Gratis Tools voor merken:
Creating Heroes – Apeldoorn
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Een betekenisgedreven groeistrategie is meer dan alleen cijfers en grafieken; het gaat om het creëren van een duurzame en impactvolle toekomst. In dit artikel nemen we je mee door een gedetailleerde routekaart om jouw missie te vertalen naar concrete acties en resultaten.
De eerste stap naar een betekenisgedreven groeistrategie is het ontdekken van de kernbetekenis van je onderneming. Dit is de fundamentele reden waarom je bedrijf bestaat, voorbij winst en groei. Het is de kernideologie die nooit verandert.
Denk hierbij aan de persoonlijke ervaringen of gebeurtenissen waaruit het bedrijf is gestart en op de reis die het tot vandaag heeft afgelegd. De betekenis bestaat daarom uit de geschiedenis en roots van het bedrijf, de maatschappelijke waarde die je als merk achterlaat en de gezamenlijke drijfveren. Dit is de kern van alles wat je als organisatie doet.
Wanneer de betekenis duidelijk is, is het tijd om je visie en missie te formuleren. De visie beschrijft het vergezicht van je merk, het is de kijk van je merk op de wereld. De missie is de grote opdracht die je als merk te doen hebt. Meer hierover lees je in de artikelen Ontwikkel een heldere visie en Formuleer je heldenmissie.
De merkreis is een cruciaal onderdeel van het opbouwen van een sterk en betekenisvol merk. Dit proces helpt je om inzicht te krijgen in hoe je merk door klanten wordt ervaren en welke emoties en waarden het oproept. Daardoor is het verstandig om ook de rest van de merkreis af te leggen totdat je de merkfundering hebt ontwikkeld. Als je de merkreis niet verder doorloopt, dan zal je merk zich niet consistent en uniform kunnen uiten. En niet van betekenis kunnen zijn. Zie het als een maaltijd. Als je daar één of meerdere ingrediënten weglaat, dan zal het nooit een topgerecht worden .De stappen die je zet om de merkfundering verder te bouwen zijn:
De missie als grote opdracht neerzetten is makkelijker dan het waarmaken van je missie. De missie is vaak een grote opdracht die pas over tientallen jaren behaald kan worden. Daarom maak je een routekaart naar je missie. Dit zijn een aantal stappen die je moet zetten om de missie te behalen, wij noemen ze deelmissies. Begin met de missie en redeneer terug naar de dag van vandaag. Welke deelmissies kun je formuleren die je helpen om de missie dichterbij te brengen. De eerste deelmissie kun je op deze manier veel beter concretiseren.
Zelf aan de slag met het ontdekken van je merkidentiteit? Download dan het Heldenmerk-pakket. Hierin ontvang je:
Het e-book ‘Bouw een Heldenmerk’ met alle theorie om een heldenmerk te bouwen;
Het oefeningenboek waarin alle opdrachten staan om een heldenmerk te bouwen;
Canvassen en andere middelen die jou en je merkteam helpen bij de opdrachten uit het oefeningenboek.
Met de routekaart heb je de missie opgebroken in concrete deelmissies (mijlpalen). De eerste deelmissie kun je verder opdelen door hier doelstellingen aan te koppelen. De bedrijfsdoelstellingen verbind je direct aan de Sustainable Development Goals (SDG’s) van de Verenigde Naties. Deze wereldwijde doelen bieden een raamwerk om je bedrijf niet alleen financieel succesvol te maken, maar ook sociaal en ecologisch verantwoord.
Hierdoor zorg je ervoor dat je de grote opdracht concretiseert en hier acties aan kunt verbinden.
Met je routekaart en doelstellingen klaar, is het tijd om een jaarplan op te stellen. Dit plan moet gedetailleerde acties bevatten die direct bijdragen aan het behalen van je doelstellingen. Betrek je team bij het proces om ervoor te zorgen dat iedereen zich betrokken en verantwoordelijk voelt. Koppel de (deel)missie van het merk bijvoorbeeld aan de teammissie en de persoonlijke missie van iedere medewerker.
Verdeel de acties over het jaar en plan regelmatige evaluatiemomenten in om je voortgang te meten en bij te sturen waar nodig. Voor meer gedetailleerde stappen kun je ons artikel over het werken met een jaarplan lezen.
Een betekenisgedreven groeistrategie draait om meer dan alleen plannen en doelstellingen; het gaat om het maken van echte verbindingen. Deel je verhaal, inspireer anderen en wees niet bang om je uitdagingen, successen en mislukkingen te delen. Dit maakt je merk menselijker en authentieker.
Laat je niet ontmoedigen door tegenslagen; elke stap, hoe klein ook, brengt je dichter bij je missie. Blijf gefocust, blijf geïnspireerd en blijf groeien. Maak de stappen daarom ook niet te groot. Iedere verandering begint bij een klein stapje. Hoe kleiner de stap, hoe sneller je in actie komt. Hoe meer je in actie komt, hoe sneller de verandering gaat!
De reis van jouw merk begint bij het begin: de betekenis. Start vandaag met het ontdekken van je betekenis en bouw de rest van de fundering hierop. Alles over het bouwen van de merkfundering en oefeningen om de fundering neer te zetten met je organisatie vind je in het . Download deze gratis en ontvang iedere week inzichten, tips en inspiratie.
Een betekenisgedreven groeistrategie is meer dan alleen cijfers en grafieken; het gaat om het creëren van een duurzame en impactvolle toekomst. In dit artikel nemen we je mee door een gedetailleerde routekaart om jouw missie te vertalen naar concrete acties en resultaten.
De eerste stap naar een betekenisgedreven groeistrategie is het ontdekken van de kernbetekenis van je onderneming. Dit is de fundamentele reden waarom je bedrijf bestaat, voorbij winst en groei. Het is de kernideologie die nooit verandert.
Denk hierbij aan de persoonlijke ervaringen of gebeurtenissen waaruit het bedrijf is gestart en op de reis die het tot vandaag heeft afgelegd. De betekenis bestaat daarom uit de geschiedenis en roots van het bedrijf, de maatschappelijke waarde die je als merk achterlaat en de gezamenlijke drijfveren. Dit is de kern van alles wat je als organisatie doet.
Wanneer de betekenis duidelijk is, is het tijd om je visie en missie te formuleren. De visie beschrijft het vergezicht van je merk, het is de kijk van je merk op de wereld. De missie is de grote opdracht die je als merk te doen hebt. Meer hierover lees je in de artikelen Ontwikkel een heldere visie en Formuleer je heldenmissie.
De merkreis is een cruciaal onderdeel van het opbouwen van een sterk en betekenisvol merk. Dit proces helpt je om inzicht te krijgen in hoe je merk door klanten wordt ervaren en welke emoties en waarden het oproept. Daardoor is het verstandig om ook de rest van de merkreis af te leggen totdat je de merkfundering hebt ontwikkeld. Als je de merkreis niet verder doorloopt, dan zal je merk zich niet consistent en uniform kunnen uiten. En niet van betekenis kunnen zijn. Zie het als een maaltijd. Als je daar één of meerdere ingrediënten weglaat, dan zal het nooit een topgerecht worden .De stappen die je zet om de merkfundering verder te bouwen zijn:
De missie als grote opdracht neerzetten is makkelijker dan het waarmaken van je missie. De missie is vaak een grote opdracht die pas over tientallen jaren behaald kan worden. Daarom maak je een routekaart naar je missie. Dit zijn een aantal stappen die je moet zetten om de missie te behalen, wij noemen ze deelmissies. Begin met de missie en redeneer terug naar de dag van vandaag. Welke deelmissies kun je formuleren die je helpen om de missie dichterbij te brengen. De eerste deelmissie kun je op deze manier veel beter concretiseren.
Het e-book ‘Bouw een Heldenmerk’ met alle theorie om een heldenmerk te bouwen;
Het oefeningenboek waarin alle opdrachten staan om een heldenmerk te bouwen;
Canvassen en andere middelen die jou en je merkteam helpen bij de opdrachten uit het oefeningenboek.
Met de routekaart heb je de missie opgebroken in concrete deelmissies (mijlpalen). De eerste deelmissie kun je verder opdelen door hier doelstellingen aan te koppelen. De bedrijfsdoelstellingen verbind je direct aan de Sustainable Development Goals (SDG’s) van de Verenigde Naties. Deze wereldwijde doelen bieden een raamwerk om je bedrijf niet alleen financieel succesvol te maken, maar ook sociaal en ecologisch verantwoord.
Hierdoor zorg je ervoor dat je de grote opdracht concretiseert en hier acties aan kunt verbinden.
Met je routekaart en doelstellingen klaar, is het tijd om een jaarplan op te stellen. Dit plan moet gedetailleerde acties bevatten die direct bijdragen aan het behalen van je doelstellingen. Betrek je team bij het proces om ervoor te zorgen dat iedereen zich betrokken en verantwoordelijk voelt. Koppel de (deel)missie van het merk bijvoorbeeld aan de teammissie en de persoonlijke missie van iedere medewerker.
Verdeel de acties over het jaar en plan regelmatige evaluatiemomenten in om je voortgang te meten en bij te sturen waar nodig. Voor meer gedetailleerde stappen kun je ons artikel over het werken met een jaarplan lezen.
Een betekenisgedreven groeistrategie draait om meer dan alleen plannen en doelstellingen; het gaat om het maken van echte verbindingen. Deel je verhaal, inspireer anderen en wees niet bang om je uitdagingen, successen en mislukkingen te delen. Dit maakt je merk menselijker en authentieker.
Laat je niet ontmoedigen door tegenslagen; elke stap, hoe klein ook, brengt je dichter bij je missie. Blijf gefocust, blijf geïnspireerd en blijf groeien. Maak de stappen daarom ook niet te groot. Iedere verandering begint bij een klein stapje. Hoe kleiner de stap, hoe sneller je in actie komt. Hoe meer je in actie komt, hoe sneller de verandering gaat!
De reis van jouw merk begint bij het begin: de betekenis. Start vandaag met het ontdekken van je betekenis en bouw de rest van de fundering hierop. Alles over het bouwen van de merkfundering en oefeningen om de fundering neer te zetten met je organisatie vind je in het . Download deze gratis en ontvang iedere week inzichten, tips en inspiratie.
In het heldenmerk-pakket ontvang je het E-book én oefeningenboek om je eigen betekenisvolle merk te bouwen.
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Graag inspireren wij helden zoals jij om een superheld te worden. Om onze content en website hiervoor te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Door op OK te klikken ga je akkoord met het gebruik van cookies op onze website. In ons Privacy Statement kun je meer hierover lezen.
We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.
Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.
Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.
Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.
We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.
We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.
Deze cookies verzamelen informatie die in geaggregeerde vorm wordt gebruikt om ons te helpen begrijpen hoe onze website wordt gebruikt of hoe effectief onze marketingcampagnes zijn, of om ons te helpen onze website en applicatie voor u aan te passen om uw ervaring te verbeteren.
Als u niet wilt dat wij uw bezoek aan onze site volgen, kunt u dit in uw browser hier uitschakelen:
We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt
Google Webfont Instellingen:
Google Maps Instellingen:
Google reCaptcha instellingen:
Vimeo en Youtube video's insluiten:
De volgende cookies zijn ook nodig - U kunt kiezen of u ze wilt toestaan: