Gratis Tools voor merken:
Creating Heroes – Apeldoorn
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Vaak wordt gedacht dat alleen bedrijven die zich op consumenten (B2C) richten baat hebben bij merkontwikkeling. In een vorig artikel legden we al uit waarom het ook voor een B2B-organisatie interessant is om een merk te bouwen. In dit artikel gaan we in op hoe je een merk bouwt voor je B2B-organisatie.
In ieder artikel op deze website komen we terug op datgene wat voor ons het allerbelangrijkste is: Identiteit. De identiteit van je merk maakt je onderscheidend en is uniek. Het geeft betekenis aan je organisatie. De identiteit bestaat uit de betekenis, de visie & missie en de persoonlijkheid van je merk. Door deze te ontdekken weet je waar je merk voor staat, waar het voor gaat en hoe het zich gedraagt. Dit is een mooie basis om langdurige relaties op te bouwen.
Aanvullend op de identiteit dien je als organisatie je krachtig te positioneren in de markt. Dat doe je over het algemeen op drie gebieden:
Deze drie elementen verenig je in een stevige positionering. Dat doe je door een domein te kiezen waarop je als merk leider in bent. De positionering werk je vervolgens uit in een statement en een pay-off. Dit is de basis waarop je als merk gaat communiceren. Alles over positioneren lees je in het artikel Zo positioneer je jouw merk in de markt.
De positionering en de identiteit is een mooie basis om te kijken naar je huisstijl. Past deze huisstijl hier als een jas bij? Je huisstijl moet zich onderscheiden ten opzichte van de concurrentie en aansluiten bij de identiteit. Het vertelt letterlijk visueel het verhaal van je organisatie. Zorg ervoor dat je huisstijl goed staat en leg het vast in een huisstijl-handboek.
Als merk (en organisatie) communiceer je veel. Wat wij veel zien is dat er veel communicatiemiddelen zijn die een ander beeld of verhaal gebruiken. Zorg dat zowel de huisstijl als het merkverhaal consistent in alle middelen wordt doorgevoerd. Dit zijn zowel je online communicatiemiddelen, je offline communicatiemiddelen en de signing die je toepast. Op welke manier je klant ook met je in aanraking komt, ze herkennen je merk direct.
Bijvoorbeeld: Je hebt een adviesbureau. Jullie rijden in lease-auto’s. Als ik één van deze adviseurs op de weg zie, komt de boodschap overeen met de boodschap als ik op de website kom. Nadat ik op de website ben geweest en bij jullie op kantoor kom, geeft dat hetzelfde gevoel en boodschap als de website én de signing van de auto.
Wanneer je de fundering voor je merk hebt neergezet is het tijd om je merk te laden en te innoveren. Het laden en innoveren van je merk doe je in drie delen:
Merken die zich op andere organisaties richten voegen vaak beleving toe bij het laden van het merk. Denk bijvoorbeeld aan het software-merk AFAS. Al hun activiteiten hebben weinig te maken met software, maar met het ontwikkelen van ondernemers. Zo organiseren zij congressen in hun AFAS Theater om je als ondernemer bij te scholen. Op deze manier bouw je een band op het merk, waardoor de kans veel groter is dat je ook hun softwarefilosofie omarmt.
Als je een merk wilt worden, dan is doorloop je letterlijk een merkreis. De stappen die hierboven benoemd zijn, zijn onderdeel van deze merkreis. Wil je op merkreis en aan de slag met je B2B-merk? Download dan het heldenmerkpakket.
Vaak wordt gedacht dat alleen bedrijven die zich op consumenten (B2C) richten baat hebben bij merkontwikkeling. In een vorig artikel legden we al uit waarom het ook voor een B2B-organisatie interessant is om een merk te bouwen. In dit artikel gaan we in op hoe je een merk bouwt voor je B2B-organisatie.
In ieder artikel op deze website komen we terug op datgene wat voor ons het allerbelangrijkste is: Identiteit. De identiteit van je merk maakt je onderscheidend en is uniek. Het geeft betekenis aan je organisatie. De identiteit bestaat uit de betekenis, de visie & missie en de persoonlijkheid van je merk. Door deze te ontdekken weet je waar je merk voor staat, waar het voor gaat en hoe het zich gedraagt. Dit is een mooie basis om langdurige relaties op te bouwen.
Aanvullend op de identiteit dien je als organisatie je krachtig te positioneren in de markt. Dat doe je over het algemeen op drie gebieden:
Deze drie elementen verenig je in een stevige positionering. Dat doe je door een domein te kiezen waarop je als merk leider in bent. De positionering werk je vervolgens uit in een statement en een pay-off. Dit is de basis waarop je als merk gaat communiceren. Alles over positioneren lees je in het artikel Zo positioneer je jouw merk in de markt.
De positionering en de identiteit is een mooie basis om te kijken naar je huisstijl. Past deze huisstijl hier als een jas bij? Je huisstijl moet zich onderscheiden ten opzichte van de concurrentie en aansluiten bij de identiteit. Het vertelt letterlijk visueel het verhaal van je organisatie. Zorg ervoor dat je huisstijl goed staat en leg het vast in een huisstijl-handboek.
Als merk (en organisatie) communiceer je veel. Wat wij veel zien is dat er veel communicatiemiddelen zijn die een ander beeld of verhaal gebruiken. Zorg dat zowel de huisstijl als het merkverhaal consistent in alle middelen wordt doorgevoerd. Dit zijn zowel je online communicatiemiddelen, je offline communicatiemiddelen en de signing die je toepast. Op welke manier je klant ook met je in aanraking komt, ze herkennen je merk direct.
Bijvoorbeeld: Je hebt een adviesbureau. Jullie rijden in lease-auto’s. Als ik één van deze adviseurs op de weg zie, komt de boodschap overeen met de boodschap als ik op de website kom. Nadat ik op de website ben geweest en bij jullie op kantoor kom, geeft dat hetzelfde gevoel en boodschap als de website én de signing van de auto.
Wanneer je de fundering voor je merk hebt neergezet is het tijd om je merk te laden en te innoveren. Het laden en innoveren van je merk doe je in drie delen:
Merken die zich op andere organisaties richten voegen vaak beleving toe bij het laden van het merk. Denk bijvoorbeeld aan het software-merk AFAS. Al hun activiteiten hebben weinig te maken met software, maar met het ontwikkelen van ondernemers. Zo organiseren zij congressen in hun AFAS Theater om je als ondernemer bij te scholen. Op deze manier bouw je een band op het merk, waardoor de kans veel groter is dat je ook hun softwarefilosofie omarmt.
Als je een merk wilt worden, dan is doorloop je letterlijk een merkreis. De stappen die hierboven benoemd zijn, zijn onderdeel van deze merkreis. Wil je op merkreis en aan de slag met je B2B-merk? Download dan het heldenmerkpakket.
In het heldenmerk-pakket ontvang je het E-book én oefeningenboek om je eigen betekenisvolle merk te bouwen.
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Graag inspireren wij helden zoals jij om een superheld te worden. Om onze content en website hiervoor te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Door op OK te klikken ga je akkoord met het gebruik van cookies op onze website. In ons Privacy Statement kun je meer hierover lezen.
We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.
Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.
Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.
Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.
We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.
We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.
Deze cookies verzamelen informatie die in geaggregeerde vorm wordt gebruikt om ons te helpen begrijpen hoe onze website wordt gebruikt of hoe effectief onze marketingcampagnes zijn, of om ons te helpen onze website en applicatie voor u aan te passen om uw ervaring te verbeteren.
Als u niet wilt dat wij uw bezoek aan onze site volgen, kunt u dit in uw browser hier uitschakelen:
We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt
Google Webfont Instellingen:
Google Maps Instellingen:
Google reCaptcha instellingen:
Vimeo en Youtube video's insluiten:
De volgende cookies zijn ook nodig - U kunt kiezen of u ze wilt toestaan: