Gratis Tools voor merken:
Creating Heroes – Apeldoorn
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Er zijn veel bedrijven die op zoek zijn naar nieuw talent. Het toptalent heeft alleen veel keuzes en waarom zouden ze dan voor jouw merk kiezen? Daar komt het merk om te hoek kijken. Want als je een sterk merk hebt, dan weet iedereen waar je voor staat én waarom ze voor jou als werkgever (en als leverancier) moeten kiezen. Hoe dit zit en hoe het toptalent aantrekt lees je in dit artikel.
Als organisatie wil je toekomstbestendig zijn, daarvoor zijn de toptalenten van vandaag nodig. Er zijn echter minder talenten en meer vraag naar talenten. Dat betekent dat het talent wat te kiezen heeft. En waarvoor kies je dan?
De generatie van mijn ouders vond geld en zekerheid belangrijk. Deze huidige generatie vinden ook andere zaken belangrijk, zoals het bijdragen aan de maatschappij. Meer dan 60% van de werkzoekenden vindt het belangrijk dat organisaties bijdragen met positieve impact (Bron Inspirerende 40, 2023).
Het betekent dat jij je als merk moet onderscheiden. Maar wij zeggen: blijf voor jezelf. Je moet laten zien waar je voor staat. Dat laat zien waarom je organisatie de ideale werkgever is. Niet roepen om het roepen, maar laten zien dat het zo is. Alleen dat is lastig, want veel organisaties zetten daar niet op in. Ze weten dat ze iets met employer branding moeten doen, maar wat? En hoe? Nouja, dat is iets voor de marketingafdeling. Of de HR-afdeling. Zij moeten het maar oplossen.
En daar ligt de uitdaging. Want employer branding is gewoon branding. En een werkgeversmerk is je merk. Het zijn strategische beslissingen.
Wat vaak vergeten wordt is dat het vinden en aantrekken van medewerkers alles met je merk te maken heeft. Je merk is namelijk de basis van alles wat je communiceert. Het is waarin je gelooft, waarom je bestaat en waarvoor je merk gaat. Dat is inspirerend voor zowel medewerkers als klanten. Wanneer we het werkgeversmerk als iets aparts gaan zien, dan resoneert het niet. Je klanten krijgen een ander verhaal te horen dat de medewerkers. Terwijl die uiteindelijk met elkaar in contact komen.
Een logisch en helder merkverhaal, gebaseerd op authenticiteit is de basis.
Een helder en authentiek merk is de basis van alles wat je merk doet. Of het nu intern of extern communiceert. Een sterk en authentiek merk bouwen doe je door de merkreis af te leggen. De merkreis bestaat uit de volgende haltes:
Wil je alle haltes rustig lezen? Lees dan het artikel over de merkreis of download het heldenmerkpakket. Deze haltes doorloop je chronologisch om een sterke fundering neer te zetten. Want zonder sterke fundering kun je proberen toptalenten aan je te binden, maar dat gaat niet.
De missie is de basis van alles wat je merk doet. Het is geen loze belofte, maar een keiharde opdracht die je samen met je medewerkers en bondgenoten gaat behalen. Je wilt daarmee letterlijk de betekenis waarmaken. Daarom is het essentieel om je merk intern te laden. Want je medewerkers zijn de drijvende kracht achter je organisatie. Als zij je merk begrijpen, als zij écht weten wie je bent en dit uitdragen, dan kunnen zij dat ook vertalen richting opdrachtgevers en andere belangrijke partijen.
Het intern laden van je merk zorgt ervoor dat potentiële talenten zien dat er iets gebeurt. Ze ervaren daarmee van de buitenkant wat het merk is en wat het doet. Dat gevoel, die verbinding, zorgt ervoor dat je jezelf bent én je daarmee onderscheidt.
Wil je aan de slag met jullie werkgeversmerk? In het e-book Sterk Werkgeversmerk behandelen we:
Trends en uitdagingen: Begrijp de huidige arbeidsmarkt en waarom een sterk werkgeversmerk onmisbaar is.
De merkreis: Ontdek het 7-stappenplan om een merk op te bouwen dat zowel extern als intern impact maakt.
Praktische tips: Handige adviezen om direct aan de slag te gaan met jouw werkgeversmerk.
Succesverhalen: Leer van de best practices van toonaangevende bedrijven.
Natuurlijk is het ook goed om je verhaal naar buiten te delen. Jouw verhaal is belangrijk om gehoord te worden. Omdat je op missie bent, ben je niet aan het verkopen, maar laat je het domein van je organisatie groeien. Het delen van oprechte verhalen is daarbij essentieel. En oprechte verhalen zijn ook de verhalen waarin het misloopt, of niet zoals verwacht. Die verhalen maken je merk nog echter en interessanter om voor te werken.
Het delen van je merkverhaal doe je op de manier die bij je past. Je laat een domein groeien, dat indirect resultaat voor jouw organisatie heeft. Zo bouwde BOO een platform waar verhalen en kennis over adaptieve leefomgevingen worden gedeeld. Dat levert niet direct opdrachten of nieuwe mensen op. Maar ze verbinden professionals aan hun merk én domein. Wanneer talenten dagelijks meer willen doen met adaptiviteit, dan is de stap klein om naar BOO te gaan.
Bij alles geldt hetzelfde: begin bij het begin. Dat betekent dat je een goede fundering voor je merk neerzet. Die fundering bouw je met de merkreis. Alles over het werkgeversmerk en de merkreis lees je in het e-book Sterk Werkgeversmerk. Download hem nu kosteloos.
Er zijn veel bedrijven die op zoek zijn naar nieuw talent. Het toptalent heeft alleen veel keuzes en waarom zouden ze dan voor jouw merk kiezen? Daar komt het merk om te hoek kijken. Want als je een sterk merk hebt, dan weet iedereen waar je voor staat én waarom ze voor jou als werkgever (en als leverancier) moeten kiezen. Hoe dit zit en hoe het toptalent aantrekt lees je in dit artikel.
Als organisatie wil je toekomstbestendig zijn, daarvoor zijn de toptalenten van vandaag nodig. Er zijn echter minder talenten en meer vraag naar talenten. Dat betekent dat het talent wat te kiezen heeft. En waarvoor kies je dan?
De generatie van mijn ouders vond geld en zekerheid belangrijk. Deze huidige generatie vinden ook andere zaken belangrijk, zoals het bijdragen aan de maatschappij. Meer dan 60% van de werkzoekenden vindt het belangrijk dat organisaties bijdragen met positieve impact (Bron Inspirerende 40, 2023).
Het betekent dat jij je als merk moet onderscheiden. Maar wij zeggen: blijf voor jezelf. Je moet laten zien waar je voor staat. Dat laat zien waarom je organisatie de ideale werkgever is. Niet roepen om het roepen, maar laten zien dat het zo is. Alleen dat is lastig, want veel organisaties zetten daar niet op in. Ze weten dat ze iets met employer branding moeten doen, maar wat? En hoe? Nouja, dat is iets voor de marketingafdeling. Of de HR-afdeling. Zij moeten het maar oplossen.
En daar ligt de uitdaging. Want employer branding is gewoon branding. En een werkgeversmerk is je merk. Het zijn strategische beslissingen.
Wat vaak vergeten wordt is dat het vinden en aantrekken van medewerkers alles met je merk te maken heeft. Je merk is namelijk de basis van alles wat je communiceert. Het is waarin je gelooft, waarom je bestaat en waarvoor je merk gaat. Dat is inspirerend voor zowel medewerkers als klanten. Wanneer we het werkgeversmerk als iets aparts gaan zien, dan resoneert het niet. Je klanten krijgen een ander verhaal te horen dat de medewerkers. Terwijl die uiteindelijk met elkaar in contact komen.
Een logisch en helder merkverhaal, gebaseerd op authenticiteit is de basis.
Een helder en authentiek merk is de basis van alles wat je merk doet. Of het nu intern of extern communiceert. Een sterk en authentiek merk bouwen doe je door de merkreis af te leggen. De merkreis bestaat uit de volgende haltes:
Wil je alle haltes rustig lezen? Lees dan het artikel over de merkreis of download het heldenmerkpakket. Deze haltes doorloop je chronologisch om een sterke fundering neer te zetten. Want zonder sterke fundering kun je proberen toptalenten aan je te binden, maar dat gaat niet.
De missie is de basis van alles wat je merk doet. Het is geen loze belofte, maar een keiharde opdracht die je samen met je medewerkers en bondgenoten gaat behalen. Je wilt daarmee letterlijk de betekenis waarmaken. Daarom is het essentieel om je merk intern te laden. Want je medewerkers zijn de drijvende kracht achter je organisatie. Als zij je merk begrijpen, als zij écht weten wie je bent en dit uitdragen, dan kunnen zij dat ook vertalen richting opdrachtgevers en andere belangrijke partijen.
Het intern laden van je merk zorgt ervoor dat potentiële talenten zien dat er iets gebeurt. Ze ervaren daarmee van de buitenkant wat het merk is en wat het doet. Dat gevoel, die verbinding, zorgt ervoor dat je jezelf bent én dat je je daarmee onderscheidt.
Trends en uitdagingen: Begrijp de huidige arbeidsmarkt en waarom een sterk werkgeversmerk onmisbaar is.
De merkreis: Ontdek het 7-stappenplan om een merk op te bouwen dat zowel extern als intern impact maakt.
Praktische tips: Handige adviezen om direct aan de slag te gaan met jouw werkgeversmerk.
Succesverhalen: Leer van de best practices van toonaangevende bedrijven.
Natuurlijk is het ook goed om je verhaal naar buiten te delen. Jouw verhaal is belangrijk om gehoord te worden. Omdat je op missie bent, ben je niet aan het verkopen, maar laat je het domein van je organisatie groeien. Het delen van oprechte verhalen is daarbij essentieel. En oprechte verhalen zijn ook de verhalen waarin het misloopt, of niet zoals verwacht. Die verhalen maken je merk nog echter en interessanter om voor te werken.
Het delen van je merkverhaal doe je op de manier die bij je past. Je laat een domein groeien, dat indirect resultaat voor jouw organisatie heeft. Zo bouwde BOO een platform waar verhalen en kennis over adaptieve leefomgevingen worden gedeeld. Dat levert niet direct opdrachten of nieuwe mensen op. Maar ze verbinden professionals aan hun merk én domein. Wanneer talenten dagelijks meer willen doen met adaptiviteit, dan is de stap klein om naar BOO te gaan.
Bij alles geldt hetzelfde: begin bij het begin. Dat betekent dat je een goede fundering voor je merk neerzet. Die fundering bouw je met de merkreis. Alles over het werkgeversmerk en de merkreis lees je in het e-book Sterk Werkgeversmerk. Download hem nu kosteloos.
In het heldenmerk-pakket ontvang je het E-book én oefeningenboek om je eigen betekenisvolle merk te bouwen.
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Graag inspireren wij helden zoals jij om een superheld te worden. Om onze content en website hiervoor te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Door op OK te klikken ga je akkoord met het gebruik van cookies op onze website. In ons Privacy Statement kun je meer hierover lezen.
We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.
Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.
Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.
Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.
We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.
We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.
Deze cookies verzamelen informatie die in geaggregeerde vorm wordt gebruikt om ons te helpen begrijpen hoe onze website wordt gebruikt of hoe effectief onze marketingcampagnes zijn, of om ons te helpen onze website en applicatie voor u aan te passen om uw ervaring te verbeteren.
Als u niet wilt dat wij uw bezoek aan onze site volgen, kunt u dit in uw browser hier uitschakelen:
We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt
Google Webfont Instellingen:
Google Maps Instellingen:
Google reCaptcha instellingen:
Vimeo en Youtube video's insluiten:
De volgende cookies zijn ook nodig - U kunt kiezen of u ze wilt toestaan: