Gratis Tools voor merken:
Creating Heroes – Apeldoorn
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
De wereld is aan het veranderen. Of je het nu wil of niet, het is een gegeven. Deze veranderingen in de wereld zorgen ervoor dat het verstandig is om je merk te herijken. Het is de keuze: Je gaat meer als merk of je haakt af. De noodzaak voor rebranding is groot. Waarom dat zo is behandelen we in dit artikel.
In een snel veranderende wereld worden bedrijven en merken geconfronteerd met een breed scala aan uitdagingen en ontwikkelingen. De dynamische omgeving waarin we leven vereist dat organisaties zich voortdurend aanpassen om relevant en succesvol te blijven. Laten we enkele van deze veranderingen in de wereld verkennen:
Dit zijn een groot aantal veranderingen die nu spelen. Er zijn er natuurlijk nog veel meer. Het is steeds belangrijker om als organisaties hierop in te spelen. Helemaal omdat veel consumenten en medewerkers het van organisaties verlangen. Meer over onderzoeken op dit gebied lees je in het artikel Onderzoek: Urgentie voor meer betekenis neemt toe!
Door de komst van nieuwe technolgieën ontstaan er nieuwe categorieën en branches die we nog niet kenden. Of categorieën worden zo veranderd, dat het op een nieuwe categorie lijkt. Denk bijvoorbeeld aan hoe Netflix en Spotify hun markt hebben veranderd.
Met AI en blockchain gaan er veel meer categorieën veranderen. De vraag is of een accountant zoals we dat nu kennen over een aantal jaar nog wel bestaat. Of een notaris, die voor veel mensen geen directe waarde heeft en die door technologie overgenomen kan worden.
Deze nieuwe technieken kunnen het bestaansrecht van jouw merk ondermijnen. Het is daarom belangrijk om je merk te herijken en te ontdekken wat jouw rol in de markt is over een aantal jaar.
Veranderingen zijn van alle dag. Vroeger was een smid een veelvoorkomend beroep. Vandaag de dag zijn er nog maar een paar van over. Hun rol is overgenomen. Hieronder nog drie voorbeelden van hoe een veranderende wereld merken tot rebranding heeft aangezet.
Veel mensen weten nog wel dat we vroeger geen foto’s maakten met onze mobieltjes, maar met een analoge camera. Zo’n camera waar fotorolletjes in moesten. Die moest je laten ontwikkelen en afdrukken om te kunnen zien of de foto gelukt was. Kodak was in deze markt de marktleider.
Datzelfde Kodak ontwikkelde zelf de techniek voor de digitale fotografie. Alleen geloofde de top van het merk niet in deze technologie en wilde het verkopen van filmrolletjes blijven uitknijpen. Het is blijven focussen op de oude techniek. Daardoor is het bedrijf uiteindelijk failliet gegaan.
Afga-Gaveart aan de andere kant verkocht de filmrolletjes-tak. Het bedrijf dat het kocht, was vervolgens binnen een jaar failliet. Afga-Gaveart rebrande hun merk naar een merk dat zich richt op software en hardware voor de grafische industrie. Op die manier zorgden zij voor bestaansrecht en een succesvol bedrijf.
Toen TomTom in ons leven kwam ontketenden zij een revolutie. Daarvoor moesten we online op zoek naar een routebeschrijving om deze vervolgens uit te printen of lazen we op de kaart hoe we moesten rijden naar onze bestemming. TomTom claimde de markt voor navigatiesystemen en was daar jarenlang succesvol mee. Het was zelfs een vereenzelviging geworden met de markt. Men noemden een navigatiesysteem een TomTom, al was het niet van het merk.
Tot de introductie van de smartphone gecombineerd met apps als Google Maps. Ineens verdween het bestaansrecht van de organisatie. Ze herijkten hun merk en zijn zich gaan richten op het verkopen van software. Deze software wordt door autofabrikanten en bedrijven als Apple gebruikt om hun navigatieservices aan te bieden. Op die manier hebben zij hun bedrijf gered en toekomstklaar gemaakt.
In de jaren 70 was er een enorme concurrentie onder pretparken. De klantbehoefte veranderde en pretparken moesten daarin mee. Efteling herijkte hun merk. Het ging niet langer door het leven als pretpark, maar als belevingspark. Met de introductie van het sprookjesbos als meest aansprekend voorbeeld. Vandaag de dag is de Efteling nog steeds de belangrijkste Nederlandse speler op deze markt.
Wat rebranding is en waarom betekenis zó belangrijk is;
Wat de redenen voor rebranding zijn;
Het stappenplan om met de rebranding aan de slag te gaan;
Geslaagde en mislukte voorbeelden van Rebranding;
Tips en trucks bij het rebranding-proces.
Voor nagenoeg iedere branche is er een grote noodzaak om hun merk te herijken. En waarschijnlijk voor ieder merk ook om mee te veranderen met deze uitdagingen. Het is tijd om je merkreis opnieuw te doorlopen om klaar te zijn voor de toekomst. De geschiedenis heeft uitgewezen dat hoe groot merken ook zijn, ze uiteindelijk geen bestaansrecht meer hebben en verdwijnen.
Als je wilt rebranden om klaar te zijn voor de toekomst is het belangrijk om met structuur aan de slag te gaan. Hieronder vindt je een structuur om dit aan te pakken:
Veranderen is een continu proces, en het succes van je rebranding hangt af van een duidelijke strategie, betrokkenheid van alle belanghebbenden en een stapsgewijze aanpak. Door deze stappen te volgen en je merk aan te passen aan de veranderende wereld, kun je je organisatie positioneren voor succes en groei in de toekomst.
Meer over deze stappen het rebranden van je merk vind je in de Rebranding Gids. Deze ontvang je gratis in je mailbox met extra tips voor het rebranden van je merk.
De wereld is aan het veranderen. Of je het nu wil of niet, het is een gegeven. Deze veranderingen in de wereld zorgen ervoor dat het verstandig is om je merk te herijken. Het is de keuze: Je gaat meer als merk of je haakt af. De noodzaak voor rebranding is groot. Waarom dat zo is behandelen we in dit artikel.
In een snel veranderende wereld worden bedrijven en merken geconfronteerd met een breed scala aan uitdagingen en ontwikkelingen. De dynamische omgeving waarin we leven vereist dat organisaties zich voortdurend aanpassen om relevant en succesvol te blijven. Laten we enkele van deze veranderingen in de wereld verkennen:
Dit zijn een groot aantal veranderingen die nu spelen. Er zijn er natuurlijk nog veel meer. Het is steeds belangrijker om als organisaties hierop in te spelen. Helemaal omdat veel consumenten en medewerkers het van organisaties verlangen. Meer over onderzoeken op dit gebied lees je in het artikel Onderzoek: Urgentie voor meer betekenis neemt toe!
Door de komst van nieuwe technolgieën ontstaan er nieuwe categorieën en branches die we nog niet kenden. Of categorieën worden zo veranderd, dat het op een nieuwe categorie lijkt. Denk bijvoorbeeld aan hoe Netflix en Spotify hun markt hebben veranderd.
Met AI en blockchain gaan er veel meer categorieën veranderen. De vraag is of een accountant zoals we dat nu kennen over een aantal jaar nog wel bestaat. Of een notaris, die voor veel mensen geen directe waarde heeft en die door technologie overgenomen kan worden.
Deze nieuwe technieken kunnen het bestaansrecht van jouw merk ondermijnen. Het is daarom belangrijk om je merk te herijken en te ontdekken wat jouw rol in de markt is over een aantal jaar.
Veranderingen zijn van alle dag. Vroeger was een smid een veelvoorkomend beroep. Vandaag de dag zijn er nog maar een paar van over. Hun rol is overgenomen. Hieronder nog drie voorbeelden van hoe een veranderende wereld merken tot rebranding heeft aangezet.
Veel mensen weten nog wel dat we vroeger geen foto’s maakten met onze mobieltjes, maar met een analoge camera. Zo’n camera waar fotorolletjes in moesten. Die moest je laten ontwikkelen en afdrukken om te kunnen zien of de foto gelukt was. Kodak was in deze markt de marktleider.
Datzelfde Kodak ontwikkelde zelf de techniek voor de digitale fotografie. Alleen geloofde de top van het merk niet in deze technologie en wilde het verkopen van filmrolletjes blijven uitknijpen. Het is blijven focussen op de oude techniek. Daardoor is het bedrijf uiteindelijk failliet gegaan.
Afga-Gaveart aan de andere kant verkocht de filmrolletjes-tak. Het bedrijf dat het kocht, was vervolgens binnen een jaar failliet. Afga-Gaveart rebrande hun merk naar een merk dat zich richt op software en hardware voor de grafische industrie. Op die manier zorgden zij voor bestaansrecht en een succesvol bedrijf.
Toen TomTom in ons leven kwam ontketenden zij een revolutie. Daarvoor moesten we online op zoek naar een routebeschrijving om deze vervolgens uit te printen of lazen we op de kaart hoe we moesten rijden naar onze bestemming. TomTom claimde de markt voor navigatiesystemen en was daar jarenlang succesvol mee. Het was zelfs een vereenzelviging geworden met de markt. Men noemden een navigatiesysteem een TomTom, al was het niet van het merk.
Tot de introductie van de smartphone gecombineerd met apps als Google Maps. Ineens verdween het bestaansrecht van de organisatie. Ze herijkten hun merk en zijn zich gaan richten op het verkopen van software. Deze software wordt door autofabrikanten en bedrijven als Apple gebruikt om hun navigatieservices aan te bieden. Op die manier hebben zij hun bedrijf gered en toekomstklaar gemaakt.
In de jaren 70 was er een enorme concurrentie onder pretparken. De klantbehoefte veranderde en pretparken moesten daarin mee. Efteling herijkte hun merk. Het ging niet langer door het leven als pretpark, maar als belevingspark. Met de introductie van het sprookjesbos als meest aansprekend voorbeeld. Vandaag de dag is de Efteling nog steeds de belangrijkste Nederlandse speler op deze markt.
Wat rebranding is en waarom betekenis zó belangrijk is;
Wat de redenen voor rebranding zijn;
Het stappenplan om met de rebranding aan de slag te gaan;
Geslaagde en mislukte voorbeelden van Rebranding;
Tips en trucks bij het rebranding-proces.
Voor nagenoeg iedere branche is er een grote noodzaak om hun merk te herijken. En waarschijnlijk voor ieder merk ook om mee te veranderen met deze uitdagingen. Het is tijd om je merkreis opnieuw te doorlopen om klaar te zijn voor de toekomst. De geschiedenis heeft uitgewezen dat hoe groot merken ook zijn, ze uiteindelijk geen bestaansrecht meer hebben en verdwijnen.
Als je wilt rebranden om klaar te zijn voor de toekomst is het belangrijk om met structuur aan de slag te gaan. Hieronder vindt je een structuur om dit aan te pakken:
Veranderen is een continu proces, en het succes van je rebranding hangt af van een duidelijke strategie, betrokkenheid van alle belanghebbenden en een stapsgewijze aanpak. Door deze stappen te volgen en je merk aan te passen aan de veranderende wereld, kun je je organisatie positioneren voor succes en groei in de toekomst.
Meer over deze stappen het rebranden van je merk vind je in de Rebranding Gids. Deze ontvang je gratis in je mailbox met extra tips voor het rebranden van je merk.
In het heldenmerk-pakket ontvang je het E-book én oefeningenboek om je eigen betekenisvolle merk te bouwen.
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Graag inspireren wij helden zoals jij om een superheld te worden. Om onze content en website hiervoor te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Door op OK te klikken ga je akkoord met het gebruik van cookies op onze website. In ons Privacy Statement kun je meer hierover lezen.
We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.
Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.
Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.
Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.
We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.
We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.
Deze cookies verzamelen informatie die in geaggregeerde vorm wordt gebruikt om ons te helpen begrijpen hoe onze website wordt gebruikt of hoe effectief onze marketingcampagnes zijn, of om ons te helpen onze website en applicatie voor u aan te passen om uw ervaring te verbeteren.
Als u niet wilt dat wij uw bezoek aan onze site volgen, kunt u dit in uw browser hier uitschakelen:
We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt
Google Webfont Instellingen:
Google Maps Instellingen:
Google reCaptcha instellingen:
Vimeo en Youtube video's insluiten:
De volgende cookies zijn ook nodig - U kunt kiezen of u ze wilt toestaan: