Gratis Tools voor merken:
Creating Heroes – Apeldoorn
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Wij worden altijd vrolijk van merken met een inspirerende en sprekende missie. Voordat we ingaan op de inspirerende missies van andere bedrijven, is het eerst goed om vast te stellen wat een missie eigenlijk is. De missie is de grote opdracht van je organisatie die het droombeeld van de visie concreet maakt. Daarmee is de missie het kompas voor de organisatie, waar alle keuzes op gebaseerd worden. Keuzes zoals: moeten we investeren in innovatie x? Alleen als het onze missie dichterbij brengt.
Laat je inspireren door andere merken die een inspirerende missie hebben geformuleerd. Lees snel verder.
Voordat we kijken naar de missies van andere merken, is het goed om te weten waar de missie staat in de merkreis. De missie is onderdeel van de merkreis. De merkreis is een routekaart die je chronologisch doorloopt om een sterk merk te bouwen. Wat een missie staat niet op zich. Het formuleren van je missie, zorgt er nog niet voor dat je ook daadwerkelijk een sterk merk hebt. Het moet waargemaakt worden. Door de merkreis af te leggen, bouw je een sterk merk. Het kent 7 haltes:
De missie is daarmee een belangrijke kern van de merkreis en wordt gedurende de reis verder geladen.
Nu we weten wat de missie is en waar het in de merkreis staat, kunnen we echt ingaan op 6 inspirerende merken. Zij inspireren met hun missie hun klanten, samenwerkingspartners en andere merken om ook betekenisvol te zijn.
Tony’s Chocolonely heeft intussen bewezen dat het ook anders kan en dat iedereen positief kan profiteren van betere werk- en leefomstandigheden in de cacao-industrie. Veel consumenten geloven in hun aanpak en voelen zich aangetrokken tot het verhaal achter het merk. Tony’s Chocolonely is voor velen een grote inspiratiebron dankzij hun openheid en eerlijkheid. Zij zoeken direct contact met hun doelgroep en hebben dankzij hun integere werkwijze inmiddels een enorm grote schare fans waardoor extra en dure reclame-inspanningen overbodig zijn. Bekijk ook eens hoe zij hun missie implementeren door storytelling in te zetten.
Lees ook: Hoe zet je een heldenmissie in de markt?
Kromkommer is een initiatief dat deze consumentengekte een halt wil toeroepen en een positieve verandering teweeg wil brengen. De organisatie heeft als missie om alle imperfecte en overschotten aan groenten en fruit weer op ons bord te laten komen in plaats van op de afvalberg. Hun missie maakt duidelijk dat ons consumptiegedrag belachelijke vormen heeft aangenomen.
Zij hebben zelfs een heuse Krommunity welke bestaat uit telers, winkels, horeca en consumenten. Samen vormen ze een inspiratiebron tegen voedselverspilling en laten ze zien dat er met de smaak en kwaliteit van imperfecte groenten en fruit helemaal niets mis is.
Lees ook: De meest gemaakte fouten bij het formuleren van een missie en visie
Het e-book ‘Bouw een Heldenmerk’ met alle theorie om een heldenmerk te bouwen;
Het oefeningenboek waarin alle opdrachten staan om een heldenmerk te bouwen;
Canvassen en andere middelen die jou en je merkteam helpen bij de opdrachten uit het oefeningenboek.
Er is ook een tegengeluid hoorbaar. De duistere kant van fast fashion krijgt steeds meer aandacht in de media en er komen steeds meer alternatieven op de markt waarbij kwaliteit en het welzijn van mensen weer centraal staat. Supertoffe en modieuze kleding maken, is wel degelijk mogelijk op een bewuste en eerlijke manier.
Een Nederlands kledingmerk dat laat zien dat het anders kan, is MUD Jeans. De organisatie streeft naar een wereld zonder verspilling. Hun missie inspireert consumenten en andere kledingmerken en daardoor scharen veel mensen zich achter hun verhaal.
MUD Jeans werkt volledig volgens de principes van de circulaire economie en heeft de ambitie om de eerste CO2-neutrale spijkerbroek te produceren. Echter verloopt de uitwerking van hun strategie nog niet volledig vlekkeloos. Het design van de kleding is niet altijd even modieus en is nog niet standaard in elke maat verkrijgbaar. Hier valt nog winst te behalen voor MUD Jeans. Maar ze zijn in ieder geval een heel eind op de goede weg.
Lees ook: Werken met een jaarplan: Van missie naar concrete acties
Lees ook: Missie en visie formuleren? Alleen wanneer je ernaar gaat handelen!
De missie van De Vegetarische Slager is inspirerend voor een specifieke doelgroep die om het welzijn van dieren geeft en tegelijkertijd ook waarde hecht aan de smaak en structuur van vlees. Dankzij deze nieuwe generatie vleesvervangers worden dieren gespaard voor consumptie. De uitwerking van de missie is geslaagd want de producten worden wereldwijd met groot gejuich ontvangen. De Vegetarische Slager toont aan dat je met een onuitputtelijk doorzettingsvermogen en eindeloos geduld echt iets kunt veranderen in de wereld.
Lees ook: De missie als magneet om ambitieus personeel aan te trekken
Geweldig om te weten dat er merken zijn met missies die de durf hebben om hier vol voor te gaan. Merken die er 100% van overtuigd zijn dat ze een verschil kunnen maken in de wereld. Mensen die elk op unieke wijze een positieve bijdrage leveren aan onze toekomst. Ze geven nooit op, zijn doortastend en laten zich absoluut niet uit het veld slaan. Ook niet wanneer het tegenzit. Ze gaan er vol passie voor en zijn niet bang voor veranderingen. Deze mensen zijn echte helden!
Inspirerende missies hoeven niet per se grootte zijn. Ook kleine, lokale initiatieven kunnen een inspiratiebron zijn en een verschil maken in onze samenleving. Onze missie is dat ieder merk positieve impact genereert voor hun omgeving. Daarmee worden de betekenisvolle producten de standaard en hebben slechte producten en diensten geen bestaansrecht meer.
Wil je aan de slag met doorlopen van de merkreis en oefeningen ontvangen om o.a. je missie te formuleren? Download het heldenmerk-pakket en ontvang de theoretische basis en praktische werkvormen om aan de slag te gaan met het bouwen van een sterk merk met een missie.
Wij worden altijd vrolijk van merken met een inspirerende en sprekende missie. Voordat we ingaan op de inspirerende missies van andere bedrijven, is het eerst goed om vast te stellen wat een missie eigenlijk is. De missie is de grote opdracht van je organisatie die het droombeeld van de visie concreet maakt. Daarmee is de missie het kompas voor de organisatie, waar alle keuzes op gebaseerd worden. Keuzes zoals: moeten we investeren in innovatie x? Alleen als het onze missie dichterbij brengt.
Laat je inspireren door andere merken die een inspirerende missie hebben geformuleerd. Lees snel verder.
Voordat we kijken naar de missies van andere merken, is het goed om te weten waar de missie staat in de merkreis. De missie is onderdeel van de merkreis. De merkreis is een routekaart die je chronologisch doorloopt om een sterk merk te bouwen. Wat een missie staat niet op zich. Het formuleren van je missie, zorgt er nog niet voor dat je ook daadwerkelijk een sterk merk hebt. Het moet waargemaakt worden. Door de merkreis af te leggen, bouw je een sterk merk. Het kent 7 haltes:
De missie is daarmee een belangrijke kern van de merkreis en wordt gedurende de reis verder geladen.
Nu we weten wat de missie is en waar het in de merkreis staat, kunnen we echt ingaan op 6 inspirerende merken. Zij inspireren met hun missie hun klanten, samenwerkingspartners en andere merken om ook betekenisvol te zijn.
Tony’s Chocolonely heeft intussen bewezen dat het ook anders kan en dat iedereen positief kan profiteren van betere werk- en leefomstandigheden in de cacao-industrie. Veel consumenten geloven in hun aanpak en voelen zich aangetrokken tot het verhaal achter het merk. Tony’s Chocolonely is voor velen een grote inspiratiebron dankzij hun openheid en eerlijkheid. Zij zoeken direct contact met hun doelgroep en hebben dankzij hun integere werkwijze inmiddels een enorm grote schare fans waardoor extra en dure reclame-inspanningen overbodig zijn. Bekijk ook eens hoe zij hun missie implementeren door storytelling in te zetten.
Lees ook: Hoe zet je een heldenmissie in de markt?
Kromkommer is een initiatief dat deze consumentengekte een halt wil toeroepen en een positieve verandering teweeg wil brengen. De organisatie heeft als missie om alle imperfecte en overschotten aan groenten en fruit weer op ons bord te laten komen in plaats van op de afvalberg. Hun missie maakt duidelijk dat ons consumptiegedrag belachelijke vormen heeft aangenomen.
Zij hebben zelfs een heuse Krommunity welke bestaat uit telers, winkels, horeca en consumenten. Samen vormen ze een inspiratiebron tegen voedselverspilling en laten ze zien dat er met de smaak en kwaliteit van imperfecte groenten en fruit helemaal niets mis is.
Lees ook: De meest gemaakte fouten bij het formuleren van een missie en visie
Er is ook een tegengeluid hoorbaar. De duistere kant van fast fashion krijgt steeds meer aandacht in de media en er komen steeds meer alternatieven op de markt waarbij kwaliteit en het welzijn van mensen weer centraal staat. Supertoffe en modieuze kleding maken, is wel degelijk mogelijk op een bewuste en eerlijke manier.
Een Nederlands kledingmerk dat laat zien dat het anders kan, is MUD Jeans. De organisatie streeft naar een wereld zonder verspilling. Hun missie inspireert consumenten en andere kledingmerken en daardoor scharen veel mensen zich achter hun verhaal.
MUD Jeans werkt volledig volgens de principes van de circulaire economie en heeft de ambitie om de eerste CO2-neutrale spijkerbroek te produceren. Echter verloopt de uitwerking van hun strategie nog niet volledig vlekkeloos. Het design van de kleding is niet altijd even modieus en is nog niet standaard in elke maat verkrijgbaar. Hier valt nog winst te behalen voor MUD Jeans. Maar ze zijn in ieder geval een heel eind op de goede weg.
Lees ook: Werken met een jaarplan: Van missie naar concrete acties
Lees ook: Missie en visie formuleren? Alleen wanneer je ernaar gaat handelen!
De missie van De Vegetarische Slager is inspirerend voor een specifieke doelgroep die om het welzijn van dieren geeft en tegelijkertijd ook waarde hecht aan de smaak en structuur van vlees. Dankzij deze nieuwe generatie vleesvervangers worden dieren gespaard voor consumptie. De uitwerking van de missie is geslaagd want de producten worden wereldwijd met groot gejuich ontvangen. De Vegetarische Slager toont aan dat je met een onuitputtelijk doorzettingsvermogen en eindeloos geduld echt iets kunt veranderen in de wereld.
Lees ook: De missie als magneet om ambitieus personeel aan te trekken
Geweldig om te weten dat er merken zijn met missies die de durf hebben om hier vol voor te gaan. Merken die er 100% van overtuigd zijn dat ze een verschil kunnen maken in de wereld. Mensen die elk op unieke wijze een positieve bijdrage leveren aan onze toekomst. Ze geven nooit op, zijn doortastend en laten zich absoluut niet uit het veld slaan. Ook niet wanneer het tegenzit. Ze gaan er vol passie voor en zijn niet bang voor veranderingen. Deze mensen zijn echte helden!
Inspirerende missies hoeven niet per se grootte zijn. Ook kleine, lokale initiatieven kunnen een inspiratiebron zijn en een verschil maken in onze samenleving. Onze missie is dat ieder merk positieve impact genereert voor hun omgeving. Daarmee worden de betekenisvolle producten de standaard en hebben slechte producten en diensten geen bestaansrecht meer.
Wil je aan de slag met doorlopen van de merkreis en oefeningen ontvangen om o.a. je missie te formuleren? Download het heldenmerk-pakket en ontvang de theoretische basis en praktische werkvormen om aan de slag te gaan met het bouwen van een sterk merk met een missie.
In het heldenmerk-pakket ontvang je het E-book én oefeningenboek om je eigen betekenisvolle merk te bouwen.