6 inspirerende missies van helden

Wij worden altijd vrolijk van merken met een inspirerende en sprekende missie. Voordat we ingaan op de inspirerende missies van andere bedrijven, is het eerst goed om vast te stellen wat een missie eigenlijk is. De missie is de grote opdracht van je organisatie die het droombeeld van de visie concreet maakt. Daarmee is de missie het kompas voor de organisatie, waar alle keuzes op gebaseerd worden. Keuzes zoals: moeten we investeren in innovatie x? Alleen als het onze missie dichterbij brengt.

Laat je inspireren door andere merken die een inspirerende missie hebben geformuleerd. Lees snel verder.

De missie in de merkreis

Merkreis

Voordat we kijken naar de missies van andere merken, is het goed om te weten waar de missie staat in de merkreis. De missie is onderdeel van de merkreis. De merkreis is een routekaart die je chronologisch doorloopt om een sterk merk te bouwen. Wat een missie staat niet op zich. Het formuleren van je missie, zorgt er nog niet voor dat je ook daadwerkelijk een sterk merk hebt. Het moet waargemaakt worden. Door de merkreis af te leggen, bouw je een sterk merk. Het kent 7 haltes:

  1. Het begint allemaal bij de betekenis: wat drijft je, waarom doe je wat je doet en wat je is je maatschappelijke rol? Dit is de kern van je merk, en het is belangrijk om dit helder te krijgen voordat je verder gaat.
  2. Daarna volgt de visie en missie. Hier bepaal je wat je visie op de toekomst is en welke grote opdracht je te doen hebt. Hier staat de missie dus in de merkreis.
  3. Vervolgens werk je aan je merkpersoonlijkheid. Dit gaat over het geven van een gezicht en een stem aan je merk. Het zorgt ervoor dat mensen zich met je kunnen verbinden. Dit wordt uitgewerkt in merktaal en gedrag.
  4. Bij de halte van positionering ga je aan de slag om je merk in de markt een positie te geven. Je geeft een framing aan je merk om de juiste associaties bij de doelgroep op te roepen. Dit werk je uit in een slogan, positioneringsstatement en de strategie.
  5. De volgende halte is de huisstijl. Hoe ga je jouw merk visueel uitdragen? Dit is waar je merk echt zichtbaar wordt. Het is de visuele vertaling van het merkverhaal, de merkpersoonlijkheid en de positionering.
  6. Daarna komen de merkdragers aan bod. Hier vertaal je je merk door naar alle middelen die je gebruikt om met je doelgroep te communiceren, zoals je website en marketingmateriaal. Alle merkdragers moeten een consistent uiterlijk en verhaal hebben, zodat iedere uiting dezelfde associatie oproept.
  7. Tot slot werk je aan het merk laden en innovatie. Je missie stopt niet bij het presenteren ervan. Je gaat het merk extern laden om mensen aan je missie te binden en intern laden om je medewerkers betrokken te laten zijn en hun persoonlijke ambitie aan de missie te koppelen. Als laatste spoor is het innoveren van je merk, door de interne processen, organisatiestructuur of producten te blijven vernieuwen wanneer daar behoefte aan is.

De missie is daarmee een belangrijke kern van de merkreis en wordt gedurende de reis verder geladen.

6 missies van inspirerende merken

Nu we weten wat de missie is en waar het in de merkreis staat, kunnen we echt ingaan op 6 inspirerende merken. Zij inspireren met hun missie hun klanten, samenwerkingspartners en andere merken om ook betekenisvol te zijn.

Missie 1: 100% slaafvrije chocolade

Tonys Chocolonely logoCrazy about chocolate, serious about people. Tony’s Chocolonely is een Nederlands chocolademerk met als doel te werken naar een 100% slaafvrije chocoladewereld. De organisatie wil met hun werkwijze het goede voorbeeld geven aan anderen en hoopt een verandering teweeg te brengen in de chocoladebranche die iedereen in de branche ten goede komt.

Tony’s Chocolonely heeft intussen bewezen dat het ook anders kan en dat iedereen positief kan profiteren van betere werk- en leefomstandigheden in de cacao-industrie. Veel consumenten geloven in hun aanpak en voelen zich aangetrokken tot het verhaal achter het merk. Tony’s Chocolonely is voor velen een grote inspiratiebron dankzij hun openheid en eerlijkheid. Zij zoeken direct contact met hun doelgroep en hebben dankzij hun integere werkwijze inmiddels een enorm grote schare fans waardoor extra en dure reclame-inspanningen overbodig zijn. Bekijk ook eens hoe zij hun missie implementeren door storytelling in te zetten.

Lees ook: Hoe zet je een heldenmissie in de markt?

Missie 2: Hét voorbeeld zijn op het gebied van klantgerichtheid

Coolblue logoAlles voor een glimlach. Online winkelketen Coolblue heeft een geniale en originele missie. Zij willen een voorbeeld zijn voor anderen door te laten zien dat het anders kan. Ze gaan erg ver in het blij maken en verrassen van hun klanten. De kracht van Coolblue is dat hun vier kernwaarden – eigenzinnig, vrienden, flexibel en gewoon doen – verweven zijn in alle geledingen van de organisatie. Als klant ervaar je deze waarden via alle kanalen. Voeg hier nog een sprankje humor aan toe en je hebt een prachtige, aantrekkelijke bedrijfscultuur. Coolblue mag zich met recht een heel bijzondere organisatie noemen. Ze zijn jong van geest, niet bang om te experimenteren en durven te veranderen. Zij zijn wat ons betreft een uitstekend schoolvoorbeeld wat betreft extreme klantgerichtheid. Zo bewijst ook hun voorbeeld in het artikel: ‘5 voorbeelden van goede klantenservice’.

“Inspirerende missies hoeven niet per se groot te zijn. Ook kleine, lokale initiatieven kunnen een inspiratiebron zijn en een verschil maken in onze samenleving.

Missie 3: Redden van alle ‘gekke’ en ‘overgebleven’ groenten en fruit die anders verspild zouden worden.

Kromkommer logoOns koopgedrag is de afgelopen jaren gigantisch veranderd. Wij vinden het de normaalste zaak van de wereld dat we alles kunnen kopen wat we maar willen en wanneer we maar willen. Zo eten we tegenwoordig niet altijd meer met de seizoenen mee en vinden we het bijna vanzelfsprekend dat alle soorten fruit en groenten het gehele jaar door verkrijgbaar zijn. Ook kiezen we het graag voor dé mooiste kleuren en perfecte vormen. De oorzaak van ons veranderende koopgedrag is grotendeels te wijten aan de leveranciers zelf. Zij bepalen immers voor ons wat er in hun winkelschappen komt te liggen. Doordat het uiterlijk van etenswaren niet altijd aan de ontzettend strenge eisen van inkopers voldoet of door overproductie hebben we intussen te kampen met onnodige voedselverspillingen.

Kromkommer is een initiatief dat deze consumentengekte een halt wil toeroepen en een positieve verandering teweeg wil brengen. De organisatie heeft als missie om alle imperfecte en overschotten aan groenten en fruit weer op ons bord te laten komen in plaats van op de afvalberg. Hun missie maakt duidelijk dat ons consumptiegedrag belachelijke vormen heeft aangenomen.

Zij hebben zelfs een heuse Krommunity welke bestaat uit telers, winkels, horeca en consumenten. Samen vormen ze een inspiratiebron tegen voedselverspilling en laten ze zien dat er met de smaak en kwaliteit van imperfecte groenten en fruit helemaal niets mis is.

Lees ook: De meest gemaakte fouten bij het formuleren van een missie en visie

Download het gratis heldenmerkpakket

Zelf aan de slag met het ontdekken van je merkidentiteit? Download dan het Heldenmerk-pakket. Hierin ontvang je:

Het e-book ‘Bouw een Heldenmerk’ met alle theorie om een heldenmerk te bouwen;

Het oefeningenboek waarin alle opdrachten staan om een heldenmerk te bouwen;

Canvassen en andere middelen die jou en je merkteam helpen bij de opdrachten uit het oefeningenboek.

Missie 4: Een wereld zonder verspilling

MUD jeans logoOok ons koopgedrag wat betreft kleding is veranderd. Met de komst van fast fashion is er een wegwerpcultuur ontstaan. Onze huidige modecultuur schrijft voor dat je in het nieuwste van het nieuwste moet lopen en in plaats van twee collecties per jaar vullen grote modeketens wekelijks hun schappen met nieuwe items. Veel kleding is goedkoop en van slechte kwaliteit. Maar wat maakt het uit? Voor een klein bedrag koop je gewoon weer een gloednieuw T-shirt. Goedkope modeketens schieten als paddenstoelen uit de grond in Nederland.

Er is ook een tegengeluid hoorbaar. De duistere kant van fast fashion krijgt steeds meer aandacht in de media en er komen steeds meer alternatieven op de markt waarbij kwaliteit en het welzijn van mensen weer centraal staat. Supertoffe en modieuze kleding maken, is wel degelijk mogelijk op een bewuste en eerlijke manier.

Een Nederlands kledingmerk dat laat zien dat het anders kan, is MUD Jeans. De organisatie streeft naar een wereld zonder verspilling. Hun missie inspireert consumenten en andere kledingmerken en daardoor scharen veel mensen zich achter hun verhaal.

MUD Jeans werkt volledig volgens de principes van de circulaire economie en heeft de ambitie om de eerste CO2-neutrale spijkerbroek te produceren. Echter verloopt de uitwerking van hun strategie nog niet volledig vlekkeloos. Het design van de kleding is niet altijd even modieus en is nog niet standaard in elke maat verkrijgbaar. Hier valt nog winst te behalen voor MUD Jeans. Maar ze zijn in ieder geval een heel eind op de goede weg.

Lees ook: Werken met een jaarplan: Van missie naar concrete acties

Missie 5: Laten zien dat het anders kan omdat het anders moet

Dutch Spirit logoEen ander inspirerend, supergaaf en stoer Nederlands bedrijf is DutchSpirit. Zij brengen duurzame maatpakken en colberts op de markt en leveren het bewijs dat modieuze, hippe ontwerpen uitstekend samengaan met de circulaire economie. DutchSpirit hecht grote waarde aan goede arbeidsomstandigheden en werkt met eerlijke materialen. Ze werken met een statiegeldformule en hebben een origineel leaseconcept ontwikkeld. In beide gevallen komen alle pakken weer retour zodat ze deze kunnen hergebruiken of recyclen. Hun heldhaftige missie en innovatieve werkwijze is een inspiratiebron voor velen. De tijd dat duurzaamheid geassocieerd wordt met geitenwollensokken types is mede dankzij grensverleggende bedrijven zoals DutchSpirit passé.

Lees ook: Missie en visie formuleren? Alleen wanneer je ernaar gaat handelen!

Missie 6: Het bevrijden van dieren uit de voedselketen door een volledig én lekker alternatief te bieden voor vlees.

De Vegetarische Slager logoJaap Korteweg, 9e generatie boer, was een groot vleesliefhebber. Door rampen zoals de varkenspest en gekke koeienziekte kwam hij tot het besef dat vleesconsumptie slechts is voor onder andere dieren, milieu en klimaat. Hij ging op zoek naar de ideale oplossing met als uitkomst een volwaardig en lekker alternatief dat gebaseerd is op plantaardige grondstoffen en niet van echt vlees te onderscheiden. Jaap is nu ’s werelds eerste Vegetarische Slager.

De missie van De Vegetarische Slager is inspirerend voor een specifieke doelgroep die om het welzijn van dieren geeft en tegelijkertijd ook waarde hecht aan de smaak en structuur van vlees. Dankzij deze nieuwe generatie vleesvervangers worden dieren gespaard voor consumptie. De uitwerking van de missie is geslaagd want de producten worden wereldwijd met groot gejuich ontvangen. De Vegetarische Slager toont aan dat je met een onuitputtelijk doorzettingsvermogen en eindeloos geduld echt iets kunt veranderen in de wereld.

Lees ook: De missie als magneet om ambitieus personeel aan te trekken

Van Bullshit naar Betekenis

Geweldig om te weten dat er merken zijn met missies die de durf hebben om hier vol voor te gaan. Merken die er 100% van overtuigd zijn dat ze een verschil kunnen maken in de wereld. Mensen die elk op unieke wijze een positieve bijdrage leveren aan onze toekomst. Ze geven nooit op, zijn doortastend en laten zich absoluut niet uit het veld slaan. Ook niet wanneer het tegenzit. Ze gaan er vol passie voor en zijn niet bang voor veranderingen. Deze mensen zijn echte helden!

Inspirerende missies hoeven niet per se grootte zijn. Ook kleine, lokale initiatieven kunnen een inspiratiebron zijn en een verschil maken in onze samenleving. Onze missie is dat ieder merk positieve impact genereert voor hun omgeving. Daarmee worden de betekenisvolle producten de standaard en hebben slechte producten en diensten geen bestaansrecht meer.

Wil je aan de slag met doorlopen van de merkreis en oefeningen ontvangen om o.a. je missie te formuleren? Download het heldenmerk-pakket en ontvang de theoretische basis en praktische werkvormen om aan de slag te gaan met het bouwen van een sterk merk met een missie.

6 inspirerende missies van helden

6 inspirerende missies van helden

Wij worden altijd vrolijk van merken met een inspirerende en sprekende missie. Voordat we ingaan op de inspirerende missies van andere bedrijven, is het eerst goed om vast te stellen wat een missie eigenlijk is. De missie is de grote opdracht van je organisatie die het droombeeld van de visie concreet maakt. Daarmee is de missie het kompas voor de organisatie, waar alle keuzes op gebaseerd worden. Keuzes zoals: moeten we investeren in innovatie x? Alleen als het onze missie dichterbij brengt.

Laat je inspireren door andere merken die een inspirerende missie hebben geformuleerd. Lees snel verder.

De missie in de merkreis

Merkreis

Voordat we kijken naar de missies van andere merken, is het goed om te weten waar de missie staat in de merkreis. De missie is onderdeel van de merkreis. De merkreis is een routekaart die je chronologisch doorloopt om een sterk merk te bouwen. Wat een missie staat niet op zich. Het formuleren van je missie, zorgt er nog niet voor dat je ook daadwerkelijk een sterk merk hebt. Het moet waargemaakt worden. Door de merkreis af te leggen, bouw je een sterk merk. Het kent 7 haltes:

  1. Het begint allemaal bij de betekenis: wat drijft je, waarom doe je wat je doet en wat je is je maatschappelijke rol? Dit is de kern van je merk, en het is belangrijk om dit helder te krijgen voordat je verder gaat.
  2. Daarna volgt de visie en missie. Hier bepaal je wat je visie op de toekomst is en welke grote opdracht je te doen hebt. Hier staat de missie dus in de merkreis.
  3. Vervolgens werk je aan je merkpersoonlijkheid. Dit gaat over het geven van een gezicht en een stem aan je merk. Het zorgt ervoor dat mensen zich met je kunnen verbinden. Dit wordt uitgewerkt in merktaal en gedrag.
  4. Bij de halte van positionering ga je aan de slag om je merk in de markt een positie te geven. Je geeft een framing aan je merk om de juiste associaties bij de doelgroep op te roepen. Dit werk je uit in een slogan, positioneringsstatement en de strategie.
  5. De volgende halte is de huisstijl. Hoe ga je jouw merk visueel uitdragen? Dit is waar je merk echt zichtbaar wordt. Het is de visuele vertaling van het merkverhaal, de merkpersoonlijkheid en de positionering.
  6. Daarna komen de merkdragers aan bod. Hier vertaal je je merk door naar alle middelen die je gebruikt om met je doelgroep te communiceren, zoals je website en marketingmateriaal. Alle merkdragers moeten een consistent uiterlijk en verhaal hebben, zodat iedere uiting dezelfde associatie oproept.
  7. Tot slot werk je aan het merk laden en innovatie. Je missie stopt niet bij het presenteren ervan. Je gaat het merk extern laden om mensen aan je missie te binden en intern laden om je medewerkers betrokken te laten zijn en hun persoonlijke ambitie aan de missie te koppelen. Als laatste spoor is het innoveren van je merk, door de interne processen, organisatiestructuur of producten te blijven vernieuwen wanneer daar behoefte aan is.

De missie is daarmee een belangrijke kern van de merkreis en wordt gedurende de reis verder geladen.

6 missies van inspirerende merken

Nu we weten wat de missie is en waar het in de merkreis staat, kunnen we echt ingaan op 6 inspirerende merken. Zij inspireren met hun missie hun klanten, samenwerkingspartners en andere merken om ook betekenisvol te zijn.

Missie 1: 100% slaafvrije chocolade

Tonys Chocolonely logoCrazy about chocolate, serious about people. Tony’s Chocolonely is een Nederlands chocolademerk met als doel te werken naar een 100% slaafvrije chocoladewereld. De organisatie wil met hun werkwijze het goede voorbeeld geven aan anderen en hoopt een verandering teweeg te brengen in de chocoladebranche die iedereen in de branche ten goede komt.

Tony’s Chocolonely heeft intussen bewezen dat het ook anders kan en dat iedereen positief kan profiteren van betere werk- en leefomstandigheden in de cacao-industrie. Veel consumenten geloven in hun aanpak en voelen zich aangetrokken tot het verhaal achter het merk. Tony’s Chocolonely is voor velen een grote inspiratiebron dankzij hun openheid en eerlijkheid. Zij zoeken direct contact met hun doelgroep en hebben dankzij hun integere werkwijze inmiddels een enorm grote schare fans waardoor extra en dure reclame-inspanningen overbodig zijn. Bekijk ook eens hoe zij hun missie implementeren door storytelling in te zetten.

Lees ook: Hoe zet je een heldenmissie in de markt?

Missie 2: Hét voorbeeld zijn op het gebied van klantgerichtheid

Coolblue logoAlles voor een glimlach. Online winkelketen Coolblue heeft een geniale en originele missie. Zij willen een voorbeeld zijn voor anderen door te laten zien dat het anders kan. Ze gaan erg ver in het blij maken en verrassen van hun klanten. De kracht van Coolblue is dat hun vier kernwaarden – eigenzinnig, vrienden, flexibel en gewoon doen – verweven zijn in alle geledingen van de organisatie. Als klant ervaar je deze waarden via alle kanalen. Voeg hier nog een sprankje humor aan toe en je hebt een prachtige, aantrekkelijke bedrijfscultuur. Coolblue mag zich met recht een heel bijzondere organisatie noemen. Ze zijn jong van geest, niet bang om te experimenteren en durven te veranderen. Zij zijn wat ons betreft een uitstekend schoolvoorbeeld wat betreft extreme klantgerichtheid. Zo bewijst ook hun voorbeeld in het artikel: ‘5 voorbeelden van goede klantenservice’.

“Inspirerende missies hoeven niet per se groot te zijn. Ook kleine, lokale initiatieven kunnen een inspiratiebron zijn en een verschil maken in onze samenleving.

Missie 3: Redden van alle ‘gekke’ en ‘overgebleven’ groenten en fruit die anders verspild zouden worden.

Kromkommer logoOns koopgedrag is de afgelopen jaren gigantisch veranderd. Wij vinden het de normaalste zaak van de wereld dat we alles kunnen kopen wat we maar willen en wanneer we maar willen. Zo eten we tegenwoordig niet altijd meer met de seizoenen mee en vinden we het bijna vanzelfsprekend dat alle soorten fruit en groenten het gehele jaar door verkrijgbaar zijn. Ook kiezen we het graag voor dé mooiste kleuren en perfecte vormen. De oorzaak van ons veranderende koopgedrag is grotendeels te wijten aan de leveranciers zelf. Zij bepalen immers voor ons wat er in hun winkelschappen komt te liggen. Doordat het uiterlijk van etenswaren niet altijd aan de ontzettend strenge eisen van inkopers voldoet of door overproductie hebben we intussen te kampen met onnodige voedselverspillingen.

Kromkommer is een initiatief dat deze consumentengekte een halt wil toeroepen en een positieve verandering teweeg wil brengen. De organisatie heeft als missie om alle imperfecte en overschotten aan groenten en fruit weer op ons bord te laten komen in plaats van op de afvalberg. Hun missie maakt duidelijk dat ons consumptiegedrag belachelijke vormen heeft aangenomen.

Zij hebben zelfs een heuse Krommunity welke bestaat uit telers, winkels, horeca en consumenten. Samen vormen ze een inspiratiebron tegen voedselverspilling en laten ze zien dat er met de smaak en kwaliteit van imperfecte groenten en fruit helemaal niets mis is.

Lees ook: De meest gemaakte fouten bij het formuleren van een missie en visie

Missie 4: Een wereld zonder verspilling

MUD jeans logoOok ons koopgedrag wat betreft kleding is veranderd. Met de komst van fast fashion is er een wegwerpcultuur ontstaan. Onze huidige modecultuur schrijft voor dat je in het nieuwste van het nieuwste moet lopen en in plaats van twee collecties per jaar vullen grote modeketens wekelijks hun schappen met nieuwe items. Veel kleding is goedkoop en van slechte kwaliteit. Maar wat maakt het uit? Voor een klein bedrag koop je gewoon weer een gloednieuw T-shirt. Goedkope modeketens schieten als paddenstoelen uit de grond in Nederland.

Er is ook een tegengeluid hoorbaar. De duistere kant van fast fashion krijgt steeds meer aandacht in de media en er komen steeds meer alternatieven op de markt waarbij kwaliteit en het welzijn van mensen weer centraal staat. Supertoffe en modieuze kleding maken, is wel degelijk mogelijk op een bewuste en eerlijke manier.

Een Nederlands kledingmerk dat laat zien dat het anders kan, is MUD Jeans. De organisatie streeft naar een wereld zonder verspilling. Hun missie inspireert consumenten en andere kledingmerken en daardoor scharen veel mensen zich achter hun verhaal.

MUD Jeans werkt volledig volgens de principes van de circulaire economie en heeft de ambitie om de eerste CO2-neutrale spijkerbroek te produceren. Echter verloopt de uitwerking van hun strategie nog niet volledig vlekkeloos. Het design van de kleding is niet altijd even modieus en is nog niet standaard in elke maat verkrijgbaar. Hier valt nog winst te behalen voor MUD Jeans. Maar ze zijn in ieder geval een heel eind op de goede weg.

Lees ook: Werken met een jaarplan: Van missie naar concrete acties

Missie 5: Laten zien dat het anders kan omdat het anders moet

Dutch Spirit logoEen ander inspirerend, supergaaf en stoer Nederlands bedrijf is DutchSpirit. Zij brengen duurzame maatpakken en colberts op de markt en leveren het bewijs dat modieuze, hippe ontwerpen uitstekend samengaan met de circulaire economie. DutchSpirit hecht grote waarde aan goede arbeidsomstandigheden en werkt met eerlijke materialen. Ze werken met een statiegeldformule en hebben een origineel leaseconcept ontwikkeld. In beide gevallen komen alle pakken weer retour zodat ze deze kunnen hergebruiken of recyclen. Hun heldhaftige missie en innovatieve werkwijze is een inspiratiebron voor velen. De tijd dat duurzaamheid geassocieerd wordt met geitenwollensokken types is mede dankzij grensverleggende bedrijven zoals DutchSpirit passé.

Lees ook: Missie en visie formuleren? Alleen wanneer je ernaar gaat handelen!

Missie 6: Het bevrijden van dieren uit de voedselketen door een volledig én lekker alternatief te bieden voor vlees.

De Vegetarische Slager logoJaap Korteweg, 9e generatie boer, was een groot vleesliefhebber. Door rampen zoals de varkenspest en gekke koeienziekte kwam hij tot het besef dat vleesconsumptie slechts is voor onder andere dieren, milieu en klimaat. Hij ging op zoek naar de ideale oplossing met als uitkomst een volwaardig en lekker alternatief dat gebaseerd is op plantaardige grondstoffen en niet van echt vlees te onderscheiden. Jaap is nu ’s werelds eerste Vegetarische Slager.

De missie van De Vegetarische Slager is inspirerend voor een specifieke doelgroep die om het welzijn van dieren geeft en tegelijkertijd ook waarde hecht aan de smaak en structuur van vlees. Dankzij deze nieuwe generatie vleesvervangers worden dieren gespaard voor consumptie. De uitwerking van de missie is geslaagd want de producten worden wereldwijd met groot gejuich ontvangen. De Vegetarische Slager toont aan dat je met een onuitputtelijk doorzettingsvermogen en eindeloos geduld echt iets kunt veranderen in de wereld.

Lees ook: De missie als magneet om ambitieus personeel aan te trekken

Van Bullshit naar Betekenis

Geweldig om te weten dat er merken zijn met missies die de durf hebben om hier vol voor te gaan. Merken die er 100% van overtuigd zijn dat ze een verschil kunnen maken in de wereld. Mensen die elk op unieke wijze een positieve bijdrage leveren aan onze toekomst. Ze geven nooit op, zijn doortastend en laten zich absoluut niet uit het veld slaan. Ook niet wanneer het tegenzit. Ze gaan er vol passie voor en zijn niet bang voor veranderingen. Deze mensen zijn echte helden!

Inspirerende missies hoeven niet per se grootte zijn. Ook kleine, lokale initiatieven kunnen een inspiratiebron zijn en een verschil maken in onze samenleving. Onze missie is dat ieder merk positieve impact genereert voor hun omgeving. Daarmee worden de betekenisvolle producten de standaard en hebben slechte producten en diensten geen bestaansrecht meer.

Wil je aan de slag met doorlopen van de merkreis en oefeningen ontvangen om o.a. je missie te formuleren? Download het heldenmerk-pakket en ontvang de theoretische basis en praktische werkvormen om aan de slag te gaan met het bouwen van een sterk merk met een missie.

Vraag het Heldenmerk-pakket aan!

In het heldenmerk-pakket ontvang je het E-book én oefeningenboek om je eigen betekenisvolle merk te bouwen.