6. Update alle merkdragers
De merkdragers zijn alle communicatiemiddelen die je gebruikt om je merkverhaal en visuele identiteit naar buiten te brengen. Wij verdelen ze in drie categorieën.
Categorie 1: Offline communicatiemiddelen
Dit zijn alle communicatiemiddelen die je offline gebruikt. Denk daarbij aan briefpapier, visitekaartjes, flyers, brochures, etc. Al deze elementen vernieuw je op basis van de vernieuwde huisstijl en het merkverhaal. Mocht je deze in willen zetten, hebben ze dezelfde uitstraling als de andere communicatiemiddelen
Categorie 2: Online communicatiemiddelen
Waar er offline communicatiemiddelen zijn, zijn ze er ook voor online. Dit zijn alle sociale mediakanalen, banners, advertenties, etc. Maar de belangrijkste is dat de website helemaal kersvers moet zijn en aansluit bij het merkverhaal.
Het nieuwe verhaal vertalen op de (nieuwe) website
Het meeste belangrijke onderdeel van de online marketing is de website. Je nieuwe verhaal dient op een goede manier online te worden overgebracht. Om je website te creëren doorloop je de volgende stappen:
- Je bepaalt je doel van je website en stelt een eisenpakket vast voor je website.
- Je maakt een websiteplan waarin je samen met je websitedesigner en websitebouwer samen zit om na te denken over de structuur van je website en hoe je het verhaal op een goede manier laat overkomen.
- De websitedesigner bouwt een eerste prototype van je website, zodat jullie samen kunnen kijken of dit hetgeen is wat jullie samen hebben besproken.
- Als bedrijf ga je een keuze maken hoe je teksten, afbeeldingen en video’s gaat aanleveren. Ga je deze zelf schrijven met behulp van specialisten? Of laat je het volledig extern uitvoeren middels interviews?
- Het goedgekeurde prototype wordt omgezet in een werkende website met de juiste fotografie en teksten, met een aantal revisierondes.
- Je viert samen de live-gang van je website. En dan begint het pas: Je gaat aan de slag om je doelen te bereiken met je website.
Meer over het opzetten van een website vind je in het artikel Ontwikkel een website die impact voor je genereert!
Categorie 3: Signing van bedrijfspand en wagenpark
Je merk komt als laatste naar buiten via je bedrijfspand en je wagenpark (wat ook fietsen mogen zijn 😉). Zorg ervoor dat beide dezelfde uitstraling hebben als alle andere communicatiemiddelen. En niet alleen de buitenkant van het bedrijfspand, maar juist binnenin kun je het merkverhaal laden.