Gratis Tools voor merken:
Creating Heroes – Apeldoorn
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
De meeste accountantsbureaus en administratiekantoren zijn niet bezig met het ontwikkelen van hun merk. Toch is het zeer interessant om als kantoor bezig te zijn met merkontwikkeling. Voor de handigheid spreken we in dit artikel over accountantskantoren, maar daarmee bedoelen we ook administratiekantoren. Waarom voor hen wachten geen optie is lees je in dit artikel.
Bestaan accountantskantoren over 10 jaar nog? Misschien een harde en directe vraag, maar het is belangrijk om deze te stellen. Veel accountants hebben namelijk een rol die over 10 jaar uitgespeeld is, omdat deze rol is over genomen. Er zijn een aantal belangrijke ontwikkelingen die dit versnellen:
Als accountant is het belangrijk om in de toekomst relevant te zijn én blijven. Een behoorlijke uitdaging voor veel van de accountants- en administratiekantoren.
Om de toekomst veilig te stellen is het voor accountantsbedrijven belangrijk om een sterk merk te realiseren. Het belang van een sterk merk zit in 4 verschillende redenen:
Nu zul je dit artikel lezen en je afvragen: Hoe moeten we hiermee nu aan de slag als accountantsbedrijf? Voor het realiseren van een sterk en betekenisvol merk hebben wij de merkreis ontwikkeld die je als accountant kunt doorlopen. In deze merkreis doorloop je 7 haltes:
Als onderneming in de accountancy is het cruciaal om je fundamentele betekenis te begrijpen. Deze basis vormt je merk en zorgt voor een unieke positie in de branche. Met de jaren kan deze kern wellicht naar de achtergrond zijn verschoven door dagelijkse beslommeringen en nieuwe ontwikkelingen. Daarom is het essentieel om er aandacht te besteden en je oorspronkelijke betekenis te herontdekken. Hiermee versterk je het fundament van je merk.
Het verrijken van je merk gaat verder met het definiëren van je visie en missie. Wat streef je na en hoe ga je dit realiseren? Het antwoord op deze vragen schept meer duidelijkheid over de betekenis van je merk en de speciale opdracht die je nastreeft. In het bijzonder voor accountancybedrijven is dit interessant, omdat het niet enkel gaat om het leveren van financiële diensten, maar ook om de impact op de markt, de omgeving of de wereld.
Voor het creëren van impact met je merk, moet je het een herkenbare persoonlijkheid geven. Je bepaald de kernwaarden, karaktereigenschappen en krachten van je merk en vertaalt dit naar woorden, uitingen, merktaal en merkverhaal. Hier gaan potentiële klanten of medewerkers op aan of juist niet. En dat is precies wat je wilt.
In de wereld van accountancy is er een groot aanbod aan diensten. Ze concurreren allemaal om klanten en medewerkers. Hoe ga je je onderscheiden en waarom ben je relevant voor je doelgroep? Het antwoord op deze vragen, samen met je merkidentiteit helpt je bij het bepalen van je positionering. Om te positioneren claim je een domein die je als merk groot gaat maken. De positionering en domein vertaal je in een positioneringsstatement dat de basis legt voor je communicatie.
Je visuele identiteit speelt een cruciale rol in je merk. Consistent gebruik van je huisstijl zorgt voor betere herkenning. Mogelijk moet je je huisstijl aanpassen om beter aan te sluiten bij je vernieuwde merkidentiteit en positionering.
Elk contactmoment moet dezelfde boodschap uitdragen en hetzelfde gevoel opwekken. Daarom is de zesde stap het actualiseren van alle merkuitingen, zodat ze hetzelfde gevoel bij de doelgroep opwekken. Je actualiseert je website, of bouwt helemaal een nieuwe. Vervolgens kijk je naar welke communicatiemiddelen er nog meer zijn. Denk aan flyers, brochures, bestickering van auto’s, etc. De ervaring van het ontmoeten van een medewerker moet overeenkomen met de ervaring van het bezoeken van je website.
Om blijvende impact te hebben, is het belangrijk om je merk voortdurend te laden en te vernieuwen. Het laden en innoveren kunnen langs drie lijnen worden uitgevoerd:
Zorg dat je merk consistent en duidelijk naar buiten wordt gebracht. Continu investeren in marketing en communicatie draagt bij aan de versterking van je merk en creëert daarbij een schare met fans. Je start een beweging om je missie te bereiken.
Werk aan het ontwikkelen van het leiderschap en de cultuur binnen je organisatie. Dit waarborgt dat je merk niet alleen in woorden, maar ook in acties die het merk dichterbij de missie brengt. Medewerkers die je merk steunen en zich hiervoor inzetten, zijn een onschatbare versterking voor je merk.
Blijf investeren in het groeien en vernieuwen van je organisatie, businessmodel, processen en dienstverlening. Dit kan bijvoorbeeld door nieuwe diensten te introduceren die aansluiten bij de wensen van je klanten, het stroomlijnen van processen of het ontwikkelen van nieuwe technologieën.
Door voortdurend te werken aan het versterken en vernieuwen van je merk, kun je als accountantskantoor blijven groeien en je marktpositie verbeteren. Je blijft relevant en innovatief in de branche en kunt zo inspelen op veranderingen en uitdagingen die de toekomst van accountancy te bieden heeft.
Als we eigenaren van een accountantskantoor spreken, dan wordt er vaak aangegeven dat de betekenis al in hun werk zit. Want ze helpen ondernemers toch verder? Deels is dat waar, maar dat is niet een diepere betekenis. Met één voorbeeld willen we je laten zien hoe je aan de slag kunt met betekenis.
Stel je bent eigenaar van een accountantskantoor en je vind de armoede in jouw directe omgeving verschrikkelijk. Je wilt graag van betekenis zijn om deze armoede te bestrijden. Je kunt dan ervoor kiezen om tweemaal in het jaar mensen vanuit je eigen gemeente uit te nodigen die financiële problemen hebben en ze helpen met deze geldproblemen. Je zet daarmee de uren van jezelf en medewerkers in om van betekenis te zijn. Daarbij kun je een deel van je omzet reserveren voor het investeren in een fonds (of een eigen fonds opzetten) die mensen kan helpen om niet meer in armoede te leven.
Door daarin een bewuste keuze te maken, een scherpe missie hierop te formuleren zorg je echt voor betekenis voor een ander. Deze betekenis trekt mensen aan die willen bijdragen aan deze missie. Je ontwikkelt daarbij nieuwe producten die ervoor zorgen dat je jouw klanten nóg beter van dienst bent, waardoor je betere marges kunt vragen, waarmee je weer meer mensen kunt helpen.
Zelf aan de slag met het ontdekken van je merkidentiteit? Download dan het Heldenmerk-pakket. Hierin ontvang je:
Het e-book ‘Bouw een Heldenmerk’ met alle theorie om een heldenmerk te bouwen;
Het oefeningenboek waarin alle opdrachten staan om een heldenmerk te bouwen;
Canvassen en andere middelen die jou en je merkteam helpen bij de opdrachten uit het oefeningenboek.
Wij zijn nog weinig accountantskantoren tegen gekomen die betekenis echt centraal zetten in hun werkzaamheden. Deze accountants focussen zich niet echt op hun merk, maar zijn vooral druk met het ondersteunen van klanten. Natuurlijk is dat erg belangrijk, maar door geen aandacht te besteden aan de ontwikkeling van je merk kun je op lange termijn je bestaansrecht verliezen. Vooral lokale en betrokken accountants met een sterk merk kunnen de uitdagingen vastgrijpen en in hun voordeel gebruiken. Door extreme focus op de operationele taken, missen accountants de signalen die ervoor zorgen dat ze op lange termijn hun verworven positie verliezen.
Als directie van een accountantskantoor is het belangrijk om als merk jezelf strategische vragen te blijven stellen, zodat je rol helder blijft. Hieronder volgen 5 vragen die iedere directie van een accountantskantoor zichzelf (en het liefst je team) zou moeten stellen:
* De vraag is niet direct bedoeld om daadwerkelijk te stoppen, het gaat over het bestaansrecht die het antwoord op deze vraag geeft.
Deze vragen stellen je in staat om strategisch na te denken over waar je nu staat en hoe je tegen de markt aankijkt. Een belangrijke stap in een proces om je merk toekomstbestendig te maken.
Lees ook: Heeft jouw merk nog wel bestaansrecht?
Een sterk merk is essentieel voor accountantskantoren. Het geeft ze bestaansrecht op de lange termijn. De markt gaat de komende jaren veranderen, daarom is wachten geen optie meer. Ben je klaar om jouw accountantsmerk naar een hoger niveau te tillen? Wil je een onderscheidend merk creëren dat niet alleen klanten aantrekt, maar ook hun loyaliteit weet vast te houden? Met het Heldenmerk-pakket kun je deze transformatie vandaag nog in gang zetten.
Het Heldenmerk-pakket biedt je een uitgebreide handleiding om je accountantsmerk te herdefiniëren, herpositioneren en revitaliseren. Van het ontdekken van je kernbetekenis tot het ontwikkelen van je merkidentiteit, dit pakket biedt je de tools om je merk op de kaart te zetten. Download het heldenmerk-pakket kosteloos.
De meeste accountantsbureaus en administratiekantoren zijn niet bezig met het ontwikkelen van hun merk. Toch is het zeer interessant om als kantoor bezig te zijn met merkontwikkeling. Voor de handigheid spreken we in dit artikel over accountantskantoren, maar daarmee bedoelen we ook administratiekantoren. Waarom voor hen wachten geen optie is lees je in dit artikel.
Bestaan accountantskantoren over 10 jaar nog? Misschien een harde en directe vraag, maar het is belangrijk om deze te stellen. Veel accountants hebben namelijk een rol die over 10 jaar uitgespeeld is, omdat deze rol is over genomen. Er zijn een aantal belangrijke ontwikkelingen die dit versnellen:
Als accountant is het belangrijk om in de toekomst relevant te zijn én blijven. Een behoorlijke uitdaging voor veel van de accountants- en administratiekantoren.
Om de toekomst veilig te stellen is het voor accountantsbedrijven belangrijk om een sterk merk te realiseren. Het belang van een sterk merk zit in 4 verschillende redenen:
Nu zul je dit artikel lezen en je afvragen: Hoe moeten we hiermee nu aan de slag als accountantsbedrijf? Voor het realiseren van een sterk en betekenisvol merk hebben wij de merkreis ontwikkeld die je als accountant kunt doorlopen. In deze merkreis doorloop je 7 haltes:
Als onderneming in de accountancy is het cruciaal om je fundamentele betekenis te begrijpen. Deze basis vormt je merk en zorgt voor een unieke positie in de branche. Met de jaren kan deze kern wellicht naar de achtergrond zijn verschoven door dagelijkse beslommeringen en nieuwe ontwikkelingen. Daarom is het essentieel om er aandacht te besteden en je oorspronkelijke betekenis te herontdekken. Hiermee versterk je het fundament van je merk.
Het verrijken van je merk gaat verder met het definiëren van je visie en missie. Wat streef je na en hoe ga je dit realiseren? Het antwoord op deze vragen schept meer duidelijkheid over de betekenis van je merk en de speciale opdracht die je nastreeft. In het bijzonder voor accountancybedrijven is dit interessant, omdat het niet enkel gaat om het leveren van financiële diensten, maar ook om de impact op de markt, de omgeving of de wereld.
Voor het creëren van impact met je merk, moet je het een herkenbare persoonlijkheid geven. Je bepaald de kernwaarden, karaktereigenschappen en krachten van je merk en vertaalt dit naar woorden, uitingen, merktaal en merkverhaal. Hier gaan potentiële klanten of medewerkers op aan of juist niet. En dat is precies wat je wilt.
In de wereld van accountancy is er een groot aanbod aan diensten. Ze concurreren allemaal om klanten en medewerkers. Hoe ga je je onderscheiden en waarom ben je relevant voor je doelgroep? Het antwoord op deze vragen, samen met je merkidentiteit helpt je bij het bepalen van je positionering. Om te positioneren claim je een domein die je als merk groot gaat maken. De positionering en domein vertaal je in een positioneringsstatement dat de basis legt voor je communicatie.
Je visuele identiteit speelt een cruciale rol in je merk. Consistent gebruik van je huisstijl zorgt voor betere herkenning. Mogelijk moet je je huisstijl aanpassen om beter aan te sluiten bij je vernieuwde merkidentiteit en positionering.
Elk contactmoment moet dezelfde boodschap uitdragen en hetzelfde gevoel opwekken. Daarom is de zesde stap het actualiseren van alle merkuitingen, zodat ze hetzelfde gevoel bij de doelgroep opwekken. Je actualiseert je website, of bouwt helemaal een nieuwe. Vervolgens kijk je naar welke communicatiemiddelen er nog meer zijn. Denk aan flyers, brochures, bestickering van auto’s, etc. De ervaring van het ontmoeten van een medewerker moet overeenkomen met de ervaring van het bezoeken van je website.
Om blijvende impact te hebben, is het belangrijk om je merk voortdurend te laden en te vernieuwen. Het laden en innoveren kunnen langs drie lijnen worden uitgevoerd:
Zorg dat je merk consistent en duidelijk naar buiten wordt gebracht. Continu investeren in marketing en communicatie draagt bij aan de versterking van je merk en creëert daarbij een schare met fans. Je start een beweging om je missie te bereiken.
Werk aan het ontwikkelen van het leiderschap en de cultuur binnen je organisatie. Dit waarborgt dat je merk niet alleen in woorden, maar ook in acties die het merk dichterbij de missie brengt. Medewerkers die je merk steunen en zich hiervoor inzetten, zijn een onschatbare versterking voor je merk.
Blijf investeren in het groeien en vernieuwen van je organisatie, businessmodel, processen en dienstverlening. Dit kan bijvoorbeeld door nieuwe diensten te introduceren die aansluiten bij de wensen van je klanten, het stroomlijnen van processen of het ontwikkelen van nieuwe technologieën.
Door voortdurend te werken aan het versterken en vernieuwen van je merk, kun je als accountantskantoor blijven groeien en je marktpositie verbeteren. Je blijft relevant en innovatief in de branche en kunt zo inspelen op veranderingen en uitdagingen die de toekomst van accountancy te bieden heeft.
Als we eigenaren van een accountantskantoor spreken, dan wordt er vaak aangegeven dat de betekenis al in hun werk zit. Want ze helpen ondernemers toch verder? Deels is dat waar, maar dat is niet een diepere betekenis. Met één voorbeeld willen we je laten zien hoe je aan de slag kunt met betekenis.
Stel je bent eigenaar van een accountantskantoor en je vind de armoede in jouw directe omgeving verschrikkelijk. Je wilt graag van betekenis zijn om deze armoede te bestrijden. Je kunt dan ervoor kiezen om tweemaal in het jaar mensen vanuit je eigen gemeente uit te nodigen die financiële problemen hebben en ze helpen met deze geldproblemen. Je zet daarmee de uren van jezelf en medewerkers in om van betekenis te zijn. Daarbij kun je een deel van je omzet reserveren voor het investeren in een fonds (of een eigen fonds opzetten) die mensen kan helpen om niet meer in armoede te leven.
Door daarin een bewuste keuze te maken, een scherpe missie hierop te formuleren zorg je echt voor betekenis voor een ander. Deze betekenis trekt mensen aan die willen bijdragen aan deze missie. Je ontwikkelt daarbij nieuwe producten die ervoor zorgen dat je jouw klanten nóg beter van dienst bent, waardoor je betere marges kunt vragen, waarmee je weer meer mensen kunt helpen.
Het e-book ‘Bouw een Heldenmerk’ met alle theorie om een heldenmerk te bouwen;
Het oefeningenboek waarin alle opdrachten staan om een heldenmerk te bouwen;
Canvassen en andere middelen die jou en je merkteam helpen bij de opdrachten uit het oefeningenboek.
Wij zijn nog weinig accountantskantoren tegen gekomen die betekenis echt centraal zetten in hun werkzaamheden. Deze accountants focussen zich niet echt op hun merk, maar zijn vooral druk met het ondersteunen van klanten. Natuurlijk is dat erg belangrijk, maar door geen aandacht te besteden aan de ontwikkeling van je merk kun je op lange termijn je bestaansrecht verliezen. Vooral lokale en betrokken accountants met een sterk merk kunnen de uitdagingen vastgrijpen en in hun voordeel gebruiken. Door extreme focus op de operationele taken, missen accountants de signalen die ervoor zorgen dat ze op lange termijn hun verworven positie verliezen.
Als directie van een accountantskantoor is het belangrijk om als merk jezelf strategische vragen te blijven stellen, zodat je rol helder blijft. Hieronder volgen 5 vragen die iedere directie van een accountantskantoor zichzelf (en het liefst je team) zou moeten stellen:
* De vraag is niet direct bedoeld om daadwerkelijk te stoppen, het gaat over het bestaansrecht die het antwoord op deze vraag geeft.
Deze vragen stellen je in staat om strategisch na te denken over waar je nu staat en hoe je tegen de markt aankijkt. Een belangrijke stap in een proces om je merk toekomstbestendig te maken.
Lees ook: Heeft jouw merk nog wel bestaansrecht?
Een sterk merk is essentieel voor accountantskantoren. Het geeft ze bestaansrecht op de lange termijn. De markt gaat de komende jaren veranderen, daarom is wachten geen optie meer. Ben je klaar om jouw accountantsmerk naar een hoger niveau te tillen? Wil je een onderscheidend merk creëren dat niet alleen klanten aantrekt, maar ook hun loyaliteit weet vast te houden? Met het Heldenmerk-pakket kun je deze transformatie vandaag nog in gang zetten.
Het Heldenmerk-pakket biedt je een uitgebreide handleiding om je accountantsmerk te herdefiniëren, herpositioneren en revitaliseren. Van het ontdekken van je kernbetekenis tot het ontwikkelen van je merkidentiteit, dit pakket biedt je de tools om je merk op de kaart te zetten. Download het heldenmerk-pakket kosteloos.
In het heldenmerk-pakket ontvang je het E-book én oefeningenboek om je eigen betekenisvolle merk te bouwen.
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Graag inspireren wij helden zoals jij om een superheld te worden. Om onze content en website hiervoor te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Door op OK te klikken ga je akkoord met het gebruik van cookies op onze website. In ons Privacy Statement kun je meer hierover lezen.
We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.
Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.
Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.
Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.
We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.
We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.
Deze cookies verzamelen informatie die in geaggregeerde vorm wordt gebruikt om ons te helpen begrijpen hoe onze website wordt gebruikt of hoe effectief onze marketingcampagnes zijn, of om ons te helpen onze website en applicatie voor u aan te passen om uw ervaring te verbeteren.
Als u niet wilt dat wij uw bezoek aan onze site volgen, kunt u dit in uw browser hier uitschakelen:
We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt
Google Webfont Instellingen:
Google Maps Instellingen:
Google reCaptcha instellingen:
Vimeo en Youtube video's insluiten:
De volgende cookies zijn ook nodig - U kunt kiezen of u ze wilt toestaan: