Voorkom Een Slecht Imago: Hoe Word Ik Van Een Anti-Held Een Held?

Wij onderscheiden altijd helden van anti-helden. Helden zijn merken die de drive hebben om positieve impact te creëren voor hun omgeving. Daarnaast zijn er anti-helden, zij hebben slechte producten en maken het milieu kapot of misleiden klanten om er zelf beter van te worden. Maar kun je van een anti-held een held worden? En zo ja, hoe?

Het begint bij motivatie

Voor ons begint alles bij de wil om te veranderen. Als een merk alleen al gemotiveerd is om een positieve verandering door te gaan, zijn het wat ons betreft potentiële helden. Wanneer je als anti-held een held wil worden, moet je wat ons betreft dus super gemotiveerd zijn om het anders te doen. Heb je de motivatie niet, dan blijft je eeuwig anti-held.

“Zolang je transparant bent in wat je wilt bereiken, hoe je dat doet en wat je doet, ga je al fans creëren. “

Verandering, hoe, wat en waarom?

Nadat er motivatie is, is het tijd voor verandering. Want waarom wil je als anti-held gaan veranderen? De waarom-vraag is essentieel in dit verhaal. Jarenlang heeft een anti-held de verkeerde dingen gedaan, waarom wil die gene dan juist nu veranderen?

Vervolgens ga je kijken hoe je die verandering in gaat en wat je exact gaat veranderen. Door vanuit je motivatie en intrinsieke verlangen een plan te gaan maken voor de verandering van je bedrijf ben je een held geworden.

Lees ook: Veranderen kan! De gedaanteverandering van NLE van irritant bedrijf naar enthousiaste klanten-maker

Neem mensen mee in de verandering

Vervolgens is de tijd voor actie. Je gaat jezelf een nieuwe merkidentiteit aanmeten, die past bij je intrinsieke motivatie. Vervolgens ga je aan de slag met je Heldenmissie. Wanneer je dat helder hebt, vang je het verhaal van je merk in het Hero-storyboard, waardoor je klaar bent om met je verhaal naar buiten te gaan.

Door je verhaal te vertellen neem je mensen mee in de verandering die je aangaat. Doordat je de wil hebt om te veranderen, snappen mensen wel dat het niet van vandaag op morgen is. Zolang je transparant bent in wat je wilt bereiken, hoe je dat doet en wat je doet, ga je al fans creëren.

Lees ook: Je identiteit is dicht bij jezelf blijven [voorbeeld]

Loop voorop

Kies ervoor om een held te zijn, neem de nodige maatregelen en loop voorop! Deel je verhaal waarmee je anderen inspireert. Hierdoor kun je de switch maken van anti-held naar held en bouw je aan jouw imago! Lees alles over het bouwen van je heldenmerk in de artikelenreeks 15 onmisbare stappen voor het bouwen van een heldenmerk.

Voorkom Een Slecht Imago: Hoe Word Ik Van Een Anti-Held Een Held?

Voorkom Een Slecht Imago: Hoe Word Ik Van Een Anti-Held Een Held?

Wij onderscheiden altijd helden van anti-helden. Helden zijn merken die de drive hebben om positieve impact te creëren voor hun omgeving. Daarnaast zijn er anti-helden, zij hebben slechte producten en maken het milieu kapot of misleiden klanten om er zelf beter van te worden. Maar kun je van een anti-held een held worden? En zo ja, hoe?

Het begint bij motivatie

Voor ons begint alles bij de wil om te veranderen. Als een merk alleen al gemotiveerd is om een positieve verandering door te gaan, zijn het wat ons betreft potentiële helden. Wanneer je als anti-held een held wil worden, moet je wat ons betreft dus super gemotiveerd zijn om het anders te doen. Heb je de motivatie niet, dan blijft je eeuwig anti-held.

“Zolang je transparant bent in wat je wilt bereiken, hoe je dat doet en wat je doet, ga je al fans creëren. “

Verandering, hoe, wat en waarom?

Nadat er motivatie is, is het tijd voor verandering. Want waarom wil je als anti-held gaan veranderen? De waarom-vraag is essentieel in dit verhaal. Jarenlang heeft een anti-held de verkeerde dingen gedaan, waarom wil die gene dan juist nu veranderen?

Vervolgens ga je kijken hoe je die verandering in gaat en wat je exact gaat veranderen. Door vanuit je motivatie en intrinsieke verlangen een plan te gaan maken voor de verandering van je bedrijf ben je een held geworden.

Lees ook: Veranderen kan! De gedaanteverandering van NLE van irritant bedrijf naar enthousiaste klanten-maker

Neem mensen mee in de verandering

Vervolgens is de tijd voor actie. Je gaat jezelf een nieuwe merkidentiteit aanmeten, die past bij je intrinsieke motivatie. Vervolgens ga je aan de slag met je Heldenmissie. Wanneer je dat helder hebt, vang je het verhaal van je merk in het Hero-storyboard, waardoor je klaar bent om met je verhaal naar buiten te gaan.

Door je verhaal te vertellen neem je mensen mee in de verandering die je aangaat. Doordat je de wil hebt om te veranderen, snappen mensen wel dat het niet van vandaag op morgen is. Zolang je transparant bent in wat je wilt bereiken, hoe je dat doet en wat je doet, ga je al fans creëren.

Lees ook: Je identiteit is dicht bij jezelf blijven [voorbeeld]

Loop voorop

Kies ervoor om een held te zijn, neem de nodige maatregelen en loop voorop! Deel je verhaal waarmee je anderen inspireert. Hierdoor kun je de switch maken van anti-held naar held en bouw je aan jouw imago! Lees alles over het bouwen van je heldenmerk in de artikelenreeks 15 onmisbare stappen voor het bouwen van een heldenmerk.

Vraag het Heldenmerk-pakket aan!

In het heldenmerk-pakket ontvang je het E-book én oefeningenboek om je eigen betekenisvolle merk te bouwen.