verschillende onderzoeken uit, zoals zoektermenonderzoek, concurrentie onderzoek, sociale media onderzoek en andere marktanalyses.
Met deze inzichten en analyses bepaal je ideeën en kansrijke kanalen waarop je verwacht dat ze deze doelstellingen behalen. Deze fase sluit je af met het formuleren van een hypothese om de beoogde doelen te behalen.
De hypothese voor het behalen van je doelen is helder. Het is tijd voor het testplan. Je bedenkt hoe je jouw hypothese gaat testen. Dit resulteert in een prototype. Denk aan het testen van een marketingfunnel. Deze fase sluit je af met een testplan en een werkend prototype of werkende prototypes. Belangrijk hierbij is dat alle data die je nodig hebt beschikbaar is.
Dan is het tijd om écht te experimenteren. Met het testplan ga je gedurende een vooraf vastgestelde periode testen of de hypothese klopt. Met de data kun je de indicatoren goed doormeten, die vertellen of je op weg bent om je doelen te behalen. Gedurende deze periode ben je continu aan het experimenteren, meten, aanpassen, analyseren en verbeteren. Dit allemaal zodat je aan het einde van deze periode kunt zeggen: Klopt je hypothese, of is het experiment mislukt?
Bij het laatste ga je de stappen van 1 t/m 4 nog eens doorlopen om te ontdekken wat wel lukt.
Bij een geslaagd experiment, weten we hoe we de doelen op lange termijn gaan behalen. Dan is het tijd om op te schalen. We vergroten daarmee de uitkomsten van je marketinginspanningen. Daarmee vergroot je de omzet, de winst én de impact van je organisatie.
Met het inzetten van growth-marketing ontdek je hoe je het marketingbudget zo efficiënt mogelijk kunt inzetten. Hierdoor zorg je ervoor dat elke euro die je inzet gericht is op de impact die je met je merk wilt behalen.
Wil je aan de slag met growth-marketing? We nodigen je graag uit voor de vrijblijvende merksessie. Tijdens deze sessie doorlopen we jullie merkreis en ontdekken hoe jullie growth-marketing proces eruit kan gaan zien.
In het heldenmerk-pakket ontvang je het E-book én oefeningenboek om je eigen betekenisvolle merk te bouwen.
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Graag inspireren wij helden zoals jij om een superheld te worden. Om onze content en website hiervoor te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Door op OK te klikken ga je akkoord met het gebruik van cookies op onze website. In ons Privacy Statement kun je meer hierover lezen.
We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.
Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.
Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.
Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.
We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.
We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.
Deze cookies verzamelen informatie die in geaggregeerde vorm wordt gebruikt om ons te helpen begrijpen hoe onze website wordt gebruikt of hoe effectief onze marketingcampagnes zijn, of om ons te helpen onze website en applicatie voor u aan te passen om uw ervaring te verbeteren.
Als u niet wilt dat wij uw bezoek aan onze site volgen, kunt u dit in uw browser hier uitschakelen:
We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt
Google Webfont Instellingen:
Google Maps Instellingen:
Google reCaptcha instellingen:
Vimeo en Youtube video's insluiten:
De volgende cookies zijn ook nodig - U kunt kiezen of u ze wilt toestaan: