Helden, sta op!

Wij komen heel veel mooie merken tegen met mooie verhalen. Deze merken doen het op hun manier anders, zij willen een verandering veroorzaken. Wij noemen ze helden. Wat hebben zij gemeen? Zij hebben niet door dat ze goed bezig zijn en vertellen de verkeerde boodschap.

Trots op Apeldoorn

Eind januari 2017 vond in de Rabobank in Apeldoorn de nieuwjaarsbijeenkomst van het Apeldoorns Business Collectief plaats. Een volgepakt Rabobank luisterde naar gerenommeerde ondernemers Bas Gregoor (Cityside Apartments), Jaap Fluit (Bredenoord), Ronald Dros (Dros Schoonmaakdiensten), Edwin Boekhorst (Rabobank Apeldoorn) en projectleider van Serious Request Reinou de Haan. Het onderwerp was Trots op Apeldoorn. Wat deze avond wel duidelijk werd, is dat Apeldoorn veel mooie MKB-bedrijven heeft met fantastische verhalen. Er is één ding: Ze mogen trotser zijn om hierover te vertellen.

De verkeerde boodschap staat voorop

Wat wij regelmatig zien is dat de verkeerde boodschap voorop staat: Hetgeen dat merken doen. De meeste ondernemers kennen intussen het verhaal van Simon Sinek: Begin met het waarom! En dat is precies waar veel ondernemers en merken de mist ingaan. Het waarom van hun merk blijft achterwege. Ze verkopen producten en leveren diensten, zonder daar hun bijzondere verhaal bij te vertellen. Dat zij iets goed doen voor een ander of het milieu is vanzelfsprekend, maar dat verhaal wordt helaas helemaal niet verteld.

Deze merken zijn helden, ze hebben iets over voor een ander, maar hebben de slag gemist. Ze moeten vanuit hun merkidentiteit gaan werken, in plaats vanuit hun producten.

Lees ook: Hoe Philips omdraaide en een missie-gedreven organisatie werd

Producten vertellen jouw verhaal

Inspirerende merken werken met een verhaal. In de laatste editie van de inspirerende 40 – een uitgave van Synergie waar zij ieder jaar op zoek gaan naar de 40 meest inspirerende bedrijven –  is te lezen dat inspirerende bedrijven hun verhaal vertellen met hun producten niet andersom. Doordat je als bedrijf iets wil veranderen, de wereld een klein beetje beter of mooier wil maken, heb je producten ontwikkeld die daarbij helpen. De chocoladereep van Tony’s Chocolonely vertelt het verhaal van de oneerlijkheid in de wereld, de drinkfles van Retulp vertelt het verhaal van onnodig gebruik van single-use plastics. Laat je product het verhaal vertellen!

Held, sta op en inspireer!

Er zijn wat ons betreft veel merken die uit hun schulp mogen kruipen en trots mogen zijn op hun verhaal. Wij helpen deze helden om superheld te worden: Een inspirerend merk dat impact creëert met hun oplossing. Ben jij een held? Sta dan nu op en ga aan de slag met jouw unieke verhaal! Gebruik je ‘waarom’ in je communicatie, het inspireert en trekt klanten aan!

Helden, sta op en bouw je heldenmerk! Meer over het bouwen van een heldenmerk lees je in de serie 15 onmisbare stappen voor het bouwen van een heldenmerk

Helden, sta op!

Helden, sta op!

Wij komen heel veel mooie merken tegen met mooie verhalen. Deze merken doen het op hun manier anders, zij willen een verandering veroorzaken. Wij noemen ze helden. Wat hebben zij gemeen? Zij hebben niet door dat ze goed bezig zijn en vertellen de verkeerde boodschap.

Trots op Apeldoorn

Eind januari 2017 vond in de Rabobank in Apeldoorn de nieuwjaarsbijeenkomst van het Apeldoorns Business Collectief plaats. Een volgepakt Rabobank luisterde naar gerenommeerde ondernemers Bas Gregoor (Cityside Apartments), Jaap Fluit (Bredenoord), Ronald Dros (Dros Schoonmaakdiensten), Edwin Boekhorst (Rabobank Apeldoorn) en projectleider van Serious Request Reinou de Haan. Het onderwerp was Trots op Apeldoorn. Wat deze avond wel duidelijk werd, is dat Apeldoorn veel mooie MKB-bedrijven heeft met fantastische verhalen. Er is één ding: Ze mogen trotser zijn om hierover te vertellen.

De verkeerde boodschap staat voorop

Wat wij regelmatig zien is dat de verkeerde boodschap voorop staat: Hetgeen dat merken doen. De meeste ondernemers kennen intussen het verhaal van Simon Sinek: Begin met het waarom! En dat is precies waar veel ondernemers en merken de mist ingaan. Het waarom van hun merk blijft achterwege. Ze verkopen producten en leveren diensten, zonder daar hun bijzondere verhaal bij te vertellen. Dat zij iets goed doen voor een ander of het milieu is vanzelfsprekend, maar dat verhaal wordt helaas helemaal niet verteld.

Deze merken zijn helden, ze hebben iets over voor een ander, maar hebben de slag gemist. Ze moeten vanuit hun merkidentiteit gaan werken, in plaats vanuit hun producten.

Lees ook: Hoe Philips omdraaide en een missie-gedreven organisatie werd

Producten vertellen jouw verhaal

Inspirerende merken werken met een verhaal. In de laatste editie van de inspirerende 40 – een uitgave van Synergie waar zij ieder jaar op zoek gaan naar de 40 meest inspirerende bedrijven –  is te lezen dat inspirerende bedrijven hun verhaal vertellen met hun producten niet andersom. Doordat je als bedrijf iets wil veranderen, de wereld een klein beetje beter of mooier wil maken, heb je producten ontwikkeld die daarbij helpen. De chocoladereep van Tony’s Chocolonely vertelt het verhaal van de oneerlijkheid in de wereld, de drinkfles van Retulp vertelt het verhaal van onnodig gebruik van single-use plastics. Laat je product het verhaal vertellen!

Held, sta op en inspireer!

Er zijn wat ons betreft veel merken die uit hun schulp mogen kruipen en trots mogen zijn op hun verhaal. Wij helpen deze helden om superheld te worden: Een inspirerend merk dat impact creëert met hun oplossing. Ben jij een held? Sta dan nu op en ga aan de slag met jouw unieke verhaal! Gebruik je ‘waarom’ in je communicatie, het inspireert en trekt klanten aan!

Helden, sta op en bouw je heldenmerk! Meer over het bouwen van een heldenmerk lees je in de serie 15 onmisbare stappen voor het bouwen van een heldenmerk

Vraag het Heldenmerk-pakket aan!

In het heldenmerk-pakket ontvang je het E-book én oefeningenboek om je eigen betekenisvolle merk te bouwen.