Gratis Tools voor merken:
Creating Heroes – Apeldoorn
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Ondernemen vanuit betekenis in plaats van bullshit, het wordt steeds belangrijker. Maar toch speelt bij ondernemers vaak de vraag ‘Hoe doe je dat nu, betekenisvol ondernemen?’ In dit artikel geven we een korte uitleg hierover.
Betekenisvol ondernemen is ondernemen vanuit de passie van je merk. Deze passie is de basis van je merkidentiteit. Voor ons is betekenisvol ondernemen dat je meervoudige waarde genereert met je bedrijf. Kees Klomp noemt het zorgen dat welvaart, welzijn en welbevinden met elkaar in balans zijn. Je bedrijf geeft letterlijk betekenis aan de samenleving.
Wij noemen de bedrijven die betekenisvol ondernemen daarom ook helden: Zij hebben de drive om positieve impact te genereren voor de samenleving. Hoe groot of klein dit ook is, zolang er maar meervoudige waarde gecreëerd wordt.
Vanuit betekenis ondernemen, betekent dat je merk ergens voor staat: Je hebt een heel sterke merkidentiteit. Je bedrijf verleent haar bestaansrecht aan de identiteit die jouw merk heeft. Kort gezegd komt het erop neer dat je:
Door je merkidentiteit te ontwikkelen, ga je ontdekken wat de betekenis is die jouw merk bijdraagt aan onze samenleving. Deze basis zorgt ervoor dat je jouw versterkte merk verder in de markt kunt zetten.
De merkidentiteit ontdekken is een natuurlijk proces. Het belangrijkste is dat het geen gemaakte betekenis wordt. Mensen om je heen gaan dat snel aanvoelen, met alle gevolgen van dien. Doordat je als ondernemer of directeur écht van betekenis wil zijn, is het proces om de betekenis vinden een heel natuurlijke. Je gaat samen met een team die je organisatie vertegenwoordigt op zoek naar deze betekenis. Onze ervaring leert dat binnen het team een gezamenlijke betekenis aanwezig is. Het hoeft alleen afgepeld te worden.
Wanneer je met je bedrijf vanuit betekenis wil ondernemen is marketing een heel belangrijk speerpunt. En marketing zit vol met bullshit! Het is belangrijk om aan échte marketing te doen. Je vertelt het verhaal van je merk: De betekenis die je toevoegt aan de wereld. Het echte verhaal betekent dat je het hele verhaal vertelt. Het verhaal van pieken en dalen. Wij noemen deze vorm van marketing ook de marketing van de nieuwe generatie.
Echte marketing is dus marketing waarin jij het verhaal van je bedrijf vertelt en niet dat je een verhaal verzint omtrent je merk/ product (wat natuurlijk de bullshit is). Het echte verhaal vertellen doe je door storytelling in te zetten. Storytelling is een strategisch instrument dat is verweven door je gehele bedrijf. Daarmee zorg je merk op iedere moment in de klantreis het verhaal van je merk vertelt. Neem een voorbeeld aan merken als TOMS en Tony’s.
Lees ook de serie: Storytelling marketingplan, zo doe je dat!
Betekenisvol ondernemen is voor ons de kern van het merk. Wij zien betekenisvol ondernemen als essentieel onderdeel van je merk. Of je nu alleen je merkhebt, of je werkt met meerdere mensen: Jouw diepere betekenis heb je nodig om op lange termijn succesvol te zijn. Want veranderingen in onze samenleving komen van bedrijven. Wij geloven erin dat ieder merk een heldenmerk moet worden: Zij creëren positieve impact voor onze samenleving. Merken die negatieve impact maken gaan kapot, zij kunnen niet meer voortbestaan.
Als Creating Heroes ondersteunen en stimuleren wij heldenmerken om positieve impact te creëren en de kritische massa te bereiken. Daarvoor is er ook in de marketingwereld een enorme omslag nodig: Alles bullshit moet eruit en betekenis moet erin. Als merk moet je betekenis hebben voor de samenleving, anders doe je niet meer mee!
Daarmee worden de oplossingen van de helden gangbaar en hebben alle slechte en producten geen bestaansrecht meer.
Ga aan de slag met de ontwikkeling van je betekenisvolle merk en werk vanuit jouw merkidentiteit. In de serie Merkidentiteit ontdekken, het stappenplan lees je hoe je dit stap voor stap aanpakt.
Ondernemen vanuit betekenis in plaats van bullshit, het wordt steeds belangrijker. Maar toch speelt bij ondernemers vaak de vraag ‘Hoe doe je dat nu, betekenisvol ondernemen?’ In dit artikel geven we een korte uitleg hierover.
Betekenisvol ondernemen is ondernemen vanuit de passie van je merk. Deze passie is de basis van je merkidentiteit. Voor ons is betekenisvol ondernemen dat je meervoudige waarde genereert met je bedrijf. Kees Klomp noemt het zorgen dat welvaart, welzijn en welbevinden met elkaar in balans zijn. Je bedrijf geeft letterlijk betekenis aan de samenleving.
Wij noemen de bedrijven die betekenisvol ondernemen daarom ook helden: Zij hebben de drive om positieve impact te genereren voor de samenleving. Hoe groot of klein dit ook is, zolang er maar meervoudige waarde gecreëerd wordt.
Vanuit betekenis ondernemen, betekent dat je merk ergens voor staat: Je hebt een heel sterke merkidentiteit. Je bedrijf verleent haar bestaansrecht aan de identiteit die jouw merk heeft. Kort gezegd komt het erop neer dat je:
Door je merkidentiteit te ontwikkelen, ga je ontdekken wat de betekenis is die jouw merk bijdraagt aan onze samenleving. Deze basis zorgt ervoor dat je jouw versterkte merk verder in de markt kunt zetten.
De merkidentiteit ontdekken is een natuurlijk proces. Het belangrijkste is dat het geen gemaakte betekenis wordt. Mensen om je heen gaan dat snel aanvoelen, met alle gevolgen van dien. Doordat je als ondernemer of directeur écht van betekenis wil zijn, is het proces om de betekenis vinden een heel natuurlijke. Je gaat samen met een team die je organisatie vertegenwoordigt op zoek naar deze betekenis. Onze ervaring leert dat binnen het team een gezamenlijke betekenis aanwezig is. Het hoeft alleen afgepeld te worden.
Wanneer je met je bedrijf vanuit betekenis wil ondernemen is marketing een heel belangrijk speerpunt. En marketing zit vol met bullshit! Het is belangrijk om aan échte marketing te doen. Je vertelt het verhaal van je merk: De betekenis die je toevoegt aan de wereld. Het echte verhaal betekent dat je het hele verhaal vertelt. Het verhaal van pieken en dalen. Wij noemen deze vorm van marketing ook de marketing van de nieuwe generatie.
Echte marketing is dus marketing waarin jij het verhaal van je bedrijf vertelt en niet dat je een verhaal verzint omtrent je merk/ product (wat natuurlijk de bullshit is). Het echte verhaal vertellen doe je door storytelling in te zetten. Storytelling is een strategisch instrument dat is verweven door je gehele bedrijf. Daarmee zorg je merk op iedere moment in de klantreis het verhaal van je merk vertelt. Neem een voorbeeld aan merken als TOMS en Tony’s.
Lees ook de serie: Storytelling marketingplan, zo doe je dat!
Betekenisvol ondernemen is voor ons de kern van het merk. Wij zien betekenisvol ondernemen als essentieel onderdeel van je merk. Of je nu alleen je merkhebt, of je werkt met meerdere mensen: Jouw diepere betekenis heb je nodig om op lange termijn succesvol te zijn. Want veranderingen in onze samenleving komen van bedrijven. Wij geloven erin dat ieder merk een heldenmerk moet worden: Zij creëren positieve impact voor onze samenleving. Merken die negatieve impact maken gaan kapot, zij kunnen niet meer voortbestaan.
Als Creating Heroes ondersteunen en stimuleren wij heldenmerken om positieve impact te creëren en de kritische massa te bereiken. Daarvoor is er ook in de marketingwereld een enorme omslag nodig: Alles bullshit moet eruit en betekenis moet erin. Als merk moet je betekenis hebben voor de samenleving, anders doe je niet meer mee!
Daarmee worden de oplossingen van de helden gangbaar en hebben alle slechte en producten geen bestaansrecht meer.
Ga aan de slag met de ontwikkeling van je betekenisvolle merk en werk vanuit jouw merkidentiteit. In de serie Merkidentiteit ontdekken, het stappenplan lees je hoe je dit stap voor stap aanpakt.
In het heldenmerk-pakket ontvang je het E-book én oefeningenboek om je eigen betekenisvolle merk te bouwen.